Dobrý deň všetkým diskutujúcim.
Všimol som si, že aj v Trenčíne prebieha experiment s MHD. My v Trnave už vieme svoje. „Aktér“ je ten istý.
Optimalizácia bola v Trnave po viacerých odkladoch uvedená do praxe 1.8.2012. Sľubované ciele sa nenaplnili a bol a stále je z toho iba krok späť. Najväčším prínosom optimalizácie pre obyvateľov Trnavy je zníženie ceny taxíkov za jazdy v meste na 2eurá.
Pravidelné zverejňovanie vyťaženosti spojov po optimalizácii sa akosi nekoná, šumy hovoria o pretrvávajúcom poklese voči stavu pred optimalizáciou.
Po tom, čo sme v súvislosti s „optimalizáciou“ od roku 2012 prežili, môžeme zhruba konštatovať nasledovné:
Vždy sa nájdu obyvatelia, ktorí sú z dajakých príčin s jestvujúcim stavom MHD nespokojní a taktiež mesto má názor, že je málo efektívna. Čo má robiť mesto ? Ako rozpoznať, ktorá pripomienka je oprávnená a ktorá nie? Rébus. A zrazu je tu firma, ktorá sľubuje, že všetko preverí, zanalyzuje a na základe získaných poznatkov nestranne navrhne nové, efektívne riešenie, nezaťažené starými „zlozvykmi“. Firma tvrdí, že je na trhu etablovaná, zabehnutá a že má veľa skúseností a referencií. Ponúka aj rozpis turnusov a pre mesto vyhodnocovací software. Spracovanie bude digitálne. Cena je iba niekoľko percent z ročnej dotácie do MHD. „No nekúp to.“
Firma urobí prezentáciu. Sľubuje intervalový systém, rozdelenie na nosné a doplnkové linky, zadefinuje prestupové body.Neskôr sľubuje školské linky, nočnú linku a poprípade aj city linku cez stred mesta pre seniorov. Sľubuje zvýšenie účinnosti liniek hromadnej dopravy z 54 % na 70 až 80 %. Má sa dosiahnuť lepšie usporiadanie a kvalitnejšia obslužnosť hromadnej dopravy.
Žiaľ, dosiahol sa zhruba presný opak.
Firma dostane zákazku,len sa akosi nezadefinujú body a ukazovatele, podľa ktorých by sa dodané dielo vyhodnocovalo v zmysle nového prínosu s väzbou na postupné preplácanie. O dajakej zmluvnej pokute, ak sa nenaplní hlavný cieľ = nárast počtu cestujúcich, sa asi ani neuvažovalo.
Takto to začalo. Link na článok z augusta 2010 o propagačnej prezentácii: http://www.trnava-live.sk/2010/08/25/mesto-chce-znizit-pocet-aut-v-uliciach-alternativami-su-kvalitnejsia-mhd-aj-podmienky-pre-cyklistov/ .
Všimol som si, že aj v Trenčíne prebieha experiment s MHD. My v Trnave už vieme svoje. „Aktér“ je ten istý.
Optimalizácia bola v Trnave po viacerých odkladoch uvedená do praxe 1.8.2012. Sľubované ciele sa nenaplnili a bol a stále je z toho iba krok späť. Najväčším prínosom optimalizácie pre obyvateľov Trnavy je zníženie ceny taxíkov za jazdy v meste na 2eurá.
Pravidelné zverejňovanie vyťaženosti spojov po optimalizácii sa akosi nekoná, šumy hovoria o pretrvávajúcom poklese voči stavu pred optimalizáciou.
Po tom, čo sme v súvislosti s „optimalizáciou“ od roku 2012 prežili, môžeme zhruba konštatovať nasledovné:
Vždy sa nájdu obyvatelia, ktorí sú z dajakých príčin s jestvujúcim stavom MHD nespokojní a taktiež mesto má názor, že je málo efektívna. Čo má robiť mesto ? Ako rozpoznať, ktorá pripomienka je oprávnená a ktorá nie? Rébus. A zrazu je tu firma, ktorá sľubuje, že všetko preverí, zanalyzuje a na základe získaných poznatkov nestranne navrhne nové, efektívne riešenie, nezaťažené starými „zlozvykmi“. Firma tvrdí, že je na trhu etablovaná, zabehnutá a že má veľa skúseností a referencií. Ponúka aj rozpis turnusov a pre mesto vyhodnocovací software. Spracovanie bude digitálne. Cena je iba niekoľko percent z ročnej dotácie do MHD. „No nekúp to.“
Firma urobí prezentáciu. Sľubuje intervalový systém, rozdelenie na nosné a doplnkové linky, zadefinuje prestupové body.Neskôr sľubuje školské linky, nočnú linku a poprípade aj city linku cez stred mesta pre seniorov. Sľubuje zvýšenie účinnosti liniek hromadnej dopravy z 54 % na 70 až 80 %. Má sa dosiahnuť lepšie usporiadanie a kvalitnejšia obslužnosť hromadnej dopravy.
Žiaľ, dosiahol sa zhruba presný opak.
Firma dostane zákazku,len sa akosi nezadefinujú body a ukazovatele, podľa ktorých by sa dodané dielo vyhodnocovalo v zmysle nového prínosu s väzbou na postupné preplácanie. O dajakej zmluvnej pokute, ak sa nenaplní hlavný cieľ = nárast počtu cestujúcich, sa asi ani neuvažovalo.
Takto to začalo. Link na článok z augusta 2010 o propagačnej prezentácii: http://www.trnava-live.sk/2010/08/25/mesto-chce-znizit-pocet-aut-v-uliciach-alternativami-su-kvalitnejsia-mhd-aj-podmienky-pre-cyklistov/ .
lordzhalasu
Tu treba úplne zmeniť systém od základu , spustiť to a potom "vychytávať muchy". Trenčín sa zmenil čo sa týka ciest , mostov atď, taktiež závodov a podnikov a samozrejme zloženia obyvateľstva a sídlisk.Toto všetko je zahrnuté v analýze DIC. Terajší grafikon bol navrhovaný na úplne iné podmienky v meste ako sú dnes. Preto ho treba "prekopať od základov"!
Inak sa to nedá , už to pochopte !