Kopírujem z návrhu zápisnice (máme ju zatiaľ len v emaily, nie na webe):
"Stanovisko komisie : Odporúča schváliť kúpu nového autobusu v zmysle bodu 1.písomne preloženého návrhu za podmienky, že :
1/ pri odpisoch sa uplatní 10 ročné obdobie a pri skončení zmluvy bude mať prepravca právo vyzvať Mesto Trenčín, aby odkúpilo predmetný autobus za jeho zostatkovú cenu
alebo
2/ pri odpisoch sa uplatní 4 ročné obdobie a pri ukončení zmluvy bude predmetný autobus odpredaný Mestu Trenčín za zostatkovú cenu
V prípade, že navrhované riešenia by neboli akceptovateľné pre prepravcu, tak alternatívy riešenia budú opätovne prerokované na FMK dňa 10.5.2018.
Hlasovanie : Za: 5 Proti :0 Zdržal sa : 0"
Debata bola celkom dlhá (1,5 h), prítomní boli MBA Peter Hošták PhD, Mgr. Juraj Bakoš, JUDr. Ján Kanaba, Ing. Richard Ščepko, Ing. Roman Herman
Za SAD Trenčín pán riaditeľ PhDr. Ing. Juraj Popluhár a Jozef Opatovský.
Aj keď možno niektorí by nesúhlasili, ale bola to zaujímavá hodina a pol. Ak ide o vozidlo, malo by ísť o Urbanway. S Milošom Minárechom sme sa bavili o dopytových tlačítkách, klimatizácií a stredovom informačnom displeji/obrazovke. Ak teda k dohode so SAD naozaj príde.
? dnes mi parkrat zazvonil sluzobny mobilek,vsetci premyslali o tej Sobote,ved vsetci "ti zly" mali zrovna volno...vidite co robite ?! ? Ale tak verim ze su aj polepseny hriesnici ,zajtra ak Dukla bude druha,neotvorim dvere a fujazdim prec,tzv bezposilovy spoj linky c.8
Preradenie autobusu z prímestskej dopravy by podľa môjho názoru bolo jednoznačne najhoršie riešenie, nehodné krajského mesta a 21. storočia. Kupovať jeden hybridný autobus by bolo podľa mňa zbytočné, oprava zhoreného aj nákup ojazdeného mi prídu finančne neefektívne.
Jednoznačne mi príde najlepšie nakúpiť nový dieselový autobus, ideálne nízkopodlažný v celej dĺžke. Bol by som však za to, aby sa predložil návrh ABY HO KÚPILO MESTO a prípadne za symbolickú cenu prenajalo SAD. Nepríde mi najlepšie preplácať SAD-ke nový autobus, so životnosťou dajme tomu 10-12 rokov, keď máme zmluvu na 5. Bolo by neefektívne ich takto sponzorovať... ?
To je najlepšie riešenie. No ale praktickejšie by bolo keby má mesto celý vozový park a nie len jeden autobus. A inač čo to tu niekto posielal to vyjadrenie SADky k #13, tuším že sa tam spomínalo že keď budú kupovať nový a ešte aj robiť Karosám GO tak vraj by museli dáky voz zpožičať. Praudepodobne asi regionálny alebo čo.
K tej oprave - ja by som im vybavil aj havarijné poistenie aj vyvoňanie autobusu.
A keď už nový dieselový - prečo ho nekúpi mesto a nedá SAD Trabelssie k dispozícii formou prenájmu?
Dobre že nechce mesto ten prímestský-to by bolo strašné. No ale škoda toho hybridu, mali by sme nejakú tú pýchu MHD-ale predsa bolo by to zbytočné. Myslím, že sa mesto rozhodlo správne-diesel je najvhodnejší.
K téme #13 bude zajtra mimoriadna FMK. Posielam možnosti a odporúčanie MsÚ (materiál poslaný emailom):
"Máme 5 možností riešenia:
kúpa nového hybridného autobusu, kúpa nového dieselového autobusu, kúpa ojazdeného autobusu, preradenie prímestského autobusu, oprava zhoreného autobusu.
1. Najlacnejšie riešenie je preradenie prímestského autobusu. Čo ale znamená diskomfort pre cestujúcich, autobus má 2 dvere, nie je nízkopodlažný. Náklady na opravu a údržbu do konca platnosti zmluvy vieme len odhadnúť. Nie je havarijne poistený.
2. Najdrahšie riešenie je kúpa nového autobusu Hybridu v cene cca 400 000 €. Autobus zostane po skončení zmluvy v majetku SAD, mesto ho celý zaplatí cez odpisy.
3. Druhá najlacnejšia je oprava starého zhoreného autobusu. Autobus nebude možné havarijne poistiť, nevieme určiť náklady na údržbu, havarijnú údržbu v ďalších rokoch. Na autobuse pravdepodobne zostanú známky zhorenia motora (možný zápach - čalúnenie, ...).
4. Pri kúpe ojazdeného autobusu (8 ročné vozidlo, 915.000 najazdených km) len odhadujeme náklady na údržbu. Ojazdené vozidlo za 110.000 € má 8 rokov, pravdepodobne nebude možné ho havarijne poistiť, riziko opotrebenia. Najstarší autobus v MHD Trenčín má cca 12,5 roka a najazdené 700.000 km. Ostatné majú priemerne najazdených cca 500.000 km.
5. Nový dieselový autobus bude stáť 230.000 €. Autobus zostane po skončení zmluvy v majetku SAD, mesto ho zaplatí cez odpisy. Bude havarijne poistený, náklady na údržbu do skončenia zmluvy by mali byť minimálne. V porovnaní s kúpou ojazdeného autobusu je o 23.730 € ročne drahší.
Návrh mestského úradu:
Odporúčame kúpu nového dieselového nízkopodlažného autobusu."
Nechápem, prečo sa vodič rozčuloval, mohol mu to kľudne a normálne vysvetliť. Inak nechápem prečo je to u nás zakázané, veď keď je vo vozidle málo ľudí tak sa to dá. Napr. v BA je to povolené.
To dupanie na brzdu a úrazy cestujúcich vodič nevysvetlí inak,než vlastným nedostatkom rozumu...to ostatné by zase mal vedieť a byť školený ako reagovať. Neverim, že sa SADka bude so správaním stotožňovať. A na tej saratovskej len vodič dostal od cestujúceho,čo si zaslúžil za Dlhé Hony. Ale keby vybehol sa biť, to má rovno padáka.
Dnes som mal naozaj nepríjemnú skúsenosť s arogantným, drzým a vulgárnym vodičom MHD. Viac napovie mail, ktorý som poslal okrem iných Mestu a SADke.
Úryvok:
Incident sa začal pri snahe cyklistu nastúpiť na autobus MHD 11 na zastávke Dlhé Hony. Vodič autobusu namiesto slušného a asertívneho upozornenia začal po cyklistovi nahlas vulgárne vrieskať pričom nechýbalo veľa ani k fyzickému kontaktu.
Vodič sa následne pokúsil odísť zo zastávky MHD Dlhé Hony v smere Inovecká, stred, na čo cyklista reagoval hodením igelitovej tašky do vozidla MHD. Vodič namiesto pokojného zastavenia a privolania príslušníkov PZ SR prudko zabrzdil, čí spôsobil pády a jemné poranenia najmä starším cestujúcim. Ja sám som utrpel mierny úraz, keďže na mňa padala dôchodkyňa stojaca za mnou. Podobne na tom bola väčšina cestujúcich, ktorým sa naviac rozsypali a potencionálne poškodili ich osobné veci.
Po pár minút pokojnej jazdy došlo k ďalšiemu incidentu na zastávke Saratovská, pri parku. Jeden z cestujúcich po vystúpení z vozidla prišiel z vonku k predným dverám a začal na vodiča vulgárne vykrikovať. Vodič namiesto asertívneho jednania (zrejme by ani nevedel, čo pojem asertivita znamená) začal vulgarizmy opätovať a dokonca vyzval vulgárneho cestujúceho, aby sa s ním pobil.
Zaujímal by ma názor diskutujúcich na popísané správanie. ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
MA MHD
Jednoznačne mi príde najlepšie nakúpiť nový dieselový autobus, ideálne nízkopodlažný v celej dĺžke. Bol by som však za to, aby sa predložil návrh ABY HO KÚPILO MESTO a prípadne za symbolickú cenu prenajalo SAD. Nepríde mi najlepšie preplácať SAD-ke nový autobus, so životnosťou dajme tomu 10-12 rokov, keď máme zmluvu na 5. Bolo by neefektívne ich takto sponzorovať... ?