Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Richard Ščepko #9152:
? a kto vravi ze si sam?...dockaj casu...
V cestovnom poriadku dopravcu linka 24 odchádza z aut.st. do Laugarícia x9:27, imhd má však písané x9:24; posun sa týka všetkých nasledujúcich zastávok daného spoja. Dá sa to opraviť?
Reply on: LUK #9151:
Takmer denne som chodieval ako student cez zástavku Klusáčková v Brne (https://www.google.sk/search?q=Klusackova+brno&client=ms-opera-mobile&site=webhp&prmd=minv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjOtfKfu-TMAhVHvxQKHfo5BUoQ_AUICCgC&biw=960&bih=600#imgrc=SdlgPm059YewWM:). Plní presne svoju funkciu. Odvtedy už samozrejme pribudli ďalšie... Brno je v mnohom inšpirujúce, ale trend udávajú ešte iné metropoly (napr. Viedeň, Štokholm...).

V Trenčíne mi chýba komunita ľudí, zaoberajúca sa MHD a jej skvalitňovaním. Nemám sa často o koho oprieť/spolupracovať. Chýba mi ešte väčšie využitie potenciálu iMHD TN. Ja ten "boj" sám nevyhrám...?
Reply on: Richard Ščepko #9149:
"Neumožňujú ani obiehať autám pri stojacom autobuse/trolejbuse."
Toto už pochopili a aj početne aplikujú aj v Brne, to len na Slovači sa furt musí VHD uhýbať autičkárom...
Reply on: bolkop #9138:
Toto som fakt nepostrehol.

Keď som bol v tejto lokalite naposledy, cesta ešte nestála. To je presne to, čo som písal. Neexistuje žiadny záväzný manuál pre úradníkov (a aj projektantov), ako majú nové, či rekonštruované zástavky vyzerať. čo majú obsahovať, čo nemajú, typ dlažby, obrubníka, prístrešku (v spojitosti s umiestnením reklamy) a pod..
Osobne si myslím, že kasselák by sa mal používať všade (ak to je technicky možné). Na každej jednej by sme mali dať možnosť zastaviť bezproblémov vozidlo tak, aby sa ľahšie nastupovalo starším ľuďom, mamičkám s kočíkom i deťom.
Ak sa nemýlim, do Malých stavieb vstupuje aj mesto. Toto je otázka na zodpovedných, ktorí to schvaľovali. Prípadne otázka na poslancov za danú mestskú časť. Prípadne aj na komisiu pre modernizáciu žel. trate (ktorej som členom). Takže určite sa na to budem pýtať. Len ja som tie už schválené projekty nevidel. Každopádne sa budem na to pýtať.

BTW: Stĺp VO na zástavke Legionárska má byť posunutý v máji. Tak som zvedavý.
Reply on: MA MHD #9132:
Vďaka za reakciu (dlhšie som tu nebol, preto až teraz reakcia).

Skúsim v bodoch to napísať. Ak by bolo treba dovysvetliť/doplniť, napíšte:

1. Chcel som a aj som to požadoval (ešte minulý rok pri bývalých investičákoch - z ktorých tam dnes už našťastie nie je nikto). Tak ako som chcel doplniť kasselák, tak som chcel doplniť aj aktívne prvky bezpečnosti s detekciou pohyvu (napríklad: http://www.viapro.sk/produkty/bezpecne-priechody-pre-chodcov/vystrazne-led-prvky-vialedflash alebo https://www.youtube.com/watch?v=QI4ybQ_bSLg). LED prvky by mali byť dosadené ešte tento rok, kasselák fakt neviem.

2. Nebol som tam asi 2 týždne, ale predpokladám, že kasseláky nie sú dodnes osadené ani pri Radegaste. Pritom ich má mesto fyzicky uložené v areály MHSL. Padla myšlienka, aby sa použili niekde inde (napr. na Legionárske), čo som odmietol.
Je to síce v inej mestskej časti, kde podľa niektorých nezbieram "politické body", no mne ide o princíp. A zároveň dúfam, že niekto na zodpovednom útvare si tieto veci konečne uvedomí. Nechcem zástavky pri Radegaste jednoducho odbiť s tým, že ok, tak nabudúce.

3. Áno, mohol som tie pri Radegaste "obetovať" a mohli byť osadené pri Legionárskej. Ono je to trochu komplikovanejšie. Na Útvare dopravy ani nebolo veľmi s kým (zodpovedným) komunikovať. Teraz bol prijatý nový človek na pozíciu vedúceho, čo mi dáva istú nadej na zmenu. Čas ukáže.

4. Priznám sa, že začínam byť trochu bezradný. Od kompetentných dostanete uistenie, že sa bude nejaká vec realizovať (narážam na Radegast), nedeje sa nič (rok 2015). Potom sa na to pýtam opäť (začiatok roka 2016), opäť prísľub a dodnes nič. Na jednej strane chcú, aby sa vymenili "potichu", lebo si uvedomujú svoj podiel viny, na druhej strane to zostáva bez povšimnutia.

5. Zástavky na Inoveckej sú problém. Priznám sa, že ma viac trápia (okrem tej pri gymnáziu) tie pri nemocnici. Sú tam dve polozapustené niky, teda také nijaké. Osobne by som preferoval, aby sa zrušili, rozšírili sa chodníky v priestore zástavok a vozidlá tak ako na Inoveckej. Myslím si, že by to bolo aj v duchu preferencie MHD pred IAD. Pár príkladov zo Salzburgu a Viedne spred cca 3 týždňov. Tam šli ešte ďalej. Neumožňujú ani obiehať autám pri stojacom autobuse/trolejbuse. Tým sú chránení najzraniteľnejší účastníci cestnej premávky - chodci. V Trenčíne však uvažujú presne opačne (viď. projekt 2. etapy cyklo trasy, kde na Soblahovskej navrhujú zástavkové niky).


a ja navrhujem okrem tu už navrhnutého linkového vedenia a CP aj zmenu tarify:

a) nástup všetkými dverami
b) predaj lístkov MHD v automatoch ale aj v novinových stánkoch
c) prestupné lístky na 60 min

Ceny ale nezvyšovať, a ak už, tak len v hotovosti.
Reply on: milan001 #9143:
Vzácne fotky. Naozaj. Ani by ma nenapadlo, že autobusy v Trenčíne z tých dôb vôbec nejaké fotky majú. ?
Reply on: kvorka #9142:
Tej trase linky 13 som sa aj ja divil. Nevydarilo sa ?
Reply on: milan001 #9143:
krásne foto s ROčkami ?
trochu histórie s historickými autobusmi:
Reply on: draxter #9141:
a prečo by mala linka 13 premávať podjazdom Vlárska? To zase mesto netuší, kadiaľ mu jazdí MHD? Okrem toho, že ulicu Mateja Bela písali s dvomi L teraz ďalšia perla.
Reply on: bolkop #9139:
Bolo to v MY Trenčianskych novinách, aktuálne číslo (vyšlo tento pondelok).
Dúfam, že to bude čo najskôr. MHD by to výrazne pomohlo.
PS: kde sú tie dva nové zálivy v Zlatoviach? Teraz som tam dlho nebol, tak nemám prehľad. Previesť sa pôjdem až po uzavretí priecestia Záblatie. ?
Reply on: MA MHD #9135:
V ktorych novinach to bolo?
Uz som to raz pisal inde, ale v EIA mal najdrahsi variant obchvatu C odhadovane investicne naklady 2,4 miliardy SKK teda asi 80 mil. EUR. Riesenie v meste spominal primator, ze odhaduju na 50 az 100 milionov EUR. Obidve nam urcite stat nezaplati a budem sa divit ak sa do 2020 vylobuje vobec nieco na jedno z nich. Obchvat by mesto urcite odtazil. Ved sa s tym uvazovalo odkedy sa planoval, ze po jeho dostavbe bude Stefanicku mozne ukludnit a prebudovat. Zrazu prislo to riesenie s novou komunikaciou popri trati a mne to pripada len ako stavba vyvolana prave Terminalom, ktoru ma teraz vyriesit mesto.
Reply on: Richard Ščepko #9121:
Richard nebola snaha pouzit kasselaky prave na tej rekonstruovanej spojnici Zlatoviec a Zablatia, nez tam vznikli dva uplne nove zalivy? Alebo sa budu prednostne pouzivat hlavne v centre mesta? Je pravda, ze v tej zone este len zacina vystavba, ale za 5-10 rokov to tam moze vypadat uplne inak. Tu komunikaciu aj projektovala trencianska firma. Myslim, ze im by to bolo jedno co tam nakreslia, zeleznice by taku malu polozku neriesili, pokial by sa tvrdilo, ze to je na ziadost dopravcu/mesta. Aj ked neviem presne akym sposobom funguje schvalovanie a financovanie objektov "Malej stavby", ci to je cisto kompetencia ZSR, alebo do toho zasahuje aj niekto z mesta.
Reply on: kvorka #9134:
Mali sme ohladne toho poradu na ktorej som ale nebol,mal som volno a meniny zrovna a predtym vecer som oslavoval a tak som si aj konecne pospal 🙂 Takze odpovedat ohladne liniek 3 a 27 neviem,viem o 13 a 19 ,ale ved sa vsetko este dozviete;) Dakujem za gratulacie vsetkym! Som kaput,mam zase zalozak...?
Reply on: MA MHD #9135:
a kde si to čítal?
Reply on: Marek6283 #9133:
Taktiež prajem všetko najlepšie. ?
Dnes som v novinách čítal o prekládke trate do Chynorian bližšie k Váhu a aj o vybudovaní novej komunikácie na jej súčasnom mieste s pokračovaním cez Terminál a Železničnú ul. Na článku ma zaujala zmienka o plánovanom budovaní BUS-pruhov v centre mesta a na Rázusovej ul. Zároveň sa spomína aj zmena ul. M. R. Štefánika na mestskú ulicu so širokými chodníkmi, cestami pre bicykle ako aj vybudovanie BUS-pruhov po presmerovaní dopravy cez Terminál. Zaujímavá predstava, že! Taktiež sa spomína rekonštrukcia zastávky Legionárska smer Sihoť, autobusová stanica .....
Spolu s maľovaním vodorovného značenia na zastávkach a myslím, že sa spomínala aj nová zastávka pri nadchode pri OC Max smerom do Kubrice nás tento rok čakajú slušné zmeny v tejto oblasti + presun stĺpu na Legionárskej smer Juh. Tieto zmeny ma tešia.
PS: tie trasy po uzavretí priecestia Záblatie by zaujímali aj mňa.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.