Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Richard Ščepko #9984:
si príkladom toho, ako sa robiť má a môže, žiaľ všetci máme asi pocit, že nielen MHD je na okraji záujmu. Vytrubovať ľuďom, že treba ísť autobusom a počas veľmi náročných stavebných úprav v meste nepreplňovať cesty je super populizmus, ale posilnenei MHD a nasadenie disponibilných vozidiel už snahou nie je, hoci tie vozidlá sú.

Presne tak, križovatky, zastávky, kruháče musia spĺńať STN a teda prejazd aj kĺbového vozidla či kamiónu s návesom. Ak ale mesto nevie dať pripomienky a dovolí robiť stavebníkom čo chcú (napríklad niky v Záblatí, podjazd), svedčí to o nekompetentnosti (viď posrané vyvolané investície zastávok Radegast čo Opatová, Maják alebo nové zastávky v Opatovej a pod.) a čo je horšie, o nezáujme. Hoci isté veci sa podarili, vnímam ich ani výnimku z pravidla. Za seba poviem, že mňa to neodradí pomáhať a tlačiť veci správnym smerom.
Reply on: Marek6283 #9989:
Ako sa môže autobus zalomiť tak, že sa zablokuje pri normálnej jazde vpred? Keď otočím volant do plného rajdu, tak proste budem jazdiť dokola na tom minimálnom polomere a autobus sa mi nikdy nezalomí tak, aby sa zablokoval. Či tam musíte cúvať? A prečo to platí len v zime? A keď Vrakosy dožijú, tak Trenčín sa vykašle na kĺbové autobusy, lebo vodiči IAD parkujú v obratiskách? Načo máte kua mestskú políciu a magistrát? Ono je symptomatické to "KEBY som volal mestskú políciu". Keď som ešte robil vodiča, tak som to riešil presne opačne - keď niekto blbo parkoval, tak som sa tam nadžgal tak, aby to už nešlo ani dopredu ani dozadu a potom už museli. A tá prehustená premávka - opustil si niekedy v živote Trenčín? V takom Paríži či v Londýne to je menej prehustené? Nemyslíš, že treba niečo robiť s tým "nikdy sa s tým nič nerobilo" ako ustupovať?
Reply on: S499.1023 #9987:
Pri McDonalde mame vsetci problem,musime ist tu zakrutu cez protismer-ale kto nas tam pusti z tej snuri aut??? Je to tam pasirovanie a boj...namiesto dvoch minut Laugo-Tesco byva casto potrebnych 5-7 minut ... A pan Scepko,ostatne klbove vozidla ked sa zalomia aby sa na Sihoto otocili tak preidu ale ten Citelis a moderne autobusy ostanu skratka zablokovane...Co sa autobusovej dobravy v nasom meste tyka-vas pocit je spravny -tu nefunguje toho moc...i ked pokroky sa tento rok malymi krocikmi diali...ale tie otoce a podmienky na nich ,aj ostatne zastavky ...je to bieda... Skuste sa ist pozriet bezny skolsky den na Saratovsku kde sa autobus otaca-klbovy nepreide uz koli mnozstvu aut stojacich na oboch stranach a tak by som mohol pokracovat.... vybavujeme aspon zakazy zastavenia tam kde mame WCka ale ani to vela vodicov nerespektuje a podobne... Krasne sa vyznacili miesta vodorovnou znackou na zastavkach plus ciary na vjazd a vyjazd ale ignoruju to vodici aut...keby som mal volat mestsku policiu tak by sa mali co obracat... Aj ja som za klbove vozidla u nas,su linky kde su potrebne no podmienky moc nie su vytvorene v dnesnej prehustenej autami premavke kde sa roky s vytlacanim autobusov zo vsadial nic nerobilo.
Reply on: Marek6283 #9986:
Nejak tomu nerozumiem. Dĺžka je takmer rovnaká ako majú staršie Karosy, rozumiem, že polomer otáčania môže byť iný. Na druhej strane, keď sa projektuje napr. križovatka, počíta sa aj s prechodom kĺbových vozidiel (zvlášť na tak frekventovaných križovatkách).

To sme ako mesto naozaj tak veľmi špacifickí v tomto meste? Ťažko sa mi to hodnotí, keďže samozrejme najlepšie to vedia samotní vodiči. Nie som si celkom istý, či je toto to najlepšie smerovanie. Mám pocit, že sú mestá, kde sa hľadajú možnosti ako to môže ísť. Sneh nepovažujem celkom za relevantný argument. Vždy sa argumentuje prioritnými trasami ak po nich jazdí MHD (opravy, údržba...). A tie sa udržujú ako prvé.
Ak sa to bude tolerovať, budeme mať otoče, na ktorých sa kĺbové vozidlo neotočí, zastávky, kde pri okrajoch vozidlo nezastaví a križovatky, cez ktoré tiež určitý typ vozidla neprejde. Nie som si celkom istý, či je to chyba napr. kĺbového vozidla... Neviem, či je to aj tento prípad, ale začínam mať pocit, že tu niektoré konkrétne veci nefungujú.
Reply on: Marek6283 #9986:
To je ale zasa len starosť mesta alebo SAD, aby boli slučky upratané. A tam pri tom McDonalde iné kĺbáky nemajú problém, len Citelis?
Chlapci-pani! Ten nizkopodlazny Citelis treba cim skor niekam predat/vymenit za jeden kratky voz a nic ine! Ja viem,vy ho chcete tu na linky 1 a 24 ...a podobne ale po pravde,na Sihoti 4 ked napadol sneh sa nedokazal otocit ,v Kubrici to iste,a nevravim o tom ako je tezke v kolonach preist s klbovym autobusom cez pravouhlu zakrutu pri McDonalde ked ide autobus najme smerom od Lauga...tam mame problemi vsetci aj s kratkymi autobusmi...
Reply on: Richard Ščepko #9984:
Každopádne treba mesto bombardovať. Jeden z argumentov je, že kde sa otočí 18 m vysokopodlažný voz, tak sa musí otočiť ja NP. Druhý je, že SAD-ka mala nadmernú spotrebu reklamovať v záruke a ak si to nevyriešila, nech si problémy znáša sama. Nech mesto nerisši púroblémy SAD-ky ale svoje.
Reply on: draxter #9978:
Záujem o zaradenie Citelis-u do prevádzky evidentne nie je. Len sa mi nechce veriť, že by to bol prehratý boj.

Na MsZ, ktoré je 14.12. sa budem pýtať na ďalšie veci. Každopádne to človeka mrzí, keďže primárne bojovať nechce a radšej by napomádal k veciam, ktoré sa pohnú dopredu.

Ale predsa len dve pozitívne veci v jednej lokalite. Jednou je kasselák na Legionárskej. Aj napriek tomu, že to projektantovi ešte začiatkom roka veľmi nevychádzalo, po argumentácií a príklade zo zahraničia je dnes realitou.
Druhým je odstránenie stĺpu na rohu Partizánskej a Legionárskej. Niekoľko rokov ignorovaný problém. Od mesta som počúval, aká je neochota majiteľa objektu (ktorý bol napájaný cez tento stĺp) spolupracovať.
Tak som si to šiel overiť. Keďže nemá zvonček, napísal som mu list s prosbou o kontakt, vhodil do schránky a čakal. Pán sa mi ozval, mal evidentný záujem vec riešiť. Vraj ako elektrikár si vie časť prác urobiť sám. Jednoducho iná skúsenosť, než som dostával informácie od mesta. Celé to trvalo aj s listom asi týždeň a pol.

Dnes je stĺp odstránený, nie je vizuálnou ani architektonickou bariérou a celý priestor vyzerá o niečo málo kultivovanejšie. Pre porovnanie stred 2 rokov:
https://www.odkazprestarostu.sk/trencin/podnety/6890/elektricky-stlp-legionarska-ulica
Reply on: MA MHD #9980:
nie je známe ŽIADNE poškodenie vozidla, ani vyhrážky vodičom, ani žiadny incident. Sú to zase len drísty a drísty, pyrotechnika? žeby vletela do autobusu bez zakúpenia lístka??
Vyťaženosť: raz tuším tá 50tka šla, keď nebol ani ohňostroj a mesto tuším ani program nerobilo. Takže vivat taxi lobby.
Opäť jeden malér SAD-ky:
Otázka od: Michal Mazánik, 29.11.2016
Dobrý deň, chcem sa opýtať, z akého dôvodu bol v INFE Trenčín zverejnený cestovný poriadok linky na polnočnú omšu, kde sú uvedené názvy zastávok MHD platné do konca júla. To ich vážne nikto nemohol prepísať? Ďakujem za odpoveď.
Odpoveď:
Eva Mišovičová, zodpovedná redaktorka INFO:

Dobrý deň, veľmi nás to mrzí, ale cestovné poriadky MHD počas vianočných sviatkov boli do redakcie dodané zo spoločnosti SAD Trenčín ako hotový materiál na zverejnenie. Spoločnosť SAD Trenčín na chyby upozorníme a opravený cestovný poriadok mimoriadnej linky MHD na Polnočnú sv. omšu zverejníme na webe mesta.

----------------
Naďalej máme množstvo nekvalitných hlásení, o tých ako aj o dodatočnom vyznačení niektorých zastávok komunikujem s útvarom dopravy. Potom napíšem výsledky.

Úspech je, že SAD už opravila lajdácky aktualizované názvy v Kubre aj pri Max-e. Dúfam, že sa podaria aj ďalšie veci (napríklad aj presunúť označníky na nové zastávky - to sa má ale robiť až na jar 2017).
Pridávam prehľad najväčších zmien od 11.12.2016:
- poznámky ako U - pokračuje na inej linke sa menia na U+nejaké číslo. Avšak napríklad ak spoj pokračuje na linke 8, tak namiesto logickej poznámky U8 je tam poznámka U2 (spoj 100 na L4)
- na linke 5 sa cez víkend zavádzajú nové spoje. Sú to 3 z Juhu I (odchody 9,13,17:20). Opačne sú to iba 2 spoje (13,17:35 z SAD). Napriek tomu, že všetky spoje v "a" premávajú po SAD, poznámku F nemá ani jeden čo spôsobí problémy na zastávkach. Posledný z Juhu má dokonca poznámku G - ide po priemyselný park. Zaujímavé je, že zastávka Priemyselný park sa v CP linky 5 nenachádza. Spoj síce zo Zlatovskej pokračuje ako linka 6, no to sa z cestovného poriadku nedozviete!!!
Ak toto mal byť 20 min. interval na Juh I, tak to bol chabý pokus (je to len 3-krát do dňa !!!!)
- Na zastávku Opatová, Družstvo (kde nikto nechodí) sa pridáva namiesto jej zrušenia ďalší pár spojov o 14. hodine
- Zastávky Brnianska, Opatová-nadjazd na L4 a Hroznová sa rušia a pochybujem, že sa niekedy obnovia.
- Zriaďuje sa nová zastávka na znamenie Stavokov. No dať na znamenie takú zastávku Ľudovíta Stárka nenapadlo nikoho!
- na linke 7 sa poobede rozširuje počet spojov jazdiacich celú trasu, zlepšuje sa obsluha zastávky Záblatie-cintorín.
- Spoje linky 12 pôvodne jazdiace iba po zastávku Karpatská sa predlžujú do Biskupíc, k cintorínu.
- Linka 13 v cestovnom poriadku zverejnenom doobeda chýbala. Teraz sa tam znova objavuje. Je pridaný spoj o 17.10 v "x" a aj o 5 ráno z SAD. Cez víkend bude jazdiť naďalej, z Juhu vždy v rovnaké hodiny ako linka 5, vždy 15 minút po nej!!!!!!!!!!!!!!!
- Linka 27 naďalej zostáva linkou 27. Na 26-tku sa zabudlo.

Ja osobne mám zo zmien nedobrý dojem, je tam mnoho pre mňa nelogických vecí. Obsluha Juhu I v"a" zostáva katastrofálna. Názvy na Juhu I sú naďalej pôvodné a teda názvy na jednom sídlisku sa riadia dvomi rôznymi spôsobmi označovania. Ako som spomínal, úplne sa zabudlo na pridanie zastávok na znamenie. Osobne poviem, že som od toho CP čakal viac.
Reply on: draxter #9978:
Úplne súhlasím. Mesto sa zasa iba vyhovára.

Mimochodom, pýtal som sa na útvare dopravy na posilnenie dopravy do Laugaricia a aj na nočnú dopravu na Silvester a (výňatok z vyjadrenia útvaru dopravy):

- "Počas sviatkov sa neuvažuje o posilnenie spojov smerom do Laugarícia. Vzhľadom k štatistikám v preprave v čase od 12:00 hod do 20:00 hod. sa pri zavedení prevádzky od 01.08.2016 v mesiaci september prepraví priemerne 30 cestujúcich/sobota alebo nedeľa. A to myslím nastúp cestujúcich od OC Laugarícia, kde je najlepšie zhodnotenie koľko cestujúcich nastupuje."

- "Na Silvestra sa nebude jazdiť z dôvodu neohľaduplnosťi ožranov, výtržníkov a zábavnej pyrotechniky. Niekoľko krát boli vodiči ohrozovaní cestujúcimi, a vyťaženosť bola nízka, preto sa nebude zavádzať nočný spoj počas Silvestra. Dochádzalo k poškodzovaniu vozidiel MHD a tie poruchy je potrebné platiť zo strany mesta. Keby si obyvatelia mesta vstúpili do svedomia a zamysleli sa nad sebou, že poškodzujú súkromný majetok tak by k takýmto obmedzeniam nedošlo."
Reply on: S499.1023 #9976:
podpísal sa tak sa podpísal - primátorovo maslo od tohto momentu. Že nevie, nechce vedieť, jeho problém. Padá to na jeho hlavu, že voz za 200.000 EUR nepremáva, hoci je zakúpený pre MHD. A problém dopravcu, že sa nereklamoval (alebo nevyreklamoval), mesto ako objednávateľ to nemá prečo trpieť - skladba vozového parku má byť dodržaná tak nech kúpia trebárs aj nový! Ešte si na to posvietim podľa 211/2000 Z.z., lebo tu cítim smrad ešte aj na hajzli, toto bude ešte pekná kauzička zrejme!
Reply on: Richard Ščepko #9975:
Richard za seba a celú našu skupinu, ako aj cestujúcich ďakujem za odpoveď, ktorá len preukazuje že MESTO TRENČÍN má MHD na háku, nevyzná sa do problematiky, a tá znôška kecov o obratiskách...škoda reči! Pritom nech si súdruh primáš vytiahnu staré TN info, kde kolega Celler predstavoval novú vlajkovú loď našej MHD - dnes voz #61 Citelis 18M. Čiže:

- mesto nevedelo, akú má kĺbový autobus spotrebu?
- ak to vedelo, ako to že ten voz jazdil skoro 4 roky vkuse na najvyťaženejších linkách bez problémov?
- voz sme zaplatili SADke v rámci oprávnených nákladov, takže ako ZLÝ hospodár terazky dám pokyn, aby voz stál namiesto toho aby ho dopravca okamžite dal do richtigu?
- voz nie je vlastníctvom mesta, jeho predajom získa len dopravca; otázka zámeny a pod. je úplne irelevantná po tom, čo ten hnoj stojí 3 roky v ohrade a má navehané menej, než ktorýkoľvek nacúvané
- nakoľko náklady na PHM by aj pri prípadnej spotrebe 51/100 znamenali, že odvezením 50 ľudí/100km máme náklady skoro pokryté, nedostatok kĺbových vozov (dnes len 4ks B961E v premávke) chce mesto riešiť krátkymi a ešte kratšími vozmi? Poriadna hlúposť!
- nakoľko oprávnené náklady sa robia ako paušálne, je problém dopravcu aká je spotreba
- objednávateľ dopravy, ktorým je mesto, by malo trvať na dodržaní skladby vozového parku, nakoľko obnova bola robená podľa jeho súhlasu/dohody s mestom a voz #61 (v tom čase #21) sa kúpil práve kvôli tomu, že bol nedostatok kĺbových vozov. Pôvodne jazdili MHD 8-10ks Ikarusov 280, potom len 4x B961E Karosy, takže ten Citelis 18M sa kúpil ako dôsledok toho, že sa ľudia v špičke tlačili.
- momentálny stav je, že mesto platí oprávnené náklady rozpočítavané aj na voz, ktorý stojí, takže som zvedavý, či sú gumy a iné ND na tento voz vyňaté z oprávnených nákladov alebo aj to cvakáme bez rozmyslu ďalej.

PS: súdruha primáša sa treba spýtať, ako je naložené s tými cca 20.000 EUR, čo vyplatili spoločnosti DIC. Pokiaľ viem, zmluvu nenaplnili, ale zaplatené dostali. To vyletelo hore komínom? Kto je za toto zodpovedný.

PPS: existuje skutková podstata trestného činu porušovanie povinností pri správe cudzieho majetku - štatutár by sa mal preto veľmi ale veľmi rýchlo spamätať, lebo toto čo tu vidíme, je neschopnosť I. kategórie a do očí bijúca netransparentnosť, ktorá má tendenciu sa elegantne schovať pod koberec, čo však nedovolím!❗ ❗ ❗

PPPS: zmeny CP MHD od 11.12.2016 zase mesto nezverejnilo v zákonnej lehote, to oddelenie dopravy spí alebo prečo zase nevedia dať informáciu včas? Za toto sú úradníci platení...
Reply on: draxter #9972:
A to ešte v SAD Trabelssie nevedia, že sa to robí tak, že sa linke spraví našponovaný CP a bude premávať prípadne s meškaním?
Reply on: Richard Ščepko #9975:
Neuveriteľná zmes kecov. Hoci je podpísaný Rybníček, vidím v tom autorský rukopis istého PhDr. Ing. Zmes nezmyslov - veľká spotreba? Prečo sa to nereklamovalo pri novom autobuse? Konflikty na konečných? Iné kĺbáky nemajú? Výhovorky, alles Scheißdreck.
Update

1.) Mapa liniek by mala byť budúci týždeň inštalovaná "v testovacej fáze" na dvoch zastávkach: Gymnázium a Braneckého. Včera autor zapracoval niektoré drobné zmeny v názvoch a poslal aj finálnu verziu.

2.) Moju interpeláciu k Citelisu 18M a odpoveď k nej nájdete nižšie. Zaujímal by ma váš názor. Vďaka.
Reply on: Vladimír #9971:
to býva u tejto špeciálnej nočnej linky každoročne táto poznámka. Je to kostolný vymeták, tak to preto ? Keby ale radšej jazdila riadna nočná linka na Silvestra/Nový rok....ale to nie, preboha by sme ju mohli mať v zisku a ľudia by ju využili ❗ ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.