Linka 11 a linka 24 potrebuje kĺbové vozidlá, poobede aj na úkor linky 1. Linka 11 je často oveľa viac vyťažená, je v nej aj dosť mladých ľudí, študentov a žiakov, vyťažená je skoro po celej trase.
A pre ilustráciu vyťaženosti liniek 7 a 17 pridávam vyťaženosť zo včera:
- najprv som cestoval kĺbovým spojov o 15.09 z Braneckého. V autobuse bolo po odchode z Braneckého 6 ľudí (2 tam vystúpili a dvaja nastúpili - vrátane mňa). Na zastávke Piešťanská vystúpili dvaja ľudia, ďalší dvaja pri OS Úspech a poslední dvaja pri SAD (vrátane mňa). Do priemyselného parku išiel spoj prázdny.
- pri čakaní pri SAD na spiatočný spoj som videl linku 17 (tento krát sólo okružný spoj na Juh). Pri SAD a VOD-EKU ani nezastal. V spoji bola jedna cestujúca.
- spiatočný kĺbový spoj (linka 7) som zahliadol pri odbočovaní na Zlatovskú. Keďže pri pohľade na autobus som nevidel žiadne postavy (od SAD sa to dá rozoznať - keďže cez autobus svietilo svetlo - bez prekážky tvaru postavy) predpokladám, že plný nebol. Nakoľko od zastávky VOD-EKO sa nepohol do príchodu L6, išiel som späť s ňou. Cez zadné sklo som sa pozeral, či sa tá kĺbová Karosa pohne, ale do 15:44 sa nepohla (potom sme už zahli na Veľkomoravskú). Pripomínam, že od SAD mala ísť 15.35.
Keď som sa o 15.55 pozrel na mojbus.sk, že kde ten spoj ukáže, tak sa už nezobrazoval hoci za 11 minút by na Juh neprišiel...
Viac menej súhlasím, ale doplním:
A, B, C: súhlasím
1: Áno, súhlas.
2: Áno, preklady sa určite nesmú rozbiť (nikde)
3: Dobre vyťažená, rovnako ako linka 13
4: s vyťaženosťou vybraných spojov predčila očakávania, v "x" aj "a" by som pridal večer po jednom pári spojov (zišlo by sa to nie len Opatovej, ale aj Saratovskej)
5: určite posilniť, jazdí plnšia ako L 7 a 17
6: na základe požiadaviek je potrebné viac spojov trasovať na zastávku Opatová, Družstvo. Cez víkend by nebol od veci 60 min. interval v úseku AS - SAD celý deň, nie len večer
7/17: poobede sú linky veľmi málo vyťažené. Poobednú premávku kĺbov a aj okružný spoj o 14. hodine na linke 7 a okružný spoj na linke 17 o 15.12 by som zrušil. Zmeny ráno zatiaľ nenavrhujem, nakoľko situáciu nepoznám. Pôjdem sa odviesť.
8: bez zmien
11: v čase 13-15 hod. by som nasadil minimálne jedno kĺbové vozidlo ako aj mierne posilnil spoje - na 20. min interval o 15. hodine. Na úkor liniek 7 a 17, čiastočne možno aj 1. Napríklad na spoj o 15.17 (odchod z Braneckého) ako aj mnohé ďalšie je nutné kĺb nasadiť!
12: súhlas. Čím ďalej, tým viac cestujúcich. Videl som už aj ranný spoj o 7. hodine a bol dosť plný.
13: Dobrá vyťaženosť. Zatiaľ bez zmien.
22: Nie práve najlepší, ale nutný doplnok L1. Zmeny nenavrhujem.
23: Podobne ako linky 7 a 17. Vozí vzduch.
24: podobne ako 11. Jedno kĺbové vozidlo by som odporúčal vyhradiť výlučne na L 11 a 24. Možno aj cez víkend.
25: Dobre vyťažená. Zmeny nenavrhujem.
27: zatiaľ som videl iba ranný spoj pre zamestnancov v "x" a ten bol slušne vyťažený.
28: ako tak dobre vyťažená. Možno by som napriek menšiemu záujmu predĺžil premávku aspoň o hodinu (v "x")
50: nešiel som s ňou ešte nikdy. Takže o nej neviem nič.
Rád privítam pripomienky k mojím pripomienkam.
pevozil som sa trochu mestom a musím konštatovať k novým zmenám MHD, že sú výborné. Samozrejme, teraz to rozoberiem celkovo:
A. nástup všetkými dverami: chce to viac osvety, ľudia sa stále trepú dopredu s kartou, ja by som nástup s kartou prednými dokonca zakázal (okrem dobíjania). Vozidlá stoja citeľne kratšie na zastávke aj v špičke keď nasadá viac ľudí.
B. nové zastávky: žiaľ, mesto to zvládlo tak ako to vidíme, čiže tu je výsledok rozpačitý. Dobre sa ukazujú Noviny, ľudia si na linku 12 pomaly zvykajú. Chýba však hlavne Brnianska v priemyselnej zóne mesta, ktorú by isto využilo dosť ľudí a tiež Hroznová v obytnej časti Zlatoviec.
C. wi-fi je výborná; neviem ako je to s vyčerpaním tej kapacity čo som kdesi čítal
D. nový cestovný poriadok: je naozaj spravený dobre. Poďme po linkách:
1: klasika, víkendové ráno by som ešte niečo prijal doplniť
2: v Nozdrkoviach spokojnosť, hlavne trvať na preklade s 12 a 24; na úseku Beckovská - Sihoť (resp. nemocnica - Sihoť aj s linkou 28) to treba mať na zreteli pri ďalších úpravách.
3: veľmi dobre
4: Opatová má poriadnu linku MHD, otázne je skoré ukonenie; prijal by som niečo aspoň z iných liniek (8,24,28) čo by sa tam večer ešte otočilo prejazdovo
5: zatiaľ dobre, možno aj posilniť
6: výborne, do budúcna nosná linka
7/17: v niektorých časoch úplna paráda, ľudia sa s nimi ešte zoznamujú, upraviť nasadenie kĺbakov
8: neni o čom, super
11: najlepšie posilnenie, linka chodí naprataná, uvažoval by som niektoré kĺbové spoje z linky 1 možno naozaj dať na 11
12: pomaly sa to zlepšuje, úvod rozpačitý
13: prekvapivo výborne obsadená
22: nič moc zatiaľ, ale je to len doplnková linka po jej nezmyselnej redukcii v roku 2012
23: touto som nešiel ani ju poriadne nevidel
24: výborne vyťažená stále, asi nosná linka podľa prepravených ľudí, hodil by sa na ňu aj kĺbový voz
25: platí to čo o 23
27: platí to čo o 25
28: je na tom dobre, tie prázdne spoje na linke 23 sa ukázali, že na 28 to môže byť lepšie
50: zatiaľ som nemal česť
konečné linky 24 sú pre kĺbaky absolútne bezproblémové a podľa normy; druhá vec je, že na Sihoti je obratisko poddimenzované a často preplnené, ale nie je pre kĺbaky nevhodné a to je rozdiel. Na linke 11 rovnako žiaden problém. Teší ma, že linka 11 potvrdila, že pridaním spojov je pre cestujúcich atraktívnejšia ešte viac a možno sa dočkáme ďalšieho posilnenia. Nasadenie kĺbových vozov nepoznám, ale samozrejme sa aj to vyhodnotí a možno sa niektoré dostanú aj na linku 11 a 24.
PS: ten Citelis 18M je na linku 24 ako stvorený;
Richard: nedá sa zistiť, aké sú s vozom #61 (Citelis 18M nízkopodlažný kĺbový) plány? Generálka motora, alebo čo.... platilo ho mesto a hnije na mieste, hoci na linke 24 idúcej len po rovine by bol užitočnejší.
Každopádne, minimálne v čase 13-15 hod. sú linky 11 a 24 plnšie ako linky 7/17.
Pri linke 24 nie sú tie konečné práve najlepšie pre kĺby, ale zvládnuť sa to zrejme dá. Pri linke 11, pokiaľ viem, tak obe konečné umožňujú bezproblémové otáčanie kĺbov.
----------
Jedna vec k mapám. V takmer všetkých prístreškoch euroAWK sú v sklách diery, po rámoch, do ktorých sa kedysi dávali vývesky a od roku 2012 postupne miznú (nechápem, prečo. Bolo to dobré). Ale späť k veci, myslím, že do dier by sa dali ľahko umiestniť väčšie vitríny na mapy. Nebolo by s tým tak toľko roboty.
Daným spojom linky 17 (o 14.12) som išiel 2 krát. Najprv cez prázdniny v úseku Gen. Svobodu - okruh cez Zlatovskú - Cintorínska (sólo) a druhý krát v utorok v úseku Braneckého - okruh cez Zlatovskú - Cintorínska (kĺb). V každom prípade bolo v autobuse okolo 15 ľudí.
Takže úplne celú trasu nie, ale pochybujem, že v tých úsekoch, čo som neprešiel by bol nával.
Rannými spojmi som necestoval, ale mám to v pláne. Každopádne, môj nápad s presunom kĺbov na linky 11 a 24 sa týka najmä času 13 - 15 hod. v x. Videl som iba jeden ranný spoj linky 17, avšak bol prázdny. Pôjdem sa ešte povoziť! A teda aj spojom o 15.44.
Čo sa týka nástupu, úplne súhlasím. Veľa ľudí sa tlačí pri prvých a druhých dverách a pri ostatných je prázdno.
Tiež som za to, aby sa kĺbové autobusy presunuli na niektoré spoje L11 a L24. L11 je veľmi slušne vyťažená, častejšie viac niektoré spoje na kĺbovej L1.
Videl som aj harmoniku na L7 a tiež bola slušne vyťažená, možno zrovna náhoda, ale bola
Tou 17 si išiel po celej trase? Z vonku sa mi taká kĺbová 7 s odchodom 15:44 z Legionárskej na gen. Svobodu zdala tak normálne plná - stopäťdesiat ľudí v nej síce určite nebolo, ale ani sa nedá povedať, že by bola prázdna. Schválne som po dva dni po sebe išiel na 3, ktorá ide krátko potom 15:47 tiež z Legionárskej na gen. Svobodu, tak bola omnoho prázdnejšia.
Inak dosť veľa ľudí, zdá sa že najmä staršie ročníky, stále nastupujú prvými dvoma dverami. Dnes som išiel 24 zo Sihote 9:05, tak jedna pani vo vysokom veku dobiehala, nastúpila predposlednými dverami (kĺbové vozidlo, čiže tretie spredu) a hneď prosila jednu mladú slečnu, aby jej išla označiť nástup k druhým dverám ☺
Pár informácií z ciest MHD:
- opäť som navštívil Záblatie. Kasseláky pri nadjazde som videl na vlastné oči. Tie sú už hotové, práve sa dobudovávajú nástupištia. Pozitívne je, že aj táto zastávka sa už hlási v správnej polohe (obojsmerne), no stále chýba hlásenie "zastávka na znamenie"! (Už pomaly chystám druhú sériu pripomienok pre SAD ? ). Taktiež musí SADka umiestniť označníky.
V zastávke Záblatská bol (po tom, čo som to tu spomenul) opravený označník, ktorý mal krivú tabuľu s číslami liniek. Teraz je to už v poriadku, až na to, že linka 6 smerujúca do zelenej zóny je v žltom podfarbení (teda, aspoň keď som to zahliadol z busu tak bola).
- už som išiel aj kĺbovou 17 o 14:12 z Juhu. Bohužiaľ, v autobuse, ktorý pojme viac ako 150 ľudí bolo max. 15 cestujúcich, zatiaľ čo sa cestujúci tlačili v 11 a 24. Už som písal, že linky 7 a 17 sú prekvapivo málo vyťažené (linka 5, ktorá žiadne kĺbové spoje nemá, chodí plnšia), ale veril som, že sa to po začiatku škol. roka zmení no zatiaľ sa tak nestalo!
Preto si zatiaľ trvám na tom, že zavedenie liniek 7 a 17, napríklad na úkor L 5 nebolo najlepším nápadom. Preto by som uvažoval, aj o presune kĺbový spojov na linky 11 a 24, ktoré si to zaslúžia (linkou 11 chodím stále, takže viem čo hovorím).
Na záver pridávam pozitívne správy:
1. MHD sa konečne zapojí do Európskeho týždňa mobility. Dňa 22.9. môžu cestujúci jazdiť na technické preukazy zadarmo. Správu prinieslo info TN. Hurá ? ! Takáto propagácia už bola na čase. Len ju treba spropagovať (okrem infa, aj v busoch a na zastávkach - na to by sa v budúcnosti hodili vitríny)
2. Pýtal som sa v otázkach a odpovediach na zastávky M. Bela, Hasičská smer Juh a Zlatovská, na ktoré sa pri maľovaní zabudlo. Vraj ich mesto dodatočne natrie. Zároveň mi bolo povedané, že mesto požiadalo dopravcu o úpravu hlášok na priebežných konečných. Podrobnosti sú v otázkach a odpovediach!
Súhlasím s predchádzajúcimi názormi. Na zastávkach v centre sa pohybuje najviac cestujúcich a je tam aj najväčšia pravdepodobnosť vandalizmu. Tu by som odporúčal dať mapu do prístrešku v sklenenej vitríne - ako v BA. Zároveň by to na týchto zastávkach pôsobilo reprezentatívne.
Doplniť by sa tam mohla aj schéma nástupu a výstupu, cenník a tak. Odporúčal by som nechať trochu miesta aj na prípadné aktuálne oznamy.
Na zastávkach by sa to ľuďom mohlo zísť aj viac ako v autobusoch - aby si to pozreli ešte pred cestou.
Takto by to mohlo byť na zastávkach v centre (Stanica, Hasičská, Gymnázium, Braneckého, Legionárska, Nemocnica, Dolný Šianec...) a aj na Juhu I a II (aj tam sa premelie dosť ľudí).
V ostatných častiach (Zámostie, Istebník, Zlatovce, Záblatie, Opatová, Kubra, Kubrica, Biskupice, Noviny, Nozdrkovce, Juh III, Sihoť a pod.) by stačili nálepky (bez doplňujúcich oznamov, ako tie schémy nástupu, cenníkov a pod. )
Pri rozhodovaní by som určite bral do úvahy odolnosť voči vandalizmu. Dať si námahu s lepením fólie, na ktorú sa zajtra niekto "podpíše", je dosť na figu. Ak je schéma pod sklom, vo väčšine prípadov stačí sklo umyť za pomoci vody alebo špeciálnych prípravkov, v najhoršom prípade sa vymení sklo. Vlastné skúsenosti nemám, takže ku konkrétnemu riešeniu sa prikloniť neviem, ale určite by pri každom variante skúšal, čo všetko s tým môžu "umelci" spraviť.
Ja by som navrhoval aj toto odvodiť od "kategórie" zastávky. Taká, ako vidím na obrázku, by isto "bodla" na stanici, Hasičskej, pri gympli, nemocnici, Juhu II... ale inde by stačila aj malá mapka (kľudne samolepka), či už na presklení samotnom alebo nebodaj vo vitríne s inými ifnormáciami.
Rád by som vás poprosil o radu, prípadne o skúsenosti/nápady.
Aktuálne riešim s Útvarom dopravy možnosti prípadného osadenie mapy siete liniek MHD. Stále je možnosť, že niektorá z dotknutých strán bude proti a mapy sa konkrétne na prístrešky dostanú.
Každopádne, máte nejaký nápad ako by malo vyzerať finálne prevedenie mapy v prístreškoch? Či je vhodné uvažovať o kvalitne potlačenej samolepiacej fólii. Prípadne, či je vhodnejšie aplikovať tlač na tabuľku určitej hrúbky alebo do rámika pod sklo, tak ako to má napríklad Bratislava. Je to samozrejme otázka ceny, no aj tak by ma zaujímal váš názor, prípadne skúsenosť. Prípadne by mohli byť 2 typy v závislosti od frekventovanosti cestujúcich na danej zastávke. Mne sa nateraz javí aj kvalitná samolepiaca fólia ako vhodná možnosť. Neviem, nechám si prípadne poradiť.
Zopár vecí z dneška:
- pri jazde linkou 12 nastupovali na Jána Zemana už 2 cestujúci a 1 pani vystupovala. To je najviac cestujúcich, čo som na Jána Zemana kedy videl. Len tak ďalej!
- pri jazde okružným spojom L7 (o 14.27 z Gen. Svobodu) ma zaujalo hlásenie zastávky Beckovská, ktorá sa hlási už na križovatke Dlhé Hony x Legionárska. Skoro sa hlási aj pri smere z Legionárskej. Myslím si, že je to nastavené ešte na pôvodnú polohu (ale aj keby tá zastávka bola tam, kde do minulého roka, aj tak je to skoro). Teraz je to už úplne od veci.
V spoji bolo po Priemyselný park pár ľudí, pri príjazde na Priemyselný park ma zaujalo množstvo (asi 30) cestujúcich. Tak 20 nastúpilo do 6-ky, ktorá išla zarovno s nami a zvyšok nastúpil do 7. Ľudia pristupovali aj na Zlatovskej a to už oba spoje boli tak akurát plné.
Po Novom moste sa išlo parádne, cestou sme stretli aj kĺbovú linku 17 (tou sa pôjdem odviesť čo najskôr). Každopádne, linky 7 a 17 sa mi veľmi páčia a myslím, že aj cestujúcim.
Problémom bola ale zastávka Záblatie-cintorín, ktorej názov vôbec nevyhlasuje. Ohlási sa len "Nasledujúca zastávka: " a nič. Pri príjazde na zastávku to zas len cinkne. Nechápem to, pretože slová Cintorín aj Záblatie nahraté sú a tak by to nemal byť problém.
Pozitívnejšie však je, že na zastávke Priemyselný park II už boli osadené chýbajúce vývesky (aj keď označník je stále osadený dosť divoko - v prístrešku).
Veľmi nepríjemnou skúsenosťou bolo to, že vodič na linke 11 na Braneckého takmer privrel vystupujúcu dôchodkyňu v dverách autobusu. Nechcem vedieť, čo by sa stalo, keby nestihla pohotovo vyskočiť. Nechápem, prečo niektorí vodiči majú mániu takto zatvárať dvere!
MA MHD
Pri linke 24 nie sú tie konečné práve najlepšie pre kĺby, ale zvládnuť sa to zrejme dá. Pri linke 11, pokiaľ viem, tak obe konečné umožňujú bezproblémové otáčanie kĺbov.
----------
Jedna vec k mapám. V takmer všetkých prístreškoch euroAWK sú v sklách diery, po rámoch, do ktorých sa kedysi dávali vývesky a od roku 2012 postupne miznú (nechápem, prečo. Bolo to dobré). Ale späť k veci, myslím, že do dier by sa dali ľahko umiestniť väčšie vitríny na mapy. Nebolo by s tým tak toľko roboty.