cena za l. 50 25sk je pre bezneho cloveka absolutne neakceptovatelna. napr. v Presove kde su tri nocne linky s intervalom 60 minut, nezrovanatelne lepsia kvalita MHD stoji listok 16sk a platia na nocaku aj predplatne listky. takze z tohto mi vychadza ze v TN ti bohatsi idu radsej taxikom a ti chudobnejsi sa im na ich jednu nocnu linku so zvlastnou vyletnou trasou a malym intervalom vyseru
novsie B961 som nevidel este ani raz vozidlo pokazene ze by za neho chodila zaloha. ale s ikarusmi to bolo tak ze z povodnych 5 kusov na linke 1 vtedajsia 1+22 jazdili v urcitom case len jedno alebo dve klbove vozidla kvoli porucham. avsak ludia boli na ne zvyknuti a potom chodili natrieskane karosy, pretoze klbova zaloha nebola...avsak ikarus, ktory nebyval pokazeny jazdieval na l. 17 a zival prazdnotou pretoze tieto spoje chodili zle nacasovane, napr. 5 minut po l. 11 a pod. moj nazor je taky ze co sa tyka kapacity vozidiel vsetko je len o spravnom grafikone, resp. spravnom nacasovani spojov. a co sa tyka posily na hokej, skus napisat na mesto, podla vsetkeho (hlavne vyhovoriek SAD) mesto je zodpovedne za vsetko zle v nasej MHD;-)
preco bi sa tie ikarusi maly stale kazit? A novsie klbaky sa nekazia?kedisi chodila linka c 15.,od 6hod.rano- 16.OOhod.a potom bola odparkovana a cakala do nabuduceho rana....A kde bol odparkovany do nbuceho rana.....a co stou posilou?? Komu by som to mohol povedat aby ju opet vratili:???
ja si tiez pamatam tie casy. na l. 1 jazdili 3 klbaky, l. 5-2, l. 8-1, l. 15-1, l. 17-1, l. 18-1, l. 22-2. to bolo este niekedy v roku 2003 tento stav. lenze musis si zobrat ze kedysi jazdilo MHD-ckou omnoho viac ludi, kolki teraz jazdia autom do prace? ja byvam tiez na Juhu a poznam autobusy ktore jazdia aj v spicke prazdne pretoze jazdia v nespravnych casoch. to je ten kamen urazu zly grafikon a nie ikarusy. tie ikarusy keby nasadia ver tomu zeby sa stale kazili avsak spoj by bol naplanovany pre klbove vozidlo a keby potom robil zalohu solo nezvladol by to. myslim ze takto je to lepsie. mozno ten jeden ikarus z l. 5 mohol byt nasadeny v spicke na l. 1/15. a MHD ide dolu vodou na celom Slovensku. to je trend kapitalizmu, kazdy pekne vlastnym autom a na ostatnych sa kasleme...v kazdom meste jazdilo kedysi viac klbakov a celkovo spojov, liniek nenajdes na Slovensku take mesto kde by neubudla od r. 1989 aspon stvrtina spojov...
Ty my chces povedat ze nieje mozne dat do spicky na 3-4 hod., 2 ikarusy?? a co je natom keby aspon na spicky chodily ikarusy???
ALE NEHOVOR MY ZE NA CELY TRENCIN BUDE DOST 5 HARMONIK??????????KED ICH KEDYSI BOLO 3x VIAC AKO TERAZ, A VZDI BOLY PREPREPREPREPREPREPLNENE......TAKZE POCHYBUJEM ZE TO BUDE DOST...JA BYVAM NA JUHU, A ROBIM BLIZKO SAD-KY.KEDYSI CHODILA LINKA C.15 VZDY HARMONIKA,A DNES CHODI KAROSA...PRI GIMNAZIUM JE VZDI TEN AUTOBUS TAKY PLNY ZE BY SA TAM NEVOSLA ANI MUCHA.
ODKEDY UMREL PAN VILIAM KRISKO(KTORY KEDISI CHODIL NA BIELOM IKARUSI CISLO 15) CELA MHD..IDE DOLU VODOU...CO SA TYKA MALO AUTOBUSOV...-ZRUSENIA POSILY....
ano prave tie novsie 2 ikarusy su z roku 1995, maju vysoku spotrebu a co si ja osobne ten z l. 8 pamatam ku koncu svojej prevadzky viac menej nejazdil ako jazdil, bol stale pokazeny. ale ten druhy z l. 5/15 bol myslim v dobrom stave. ale nemyslim si ze by bol dobry krok vracat ich do premavky, uz taky pokus bol v r. 2006. a bratislavska MHD je podla mojho nazoru nie v moc dobrom stave a aj ked to je hlavne mesto SR jeho doprava nepatri k najlepsim, maju nedostatok vodicov aj autobusov a potom nasadzuju busy ktore sa kazia, cmudia, prepadav sa im podlaha, maju zniceny interier, nepodavaju vykon ako by mali...to snad nechces aby bolo aj u nas. teraz budeme mat 5 klbakov a pokial budu spravne nasadene malo by to stacit
to je novsi ikarus, ako tie ostatne, co uz boli vyradene. V mhd BA, maly cez leto nedostatok autobusov, a dali do dopravy 5 ikarusov, tak preco bi to nemali spravit aj v Trencine? A co sa tyka posil...nemam slov...
nehnevaj sa ale musim sa zasmiat:D vo vybornom stave a 12-rocny ikarus to jaksi nejde dokopy. precitaj si co o tom pisal Juraj #472. a co sa tyka hokeja urcite mas pravdu v case ked byva hokej (vecer) tipujem ze tak 2 klbaky B961 su uz v garazi, jeden urcite a tie by mohli vyslat ale ako vidis nedeje sa tak. ale da sa povedat o par dni dorazia do TN nove Karosy, resp. Irisbusy:) 3 citelisy12M a takisto aj jeden klbovy nizkopodlazak tak to mozno trochu vyriesi nedostatok tychto vozidiel
Som velmy rozculeny, aky je bordel v MHD-TN.)
MALO JE KLBOVYCH AUTOBUSOV, KAROSI SU PREPLNENE, A SAD-KA DRZY V SKLADOCH 2 IKARUSY VO VYBORNOM STAVE.
A ESTE KTOMU ZRUSILI POSILOVE SPOJE NA HOKEJE, KTORE BOLY VZDI PREPREPREPLNENE....VYSVETLITE MI TO NIEKTO..LEBO JA SI NEVIEM RADY...
ten CP by ma potesil, vopred dakujem. ono moj nazor je taky ze keby bola snaha aspon z niektorej strany alebo od niektorej osoby co moze o tom rozhodovat tak by slo jednym tahom spravit 3 zasadne veci: 1.skvalitnit MHD
2.znizit naklady
3.minimalizovat subehy
lenze niekomu to musi vyhovovat ako to je. lebo urcite na meste niesu taki sprosti zeby si nespocitali naklady pri terajsom premavani autobusov naprazdno hore dole, pripadne posledny bus "vlaciku" ide s jednym cestujucim, vodicovym pribuznym:) a v tom prvom byt zena tak radsej nan nejdem pretoze by som sa bal v tej tlacenici otehotnenia:D ja uz sa rozculovat nebudem nad neschopnostou tychto ludi, radsej to beriem s humorom a uz tu nepisem ani co badam ako jazdia vodici niektori ale poviem otvorene ze je to katastrofa. napriklad vcera ked som siel busom vodic nieze dal prednost do kruhoveho objazdu ale vosiel do neho, tam zastavil a pozeral sa ako z neho vychadzaju auta a cakal ani neviem na co. asi kym pojde auto cez kruhac a aj tak kvoli nemu tadial neprejde. inac moj email: milan005@centrum.sk
Na kazdy duh dopravy plati iny zakon. Na autobusove linky plati Zakon o cestnej doprave, na trolejbusove linky plati Zakon o drahach. V meste, kde jazdia aj drahy /trolejbusy, elektricky/ aj autobusy - moze nastat pripad, ze budu vydane obidve licencie.
Na autobusove teda nie, vid zakon 43/2007.
tu asi ide o to, že mesto nechápe /nechce chápať/ že stačí linky posunúť a mali by sme toto:
linka 2: 19:30 v "x"
linka 6: 19:19 v "x"
linka 8: 19:43 v "x"
linka18:19:52 v "x"
a o hodinu tiež:
20:19 - linka 6
20:30 - linka 2
20:43 - linka 8
a zase:
21:30 - linka 2
21:52 - linka 18
21:43 - linka 8
a znova:
22:15 - linka 6
22:25 - linka 21
22:30 - linka 2
22:52 - linka 18
22:43 - linka 8
Prosím Vás, prečo v aktuálnom Infe č. 22 zavádzate verejnosť? Prečo by si mesto nemohlo vybrať dopravcu? Zákon o cestnej doprave predsa nezakladá monopol SADky /viď situácia v BB,kde MHD vykonáva viac subjektov, z tohto SAD BB nie je ani jeden z nich!/.Naviac,mesto predsa schvaľuje dopravcovi CP,ktorý je v súčasnosti strašný,a teda má oveľa väčšie právomoci ako vykresľujete,nie je to pravda?Preto sa zároveň pýtam,aký zmysel má tento CP zo Zastávky M. Rázusa: linka 2: 19:30 v "x" linka 6: 19:29 v "x" linka 8: 19:33 v "x" linka18:19:32 v "x" a o hodinu tiež: 20:29 - linka 6 20:30 - linka 2 20:33 - linka 8 a zase: 21:30 - linka 2 21:32 - linka 18 21:33 - linka 8 a znova: 22:25 - linka 6 22:25 - linka 21 22:26 - linka 2 22:32 - linka 18 22:33 - linka 8 Ak je toto cestovný poriadok, za ktorý má mesto uhrádzať stratu,tak nech si najprv rozmyslí, koľko z týchto liniek je v danej polohe zbytočných a dotácia by mohla klesnúť.Tak odkiaľ ste vzali, že "Akoby toho nebolo dosť, zákon o cestnej doprave Mestu Trenčín stanovuje, že na jednu linku MHD nemôžu mať licenciu dva rôzne subjekty."?
Odpoveď:
Zákon o cestnej doprave síce nezakladá monopol SAD-ky , ale mesto si nemohlo vybrať iného dopravcu, pretože žiadny iný dopravca o vydanie novej licencie nepožiadal. Hovoríme o hromadnej doprave vo verejnom záujme, tak ako ho určuje zákon o cestnej doprave. V minulosti bola vydaná jedna licencia na zmluvnú dopravu súkromnému dopravcovi, spoločnosti FERITOUR, ale tá si po zmene zákona vydanú licenciu neobnovila, resp. doteraz nepožiadala mesto o vydanie licencie na linku Trenčín - Tesco. Podľa uvedeného zákona na jednu linku nemôžu mať licenciu dva rôzne subjekty. Podľa nariadenia EHS, ktoré u nás zatiaľ neplatí, ale v Českej republike je už platné, v budúcnosti podľa tejto normy bude musieť byť vyhlásená na každú jednu linku verejná súťaž na dopravcu. Cestovný poriadok, prijatý na MHD, bol zostavený na základe štúdie Výskumného ústavu dopravy v Žiline. Grafikon bude začiatkom roka 2008 prehodnotený a na základe pripomienok občanov a zamestnávateľov, korí si svoje pripomienky uplatnia, aj upravený. Pokiaľ píšete o zbytočných linkách, všetky boli pridané na základe požiadaviek občanov.
-------------------------
odborníci, k tomuto sa prosím vyjadrite. Juraj, otázka na teba, na základe čoho mesto stále tvrdí že na jednu linku MHD nemôžu mať licenciu dva rôzne subjekty.Je to pravda?Lebo v BB to tak nie je.
zle si ma pochopil, hovorím že vláčiky boli aj v čase ich premávania po Soblahovskej. Teraz je rozdiel pri Perle aj na Považskej /18/.
Pošlem ti svoj CP, ktorý som v roku 2002 zostavil. Čo ma najviac dorazilo vtedy je, že ráno chodili obe spolu a tiež aj v poobednej špičke. Akurát medzi 16 - 19 Bol aký taký preklad /zo Sihote/.
a este k tomu agustu. ano ten preklad bol super. l. 18 jazdila cez robotne dni X:24 zo sihote aj z juhu a cez vikendy X:10 z juhu a X:42 zo sihote co bolo super. ale ako som povedal v prvom pripade by to nebolo mozne pretoze na l. 18 jazdi az na nejaku tu vynimku jedno vozidlo a preto nemozu byt odchody X:24 z juhu aj sihote
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
milan005