Páni, toto je z www.trencin.sk:
Zavedením dvoch nových liniek do MHD Trenčín muselo dôjsť k navýšeniu počtu vozidiel, ktoré MHD prevádzkujú. Doteraz bolo v nepretržitej prevádzke 35 vozidiel a 4 autobusy boli záložné. Z tohto počtu bolo obnovených 36 autobusov. Staršie vozidlá boli nasadzované len ako záložné a v zálohe ostával len 1 nízkopodlažný voz pre garantované spoje. Vzhľadom k už spomínanému navýšeniu počtu vozidiel, bolo rozhodnuté, že z dôvodu šetrenia sa dočasne na tieto linky nasadia upravené autobusy z prímestskej dopravy, ktoré vyhovujú technickým požiadavkám na prevádzku.
Takže takto vyzerá z pohľadu Trenčína dodržanie sľubov občanom, čudujem sa že Trabelssie nestrihal pásky na námestí pri tých C734 ?
Linky 24 a 25 nie sú objednané a platené Tescom ani Laugom. Títo si platia prímestské linky dopravcu, ktorý jazdí zadarmo. Dnes už nejazdil Laugobus, pretože Laugo vypovedalo zmluvu, obe prímestské linky dotuje Tesco a to si stanovuje podmienky(trasu, cestovné poriadky). Dopravu v meste si rieši SAD a je to výkon vo verejnom záujme. To, že tam nasadili staré C734 (polepené sú ASKO a LAUGARÍCIO) je trocha čudné.
parada! nevies nahodou upresnit, kedy to bolo fotene? vzhladom na stav fotenych busov to vidim na roky 2002-2003. Vidim, ze 18-tka je uz na starom otoci, kedy to menili? v 2002 ze? Galerka potesila, na druhej strane mierne sklamanie, ze nam stale unikaju oba povodne 711 aj 836 (naburanu 4912 nepocitam) ?
tak do tretice tento odkaz: http://www.trencin.sk/tmp/asset_cache/link/0000143272/mhd_do_oz_bela_01042010.pdf
"Keďže nové linky budú zaradené do MHD, budú na nich
platiť rovnaké pravidlá, ako pre celú MHD." To hovorí za všetko, u nás "popradský systém" alebo "levický systém" nie je, linky 24 a 25 sú plnohodnotné linky MHD. ?
Ja som tie autobusy síce nevidel, ale typ C734 sa vyrábal až do roku 1995, takže na hrane byť môžu. Čo sa týka priestoru pre kočíky, C734 ho mali na pravej strane pred zadnými dverami, takže to že v tomto vyrvali sedadlá neznamená hneď že to bol diaĺkový autobus.
A čo sa týka zakúpenia nových autobusov mestom, nerobil by som si nádeje. Predpokladám že tie linky sú objednané a platené Tescom alebo Laugariciom alebo ako sa to centrum volá. To že boli zaradené do systému MHD a platí na nich mestská tarifa neznamená automaticky že s nimi mesto má niečo spoločného - viz. Poprad, Nové Zámky, Liptovský Mikuláš a podobne.Ak je to objednaná doprava, nie sú to výkony vo verejnom záujme a teda si tam dopravca môže vypraviť čo chce. Práveže by som povedal že v takom prípade tam autobusy kúpené z mestských dotácií nemajú čo hľadať, nakoľko by išlo o komerčnú dopravu a mesto by sa právom mohlo ohradiť že SADka si autobusmi kúpenými z ich peňazí naháňa zisky...
Ale neviem či to fakt tak je, takže toto berte ako špekuláciu...
? detektiv Oriesok- Draxter ? ...ale to nie je on,ten Ikarus co mas na obrazku jazdil od novoty ako 1,bol som 8 na ZS,bol vtedy pad komunizmu a take Ikarusy prisli tusim 4 a vsetky na l.c.1(mozno o rok skor)-pametam si este tu vonu novoty,karoseriu im generalkovali tusim 2x-dva boli potom celkom biele...,no a ten co myslim ja sa po skonceni l.c.5 uz asi neobjavil na cestach-ale pracujem na niecom ,tak ked zistim,ozvem sa...
myslim si ze dlhodobe riesenie to nieje, aj ked mali by mat 16 rokov(co je akurat na hranici) a to je pisane, ale moc sa mi to nevidi, skor by som povedal ze maju okolo 20 a hento oficialne ciselko je zfusovane, ale to je len dohad. Nevie niekto do ktoreho roku sa vyrabali karosy C734 a ci to vobec su C734? Pretoze zaujimave je to ze priestor pre kociky bol v nich vytvoreny tak ze boli vymontovane sedadla. Nemali nahodou primestske busy aj miesto pre kocik/batozinu? potom by to bol dokonca dialnovy nie prim. bus.
Pravdepodobne budu este zakupene nove vozidla, ale o tom rozhodne mesto a kedze volby robia svoje je dost mozne ze pan primator cosi kupi ale som sa zhodol s viacerymi ze tieto stare karosicky su omnoho pohodlnejsie ako Cross LE aj z pohladu vodica aj cestujuceho
prezeral som aj obrázky bratislavských Ikarusov, ale oranžovú roletu som nevidel nidke, èiže to nebude sériou. Z trenèianskych ju má len TN-845BP.
a), b), d) a f) vyluèujeme teda.
Ja som zase stále za TN-845BP ☺, pretože tie boèné lišty sa tam možno zmenili práve pri kompletnom prelakovaní. Zatia¾ èo TN-717AM má roletu šedú a nie oranžovú:http://www.imhd.sk/tn/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=25552&idg=965&gi=0&gn=20&gs=e&gsd=
Ale ako vravíš, uvidíme. Ale asi máme finálovú dvojicu ?
a) v tomto pripade ma trochu odradza aj zaradenie 711/I, ktora viacmenej prebyvala len na L18/15 (ak sa mylim tak pardon) a na stanici by som ju necakal, nepamatam sa, ze by jazdila na inych linkach ako v pripade nastupcu, ktoremu pribudla L22
b) jasne, 714 mozme vylucit
c) pre mna stale favorit
d) u 717 boli po roku 2000 viacere kridla dveri vymienane, na mhdtn som jeho kartu robil podla vsetkych dostupnych fotiek a malo by to odrazat skutocny stav, t.j. iny odtien a presklene casti aj v dolnom rade u viacerych dveri
e) znova som na to hodil okom a mam len jedinu vyhradu. Vsimnime si zretelnu masivnu gumoplastovu listu - toto je pomerne bezny komponent, ktory zvykol na vozoch vydrzat celu ich prevadzku, pokial "nekupili" nejaku vacsiu ranu z boku. A prave toto olistovanie mi na 845 chyba a to uz dokonca na fotkach z roku 2001. kazdopadne ta plenta je velka zhoda!!!
Davam este do pozornosti bocny stresny priestor nad lavym spatakom, pripada mi to ako otvory alebo uchyty na provizornu antenu, moze to byt zachytny bod, hm?
veruže súhlasím. A pridám trochu svojej vlastnej špekulácie vo vzťahu k tomu neznámemu Ikarusu:
a) TN-711AM I: ten nezmámy má určite špz TNA - to je celkom dobre poznať. Takže TNA-09-20 by celkom sedela aj z pohľadu tej deviatky. Ja osobne si pamätám aj výraznú bielu priečku v prednom skle, čo aj tento bus spĺňa. Proti mi hovorí držiak linkovej tabule, ktorý býval hore čo si ja pamätám.
b) TN-714AM: môžeme ho vylúčiť, lebo ten mal prvú pravú dvojicu okien opačne. Keď som si zazúmoval náš neznámy, je zreteľná priečka aj na prvom okne.
c) TN-715AM: tento by som nevylúčil s ohľadom na to, že špz bola TNA-10-34.
d) TN-717AM: za neho hovorí aj jeho špz TNA-10-54, proti nemu hovorí to nezvyčajné uspodiadanie dverových krídel. Také si na bordových Ikarusoch ozaj nepamätám nikde. Otázka je, či to nie je dôsledok prelakovania a nejakej opravy.
Petrox
TN-836 AM II v roku 1987: http://www.phototrans.eu/14,49818,0,Ikarus_280_08_282.html
TN-680 AM II v roku 1994: http://www.phototrans.eu/14,124037,0,Ikarus_280_08_286.html