Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: MA MHD #9453:
Opäť aktuality:
- WiFi fungovalo aj dnes výborne

- bol som sa opäť odviezť linkou 12 a bohužiaľ na Novinách boli v autobuse len dvaja ľudia (vrátane mňa). Tipujem, že 12 dlho jazdiť nebude.

Určite by jej pomohla lepšia propagácia, lebo takmer nikto o nej nevie. Viem, že je to v prvom rade úloha mesta a SAD, ale napadlo ma, či by nepomohol aj nejaký článok o nových možnostiach cestovania tu na IMHD, kde by sa predstavili ešte viac nové linky a zastávky. Čo vy na to?

Reply on: S499.1023 #9452:
máš recht, ja ako obyvateľ Záblatia si myslím, že teraz je tá MHD skutočne funkčná. Cez víkend ide niečo každých 60 min a v pracovné dni v špičke aj 4 spoje do hodiny. Linka na stanicu, na futbal, hokej (6), linka k nemocnici (3,5,13) na rannú do Laugaricia (26) i na Juh. Čo viac si želať? Za daných podmienok, TOP riešenie. Vždy bude niekto nespokojný, vždy je čo zlepšovať. Ale ak by sme to robili len preto, aby niečo dobre vypadalo (3) bez súvislostí (doplnenie taktu 5-7/17-13 na 20 min celodenne) tak potom to môže dopadnúť oveľa horšie než si myslíme. Cesty nepustia. Niekedy nie je obratisko, niekedy nevhodná ulica na prejazd, a pod. A na to tento návrh myslel.?
Aktuality z dneška:
- všetky autobusy, ktoré som videl mali vonku aj vnúti nálepky o WiFi, chválim.

- bol som sa previesť posledným spojom linky 12, a bohužiaľ musím skonštatovať, že v úseku Noviny - Biskupice sme boli v autobuse traja ? . Som zvedavý na zajtrajšie víkendové spoje.

- na sídlisku Noviny zatiaľ označníky aj hlásenia po starom.

Toľko z dneška.
Reply on: moloth #9424:
A už si sa bol konečne v tom Trenčíne pozrieť alebo stále teoretizuješ nad Google Maps?
Reply on: draxter #9445:
Rovnaké priania do budúcnosti mám aj ja!
Reply on: draxter #9446:
Máš pravdu, keď si pozrieš kataster portál, tak je to tam v blízkosti (ako sa stavia) rozčlenené na 84 parciel, čo vychádza na viac než 200 obyvateľov (jedna parcela - na nej jeden dom a v priemere traja členovia domácnosti).

Aj keď je to hnusný urban sprawl s meandrovými slepými uličkami, nejaký dopyt tam vznikne.

A tiež v lokalite pod Hroznovou - rezidencia Vinohrady. Zrejme osem viladomov, každý po 12 bytov, čo tiež budú najmenej dve stovky obyvateľov.

To sú všetko pozemky, čo sa zastavajú v najbližších rokoch - skôr, než niekto dostane nápad urobiť novú organizáciu MHD.
Reply on: N/A #9444:
Ďakujem za opravu!
Reply on: moloth #9440:
V ďalšej diskusií poprosím bez urážok v prípade, ak budem mať iný názor ako ty.

Ďakujem.
Reply on: moloth #9443:
ranná 26 je návoz do práce, preplnené busy idú do Belej v tom čase aj na 24 a 25 (kĺbaky dokonca na oboch), takže tu je zmysel jasný. Víkend je v rámci dopravnej obslužnosti.

Je jednoduché nakresliť model, ale realita je daná hlavne obehmi a objednávkou. Ak by vedenie povedalo, urobte to systémovo, zaplatíme, tak kľudne. Teraz je to z toho, čo sa dalo, to najlepšie. Veď si videl čo by bolo, ak by prešiel blavácky návrh.
Reply on: syko #9442:
presne tak, v Záblatí sa stavia ako huby po daždi (aj pri nadjazde už sa dve nové lokality budujú, rovnako Zlatovce) tak je tam potenciál. Čas ukáže, kde posilniť. Berme to tak, že u linky 5 to je aj nutné zlo, lebo inde ju nie je kde otáčať, tak aspoň nech má zmysluplnú obsluhu.
Reply on: moloth #9435:
ak bude viac peňazí na MHD a vôľa dať viac vozokilometrov, rozhodne tieto riešenia prichádzajú do úvahy. Za súčasného stavu však bolo treba byť maximálne efektívny, preto tie zachádzky. Jednak nie sú vhodné obratiská často, jednak niekde tak či tak ísť musia, tak sa zvolil tento systém.

Do budúcna si predstavujem, že:
- pribudnú večerné spoje na linke 28
- do Opatovej budú zachádzať všetky spoje linky 4
- pribudnú víkendové spoje na linke 6 (60 min celodenne) na celej dĺžke trasy
- pribudne ešte viac spojov na linke 11
- viac spojov na linkách 7/17 bude jazdiť okružne celú trasu
- linka 6 len Záblatie
- linka 5 len Zlatovce

Uvidíme, aká bude kondícia ohľadne €, cestujúcich, ciest či zastávok a podobne ?
Reply on: syko #9442:
V podstate keď na to pozerám furt, tak si tú funkciu odvozu k železničnej stanici zlízne L6 a tá sa zachádzaniu nevyhne. Ale napr. L5 by nemusela, keďže na Juh ide aspoň L3 a 13.

Idem mi hlavne o prehladnosť v systéme aby som našiel spoje na daný smer na jednom CP a nie, že v sedle a cez víkendy musím čumieť na 13 a 26 (iba víkend) a pracovné dni L3. Podľa mňa má L3 potenciál na to, aby bola celotýždennou linkou s i=30/60/30//60-120 a spolu s L6 nosnou pre Detské mestečko. Takisto nechápem aký má význam L26, ktorá takmer nepremáva. Tiež nie je lepšie využiť L3 a z nej aby ľudia prestúpili na 24/25 na Legionárskej? Len teraz pri systéme bordelárskom ako vyzerá CP L3 že z Juhu máme rozostupy 30-31-45 min a poobede 40 na 5 spojoch, avšak opačne totálny mrdník, zo Záblatia 70-50-20 a poobede 45-45-30-45 a na Dlhých honoch už s vloženými spojmi je 20-52-15-35-20 a poobede 42-45-30-75. Nechápem ozaj ako toto niekto dokáže že v smere späť mu výjdu úplne iné intervaly ako naspäť. No jedno poviem možno sproste ale na takúto MHD by som z auta nepresadol a z vysoka by som na ňu sral, aj keď tu snaha bola zlepšiť stav, ale akosi muchy pôvodného systému ostali.
Reply on: moloth #9435:
Mne sa takéto vymetáky tiež moc nepozdávajú, hlavne keď sú to úzke uličky a žije tam kopa sociek, čo parkuje svoje plechovky na chodníkoch (na sídlisku by som to ešte pochopil, ale vo vidieckej zástavbe je to prejav zaostalosti). Dôvodom však asi bude šetrenie.

Ak by L5 nevymetala Hanzlíkovú a L6 Záblatie, to máš v pracovné dni ušetrených 7+19 zachádzok, čo by vyšlo na 73,9 kilometra.

Aby som zbytočne nepodkopával tvoju myšlienku, tak by sa spravil spoj iba na autobusovú stanicu; nebudeme ho zbytočne ťahať až na juh. To je 7,1 km tam a 6,8 km späť, čo by ti vystačilo na päť jázd na stanicu a päť jázd späť do Záblatia s rezervou 4 kilometre.

Ja by som si radšej počkal, až sa to tam trocha viac zastavia a zahustí, aby počet obyvateľov mal potenciál naplniť tie autobusy aj bez takýchto zachádzok.
Reply on: N/A #9432:
Zdá sa mi, že chyba je aj pri zastávke Záblatie, nadjazd. Spomínal som to v príspevku #9425 , na všetkých linkách pri tejto zastávke chýba symbol zastávky na znamenie (ruka). ?
Reply on: MA MHD #9439:
Prečo? Lebo Trenčín je stred vesmíru a to čo inde funguje by tu nefungovalo, alebo starý známy paragraf "nikdy-sa-to-tak-nerobilo" a "občania-by-nepochopili". Zaujímavé, že keď slovač vycestuje na západ, tak tam pochopí a sklapne zobák. Fakt také "kvalitné" argumenty trieskaš, že počuť to na dopravnej VŠ, tak si prepichnú asi uši vŕtačkou ? Kde si na to došiel, že by prestup bol to najhoršie. Lebo ty v hlave preplo a začali schizofrenické scénáre, že všetcia budú musieť vystúpiť a všetci prestúpiť a budú po sebe chaoticky šľapať ľudia na Hasičskej alebo autobusovej stanici? ? To nevieš, že aj v prestupnom systéme sú priame spoje, a že nie všetci prestupujú a ak aj, tak nie na rovnakých miestach. Ozaj z Kubry a Kubrice budú musieť ľudia prestupovať!!! Nemáš z toho ešte mŕtvicu? ? Alebo už nie je 9 a 19, ani z toho nemáš pretlak? ?
Reply on: moloth #9435:
A vieš mi povedať, ako by sa cestujúci linkami 3 a 13 dostali na stanicu? Keby linka 6 obsluhovala len dajme tomu Zlatovce, ako by sa ľudia zo Záblatia dostali na stanicu?

Ak povieš že prestupom, tak prestup je to najhoršie pre MHD v Trenčíne.

Nahľadajme zbytočne problémy tam, kde nie sú.
NÁMET NA PROPAGÁCIU ZMIEN!
Páni, čo keby niekto z Vás kto je tu admin založil na Facebooku stránku "imhd.sk - Trenčín" alebo "MHD v Trenčíne (imhd.sk/tn)"? A tam by sa propagovali tieto zmeny a prípadne ďalšie nové, ktoré možno nastanú po vyhodnotení tejto prevádzky, výluky, mimoriadnosti. Zároveň by Vám tam mohli ľudia písať pripomienky a podnety. Sú tam desaťtisíce ľudí minimálne polovica Trenčína, takže by to malo dobrú odozvu, aj keď v tej dávke aktualít čo kto zdieľa by to možno aj zaniklo, ale zas nič by Vás to nestálo okrem času na pripínanie odkazov, obrázkov a CP. Rovnako aj IDS JMK má svoj profil a pekne tam aktuálne informujú o zmenách, ale aj stratách a nálezoch. Často krát tak pomôžu nájsť človeku stratený predplatný cestovný lístok alebo nejakú vec. ?
Reply on: Dispecer #9436:
Ozaj keď toto spomínaš, dá sa nejaký generátor CP stiahnúť alebo za celkom dobrú cenu obstarať? Ale myslím dobrú cenu pre mňa ako jednotlivca ?
Reply on: kvorka #9414:
A ono sa už niekto zo SADky spýtal TransData, či s tým ich generátorom CP sa dá niečo urobiť? Alebo už v TD jeho vývoj ukončili?

A to tu pritom existujú aj iné generátory CP, či už FS Skeleton (DPB, DPMK, DPMŽ), ale aj ďalšie...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.