Reply on: milan005 #6981:
L8 cez Električnú: áno, semafóry môžu byť problém, v mojom návrhu by však z osmičky bolo len torzo s pár spojmi v špičke. Ale ani po Soblahovskej by som sa nebránil.L22: presmerované L22 by nahradila plnohodnotne L8, jazdila by aj cez stanicu zadom cez Pod Sokolice, čiže by vynechala časť nazývanú starás Sihoť a premávala by po Soblahovskej namiesto L17, čím by spojenie zo stanicou zostalo. Vyššia frekvencia spojov na L22 v porovnaní s L17 by túto ulicu lepšie využila.
L18: zvažoval som aj, či ju nevrátiť na Soblahovskú, lebo teraz premáva zbytočne veľa liniek po Legionárskej, potom by Soblahovská mala L18 a 22. Sihoť by po obmedzení L2 a L8 skrátení linky 18 asi len s náhradou v podobe L22 nestačila.
Zrušenie účelových liniek: v rannej, prípadne poobednej špičke by som ich zachoval, lebo ak by si zrušil L9,16,19, tak sa do AOZ nedá dostať nijako. Potom jedine tam zaviesť niektorú riadnu linku. Samozrejme, za rozumné prestupy som, aj za zrýchlené spoje (ktoré by sme konečne mohli vyznačiť aj v cestovom poriadku).
Kvorkova L10. áno, Opatová n/V má dokonca žel. zastávku priamo v obci, zastávku PAL na hlavnej ceste I/69 a linku MHD, ktorá nemusí teda jazdiť na žst. Jej trasa je tiež podľa mňa ideálna, rýchla, a obsluhuje to najpodstatnejšie: zimák,centrum,nemocnicu a Juh.
draxter
L1 Juh I - Inovecká - žst - Kubra 30/60/60
L2 Sihoť - žst - Biskupice - Karpatská - Nozdrkovce 60/120/120 (+ účelové spoje pre LOT)
L5 Juh I - Dlhé Hony - Zlatovská 30/60/60
L6 Sihoť - žst - Zlatovská 30/60/120
L7 Kubrica - žst - Zlatovská (účelové spoje - US)
L8 Juh II - Električná - Sihoť (len v špičke US: zrýchlené po Električnej)
L11 Juh I - Legionárska - žst - Kubrica 60/60/60
L15 Juh II - Inovecká - Zlatovská - Záblatie - Zlatovce - Orechové 30/60/120
L16 Sihoť - žst - Old Herold - Kasárenská - Detské mestečko - Záblatie (US v "x" aj v "a")
L17 Juh I - Legionárska - žst 60/60/-
L18 Juh I - Dlhé Hony - Sihoť 60/60/60
L19 Juh I,II - Legionárska - Kasárenská - Detské mestečko (US)
L20 Juh I,II - LOT (US)
L21 Opatová - Sihoť - Električná - Juh II 60/120/120
L22 Juh II - Soblahovská - žst - MAX - Sihoť 30/30/30
L23 Juh III - Inovecká - žst 30/60/120
L24 Sihoť - žst - Legionárska - Laugaricio 60/60/60
L25 Juh II - Inovecká - Legionárska - Laugaricio 60/60/60
L28 Juh III - Dlhé Hony - žst - Sihoť 60/60/120
L50 bez zachádzky za mosty resp. zachádzka za mosty na konci trasy
Dôvody:
L2: obsluhu v "a" do Nozdrkoviec, inak sa zredujuje. L24, ktorá stojí pri Perle a do Biskupíc je to na skok, prípadne na trase L24 zriadiť zastávku tam ako je dnes "čierny" prejazd cez trať. Večerné nevyužívané spoje sa zredukujú na linku 10
L8: bude obmedzená len na účelové spoje v špičke, inak dôjde k jej zrušeniu. Na jej úkor prípadne môžu byť posilnené linky 18,22,23 či 28.
L3,13: zrušia sa, ako náhrada sa predĺžia spoje liniek 15 a 16. Linka 16 prevezme tzv. hornú trasu cez krkaháje a linka 15 spodnú. Zefektívni sa obsluha, úspora km po predchádzajúcom krúžení cez celé mesto, pretože L15 sa len predĺži (prípadne len vybrané spoje) a L16 bude presmerovaná. Či bude ponechané ozančenie 16, alebo pôvodné 13, bude jedno.
L15: krúženie cez celé mesto L3 sa skráti tak, že ju nahradí predĺžená L15, premávajúca aj v "a" miesto zrušených spojov linky 3, a časti linky 13
L17: presmerovanie do trasy linky 11, dokonalý preklad
L18: okolo nemocnice premáva L2 a 24, to postačuje. Linku 18 presmerovať teda stredom sídliska Dlhé Hony a zatraktívniť ju
L19: preberie obsluhu aj sídliska Juh I, ušetria sa spoje linky 9
L22: ako písal kvorka, toto riešenie šetrí km, zachováva obsluhu obioch najväčších sídlisk, pričom aj keď dôjde k poklesu na oboch sídliskách, intervalovo to nebude mať na ne dopad. Môže to byť kompletne kĺbová linka aj v "a"
L23 a 28: pri zrušení linky 8 môže dôjsť k doplneniu pre pravidelný celodenný interval a dokonalý preklad
Výsledok: šetrenie + intervaly