V cestovnom poriadku dopravcu linka 24 odchádza z aut.st. do Laugarícia x9:27, imhd má však písané x9:24; posun sa týka všetkých nasledujúcich zastávok daného spoja. Dá sa to opraviť?
V Trenčíne mi chýba komunita ľudí, zaoberajúca sa MHD a jej skvalitňovaním. Nemám sa často o koho oprieť/spolupracovať. Chýba mi ešte väčšie využitie potenciálu iMHD TN. Ja ten "boj" sám nevyhrám...?
"Neumožňujú ani obiehať autám pri stojacom autobuse/trolejbuse."
Toto už pochopili a aj početne aplikujú aj v Brne, to len na Slovači sa furt musí VHD uhýbať autičkárom...
Keď som bol v tejto lokalite naposledy, cesta ešte nestála. To je presne to, čo som písal. Neexistuje žiadny záväzný manuál pre úradníkov (a aj projektantov), ako majú nové, či rekonštruované zástavky vyzerať. čo majú obsahovať, čo nemajú, typ dlažby, obrubníka, prístrešku (v spojitosti s umiestnením reklamy) a pod..
Osobne si myslím, že kasselák by sa mal používať všade (ak to je technicky možné). Na každej jednej by sme mali dať možnosť zastaviť bezproblémov vozidlo tak, aby sa ľahšie nastupovalo starším ľuďom, mamičkám s kočíkom i deťom.
Ak sa nemýlim, do Malých stavieb vstupuje aj mesto. Toto je otázka na zodpovedných, ktorí to schvaľovali. Prípadne otázka na poslancov za danú mestskú časť. Prípadne aj na komisiu pre modernizáciu žel. trate (ktorej som členom). Takže určite sa na to budem pýtať. Len ja som tie už schválené projekty nevidel. Každopádne sa budem na to pýtať.
BTW: Stĺp VO na zástavke Legionárska má byť posunutý v máji. Tak som zvedavý.
2. Nebol som tam asi 2 týždne, ale predpokladám, že kasseláky nie sú dodnes osadené ani pri Radegaste. Pritom ich má mesto fyzicky uložené v areály MHSL. Padla myšlienka, aby sa použili niekde inde (napr. na Legionárske), čo som odmietol.
Je to síce v inej mestskej časti, kde podľa niektorých nezbieram "politické body", no mne ide o princíp. A zároveň dúfam, že niekto na zodpovednom útvare si tieto veci konečne uvedomí. Nechcem zástavky pri Radegaste jednoducho odbiť s tým, že ok, tak nabudúce.
3. Áno, mohol som tie pri Radegaste "obetovať" a mohli byť osadené pri Legionárskej. Ono je to trochu komplikovanejšie. Na Útvare dopravy ani nebolo veľmi s kým (zodpovedným) komunikovať. Teraz bol prijatý nový človek na pozíciu vedúceho, čo mi dáva istú nadej na zmenu. Čas ukáže.
4. Priznám sa, že začínam byť trochu bezradný. Od kompetentných dostanete uistenie, že sa bude nejaká vec realizovať (narážam na Radegast), nedeje sa nič (rok 2015). Potom sa na to pýtam opäť (začiatok roka 2016), opäť prísľub a dodnes nič. Na jednej strane chcú, aby sa vymenili "potichu", lebo si uvedomujú svoj podiel viny, na druhej strane to zostáva bez povšimnutia.
5. Zástavky na Inoveckej sú problém. Priznám sa, že ma viac trápia (okrem tej pri gymnáziu) tie pri nemocnici. Sú tam dve polozapustené niky, teda také nijaké. Osobne by som preferoval, aby sa zrušili, rozšírili sa chodníky v priestore zástavok a vozidlá tak ako na Inoveckej. Myslím si, že by to bolo aj v duchu preferencie MHD pred IAD. Pár príkladov zo Salzburgu a Viedne spred cca 3 týždňov. Tam šli ešte ďalej. Neumožňujú ani obiehať autám pri stojacom autobuse/trolejbuse. Tým sú chránení najzraniteľnejší účastníci cestnej premávky - chodci. V Trenčíne však uvažujú presne opačne (viď. projekt 2. etapy cyklo trasy, kde na Soblahovskej navrhujú zástavkové niky).
a prečo by mala linka 13 premávať podjazdom Vlárska? To zase mesto netuší, kadiaľ mu jazdí MHD? Okrem toho, že ulicu Mateja Bela písali s dvomi L teraz ďalšia perla.
Bolo to v MY Trenčianskych novinách, aktuálne číslo (vyšlo tento pondelok).
Dúfam, že to bude čo najskôr. MHD by to výrazne pomohlo.
PS: kde sú tie dva nové zálivy v Zlatoviach? Teraz som tam dlho nebol, tak nemám prehľad. Previesť sa pôjdem až po uzavretí priecestia Záblatie. ?
V ktorych novinach to bolo?
Uz som to raz pisal inde, ale v EIA mal najdrahsi variant obchvatu C odhadovane investicne naklady 2,4 miliardy SKK teda asi 80 mil. EUR. Riesenie v meste spominal primator, ze odhaduju na 50 az 100 milionov EUR. Obidve nam urcite stat nezaplati a budem sa divit ak sa do 2020 vylobuje vobec nieco na jedno z nich. Obchvat by mesto urcite odtazil. Ved sa s tym uvazovalo odkedy sa planoval, ze po jeho dostavbe bude Stefanicku mozne ukludnit a prebudovat. Zrazu prislo to riesenie s novou komunikaciou popri trati a mne to pripada len ako stavba vyvolana prave Terminalom, ktoru ma teraz vyriesit mesto.
Richard nebola snaha pouzit kasselaky prave na tej rekonstruovanej spojnici Zlatoviec a Zablatia, nez tam vznikli dva uplne nove zalivy? Alebo sa budu prednostne pouzivat hlavne v centre mesta? Je pravda, ze v tej zone este len zacina vystavba, ale za 5-10 rokov to tam moze vypadat uplne inak. Tu komunikaciu aj projektovala trencianska firma. Myslim, ze im by to bolo jedno co tam nakreslia, zeleznice by taku malu polozku neriesili, pokial by sa tvrdilo, ze to je na ziadost dopravcu/mesta. Aj ked neviem presne akym sposobom funguje schvalovanie a financovanie objektov "Malej stavby", ci to je cisto kompetencia ZSR, alebo do toho zasahuje aj niekto z mesta.
Mali sme ohladne toho poradu na ktorej som ale nebol,mal som volno a meniny zrovna a predtym vecer som oslavoval a tak som si aj konecne pospal Takze odpovedat ohladne liniek 3 a 27 neviem,viem o 13 a 19 ,ale ved sa vsetko este dozviete;) Dakujem za gratulacie vsetkym! Som kaput,mam zase zalozak...?
Taktiež prajem všetko najlepšie. ?
Dnes som v novinách čítal o prekládke trate do Chynorian bližšie k Váhu a aj o vybudovaní novej komunikácie na jej súčasnom mieste s pokračovaním cez Terminál a Železničnú ul. Na článku ma zaujala zmienka o plánovanom budovaní BUS-pruhov v centre mesta a na Rázusovej ul. Zároveň sa spomína aj zmena ul. M. R. Štefánika na mestskú ulicu so širokými chodníkmi, cestami pre bicykle ako aj vybudovanie BUS-pruhov po presmerovaní dopravy cez Terminál. Zaujímavá predstava, že! Taktiež sa spomína rekonštrukcia zastávky Legionárska smer Sihoť, autobusová stanica .....
Spolu s maľovaním vodorovného značenia na zastávkach a myslím, že sa spomínala aj nová zastávka pri nadchode pri OC Max smerom do Kubrice nás tento rok čakajú slušné zmeny v tejto oblasti + presun stĺpu na Legionárskej smer Juh. Tieto zmeny ma tešia.
PS: tie trasy po uzavretí priecestia Záblatie by zaujímali aj mňa.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Richard Ščepko
Skúsim v bodoch to napísať. Ak by bolo treba dovysvetliť/doplniť, napíšte:
1. Chcel som a aj som to požadoval (ešte minulý rok pri bývalých investičákoch - z ktorých tam dnes už našťastie nie je nikto). Tak ako som chcel doplniť kasselák, tak som chcel doplniť aj aktívne prvky bezpečnosti s detekciou pohyvu (napríklad: http://www.viapro.sk/produkty/bezpecne-priechody-pre-chodcov/vystrazne-led-prvky-vialedflash alebo https://www.youtube.com/watch?v=QI4ybQ_bSLg). LED prvky by mali byť dosadené ešte tento rok, kasselák fakt neviem.
2. Nebol som tam asi 2 týždne, ale predpokladám, že kasseláky nie sú dodnes osadené ani pri Radegaste. Pritom ich má mesto fyzicky uložené v areály MHSL. Padla myšlienka, aby sa použili niekde inde (napr. na Legionárske), čo som odmietol.
Je to síce v inej mestskej časti, kde podľa niektorých nezbieram "politické body", no mne ide o princíp. A zároveň dúfam, že niekto na zodpovednom útvare si tieto veci konečne uvedomí. Nechcem zástavky pri Radegaste jednoducho odbiť s tým, že ok, tak nabudúce.
3. Áno, mohol som tie pri Radegaste "obetovať" a mohli byť osadené pri Legionárskej. Ono je to trochu komplikovanejšie. Na Útvare dopravy ani nebolo veľmi s kým (zodpovedným) komunikovať. Teraz bol prijatý nový človek na pozíciu vedúceho, čo mi dáva istú nadej na zmenu. Čas ukáže.
4. Priznám sa, že začínam byť trochu bezradný. Od kompetentných dostanete uistenie, že sa bude nejaká vec realizovať (narážam na Radegast), nedeje sa nič (rok 2015). Potom sa na to pýtam opäť (začiatok roka 2016), opäť prísľub a dodnes nič. Na jednej strane chcú, aby sa vymenili "potichu", lebo si uvedomujú svoj podiel viny, na druhej strane to zostáva bez povšimnutia.
5. Zástavky na Inoveckej sú problém. Priznám sa, že ma viac trápia (okrem tej pri gymnáziu) tie pri nemocnici. Sú tam dve polozapustené niky, teda také nijaké. Osobne by som preferoval, aby sa zrušili, rozšírili sa chodníky v priestore zástavok a vozidlá tak ako na Inoveckej. Myslím si, že by to bolo aj v duchu preferencie MHD pred IAD. Pár príkladov zo Salzburgu a Viedne spred cca 3 týždňov. Tam šli ešte ďalej. Neumožňujú ani obiehať autám pri stojacom autobuse/trolejbuse. Tým sú chránení najzraniteľnejší účastníci cestnej premávky - chodci. V Trenčíne však uvažujú presne opačne (viď. projekt 2. etapy cyklo trasy, kde na Soblahovskej navrhujú zástavkové niky).
Salzburg
Salzburg
Salzburg
Viedeň
Viedeň