Reply on: draxter #9978:
Záujem o zaradenie Citelis-u do prevádzky evidentne nie je. Len sa mi nechce veriť, že by to bol prehratý boj.Na MsZ, ktoré je 14.12. sa budem pýtať na ďalšie veci. Každopádne to človeka mrzí, keďže primárne bojovať nechce a radšej by napomádal k veciam, ktoré sa pohnú dopredu.
Ale predsa len dve pozitívne veci v jednej lokalite. Jednou je kasselák na Legionárskej. Aj napriek tomu, že to projektantovi ešte začiatkom roka veľmi nevychádzalo, po argumentácií a príklade zo zahraničia je dnes realitou.
Druhým je odstránenie stĺpu na rohu Partizánskej a Legionárskej. Niekoľko rokov ignorovaný problém. Od mesta som počúval, aká je neochota majiteľa objektu (ktorý bol napájaný cez tento stĺp) spolupracovať.
Tak som si to šiel overiť. Keďže nemá zvonček, napísal som mu list s prosbou o kontakt, vhodil do schránky a čakal. Pán sa mi ozval, mal evidentný záujem vec riešiť. Vraj ako elektrikár si vie časť prác urobiť sám. Jednoducho iná skúsenosť, než som dostával informácie od mesta. Celé to trvalo aj s listom asi týždeň a pol.
Dnes je stĺp odstránený, nie je vizuálnou ani architektonickou bariérou a celý priestor vyzerá o niečo málo kultivovanejšie. Pre porovnanie stred 2 rokov:
https://www.odkazprestarostu.sk/trencin/podnety/6890/elektricky-stlp-legionarska-ulica
draxter
- mesto nevedelo, akú má kĺbový autobus spotrebu?
- ak to vedelo, ako to že ten voz jazdil skoro 4 roky vkuse na najvyťaženejších linkách bez problémov?
- voz sme zaplatili SADke v rámci oprávnených nákladov, takže ako ZLÝ hospodár terazky dám pokyn, aby voz stál namiesto toho aby ho dopravca okamžite dal do richtigu?
- voz nie je vlastníctvom mesta, jeho predajom získa len dopravca; otázka zámeny a pod. je úplne irelevantná po tom, čo ten hnoj stojí 3 roky v ohrade a má navehané menej, než ktorýkoľvek nacúvané
- nakoľko náklady na PHM by aj pri prípadnej spotrebe 51/100 znamenali, že odvezením 50 ľudí/100km máme náklady skoro pokryté, nedostatok kĺbových vozov (dnes len 4ks B961E v premávke) chce mesto riešiť krátkymi a ešte kratšími vozmi? Poriadna hlúposť!
- nakoľko oprávnené náklady sa robia ako paušálne, je problém dopravcu aká je spotreba
- objednávateľ dopravy, ktorým je mesto, by malo trvať na dodržaní skladby vozového parku, nakoľko obnova bola robená podľa jeho súhlasu/dohody s mestom a voz #61 (v tom čase #21) sa kúpil práve kvôli tomu, že bol nedostatok kĺbových vozov. Pôvodne jazdili MHD 8-10ks Ikarusov 280, potom len 4x B961E Karosy, takže ten Citelis 18M sa kúpil ako dôsledok toho, že sa ľudia v špičke tlačili.
- momentálny stav je, že mesto platí oprávnené náklady rozpočítavané aj na voz, ktorý stojí, takže som zvedavý, či sú gumy a iné ND na tento voz vyňaté z oprávnených nákladov alebo aj to cvakáme bez rozmyslu ďalej.
PS: súdruha primáša sa treba spýtať, ako je naložené s tými cca 20.000 EUR, čo vyplatili spoločnosti DIC. Pokiaľ viem, zmluvu nenaplnili, ale zaplatené dostali. To vyletelo hore komínom? Kto je za toto zodpovedný.
PPS: existuje skutková podstata trestného činu porušovanie povinností pri správe cudzieho majetku - štatutár by sa mal preto veľmi ale veľmi rýchlo spamätať, lebo toto čo tu vidíme, je neschopnosť I. kategórie a do očí bijúca netransparentnosť, ktorá má tendenciu sa elegantne schovať pod koberec, čo však nedovolím!
PPPS: zmeny CP MHD od 11.12.2016 zase mesto nezverejnilo v zákonnej lehote, to oddelenie dopravy spí alebo prečo zase nevedia dať informáciu včas? Za toto sú úradníci platení...