Reply on: draxter #6979:
Len malu vec chcem podotknut, spojenie Juh-Centrum cez Elektricnu rychlejsie ako spojenie Juh-Centrum cez Soblahovsku nieje ani zdaleka, ba aj o dost dlhsie a nesikovnejsie, hlavne vdaka skvelym semaforom. Ale pacia sa mi celkom navrhy vas oboch a to potiahnut L22 az na Sihot, potom mi ale prichadza na um niektoru linku (18) skratit len po byvalu mliekaren, neviem ci by tam bolo mozne otacanie, ale urcite ano, alebo zeby sla z povazskej po Zilinskej a konecnu by mala pri radegaste, aspon by sa trochu odbremenila konecna VUO, kde casto vznikaju kolizne situacie. Niektore veci by sa dali riesit zavedenim dobrej ceny prestupu a to rusenie liniek ktore maju zoapr spojov ako 16, 19, 20, pripadne 7. Myslim ze by to nebol vobec problem zrusit ich v celom rozsahu. A este k tomu kvorkovmu navrhu, linka z Opatovej je zbytocna cez stanicu, ekdze Opatovani na stanicu mozu ist kludne PAL, ktore maju z Opatovej dobru frekvenciu a navyse myslim ze sucasna trasa L21 ma svoje opodstatnenie ze chodi po Elektricnej, lebo nemocnicu, Legionarsku, Smazienku obsluzia spoje Poruby/Dubnice, ktore idu az k Smazienke. L17 by som na Soblahovskej nechal, Soblahovska ma mali liniek a ma dobry asfalt+ziadne spojenie na stanicu by neostalo, to by som nemenil
draxter
L22: presmerované L22 by nahradila plnohodnotne L8, jazdila by aj cez stanicu zadom cez Pod Sokolice, čiže by vynechala časť nazývanú starás Sihoť a premávala by po Soblahovskej namiesto L17, čím by spojenie zo stanicou zostalo. Vyššia frekvencia spojov na L22 v porovnaní s L17 by túto ulicu lepšie využila.
L18: zvažoval som aj, či ju nevrátiť na Soblahovskú, lebo teraz premáva zbytočne veľa liniek po Legionárskej, potom by Soblahovská mala L18 a 22. Sihoť by po obmedzení L2 a L8 skrátení linky 18 asi len s náhradou v podobe L22 nestačila.
Zrušenie účelových liniek: v rannej, prípadne poobednej špičke by som ich zachoval, lebo ak by si zrušil L9,16,19, tak sa do AOZ nedá dostať nijako. Potom jedine tam zaviesť niektorú riadnu linku. Samozrejme, za rozumné prestupy som, aj za zrýchlené spoje (ktoré by sme konečne mohli vyznačiť aj v cestovom poriadku).
Kvorkova L10. áno, Opatová n/V má dokonca žel. zastávku priamo v obci, zastávku PAL na hlavnej ceste I/69 a linku MHD, ktorá nemusí teda jazdiť na žst. Jej trasa je tiež podľa mňa ideálna, rýchla, a obsluhuje to najpodstatnejšie: zimák,centrum,nemocnicu a Juh.