Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Richard Ščepko #10876:
Mne osobne medzi tými zastávkami v návrhu chýba zapracovanie priechodu pre chodcov, v tej križovatke. Ten po presune zastávok bude treba ?
Reply on: draxter #10880:
Ja som podobne jednoznačne za zastávky bez ník, zo zrejmých dôvodov. Avšak nechápem dôvod, prečo by nika jednoznačne mala byť v smere do centra? Veď na zastávke v smere do mesta žiadne PAD linky nezačínajú. Tie začínajú na zastávke v smere na Juh, ktorá ani dnes žiadnu niku ani oficiálne ani neoficiálne nemá ?

K fotke "takto to tam teraz vyzerá" uvediem iba, že takto to tam teraz vôbec nevyzerá, pretože fotografia nie je aktuálna. V miestach "nástupišťa" okolo prístrešku sú vyznačené parkovacie miesta, ktoré sú od pseudo niky oddelené stĺpikmi. Cestujúci tak vyskakujú priamo do stĺpikov alebo do áut. A nástup s kočíkom či na vozíku je tu dnes absolútne nepredstaviteľný.

Presun zastávok je v tomto prípade jednoznačne zvýhodnenie cestujúcich, ktoré je ideálne spojiť s kasselským obrubníkom. Tí tak získajú normálne nástupište a nie nastupovanie pomedzi autá ? . Z návrhu podľa môjho názoru takisto nevychádza, že sa zastávky budú posúvať k rsp. za Inoveckú.

Zastávka smer centrum bude o poznanie bližšie k ZŠ Dlhé Hony, zastávka v opačnom smere tiež bude bližšie k ZŠ. A na zastávke v smere na Juh (teda tam, kde začínajú PAL), miesto na niku je, takže je to ďalej vec diskusie. Popísané riešenie je myslím preferované už od apríla, kedy sa tento problém, vzniknutý parkovacou politikou začal riešiť.

Pridávam aktuálnu fotku (z februára), ako to tam vyzerá teraz ?
Reply on: Richard Ščepko #10876:
ja som za zastávky bez ník, lebo len vtedy sa jedná o uprednostnenie MHD pred IAD, ale v tomto prípade jednoznačne mala byť smer centrum nika (ako to vlastne aj vždy bolo neoficiálne), práve ako píše Marek, lebo je to konečná/začiatočná pre PAL linky - tie busy akože kde budú teraz?

Takto to vyzerá teraz:
https://imhd.sk/tn/galeria-media/955/zastavky-mhd-a-sad/89745/Detail-na-zastavku-na-Dlhych-Honoch?&ref=tn%2Fgaleria%2F955%2Fzastavky-mhd-a-sad%3F%26p%3D2
podľa tohto tam budú stávať však autá ? a zastávka bude tu:
https://www.google.sk/maps/@48.8799009,18.0322368,3a,75y,94.39h,90t/data=!3m7!1e1!3m5!1sTiW_0NKi2M4uXISvL53S8A!2e0!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DTiW_0NKi2M4uXISvL53S8A%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D96.65172%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656
- toto ODI nevadí, že nebude mať niku? Nejaké divné vzhľadom na "argumenty" mesta pri Soblahovskej ulici. Avšak presun zastávky v opačnom smere až za Inoveckú ulicu je dosť odveci, jednak preto, že tam dnes práve tak parkujú autá, ako sa navrhuje v opačnom smere:
https://www.google.sk/maps/@48.8795047,18.0329289,3a,75y,139.76h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1sOgOu7yOHaajcLLp0qVvUug!2e0!7i13312!8i6656
a teda dôjde k vybudovaniu kasseláku a zrušeniu parkingu?

Je to také polovičaté riešenie zase, ako sme si však už všimli pri "cyklosteske" či parkingu, načo mesto vyhadzuje ťažké stotisíce až milióny EUR, ale pre MHD nepribúda ani len zastávka/rok.
Reply on: S499.1023 #10878:
Tam kde niky su predsa budu parkovat auta a my budeme zavadzat na ceste 🙂 To je Trencin,ste mi neveril ale ved ako sa vravi-NEVERIS / UVERIS ,bauuu....Co bolo dobre,treba zrusit...ved ludia si pytaju slubenu zastavku na Brnianskej a aj pri tlaciarnach -priemys.park 2 v opacnom smere a vraj policia to bez nik zakazala,no pri Stavokove je to bez nik a tu to bude takisto... poziadavky cestujucich sa neberu ale motoristom sa vychadza vhod lebo z toho su peniazky...
Reply on: Richard Ščepko #10876:
A ajhľa, náhle niky netreba???
Reply on: Richard Ščepko #10876:
Chapem ze situacia s autami a ich stanim je katastrofalna,no vobec nie som za taketo vytlacanie autobusov...zastavka Smazienka alebo teda oficialne Dlhe Hony je i konecnou zastavkou autobusov primestskej dopravy,tie tam vsak zavadzaju na ceste,je tam ale vela placu kde im zhotoviz zaliv,to sa vsak roky nekonalo a teraz sa tam budu budovat parkovacie miesta pre osobne auta,dobre ale co s tymi autobusmi,odklanaju sa na JUH 2 kde sa ma ale otoc tiez zmenosvat a uz teraz tam su velke problemy aj s autobusmi od inych dopravcov...ale tak tlaku parkovacej politiky sa neubranime,kazdopadne nie som za zastavky bez co i len polovicneho zalivu na sirku vozidla. Este by sa zislo odstranit statie aut pred 5ZS,ale i v Biskupiciach na hlavnom tahu z namestia k otocu...
Prikladám výrez z projektovej dokumentácie k presunu zastávok MHD na Dlhých Honoch. Zastávka pri Smažienke sa zmení na kolmé státie.
Prikladám to sem preto, či vás niečo nenapadne na pripomienkovanie.
Novembrová diskusia s primátorom, dve minúty venované informáciám o zmenách MHD, vrátane +1% medziročný nárast cestujúcich:

https://youtu.be/8FVZiP1BjwA?t=1834
Aj napriek tomu, že na nové parkoviská sú alokované milióny (!) eur, vyzerá, že sa nakoniec môže podariť presun zastávky MHD Nemocnica (v smere od mesta) bližšie k samotnej nemocnici. Tým by sa mal riešiť aj presun zastávky Nemocnica (v smere do centra) do jazdného pruhu. Vraj by to mohol ODI povoliť. Verím, že sa podarí nie len schváliť danú sumu, ale investíciu aj zrealizovať.

Tu treba pochváliť R. Hartmanna, že si osvojil tento nápad.
Reply on: Marek6283 #10870:
1. Sám neviem, či je to podľa normy. Výsledok nepoznám. Ja to s logaritmickým pravítkom neodmeriam ? Ten posudok má byť len prvý krok. Ďalším by mala byť skušobná jazda vozidlom MHD. Lebo povedzme si narovinu, ak ani 12m vozidlo nedokáže zastaviť pri kasseláku, aký je potom jeho význam? Žiadny. Pritom nová zastávka.
2. Tie "U" kanále sú naozaj otrasné. Ono sa to riešilo trochu operatívne, keďže sa pri výkope vraj zistilo, že sú pod cyklotrasou v určitom úseku (tých U-kanálov) vedené inžinierske siete. Aké? Nespomínam si teraz. Preto sa vpuste posúvali. To, ako je to odfláknuté je však druhá vec. Po osobnej obhliadke boli ostré hrany skosené, ale aj tak. Toto nie je 21. storočie.

Keď niekto stavia dom, prerába byt, tak chodí robotníkov asi veľmi často kontrolovať. Ak nie denne, tak niekoľko krát za týždeň. Pri mestských investíciach to neplatí. Ak je stav prác kontrolovaný takmer na mesačnej báze, ťažko sa tomu dá čudovať. Ďalšia vec je, že sa mnohé veci riešia, až keď sa objavia na sociálnych sieťach a na rôznych fórach. Tu absentujú systematické a kontrolné mechanizmy.

Ono nie len kanále sú odfláknuté. Ale aj priechody pre chodcov, ktoré sú bezbariérové len na oko. Prepojenie priechodu na jestvujúci chodník... dlažba - betón - asfalt. Pri zastávkach prepojených na existujúci chodník obdobná kombinácia materiálu dlažba - betón - asfalt. Tých vecí je viac. MA MHD o nich tiež vie.

Preto som niekoľko krát spomenul, že tu absentujú systémové opatrenia. Nie len pri takýchto investíciách. O ne však záujem nie je. A tak je výsledok toto. Osobne ma to veľmi mrzí. Na jednej strane by som sa mal tešiť, že na podnet niektorých poslancov sa začalo s budovaním mestskej cyklo infraštruktúry, na strane druhej keď vidím výsledok...

Neobstojí však argument "nerobí sa, zle je. Robí sa, zle je". Chcelo by to nemeckú precíznosť aj v tomto meste.
Prehľad obmedzení v MHD počas Vianoc a Nového roka je zverejnený v najnovšom INFO, strana 11:
http://www.trencin.sk/tmp/asset_cache/link/0000026345/Info12wm.pdf
Nedavno som si vypocul rozhovor dvoch cestujucich dam v autobuse a jedna dala tej druhej otazku: Preco su tito vodici MHD oproti tym dedinskym taky odporny? ! Az ma dvihalo zo sedanky...ale hej,ono v ich pohlade to tak je...ale je to diametralne rozdielne sediet tu a sediet tam....ale to uz tu pisat nebudem... je to vsetko zbytocne...
Reply on: Richard Ščepko #10869:
Richard,teraz ked je ta "bohovska" Soblahovska uz hotova,no sice ....este tie kanalizacne okruhle dekle pijice krv...tak uz je neskoro,ja som vsak chcel vsetko stopnut hned pri prvej zastavke...ale komisia zasadla a ze je to podla noriem,tak potom su na p...normy!? A co tie kanale na odtok vody mino cesty v takom Ucku 🙂 teraz tam je ladu a snehu,listia,zametac ani odhrnac sa tam nikdy aj tak nedostane,,ja umieram od smiechu,lebo krutit hlavou a nervy mat to mam ked to vidim denne X-krat... Milos Minarech je zlaty clovek a vela veci pomohl uskutocnit,konecne je tam taky chlapik na spravno mieste,len je vas par-asi do slova a do pismena... zial... Tu uz ine nepomoze ako klak MHD na kolena... lebo jazdit sa tu uz neda ...
Po pár mesiacoch opäť nalogovaný 🙂 Zbežne som si prečítal diskusné príspevky za ostatných cca 5 mesiacov. Skúsim na niektoré veci reagovať, prípadne dovysvetliť.

1. Cyklotrasa ll. etapa (Soblahovská). Niky sme riešili na predchádzajúcej cyklokomisii minulý mesiac. Ukazoval som členom fotky z 28. októbra (2x Crossway). Napriek snahe prvého nezastavil pri hrane zastávky. O druhom vozidle škoda začínať. Vedúci Útvaru mobility argumentoval STN normou (vjazd do zastávky). Dali sme teda preveriť, či bol dodržaný projekt, ak vychádza z STNky. Výsledok zatiaľ nemáme.
Asi pred cca mesiacom som cez víkend počkal na Crossway s kočíkom. Na konečnej som mal tú možnosť podebatovať s vodičom. Dal som mu vizitku s prosbou o nejaké postrehy priamo od vodiča MHD. Celkom som sa potešil, že budem mať pohľad "zvnútra" vozidla. Dodnes však email neprišiel 😞

Každopádne zverejním výsledok kontroly.

1a. Niekoľko krát som ešte v projektovej fáze žiadal, aby sa niky nerobili. Argumenty som tu už dávnejšie písal. Chvíľu to vyzeralo tak, že cyklopruh bude končiť pred zastávkou a za ňou zas začínať. Je to trochu polovičaté riešenie, ale v zahraničí funguje (ako dočasné). Teraz ma napadá príklad z Osla, vychádzajúci z Kodanských predpisov. Vtedy bol argument financie (bez ník by sa ušetrilo tuším 80 000 eur). Nakoniec to ODI vraj nepovolil. Pravdou ale je, že vedúci Útvaru mobility nikdy k riešeniu bez ník naklonený nebol. Proste autá prioritne! Na cyklopruh obchádzajúci zastávku MHD sme v tomto meste ešte nedospeli. Napríklad v takej Trnave už áno (viď obrázok).

2. Karpatská. Vyvýšená križovatka v tvare "T" (pri detskom ihrisku) a priechod pri Hoss Corp je iniciatívou R. Medala a mojej. O to viac ma štve, že je odfláknutá a účel plní minimálne. Cieľom bolo prinútiť autá na max. 30Km/h. Ja sám som nimi (v noci) prešiel s 54km/h s tempomatom. Takáto rýchlosť však napr. pri detskom ihrisku môže byť fatálna.
BTW: Rovnakú rýchlosť som si nastavil na vyvýšenom priechode v Bratislave pri IKEA (medzi Avionom a IKEA). Neporovnateľné. O fušerine Ciest Nitra nehovoriac.
Každopádne po vznesení kritiky mesto Karpatskú neprevezme. Veľmi som zvedavý na výsledok reklamácie. Kvalita tychto rekonštrukcii je ale systémová vec, no to je iná téma.

2a. Niekto tu spomínal, že neinformovali cestujúcu verejnosť skôr, pred začatím rekonštrukcie. O tej rekonštrukcii sa vedelo ešte v lete 2016, potom sa čakalo na Pohodu 2017. Takže zodpovední pracovníci na meste o tom vedeli.

2b. Teší ma hlavne najnovší typ Kasseláku na zastávke na Karpatskej. Možno ste si to ani nevšimli. Mrzí ma, že nebol dodaný už na Soblahovskej ako som žiadal. Ale to je už obohraná pesnička so štandardizáciou zastávok MHD o ktorú nie je na tomto meste záujem.

3. Kanibalizácia 18M s displejmi (inak to nazvať neviem). Žiadal som vysvetlenie od mesta (či im to nevadí). Odpoveď prišla zo SAD v znení (21.8.2017):
"Informácia zo SAD 7.9.2017: Panely majú software-ovú vadu – problém je v spárovaní panelov so strojčekmi, takže na paneloch sa nezobrazuje vôbec nič, alebo nezmysly. SAD problém rieši s dodávateľom. Termín nápravy SAD neuviedla."
Podnet č. 2: http://www.trencin.sk/tmp/asset_cache/link/0000338200/foto%20k%20po%BEiadavkam%20Ing.%20%A9%E8epko.pdf

4. Nadávame tu na SAD (častokrát oprávnene), ale treba si uvedomiť, že tu nie je záujem zo strany vedenia mesta. Teraz som asi ostrý pre niekoho, ale vidím ten rozdiel medzi naleštenými kamerami s pózami a tým, čo sa deje v zákulisí. A hlavne, jeden človek na Útvare mobility pre MHD, ktorý rieší naozaj X ďalších vecí (terasy, povolovačky pre stavbárov, dočasné dopravné značenia...). To s MHD nijak nesúvisí. Myslím teraz Miloša Minárecha. To je ďalšia systémová vec, ktorú nie je ochotný nikto z úzkeho vedenia riešiť (ideálne prednosta MÚ). Potom sa nečudujem, že nie je ani len štandardizácia, ani len mapy v prístreškoch... A už vôbec nie ďalšie dôležitejšie veci. Jednoducho hromadná doprava nie je príliš "sexi" téma pre marketing (aspoň nie pre Trenčín).
P.S.: Poslanci nemajú žiadny personálny dosah sa úradníkov. To je plne v kompetencii exekutívy (primátor, prednosta a pod.)

do BB prichádzajú 4ks Urbanway 18M! Takže kĺbaky tohto typu sú už u SAD ZV, v BB tým asi začína vyraďovanie B961E.
Reply on: mathre #10866:
Ja uz som pre kazdy pripad naolejoval koliesko na tackach a su nachystane!!! ?
Inak,pozdravujem aj samonespravny kraj,cestujuci z okolia Kubra -Kyselka im dokonca fotia stav ich zastavky,ja uz tam asi dvere neotvorim,je mi luto,ale hnoj do autobusu na topankach nosit si nenecham... uz je po volbach...tak nic! ?
Reply on: Viko #10865:
Vek vozidla sa hodnotí podľa dátumu prvej registrácie a tak sa to aj berie. Čiže odkedy bolo prvý krát prihlásené, odvtedy sa ráta vek vozidla. Ak bolo v roku 2005, tak môže od 2005 jazdiť do roku 2021. A myslím si, že pokiaľ vydržia fyzicky tak aj dovtedy jazdiť budú. Bohužiaľ sme na Slovensku, nemyslím si že mesto bude tlačiť na SADku aby kúpila nové vozy.
Reply on: Marek6283 #10862:
Áno, viem, že boli rozrobené už skôr, celkom sa o tom hovorilo jak SAD TN pomaly každú objednávku oneskorene preberá lebo sa "zbiera" na jej vyplatenie...
Lenže proste ak má raz vo VINku zakódovaný rok 2005 a dátum prvej registrácie je tiež z vtedy, tak by malo byť irelevantné či sú zvary jäklov z roku 2004 alebo hoci aj 300 pred Kristom.
Ibaže by to sadka hodnotila podľa svojej internej evidencie a v nej by ich bohvie prečo mala zanesené už v tom 2004-tom aj keď ich fyzicky ešte nemala doma... Ale to by sa môj sedliacky rozum celkom čudoval keby na to mesto pristúpilo že podľa toho hodnotí, lebo potom by sa tam teoreticky dalo pretlačiť akékoľvek hausnumero, keďže to nie je tak záväzné ako štátne registre.

(ak to je inak a nehodí sa to uvádzať, obálka pri mene mi funguje ? )
Reply on: Jacob #10863:
Ty si nezazil prvu polovicu 90tych rokov,to je vidno...ked moji spoluziaci z SOU LOT ked prisli dve 2ky k zimaku v smere na letisko chytali decka za aktovky na pleciach a vytahovali ich zo schodov na chodnik aby sa oni dostali do skoly na letisko 🙂 Alebo ja ked sme mali nultu hodinu ,niesol som telocvik a aj risovaciu dosku a pri Smazienke som sa l.c.20 o 6:47 ledva dostal do zadnych dveri na prvy schod a risovacie pravitko trcalo cez tesnenia dveri a slo sa 🙂 ,to dnes uz nevidat-teda chvalabohu! 🙂
Reply on: Marek6283 #10862:
Dobré mohli byť pár rokov po výrobe, ale v 2017 kde už polovica slovenska má nízkopodlažné autobusy a my tu máme tieto kraksne 😃 Ako keby sa kúpilo iba dajme tomu nových 5 nízkopodlažných autobusov aj tak dobre.
Možno je škoda, že trenčín má dokopy 5 kĺbových autobusov tiež, a aj tak skoro všetky chodia na linke č. 1 a ráno na vybraných spojoch inak poobede iba na linke č. 1. A hlavne nerozumiem dôvod prečo nechodia tuším po 18:00? kĺbové autobusy, celkovo po tomto čase chodia B 952 najviac, a občas sa mi stane, že ide B 952 z maxu a plná je dosť, možno z hľadiska SADky podľa ich štatistiky autobus nebol plno obsadený keďže uvádza sa že tento autobus má 31 miest na sedenie a 68 a spolu čiže 99 miest, to by som chcel ešte vidieť kto vymyslel, že v tomto krpatom autobuse dokáže stáť 68 ľudí ktorý by boli na seba nasáčkovaný každý by mal ledva 1 m štvorcový a zároveň pri takomto počte by ma zaujímalo ako by človek vystupoval, to by asi všetci museli na každej zastávke vystúpiť a znova nastúpiť a autobus môže prísť na konečnú rovno s 30 minútovým meškaním 😃 logika.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.