Reply on: heee07 #10401:
Kľučkuješ. Nehovoril som o prehadzovaní pneumatík masovo ale o riešení defektu na trati. Čiže keď vodič MHD SAD TN dostane v Kubrici defekt, vymení si koleso sám? A na to doťahovanie kolesových matíc, čo je povinný robiť, má vodič výbavu - momentový kľúč? Čo sa výmeny výbojky týka, zakazuje ti to priamo výrobca, keďže nemáš výbavu na nivelizáciu svetiel.
Proste varíš z vody aby si obhájil bordel u SAD TN. Nemáš náhodou pred menom PhDr., Ing. a za menom PhD.?
heee07
Ak vodic dostane defekt v Kubrici, prepokladam ze mu to pridu vymenit. Ak vodic dostane defekt na bohom zabudnutej dedinke, pochybujem ze mu to pridu vymenit, musi si poradit sam.
Je evidentne ze nemas prax z terenu ale pises niekde od stola doma z teplucka. M27 matka s pevnostnou triedou 8,8(uvadzam ako priklad aby som ta dostal do obrazu) sa utahuje momentom tesne pod 1000nm. To je obrovska sila. Preto sa to v praxi dovaluje " co to da " a nie momentovym klucom(a pouziva sa na to napr. aj nasobic momentu). Cely problem je v tom ze hned po nahodeni kolies si obidve rovne dosadacie prizmaticke plochy zacnu "sadat" - rozumej prevadzkovym teplom sa meni staznost a roztaznost materialu. No a kedze matky su tiez rovne, nie konusy ako napr u osobnych aut, zvacsia sa vole a matky sa mozu casom odskrutkovat. Preto aj vyrobca pise v navodoch ze po vymene alebo demontazi a opatovnej montazi kolies treba po prejdeni cca 200- x km skontrolovat dotiahnutie kolies.
Je skutocne zrejme ze bezhlavo hajis zaujmy niekoho a pritom nemas ani najmensiu sajnu o tom ako to v praxi funguje, od stola si si precital 4 poucky a v praxi si ani nakladak nenastartoval.
Tak neviem kto tu kluckuje, stale si mi neodpovedal na otazky, ignoroval vecne argumenty(zakony atd) a este obhajujes...ja vlastne ani neviem koho.