Reply on: MA MHD #8964:
Ďakujem za postrehy, sú opodstatnené a nad všetkými som sám rozmýšľal, avšak:1. Električná má dobrú obsluhu prímestskou dopravou, o expresnom spojení sa tadiaľ nedá hovoriť, keďže rýchlejšie aj kratšie je to po Soblahovskej a L22 je posilou L1 ako kolega spomenul. Ďalšou vecou je povrch zastávok na Električnej v katastrofálnom stave s opravou v nedohľadne. A poslednou nie menej dôležitou vecou je, že ak sa ide po Električnej vynechajú sa dôležité body v meste ako južná časť centra, nemocnica a sídlisko Dlhé Hony. Naviac ak mám zintervalované spoje na Hasičskej, ďalej už v intervale spoj chýba ak ide po Električnej.
2. Obsluha podchodu na Hodžovej by bola výborná vec, avšak: vychádzanie z Hodžovej na Rázusovu pre busy je v súčasnosti priam nemožné. Ak by sa dala hlavná cesta Hodžova, dobre, ale prinieslo by to iné problémy, vraj sa zvažovalo aj riešiť to semafórom alebo prestavať križovatku - všetko drahé veci. Pre mňa veľký problém je aj vynechanie najsilnejších sihoťárskych zastávok zimný štadión a OA, teda hlavnej sihoťárskej radiály, Rázusovej. Dalo by sa, ak by busy chodili od štadióna potom po Jiráskovej. Ale všetko sú to príliš veľké extrémy.
3. L6 má skutočne veľa konečných, rozmýšľal som aj nad tým, označiť spoje do AUO ako L16. Ale toto riešenie sa mi zdalo najrozumnejšie. Aj iné mestá majú linky ešte z ďaleko viac variáciami, napr. busy v Žiline. DIC síce skrátené a zachádzkové spoje v svojom návrhu nedefinovalo, ale aj k tomu by prišlo...Veď v ich návrhu každý spoj na ich linke stanica-Záblatie ide do VOP, aj cez víkend, to isté z Juhu do priemyselného parku. V Trenčíne to proste inak nejde...
4. Nad obsluhou Novín som rozmýšľal rovnakým spôsobom avšak ak idú zo Sihote rôzne dlhé linky a idú v preklade, späť ich chceme tiež v preklade tak musia mať na konečnej nejakú pauzu. Takýto spoj cez Noviny by musel ísť bez pauzy, takže zasa by sa v centre takáto L2 s niečím stretla. Ale podnet to nie je zlý, ťažko povedať či by "Noviny mali o to záujem" a prilákalo by to nejakých cestujúcich. Nedávno L10 jazdila a netešila sa veľkej priazni...
5. Ak ísť na Zongorku, kde sa tam otáčať?? A pre koľkých cestujúcich? V priemere 1 človek na spoj?
Inak môj návrh nie je žiadna maketa ako DIC, celý CP je vypracovaný, možno ho tu čoskoro zverejníme a takisto finišujem s výpravou vozidiel na jednotlivé spoje.
draxter
- oficiálna zmena CP nie je (aspoň som ju nezaznamenal, takže ak existuje, sem s ňou, ale ani na webe SAD to nie je inak), takže Ku štvrtiam, Baumax je stále po starom: sa divím, že to robia takto na kolene, keď sa robili zmeny v decembri tak nič a zrazu vo vozoch hlási inak ?
- linka 15: áno, uvidíme čo prinesie ďalšia zmena, ale nie je problém to nateraz odstrániť z občasných konečných
- linka 21: tam to nebudeme meniť, pretože linka 21 by potom oficiálne podľa CP mala mať konečnú na Opatovská, Niva, takže by sme mali aj túto zastávku zmeniť. To ale nepovažujem za vhodné s ohľadom na tarifnú výnimku, kde lístok platí práve vždy až po Maják. Takže spoj končiaci na Majáku je oficiálne spoj len na kratučkom úseku Niva - Maják, no v skutočnosti je to spoj idúci z Juhu, ktorý pred jazdou do vozovne (či na prejazd na inú konečnú) ešte zvezie ľudí na Maják - preto ho neznačíme ako občasnú konečnú. Snáď som to vysvetlil, no beriem, že každý môže mať svoj názor ?