Určite nie je sociálne spravodlivé, aby ten, kto nemá žiadny príjem platil plnú sumu. Nespochybňujem lacné lístky dôchodcom, ale určite si myslím, že táto cesta nie je správna. Veď najmä študenti TnU mi dajú určite za pravdu, že pre nich MHD stojí za deravý groš: linka 13 chodí v "špičke" možno raz za 30min, a vzhľadom na umiestnenie fakulty mechatroniky je tam prístup veľmi zlý. Zo Sihote ani nehovoriac, odtiaľ to vyjde sakra draho, z Juhu linka 3 zase nepokrýva potreby univerzity, skôr výletný bus.
Je to krok späť, cestujúcich bude menej. Keby sa najprv nainštalujú elektronické čítačky ku všetkým dverám, nepoviem, motivácia tu je. Ale nie za cenu 100% zdraženia a 0% zlepšenia. Áno,busy je treba meniť,ale keďže od roku 1996 do roku 2004 nepribudol /okrem tých 3 krátkych karos/ žiadny kúsok, je to úbohé. Náklady tu sú, ale treba ich minimalizovať, čo v SAD zatiaľ nejako nejde, a najmä správanie sa k cestujúcemu /dobytku/ je horzné, nehovoriac o absolútnej neochote odpovedať na mailovú komunikáciu /Juraj, tu by sme uvítali pokrok,ale žiaľ nie každý asi zdieľa tvoj prístup/.
Potom je tu mesto, ktoré prejavilo za posledné roky konečne záujem o stagnujúcu MHD, ale problémy sa zatiaľ nakopili a nedajú sa vyriešiť hneď a zaraz bez pádu na hubu. A to je práve problém asi najväčší - Cestovný poriadok. Len pri menšej optimalizácii a zrušení "vláčikových" súbehov by sme v TN dosiahli celkom slušný intervalový CP na hlavných ťahoch JUH - Dlhé Hony - Centrum - Stanica - Sihoť/Kubra/Zámostie.
Je to krok späť, cestujúcich bude menej. Keby sa najprv nainštalujú elektronické čítačky ku všetkým dverám, nepoviem, motivácia tu je. Ale nie za cenu 100% zdraženia a 0% zlepšenia. Áno,busy je treba meniť,ale keďže od roku 1996 do roku 2004 nepribudol /okrem tých 3 krátkych karos/ žiadny kúsok, je to úbohé. Náklady tu sú, ale treba ich minimalizovať, čo v SAD zatiaľ nejako nejde, a najmä správanie sa k cestujúcemu /dobytku/ je horzné, nehovoriac o absolútnej neochote odpovedať na mailovú komunikáciu /Juraj, tu by sme uvítali pokrok,ale žiaľ nie každý asi zdieľa tvoj prístup/.
Potom je tu mesto, ktoré prejavilo za posledné roky konečne záujem o stagnujúcu MHD, ale problémy sa zatiaľ nakopili a nedajú sa vyriešiť hneď a zaraz bez pádu na hubu. A to je práve problém asi najväčší - Cestovný poriadok. Len pri menšej optimalizácii a zrušení "vláčikových" súbehov by sme v TN dosiahli celkom slušný intervalový CP na hlavných ťahoch JUH - Dlhé Hony - Centrum - Stanica - Sihoť/Kubra/Zámostie.
draxter