Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: kvorka #9706:
Nie je to nič definitívne, ale pravdepodobnosť nie je rozhodne malá.

Parkovanie sa presúva (po odobrení na MsZ) z 1.11. 2016 na 15.3.2017. Ako poslaneckému klubu sa nám podarilo presadiť, aby časť z výberu z parkovného bola použitá na mobilitu. Každý rok (do 2020 30% z výberu, potom 50%). To znamená alternatívu k IAD (MHD, cyklo doprava a aj pešia mobilita). Nie je to však nič záväzné, na druhej strane sa toto zastupiteľstvo k tomu zaviazalo. Nové zastupiteľstvo (o 2 roky) to už nemusí rešpektovať.
Pre predstavu pár príkladov. Pri MHD to môžu byť práve zastávky MHD a všetko s tým spojené, vyznačenie BUS pruhu, otoč a pod.. Pri cyklo doprave to môže byť od výstavby novej cyklotrasy až po dopravné značenie (napr. pri zjednosmernených uliciach, kde by cyklista mohol ísť v protismere a pod.), cyklo stojany, no a pri pešej mobilite to môže byť debarierizácia priechodov pre chodcov, teoreticky aj nový povrch.

Tých peňazí tam nemusí byť úplne najmenej. Výber sa očakával po spustení 1. fáze cca 900 000 eur, bude však pravdepodobne nižší. Každopádne nepôjde o sumy 5 ani 15 tisíc eur na alternatívu. Už len 30% z napríklad 600 000 nie je najmenšia suma. Na druhej strane každá z oblastí spomínanej alternatívy k IAD je dlhé roky zanedbávaná, mnohé bez rozvoja. Len pre predstavu. 2 fáza cyklotrasy (od kruhového objazdu cez Soblahovskú po cintorín) je narozpočtovaná na cca 260 000. 1. fáza sa vraj začne budovať 5. októbra a tento rok sa ani celá nestihne.

Píšem to tu preto, aby ste mali aspoň základnú predstavu. Moja vízia v oblasti dopravy je zameraná viac k alternatíve IAD. Ale nie len k MHD. Ako člen cyklokomisie a iniciátor zmeny rozpočtu v prospech presunu opravy jednej z ulíc na reálnu cyklotrasu sa musím na mobilitu v meste pozerať komplexne. Podobne je to aj s pešou mobilitou (možno pre niekoho haha, hihi, ale vo Viedni to berú vážne).

@MA MHD:
Pripúšťam, že je to rozumná alternatíva pri určitých konštaláciach. Počkal by som ešte na návrh rozpočtu a tiež na reálnosť Beckovskej tento rok. Ale beriem to ako rozumný argument!

Ešte stále je možnosť, že sa mýlim a informácie, ktoré ku mne chodia ohľadom rozpočtu stoja na vode. Nechcem si ani vytvárať alibi.
Reply on: MA MHD #9705:
kokos puckou po hlave by si niektorí asi zaslúžli (Richard samozrejme nie).

PS: mňa bude zaujímať, koľko lóve tento rok ide na MHD a čo s tým miliónovým kĺbaovým autobusom, ktorý má najazdenené menej než ktorákoľvek B961E nacúvané vo vozovni ?

PPS: ak mesto tak moc sleduje spotrebu, tak ju treba prepočítať na jedného človeka kapacity a zistíme, čo treba kupovať do budúcna. A nie že SAD kúpi to čo jej mesto káže a potom to mesto káže odstaviť. To nie je absurdistan, ale k(orgánzraku)tystan?
Reply on: Richard Ščepko #9704:
Ďakujem Vám za informácie.

Body 2-3: návrh: napadlo ma, vrátiť sa k svojej pôvodnej myšlienke, pretože nepríde mi práve najlepšie, že by tie kasseláky mali možno viac ako pol roka čakať v mestskom hospodárstve.

Peniaze a materiál projektované na zastávku Beckovská by sa teda mohli použiť pri Gymnáziu. Kasseláky aj dlažba sú. LED tabule má dopravca v sklade 2, takže nevidím najmenší dôvod, prečo by mesto malo pri gymnáziu financovať úplne novú.

Takže v rozpočte by sa iba prepísala položka.

Takže MHD je naďalej na okraji záujmu mesta.
Odhliadnuc od vašej debaty si dovolím tri informácie:

1. Otoč v Zámostí uvažovaná na bývalom cintoríne je podľa mojich informácii nahradená otočou na Kamenci. Kde vraj stačia pomerne malé úpravy, než bol predchádzajúci nápad.

2. Keďže je parkovanie prioritou, tak je možné, že kasselák sa na Beckovskej tento rok neosadí. Nie je to isté, ale je to pravdepodobné.

3. Je kľudne možné, že tým, že rekonštrukcia Mierového námestia "zhltne" cca 2,5-3 milióny eur, nemôžno počítať budúci rok s rekonštrukciou asi žiadnej zastávky MHD v Trenčíne. Aspoň nie takej, kde by sme presadili informačný LED panel, kasselák, betónový povrch a pod. Ešte som ale návrh rozpočtu nevidel, majú nám ho poslať do konca septembra. Podľa toho uvidím o akom objeme financií sa môžeme baviť.

To len keď ma budete "čapicovať", tak aby ste vedeli prečo.

Iné "dobré" správy nateraz nemám...

Dnes kĺbová L7, čo prichádza na Juh pred 16:00 bola slušne vyťažená! Tam sa teraz veľmi hodil kĺbový autobus.
Reply on: MA MHD #9699:
S tymi pripomienkami od ludi je to bohuzial tak:
Nadavanie pred nejakou zmenou
Nezaujem o pripomienkovanie
Samozrejme zas nadavanie po zmenach

Ohladne poobednej 6 na druzstvo a z prazdna jazda! zatial dufajme.

na oznacnikoch by aj pomohlo vyznacenie cisla pokracujucej linky. nie vsetci citaju oznami na nete, v buse, o cestovnom poriadku ani nehovorim!
Reply on: MA MHD #9700:
No ak by sme išli po mestských častiach a nie po linkách, tak Zámostie má s 7/17 a 13 viac ako Juh I. s 11 ☺
Reply on: draxter #9698:
Inak ďakujeme za novú anketu aj aktuality. Zatiaľ linka 11 (teda Juh I) vedie, a to ma teší!

Chcel som iba poprosiť, či by sa nedalo dať nejaké info o tej linke 6 aspoň sem? Ďakujem ☺
Reply on: draxter #9698:
Jaj, to keď si teraz predstavím, že 4 spoje do hodiny ... ?

Ale zasa to úplne chápem, že 4 spoje/hod boli na Juh I prehnané. Samozrejme, a najmä teraz, keď je spojov stále málo, tak je potrebné väčšinu obsluhy smerovať do stredu. Taktiež posilnenie Východnej na pravidelných 60 min. bol dobrý krok a pripadá mi, že aj tie spoje ľudia viac využívajú.

A práve niečo podobné by bolo treba aj na Juhu I.

Ako som už vravel, skúsim napísať mestu niečo v tom zmysle, že keď sa môžu výkony pridať do Opatovej, tak by sa mohli aj na najväčšiu časť najväčšieho sídliska. Samozrejme, že by bolo dobré keby ten nátlak bol od viac ľudí, ale neviem, pripadá mi, že ľuďom to síce vadí ale pripomienky nepošlú. A to je škoda!

PS: tými novými spojmi linky 6 sa pôjdem čo najskôr odviesť, aby som zistil, či sa ozaj oplatili. Mimochodom, vôbec nie sú zakreslené vo výveskách. To sa berie iba nejako neoficiálne, alebo to len SAD nestihlo?
v roku 2000 sa jazdilo v "a" takto:
Na Juh ZŠ linky 1 (2 spoje do hodiny, kĺbové), 5 (1 kĺbový spoj) 8 (1 kĺbový spoj) priemerne 4 spoje do hodiny
Na Juh II linky 11 (1 sólo spoj) 15 (3 kĺbové spoje za DEŇ) 18 (1 kĺbový spoj medzi 9 až 18 hod) 21 (1 sólo spoj za 1,5 - 2 hod) a 22 (0 až 2 spoje do hodiny kĺbové) - priemerne 3 spoje do hodiny spolu
Na Juh III linka 23 s 0-1 spojom do hodiny, priemerne raz za 2 hod spoj

Pravdou je, že Juh II bolo treba posilniť, aj Juh III. Juh I by si ozaj zaslúžil 3 spoje do hodiny aj v "a", len to už znamená, že mesto urobí aj niečo naviac, tak ako tie spoje linky 6 do Opatovej čo vozia vzduch. Tu treba jasne povedať - nový grafikon je výborný, ale len v rámci objednaného rozsahu. Ten však treba navýšiť najmä na Juh I a treba niečo robiť s tými 7 miliónmi SK, ktoré hnijú vo vozovni pod názvom CITELIS 18M za NAŠ peniaze!!!
Reply on: matko kubko #9692:
Súčasný stav bol akceptovateľný, kým tam končila väčšina spojov L2. Teraz už nie je dôvod obratisko využívať a ani v ňom ponechávať zastávku. Naviac, vodiči aj tak zastavujú teraz výlučne na ceste (podľa toho, čo som videl).

Takže umiestnením označníkov by sa to iba spravilo "legálne" a zamedzilo by sa nedorozumeniam do budúcna.
Reply on: matko kubko #9691:
Určite by aj to pomohlo. Čo však považujem za nedostatok tohoto riešenia je to, že každú druhú hodinu tam diera zostane.

Pričom zachádzka by to vyriešila. Keď nad tým uvažujem, tak zrejme by sa následkom toho zvýšila vyťaženosť liniek 7/17, takže zachádzka by si na seba mohla zarobiť!

Nakoniec aj to pridanie spojov na družstvo niečo stálo a dalo sa to.
Reply on: matko kubko #9693:
to mi je jasné, ale nepovedal som, že za permanentku treba vybaviť vodiča, jazdy normálne odrobí a hokej mu možno rátať ako pohotovosť. Keby som bol vodič MHD ja, kľudne by som chodil na všetky hokeje a vozil pred aj po ľudí, ak by som to mal zaplatené. Kde by parkoval? Na kpt. Nálepku smerom k elektrárni (ako idú busy do areálu štadióna) a odtiaľ by aj vyrážal, dokonca trasu by mohol mať takúto: štadión - kotolňa - Radegast - podjazd - Pred poľom - Štefánička - Električná - Juh (ale pdoľa mňa by stačilo Sihoť- Juh). Ak by bol voz vždy obsadený (stačilo by aj 2/3 vozu), spoj by už nebol stratový a teda mesto by to nič nestálo (tvrdím, že stratový by nebol už pri 1/3 kapacity).

Ale super pripomienky, tvrdím, že keď sa chce, tak to ide.
Reply on: milan001 #9677:
Ono s tym hokejom to neni take jednoduche.
1. zaciatok je v rôznu hodinu
2. koniec tak isto v zavislosti od predlzenia popr. najazdov
3. kto zaplati vodica? pernamentkou si ma nikto nekupi
4. mesto neda km ani na 1 linku navyse
5. kde by parkoval?
To len tak narychlo zopar otazok.
Reply on: MA MHD #9679:
K tomu oznacniku v Biskupiciach len tolko.
2 co chodila do nozdrkoviec min 30 rokov zastavovala pri chodniku obojsmerne. V minulom roku sa zacala objavovat staznost od urciteho pana aby stala vzdy na otoci kvoli bezpecnosti!!! Malo sa tak chodit ale niekedy vznikal väcsi chaos medzi ludmi.Uz 6 mesiacov nic neprislo a urcite nie vsetci prechadzali cez otoc.
Zdravim Vas.
Ohladne toho Juhu cez vikend ( spojenie Zamostia s Juh-1) urobene so zachadzkou liniek 7/17 znie dobre aj ked s navysenim 3 km na spoj to mozno bude problem.
Da sa to urobit jednoduchsie na parnu a neparnu hodinu ( parna hodina 5 spoza mostov a spät, 7 neparna hodina na Juh 2 a spät 17)
Pripada mi to najrozumnejsie k spokojnosti cestujucich.
Reply on: kvorka #9688:
Práve že, v hodiny, keď išli všetky tri linky (takže 9, 10, 11, 12, 13, 15, 16, 17 a 19-ta hodina) to bolo ako tak pravidelné a aj v preklade smer mesto. Spoje išli 00, 25, 40 - takže nebiť toho odskoku linky 5 by to bol 20 min. interval.

V smere z mesta to bolo už horšie, ale raz za 30 min niečo išlo (lebo dve linky išli spolu a jedna o 30 min, ak si dobre pamätám).

Každopádne, až na 2-3 hodiny sa nestávalo, že by 40 min. nešlo nič.

Linka 5 bývala cez víkendy dobre využívaná (rozhodne viac ako linka 18, a aj viac ako linka 7 a 17). Často totiž potrebujem ísť do mesta aj okolo X:20 a vtedy som práve päťku využíval, tak to poznám.

Pani to myslela zrejme tak, že interval 20/40 aj keď sa pravidelne opakuje tak vlastne nie je pravidelný. Nie je to príliš odborné, čo som teraz napísal, ale keď medzi odchodmi sú rôzne rozostupy, hoci sa pravidelne opakujú, tak ten veľký 40 minútový rozostup sa dá považovať za pravidelne sa opakujúcu dieru.

V prípade ak mesto zvýši financie (tam by bol ale asi potrebný väčší tlak, ako keď ja napíšem jeden mail) tak by som zaviedol možno aj novú linku, ktorá by ale mohla mať potenciál aj v "x".

Linka 9 - Saratovská - Soblahovská - Autobusová stanica - Kubranská, BILLA - Žilinská - Sihoť IV
Napadlo ma to práve teraz. Premávať by mohla v "x" v špičke každých 60 min. (vyčlenené spoje L11) a cez víkend každých 60 min. Je tam využitie podjazdu Pred poľom, na ktorý sa v dennej doprave zabudlo. Naviac, obnovilo by sa expresné spojenie Juhu I cez Soblahovskú. Je ale pravda, že je to aj ďalšie pridanie linky, čo nie je práve žiadúce.

Potom je možnosť zaviesť víkendovú zachádzku liniek 7 a 17 na Juh I (bolo by to zvýšenie km, ale nie až tak drastické). Toto riešenie sa mi páči najviac.

Alebo ak by teda mali zostať nezmenené km, tak prehodenie spojov na L5.
Ako som v úvode písal, čo si ja pamätám, tak jazdila plnšia ako 7 a 17.

Ak by mal ktokoľvek z Vás akékoľvek iné riešenie stavu víkendového Juhu I, tak sem s ním. Za prípadné nápady Vám vopred ďakujem ? .

PS: syko: ďakujem za info ? . To zodpovedá aj mojím údajom. Potom to použijem pri tvorbe podnetu mestu (samozrejme, že v prvom rade navrhnem zvýšenie km, ale pochybujem, že to uspeje). Takže nakoniec sa to asi bude musieť riešiť tým presunom spojov.

Ako som už veľakrát hovoril, po zavedení parkovacej politiky nebude súčasná ponuka určite atraktívna, a tak znovu budú trpieť cestujúci. A samozrejme, keďže možná zmena bude až od 10.12., tak na tieto Dušičky bude potrebné zabezpečiť mimoriadne spoje!
Reply on: dyspozytor #9685:
to s tým Citelisom 18m je riadna fraška, mesto má za ušami až až v tomto prípade! Osobnú zodpovednosť by som za to vyvodil a vozidlo čím skôr dal do premávky.
Reply on: MA MHD #9684:
asi všetci sa zhodneme, že na Juh I treba 20 min interval, ale na meste to asi chápať nechcú. Pravdou však je, že hoci dosiaľ jazdili v "a" na Juh I tri linky (5,11 a 18), tak na rozdiel od terajšieho stavu to nebol CP intervalový ak vezmeme do úvahy roky 2002 až 2006, linky nejazdili v žiadnom preklade. Potom sa to trochu zlepšilo a posledne bol stav takýto:
- linka 5 jazdila vždy A:25a (od 5-tej do 20-tej)
- linka 11 jazdila 5:25a, 7:15a, 9:00a až 13:00a vždy o celej, 15:00a až 20:00a a 20:45a
- linka 18 jazdila 8:40a až 11:40a vždy A:40a, potom 13:40 až 17:40a a 19:40a

Avšak dnes žiadna "diera" na Saratovskej nie je, to bývalo práve za starého CP, kedy niektorá z liniek nešla vôbec, alebo šli v súbehu. Dnes je to pravidelne až po koniec premávky. Neviem, čo tým pani myslela.

Dnes jazdia pravidelne, ale tretí spoj by ešte bodol, to je fakt. Je však otázka, keďže kolega vysledoval nástupy 7/17, či práve linka 5 by bola na tom lepšie, lebo ak ide z Juhu zo stredu sídliska za mosty len toľko ľudí, z jeho kraja to lepšie byť vôbec nemusí. Môj osobný názor je, že to bude rovnaké. Ale. To ale je, že mesto musí nielen za súčasného rozsahu robiť zázraky (tým podľa mňa súčasný CP totiž naozaj je), ale aj niečo pre ľudí, nielen furt šetriť. Ide sa nabaliť na parkovnom, tak by si ľudia zaslúžili naozaj navýšenie kilometrov na MHD.

Ak som dobre videl, vozy z linky 12 buď idú do garáže alebo na iný spoj (teda ak by nešli tú L12, je to prejazd naprázdno, preto nejde všetky spoje viesť polokružne, hoci by to bolo najlepšie, zase by to malo vplyv na objem kilometrov).


Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.