Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: milan002 #10949:
Slovlik
Reply on: S499.1023 #10945:
Najlepšie bolo chrono nemocnica - slovník za 1 min...
Reply on: draxter #10946:
Ten CP by moja žena lepšie zapísala,mám ho odložený kto by chcel.
Reply on: S499.1023 #10945:
Podstatné je,že to čo urobili nie je to,čo to malo byť a teda plnú sumu im snáď mesto necvaklo.Pozrem faktúry,ale dakto to už dával.
Reply on: S499.1023 #10945:
nesplnili, neurobili výpravu ani CP, len modelový CP, nie reálny, to bol aj záver diskusie v Hviezde, preto si primátor vybral náš návrh. Viem viac, ale to už nie je na fórum ?
Reply on: draxter #10944:
Splnili - dodali. Že to mesto (našťastie) neprijalo a nerealizovalo, je druhá vec.
Reply on: Davidoshmhd #10943:
Nie nesplnili,v tomto je rozdiel oproti iným mestám
Reply on: draxter #10942:
Čo mali objednané, splnili. Žiaľ, je to tak. Rovnako ako v Prešove, či v iných mestách.
Reply on: Davidoshmhd #10941:
lenže sa nezrealizovalo dielo, ktoré sa malo, takže ich treba logicky pýtať späť ?
Reply on: draxter #10939:
Čo s peniazmi? Veď sa zaplatili a firma ich snáď má, nie?
Reply on: draxter #10939:
A aj tak tou parkovacou politikou mesto nijak pomohlo tomu aby bolo viac volných parkovných miest alebo čo chceli docieliť (skôr ten zisk chceli nič iné), napríklad aj keď máš parkovací preukaz na určitú zónu za veľké peniaze je ti nanič, nemáš na 100% isté, že budeš mať volné miesto. Celé je to o peniazoch.

Čo sa týka zastávok tak, nerozumiem krok čo spravili, presnejšie zrušili zastávky ktoré boli doteraz spojené s trafikou a zmrzlinárstvom, presnejšie na zastávkach 28. októbra smer Juh a Dolný Šianec zbúrali zastávky ktoré boli väčšie a lepšie ako tie čo tam dali teraz, presnejšie ich nahradili obyčajnými zastávkami, na to peniaze majú ale dať prístešky tam kam treba tam nedali, myslím tým hlavne zastávku Zlatovská nákupné stredisko napríklad, alebo by mohli začať uvažovať na zväčšení prístreškov keďže na takej Legionárskej smer na Juh je malý prístrešok kde nastupuje veľa ľudí ale na takej zastávke Inovecká stred je zbytočne veľký.

Ak som teda pochopil niky sú tie príjazdové plochy pre autobus kde je aj kaselák, správne? Ak hej tak ako sa tu už riešilo tak aj tak sú nanič, s B952 či Citelisom nie je šanca zastaviť na zastávke tak aby sa dalo pohodlne nastúpiť, pretože ten úsek je moc krátky, a Citelis 18M tam nedokáže dôbec efektívne zastaviť.
Reply on: Jacob #10938:
presne tak, v TN 4 roky nenasadzovali CItelis 18M kvôli dementne tlmočenému stanovisku ohľadne spotreby, ktoré sa naviac ani nezakladalo na pravde. Pritom ten voz bol v stave, riadne sa naň uplatňovali nákladové položky a paušály, ale keď mal vyjsť, tak nemal to či ono a bolo treba ho vlastne riadne dať do richtigu.

Garantovaných spojov dakedy bývalo viac, neviem, prečo mesto netrvá na vyznačení riadne, aspoň 2/3 NP/LE vozov. Veď obehy vozov by ako objendávateľ mal mat k dispozícii, mal by ich aj preštudovať a pripomienkovať. Ale to nerobí nikto: inak si ako vysvetliť, že hovorkyňa tára o nasadení kĺbakov od septembra a pritom stále nejazdia všetky, max. 4 kusy, hoc ich máme 5. To mesto akože dokedy bude tolerovať?

Mesto napriamo predĺžilo zmluvu o 5 rokov. Prečo? Lebo sraĺo na súťaž, MHD nie je priorita a venuje sa hlúpej parkovacej politike, ktorá je robená zle (viď sťažnosti ľudí, zimný štadión a pod., nekoordinácia s MHD a pod.) a diskriminačne - Juh je zatiaľ mimo, Sihoť III a IV tiež. Pritom koľko zastávok mesto zrekonštrukovalo? Ani jednu, len zbytočne preinvestovalo prachy pri cyklochodníku na Soblahovskej na niky, ktoré neboli treba. Ale Dlhých Honoch niky nebudú - tak ako to je, raz je ODI proti a raz za? iI niekto na meste si raz robotu urobí a raz nie?

Odpoveď je jasná: treba to spočítať primátorovi vo voľbách a treba si dobre pozrieť aj teraz, kto mu zobal z ruky a kto naopak mal záujem veci riešiť. Hanba primátorovi, čo si demokraciu zamieňa s povinnosťou poslanca hlasovať ZA jeho návrh rozpočtu. Hlásna popolustická trúba nie je to isté, čo fakty a v prípade MHD to je vidieť.

Iba našou zásluhou sa podarilo nielen zastaviť úbytok ľudí z MHD, ale práve zvýšiť o 1% - lebo sa prijal racionálny návrh linkového vedenia a CP. Ale mohlo sa viac, keby sa chcelo.

Záver: čo s peniazmi, čo sa vyplatili DIC? Cca 20.000 EUR, kto vie, nech napíše.
Reply on: irizar #10936:
No to, ale cestujúcim je jedno, im je jedno aká je spotreba autobusu ich sa to netýka. Ak im ide ušetriť PHM tak to mali kúpiť elektrobusy jedine, alebo na plyn. Je pekné, že majú nižšiu spotrebu ale také mamičky s kočíkom či vozíčkari môžu zabudnúť v Trenčíne na chodenie MHD keďže garantovaných nízkopodlažných spojov je len pár, a inak nemôžu nikdy poriadne vedieť kedy ide nízkopodlažný spoj a kedy nie (aj tak vo väčšine chodia tie B952 ako inak).

Hlavný problém je, že naša MHD existuje skôr asi kvôli ziskom, než pre ľudí, keby bola pre ľudí tak to tu nevyzerá ako teraz, a služby pre cestujúcich by boli oveľa lepšie. Porovnám to napríklad s Bratislavou kde MHD funguje tak ako by mala, áno je to hlavné mesto a aj veľké mesto ale u nich sa niekde tá MHD posúva u nás nie.

Nakoniec je celkom zaujímavé, že mešie mesto od nás a to Prievidza má iba nízkopodlažné autobusy a to najviac má 10.5M Citelisov a 8 kusov SOR BN 10.5 a je na tom pomaly lepšie ako naša, aj keď nemá možnosť nástupu všetkými dverami, nemá vo vnútri autobusu informačnú tabuľu, ani hlásenie zastávok tak stále sú na tom lešpie, dokonca čo vidím tak majú aj B952 kde majú 5 kusov ale z toho dva kusy už vyradené. A to nerozprávam síce o menšiom detaile ale o tom, že ich autobusy majú pekné logo na každom ich autobuse (v MHD či prísmestskej doprave) čo Trenčín dokonca má autobusy s farbou od výroby a jednou nálepkou Slovenská Autobusová Doprava Trenčín, a toto je len dôkazom, že šetrí kde sa dá.
Reply on: irizar #10936:
čo je divné, keď PHM im prepláca objendávateľ, proste je to výsledok nenažranosti, odrbávania objednávateľa, nechuti niečo meniť (socialistické kádre prekreslujúce CP z roka na rok, robiace výpravu podľa seba), nezáujem niečo urobiť efektívne a dobre. Viď zmeny CP po 1.8.2016, kedy si SADka zase pridala jeden voz do výpravy, ale rozsah km sa nezmenil a ani CP to kladne nepocítil. Ale jazdí, hoci sme ho "ušetrili". A mesto to asi ani netuší.
Reply on: Jacob #10931:
Vysoke podlahy s manualom maju obecne najnizsiu spotrebu. A ta je u SADistov este stale vsetkemu ostatnemu nadriadenou posvatnou kravou.
Reply on: draxter #10930:
Tak pri troch garantovaných NP vozoch fakt stačí k tomu jeden záložný ...?
Reply on: Jacob #10933:
mám to ďakujem
Reply on: HeroSK #10932:
Tu na stránke imhd.sk/tn hneď pod Najnovšie diskusné príspevky je Anketa 🙂 O tom sa bavíme.
Reply on: kvorka #10922:
o aku anketu sa jedna ?
Reply on: LUK #10927:
Zachraňovať nás môžu v prípade keby SAD-ka nemala peniaze na nové autobusy a zároveň nevlastnila 21 nízkopodlažných autobusov a jeden nízkopodlažný kĺbový autobus.

Čiže tu len ide o to, že SAD-ka rada nasadzuje na väčšinu spojov tieto autobusy, z akého dôvodu asi nikto nevie. A verím, že by MHD fungovala naďalej aj keby vyradili (konečne) všetkých 15 autobusov tohto druhu.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement