Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
A ešte jeden príspevok, ohľadom dnešných jázd v MHD. Bol som sa voziť linkami 4 a 12. Cestou v linke 4 ma nepotešilo to, že niektoré zastávky (napr. Dolný Šianec, Obchodná akadémia) sa stále vypisujú po starom.
Pozitívne ma prekvapilo, že na zastávkach Maják a Horeblatie boli vymenené aj vrchné časti označníkov, kde boli názvy týchto pomerne nových zastávok nalepené na bielom prúžku. Teraz je to konečne na zelenom podfarbení.
Naopak na zastávke Opatová, Niva sa cestujúci stále dočítajú pôvodný názov Opatovská-Niva, ktorý nikto neprelepil. Naviac, vďaka výluke na Potočnej sa zastávky hlásia dosť divoko.
Následne som pokračoval linkou 12 okružne cez Noviny.
Na sídlisku Noviny boli konečne OPRAVENÉ HLÁSENIA, zastávky Jána Zemana a Karpatská vrátane nasledujúcich sa už hlásia správne. Taktiež bolo namaľované VODOROVNÉ ZNAČENIE na zastávke JÁNA ZEMANA. Na Karpatskej nie, ale to by sa pred rekonštrukciou ani neoplatilo.
Napriek tomu, že som si vybral úplne posledný pár spojov, na Novinách na každej zastávke niekto nastupoval aj vystupoval. Ľudia si na 12 pomaly zvykajú.

Aspoň takto cez IMHD ďakujem mestu a SAD za vyriešenie problémov týkajúcich sa Novín a verím, že postupne sa vyriešia aj ďalšie pripomienky (transparenty, hlásenia okružných spojov, vývesky, stav zastávok a pod) ? .
Reply on: S499.1023 #9612:
Preto som navrhol priebežnú konečnú na ul. Bratislavská. Transparent by sa mohol zmeniť dajme tomu na zjazde z mosta (v Opatovej aj na Novinách sa mení až tesne pred zastávkou a stíha sa to).
Reply on: S499.1023 #9610:
Priebežná konečná by ale mohla prispieť k prehľadnosti na výveskách, transparentoch a pod. Je to v celku elegantné riešenie, ktoré sa osvedčilo (v Opatovej už od r. 2013).

A stačí aby dopravca prehodil hlášky, a zabráni sa aj akýmkoľvek nedorozumeniam.
Reply on: dyspozytor #9603:
Bez ohľadu na to, kde bude priebežná konečná, cieľ na transparente by sa mal meniť už pri odchode z predchádzajúcej zastávky, inak by si cestujúci v tomto prípade na Záblatskej mohli myslieť, že nemajú nastupovať, lebo autobus nikam nepokračuje.
Reply on: syko #9607:
Časovo ohraničený lístok by bol prestupný, takže treba.
Reply on: Marek6283 #9599:
A čo je zlé na tom, že sa dá na jeden lístok absolvovať celá trasa? Cestujúci to zneužívajú?
Reply on: S499.1023 #9590:
najhoršie je, že to znamená aj menej cestujúcich pre MHD Trenčín. Taký cestujúci prímestským spojom (alebo aj vlakom) je potencionálne aj cestujúcim MHD. Ak však presadne do auta, môže sa nejakú MHD vykašľať...
Reply on: syko #9607:
Ak by sa to realizovalo podľa môjho návrhu (zavedenie priebežných konečných na linkách 13 a 27 a úprava hlásení) tak nie.
Reply on: MA MHD #9605:
A je potrebné nejako časovo ohraničovať platnosť lístka?
Reply on: MA MHD #9605:
Mimochodom, rovnaký problém ako linka 13 má aj linka 27, ktorá tiež nemá priebežnú konečnú.
Reply on: dyspozytor #9603:
Áno, linka 13 by mohla mať priebežnú konečnú, ale dal by som to na prvej zastávke - a teda Bratislavská. Lístok by platil až po Veľkomoravskú.

Ukončenie na prvej zastávke volím preto, pretože takto to majú aj linky 4, 5, 6, 12 a teda aby to mali všetky rovnaké. Čo sa týka predĺženej platnosti, zatiaľ by som zostal pri úprave hlásenia a do budúcnosti by sa s časovými lístkami mohlo uvažovať.

Po zvážení by som neodporúčal, aby linky 7 a 17 mali priebežnú konečnú, nakoľko sa jedná o čiastočne okružné linky iba v určitých časoch. A ďalší dôvod, linka 7 má prvú zastávku v m. č. Západ raz v zastávke Záblatie-cintorín, potom na Zlatovskej. Takže tá priebežná konečná by bola iba niekedy a vždy inde.

Ale áno, možnosťou sú aj časové lístky. No tie by si vyžiadali už 2. veľkú úpravu tarify.
Reply on: Richard Ščepko #9602:
OK. To boli len také otázky, že či náhodou neviete.

K tej Karpatskej. Môj osobný odhad je taký, že polohu určila SAD a to tým, že kde zrovna dali označník.
Karpatská nieje v žiadnom mieste výrazne širšia, alebo užšia, chodník je taktiež všade, takže preto mi to príde zvláštne, že zastávka je zrovna tam.

Pri určovaní polohy by sa mohlo prihliadať aj na vzdialenosť medzi zastávkami ako aj na dochádzkové vzdialenosti.

Rád by som sa na tú polohu opýtal niekoho kompetentného, lenže neviem, kto to vlastne má v kompetencií a kto ju určil.

Čo sa týka mapy, tak držím palce!
Reply on: MA MHD #9601:
Riešenie je jednoduché a bežne používané aj v iných mestách. Na linke 13 spraviť priebežnú konečnú na Záblatskej, čiže cieľ z Juhu by bol "ZÁBLATIE - Záblatská". Zo zastávky Záblatská cieľ zmenený na"JUH - Gen. Svobodu". Obdobne 7/17... Platnosť lístka ohraničiť časom - najideálnejšie...
Reply on: MA MHD #9600:
Hou hou hou, ja nie som tvorca mestských novín (a ani by som z princípu nemal byť). Takže na toto odpovedať neviem. Ja som len pre nich zohnal mapu pre tlač od autora.

Čo sa týka výhrad, to by som tu nerád písal. Tak ma prosím ospravedlňte. Ale spomínam si minimálne na jednu, ktorá mala svoje opodstatnenie. Preto by som bol rád, keby k tomu ešte bolo stretnutie. Ja osobne považujem mapu za perfektnú a hlavne logickú a prehľadnú. Ale chcem si ju ešte prejsť s mojimi 75 ročnými "tínedžermi". Uvidím reakciu.

Ak ide o Karpatskú. Neviem, kto určil polohu zastávky. Viem len, že keď sme minulý mesiac mali obhliadku ku kasselákom, poloha na Karpatskej už bola zadefinovaná (osadený označník). O osadení kasseláku sa preto neuvažovalo.
Ďalšia vec je, že obhliadkou v areály MHSL sa zistilo, že sú kasseláky len na jednu zastávku. Preto bola vybraná zastávka Beckovská (aj z pohľadu realizovateľnosti ešte v roku 2016).

Predpokladám, že výber polohy zastávky mal nejakú logiku a niekto kompetentný nad tým premýšľal, či dokonca meral. Alebo som vedľa?
Reply on: Marek6283 #9599:
No ja som sa tak odviesť bol ?

Pri linkách 13 a 7/17 je potrebné hlavne to, aby sa vyriešilo, že keď spoj ide z Juhu svieti mu Gen. Svobodu - bez zmienky o Zámostí. Ľudia na to stále prekvapene pozerajú. Minimálne na čelnom transparente je nutné dať pod nápis Gen. Svobodu niečo ako -> cez Zámostie, namiesto vypisovania zastávok.

Keď sa vedia prehodiť hlásenia zastávok tak aj doplnenie upozornenia by malo ísť.
Ďakujeme za pozitívne správy ? a týmto spôsobom aj vedúcemu útvaru dopravy.

--------------------------
Vie sa, čo presne prekážalo vedeniu SAD na umiestnení mapy pre cestujúcich?Budú v novinách vyzdvihnuté konečne aj pozitíva optimalizácie?

Pri rekonštrukciách zastávok v centre by mali byť tabule v budúcnosti samozrejmosť.

---------------------------
Ešte jedna vec ku Karpatskej. Vedel by ste mi povedať, či teda súčasťou rekonštrukcie bude aj vybudovanie zastávky s kasselákmi? Ak áno, je potrebné doriešiť polohu zastávky.

Zastávky Jána Zemana a Karpatská sú veľmi blízko. Lepšie by bolo zastávku Karpatská presunúť ku križovatke Karpatská x Sasinkova.

Pre zadnú časť kde sú paneláky mi pripadá využívanejšia Jána Zemana - preto by som ju ponechal tam a Karpatskú posunul ďalej.
Reply on: dyspozytor #9594:
Neda sa,mikrofony nam odpojili ked sa zavadzalo hlasenie zastavok,neide nam v MHD ani radio do reprakov pustat a ani prihovor vodica,treba solo hlasenie pridat,ved to roky pletie aj turistov na linke 21-teraz4 v Opatovej a teraz aj na 5 a 6 ...taktiez by som sa zamyslel nad linkou c.13 ci je spravne ze na jeden listok sa da absolvovat cela trasa....i ked "kto"by sa tak vozil pravda?! ale... a podobne... A bol by som za to aby sa v napisoch na displei pridalo VOZIDLO a VODIC maju pauzu(vhodne najme v cakani na spoj v OC Laugaricio) a odstranili sa nezmyselne PREJAZDy pocas cakani na spoj...
Ešte jedna podstatná vec. Mapa aj spomínané kasseláky je do značnej miery iniciatíva vedúceho dopravy.

Inak dovolil som si osloviť výrobcu displejov, ktoré používa aj DPB (konkrétne na novej električkovej trati do Petržalky). Obojstranný displej zobrazujúci odchody autobusov stojí 7 800 eur + stĺp na uchytenie (ak je potrebný). Jednostranný by stál 4 850 eur. To len pre predstavu, ak by to niekoho zaujímalo. Pri gymnáziu by pri prípadnej rekonštrukcii našla svoje opodstatnenie. Určite aj inde.

https://imhd.sk/ba/galeria-media/2823/skoda-30t-forcity-plus/161549/7513-s-omylom-preprogramovanym-softverom-ktory-sa-okrem-ineho-prejavoval-cielom-Petrzalka-Jungmannova?&ref=ba%2Fgaleria%2F2823%2Fskoda-30t-forcity-plus%3F%26p%3D26
Medzičasom v Záblatí. Kasseláky sú osadené už na oboch zastávkach, aktuálne sa robí úprava terénu a osádzanie signálneho a vodiaceho pásu do dlažby + v smere do Záblatia samotná zastávka MHD.

Inak v najbližšom Infe bude na dvojstrane v strede vytlačená mapa siete MHD od pána Kohániho. Vo vozidlách a na zastávkach sa to vraj nestretlo s nadšením vedenia SAD. Ale verím, že po nejakej spoločnej diskusii a zapracovaní niektorých postrehov sa mapa objaví aj tam. Verím, že to ešte nie je uzatvorená vec.

BTW: DPMB obdobnú mapu používa vo vozidlách aj pri nočných spojoch. Videl som to len v električkách, keďže trolejbusy a autobusy som nevyužíval. Podobne aj Praha (https://ropid.cz/tramvaje2016/), resp. https://ropid.cz/wp-content/uploads/mapy/schemata-trvala/a3_kolejova_doprava.pdf
Reply on: dyspozytor #9594:
Áno, ale informácia o pokračovaní platnosti lístka sa musí hlásiť pravidelne a aspoň rok - možno aj stále (ľudia to nechápu a ďalší cestujúci by mohli byť tiež v rozpakoch). A keďže nechcem zaťažovať vodičov, navrhol som toto.

Skúsim to navrhnúť SADke.

Bolo by to možno najjednoduchšie a najlacnejšie. Len sa nahrá hlas a doplní k ostatným.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.