eraz trochu oprávnenej kritiky: SAD Trenčín si spravila sama obehy a tak to aj vyzerá. Nech tu Juraj dá vyjadrenie, prečo jazdia tak, ako jazdia - preto, že nie sú schopní to spraviť poriadne a na meste nie je nikto, kto by im to vytmavil. Jedine, že sa zase spojíme tak ako pri návrhu nového CP od augusta 2016 a zatlačíme na mesto, lebo takto sa rozhadzuje zase.
Ja už dlhšie sa chystám, draxter to vie, ale nedá mi nenapísať: Mesto len kecá a kecá, čo spraví pre MHD, ale skutočne urobilo?
- od roku 2006 neskutočné chyby pri modernizácii trate 120 a výstavbe nového mosta: chýba mimoúrovňové kríženie Zlatovská - privádzač, chýba podjazd pre autá v Zámostí tak, aby zmysluplnejšie mohla premávať MHD, chýba podchod/podjazd v úseku Mládežnícka a pod.
- primitívne chyby úseku dopravy, kedy kasselák nie je ani pri Majáku a ani pri Radegaste (teraz nemierim na Richarda, ten sa snažil to napraviť, ale na osoby, ktoré to mali navrhovať a ktoré niektoré naďalej pracujú na úrade žiaľ)
- žiadna zrekonštruovaná zastávka za posledné 4 roky a(nebyť Legionárskej)
- zastávky v Opatovej bez kasselúku, hoci to boli nové zastávky
- žiaden systém v obnove vozového parku - raz veľa naraz a potom dlho nič
- žiaden systém v nasadzovaní kĺbových vozidiel od 12/2016
- mestom posvätené odstavenei najmodernejšieho vozu #61, ktoré by bez nášho tlaku a Richardovho slova znamenalo vyhodenie 7 mil. Sk z našich peňazí von oknom - dnes to je jediný jazdiaci kĺbak!!!
- odloženie súťaže na MHD a zmluva napriamo až na 5 rokov!!!!
- plytvanie prostriedkami kým pod rúškom zbytočného šetrenia robí mesto tlačenko na spojoch tým, že dopravcovi toleruje nenasadzovanie kĺbakov cez leto, hoci zmena CP od 8/2016 s ich nasadením počítala!!!!
Ja už dlhšie sa chystám, draxter to vie, ale nedá mi nenapísať: Mesto len kecá a kecá, čo spraví pre MHD, ale skutočne urobilo?
- od roku 2006 neskutočné chyby pri modernizácii trate 120 a výstavbe nového mosta: chýba mimoúrovňové kríženie Zlatovská - privádzač, chýba podjazd pre autá v Zámostí tak, aby zmysluplnejšie mohla premávať MHD, chýba podchod/podjazd v úseku Mládežnícka a pod.
- primitívne chyby úseku dopravy, kedy kasselák nie je ani pri Majáku a ani pri Radegaste (teraz nemierim na Richarda, ten sa snažil to napraviť, ale na osoby, ktoré to mali navrhovať a ktoré niektoré naďalej pracujú na úrade žiaľ)
- žiadna zrekonštruovaná zastávka za posledné 4 roky a(nebyť Legionárskej)
- zastávky v Opatovej bez kasselúku, hoci to boli nové zastávky
- žiaden systém v obnove vozového parku - raz veľa naraz a potom dlho nič
- žiaden systém v nasadzovaní kĺbových vozidiel od 12/2016
- mestom posvätené odstavenei najmodernejšieho vozu #61, ktoré by bez nášho tlaku a Richardovho slova znamenalo vyhodenie 7 mil. Sk z našich peňazí von oknom - dnes to je jediný jazdiaci kĺbak!!!
- odloženie súťaže na MHD a zmluva napriamo až na 5 rokov!!!!
- plytvanie prostriedkami kým pod rúškom zbytočného šetrenia robí mesto tlačenko na spojoch tým, že dopravcovi toleruje nenasadzovanie kĺbakov cez leto, hoci zmena CP od 8/2016 s ich nasadením počítala!!!!
syko
Otázka od: Ľuboš Jantošovič, 07.07.2017
Dobrý deň, v súvislosti s letnými prázdninami je v cestovných poriadkoch mierne obmedzená ponuka na vybraných linkách. Zároveň sú poväčšine na dva mesiace odstavené kĺbové vozidlá. Moja otázka smeruje k tomu, či bola urobená analýza ponuky a dopytu, keďže pravidelne každé leto chodia niektoré spoje natlačené. Napríklad včera na linke 1, spoj s odchodom 15:15 z aut.stanice na Juh bola plná tak, že aj v kĺbovom vozidle by niektorí cestujúci museli stáť, nieto ešte v tom krátkom vozidle, ktoré odjazdilo tento spoj. Druhý dotaz smeruje ku klimatizácii vozidiel MHD, keďže SAD bude s nami ďalších 5 rokov a predpokladám, že nainštalovanie by bolo možné v tomto období, plus-mínus jeden rok, daňovo odpísať.
Odpoveď:
Ivana Strelcová, hovorkyňa SAD Trenčín:
Cestovný poriadok sa počas prázdnin vždy upravuje podľa vyťaženosti spojov. Nie je pravidlom, že všetky kĺbové vozidlá počas letných prázdnin sú odstavené. Jazdia, ale je fakt, že podstatne menej. V tomto období sa vozidla dávajú na plánované servisné opravy a údržbu, vodiči si tiež čerpajú dovolenky... Zvyčajne však stačia aj kratšie vozidlá. Dlhodobým sledovaním vieme určiť, koľko ľudí sa kedy kam prepravuje a podľa toho sa posielajú aj vozidlá. Sú občas mimoriadne udalosti, ktoré nám zrazu navýšia počet cestujúcich, i keď sa snažíme také prípady eliminovať. Napríklad aj tak, že počas festivalu POHODA zabezpečujeme mimoriadne spoje. Tieto si u nás objednáva priamo organizátor.
Aby som však bola konkrétna a odpovedala na Vami určený problém. Vo štvrtok 6. júla o 15,15 hodine vyrážala linka č. 1 z autobusového nástupišťa so 47 cestujúcimi. Občas niekto pristúpil, niekto vystúpil. Na celej trase sme prepravili 72 cestujúcich. Kapacita vozidla je 99 cestujúcich. Ani na jednom úseku nebola dosiahnutá plná obsaditeľnosť vozidla.
Klimatizácia do MHD vozidiel je zbytočná. Vozidlá zastavujú každých cca 400 m a pri neustálom otváraní dverí je klimatizácia zbytočná a doslova neefektívna až neúčinná.
V prímestskej autobusovej doprave je to pochopiteľne inak, pretože zastávky sú od seba niekoľko kilometrov. Ak som správne pochopila, tak navrhujete, aby sme dali klímu namontovať do už jazdiacich autobusov. Nuž, autobus je trošku iná káva, ako sú osobné vozidlá, i keď, i do nich je klíma ako dodatočná výbava poriadne drahá záležitosť. Do autobusov s rokom výroby napríklad 2009 ani nie je možné klimatizačné jednotky domontovať, lebo to konštrukčné riešenie nedovolí.
Ak by sa Mesto Trenčín rozhodlo (teda poslanci mesta by to odhlasovali na zastupiteľstve) , že v budúcnosti chce nakúpiť nové autobusy s klimatizáciou do MHD, zadáme takúto požiadavku výrobcovi a autobusy zabezpečíme.