Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: tomas153cv #16066:
Nebudem opakovať, čo už povedali Tomáš a Vladimír, ktorí presne vystihli dôvody tohto nášho tvrdenia a plne sa pod ich príspevky podpisujem.

Len doplním, že takisto musíme mať na zreteli to, že takéto významné zásahy do jazdnej doby by spôsobili rozpad prekladov, nadväzností a vyžiadali by si zmenu časových polôh prakticky všetkých základných denných liniek MHD. Toto všetko by sa malo udiať kvôli 50 nespokojným obyvateľom z Ulice Jána Derku, ktorých argumenty o údajných kolíznych situáciách alebo defektoch na nehnuteľnostiach dodnes nie sú preukázané, prípadne sú dokonca v prípade údajnej nedostatočnej nosnosti vozovky alebo nízkej vyťaženosti predmetných spojov vyvrátené.

Našou úlohou je jednotlivé požiadavky občanov a poslancov posudzovať v kontexte dát, ktoré máme od dopravcu k dispozícii a v kontexte celkovej koncepcie dopravnej obsluhy MHD v meste Trenčín. Naopak, našou úlohou nie je bezhlavo zapracovávať pripomienky občanov a poslancov podľa toho, kto ako hlasno kričí. Preto p. Matejka správne podotkol, že VMČ Sever nám nedokáže nariadiť, ako máme spoje konkrétnej linky trasovať. Ide o odbornú tému a rovnako, ako sa uznesením VMČ nerozhoduje o napr. podobe dopravného značenia, ale rozhodujú o ňom príslušné odborné útvary v rámci exekutívy mesta Trenčín, prípadne externí projektanti, to isté platí aj v prípade cestovného poriadku MHD. V opačnom prípade by sme sa za pár mesiacov dostali do stavu, kedy si poslanci odhlasujú vyhovenie všetkým hlučným skupinám obyvateľov, ale systém ako celok sa rozpadne.

Záleží nám ale na tom, aby sa táto debata už nejak vyriešila, preto sme na základe konzultácie s Útvarom mobility na ostatnom zasadnutí KŽPDIaÚP prišli s návrhom, že vypracujeme viacero variantných riešení, vrátane analýzy ich dopadu na cestujúcich, pričom bude na politickej vôli a politickej zodpovednosti poslancov VMČ Sever, pre aké riešenie sa rozhodnú a koľkých cestujúcich sa opatrenia dotknú. Iné východisko z tejto situácie aktuálne nevidíme.

Na záver si dovolím zazdieľať odkaz na jedno video, ktoré mi nedávno odporučil známy – nezaškodí pozrieť sa, po akých komunikáciách sa bez problémov jazdí v iných krajinách. Po zahliadnutí si odporúčam položiť otázku, či tu len nevyrábame jednu zbytočnú kauzu za druhou, len preto, aby sme druhú stranu skritizovali: https://youtu.be/rQ6Z6oecsIc?si=8vSJJ_rXSH5OSHRo&t=1800
Reply on: tomas153cv #16069:
Používaš, čo sa ti hodí. Na jednej strane tu operuješ s časovým údajom 10 minút v Opatovej (v skutočnosti 9 minút), ktorý však platí len počas víkendov a večerov a za predpokladu, že sa ani v jednom smere nejde cez Kubrú.

Na druhú stranu v #16069 uvádzaš, že sa jedná o nárast jazdnej doby iba o 2 až 3 minúty (reálne smer Opatová asi 2, opačne asi 3), čo však platí len v prípade spojov, ktoré už do Kubrej idú a dnes chodia po Derkovej. Tieto spoje však majú v Opatovej len 1 minútu - vznikol by im záporný obrat 4 minúty, čo si vyžaduje buď kompletnú prerábku všetkého čo chodí na Sihoť, čo má v našich podmienkach dopad na úplne celú sieť, alebo vozidlo navyše.

V prípade spojov, ktoré nejdú cez Kubrú, je počas pracovných dní obrat v Opatovej 6 minút, tieto by museli realizovať celú zachádzku, ktorá v oboch smeroch trvá 10 minút a opäť by to nestihli...
Reply on: S499.1023 #16068:
Chlapci chodte sa stretnut na pieskovisko a tam si vydiskutujte temu vakciny, myslim ze tu to umelo spamujete a nikoho opakujem nikoho to nezaujíma!
Reply on: Vladimír #16067:
Netvrdim ze vsetky spoje tak pojdu, ale vacsina ano. Zachadzkou vzrastu metre z sucastnych 613metrov na 2100metrov(brane od bodu rozdelenia na statnej ceste az po zastavku), a ak nebrieme do uvahy povahu premavky(odbocenia, stopky atd) staci predlzenie casu jazdy zo sucastnych dvoch minut na styri minuty, maximalne 5 minut - cize pre oba smery navysenie casu o 4 rsp. 6 minut.
Reply on: klobasa #16060:
Dátum toho článk o expertimentálne vakcíny si navnímal?Samozrejme, že aj štandardné vakcíny majú vedľajšie účinky, ide o pomer medzi prínosmi a rizikami. A ten je jasný všetkým okrem dezolátov.
Reply on: tomas153cv #16066:
Dĺžka prestojov v Opatovej neumožňuje viesť zachádzkou cez Kubrú celý pár spojov. Časovo to nevydá. Ak má L4 do Kubrej zachádzať a potom sa vracať späť na Pred poľom (a sme OK s tým, že cesta do Opatovej potrvá dlhšie), potom tak môže robiť len v jednom smere na kolo. Bolo by tak potrebné vybrať, ktoré spoje cez Kubrú ponechať a ktoré zrušiť. A to bude samozrejme zase krik.
Reply on: theo #16061:
Citam tu zapisnicu a zasnem...tak sprvu, odpoveda clovek, ktory prezentuje to, ze traktor ktory vazi 6155kg je skoro rovnako tazky ako autobus vaziaci 11250kg. Nasledne sa prezentuje ako vodic s tym ze prejazdnost na J. Derku je bezproblemova(nie nahodou z jeho ust zaznelo ze "toto nieje o jednom cloveku" ?) preco sa teda nerozdal nejaky dotaznik soferom o prejazdnosti J. Derku a tym padom aj relevantnosti dat?
A zaklincuje to tym ze koli prejazdu po statnej ceste by bolo treba navysit kapacitu materialnu i ludsku(bus i sofer)? Co je toto za nezmysel? Ved v Opatovej je takmer vzdy prestoj, ktory je pod 10min a teda sa rata do casu jazdy vodica, tento cas sa da teda vyuzit na zvysenie casu prejazdu na drvivu vacsinu spojov pokial by to bolo realizovane po statnej ceste a stale to obsluhuje ten isty vodic a ten isty bus.
A vysvetli mi niekto, preco v jednom bode DnP povie ze su viazani zmluvou s mestom a dalsom bode Ing. Matejka povie : my sme si nieco odsuhlasili a je to inak? A my nevieme DnP zaviazat?
K regionálnej doprave (prepáčte za trochu dlhší príspevok a isto aj pár nepopulárnych názorov)

1. V akom stave je verejné obstarávanie dopravcov pre regionálnu autobusovú dopravu? Predkladanie ponúk malo byť ukončené v septembri. Odvtedy som o tom ale nič nepočul.

2. Bude súčasťou pripravovanej koncepcie nového linkového vedenia aj návrh zónového rozdelenia trenčianskeho kraja? Alebo aj návrh krátkeho číselného označenia liniek?
Resp. toto sa zase rieši od konca, a takým významným zmenám by mala predchádzať aktualizácia krajského plánu dopravnej obslužnosti.

3. Plánuje sa do regionálnych autobusov nástup všetkými dverami (prinajmenšom na území miest)?
Resp. ja som za.

4. Vlakové linky IDS by sa mali označovať číslami podľa národného plánu dopravnej obslužnosti na celom Slovensku. Je zbytočné až mätúce, aby každý IDS označoval svoje linky zvlášť od začiatku číselného radu.
Resp. by sa všetky vlakové linky mali nazývať označením podľa NPDO (vo vzťahu k integrácii aj k cestujúcej verejnosti), namiesto zaužívaných názvov (Tatrany, Považany), či neboj podľa východiskových staníc.

5. Linku P23 (viď bod 4., ide o linku Horné Srnie – Trenčianska Turná) by si mal objednať kraj, keď sa štátu do toho nechce.

Prosím hodnotnú diskusiu k veci. Ďakujem
Reply on: theo #16061:
Ale tie čísla ukazujú, že až na tých 5-6 spojov môže ísť zvyšok kľudne po ceste I.triedy. A so zachadzkou. napokon, prečo nie? Priamo rýchle spoje majú Opatovcania vo forme SAD spojov.
Reply on: theo #16061:
Riadiť kocúrkovo a riadiť ho správne je výsadou odbornosti, skúseností a hlbokého poznania. Už som viac krát vyzýval tvorcov zmien, či bol robený sociálno - psychologický posudok na zmeny MHD v kocúrkove / vplyv na obyvateľov / . Odpoveď nie je. Na strane druhej si však tiež dobre pamätám, keď v nedávnej minulosti mladý poslanec , dnes už za TSK hovoril o zjednosmernení ulice Jána Derku! Sťažovatelia , obyvatelia danej ulice nadávali, že majú problémy s prejazdom. Ale to, že prečo majú autá vonku priamo na ceste , ktoré blokujú premávku , na to už odpovede nemali. A stálo tam denne aj minimálne jedno nákladné auto. Čo povedať na koniec? Nuž , ak sú kritériom zmien iba peniaze, tak nech sa to radšej nerobí. 🙃
Reply on: theo #16061:
Keď prejazdy ničia domy, asi to bude treba riešiť inak. Tá ulica bola vždy tankodrom a jej opravy tak aj vyzerali. Pamätám sa, že keď sa povrch opravil, hneď ho zase tuším plynári rozkopali. Ale aká vrstva asfaltu tam je dnes a ako je vystavené podložie, netuším. V BA dosiahli obyvatelia obmedzenia aj skrze hluk. A tie nové busy riadne dunia a sú hlučné - to tak má ozaj byť?
Na ďalšej komisii životného prostredia, dopravy atď., boli vo februári zástupcovia Dopravy na Považí. Dôvodom bola požiadavka občanov obmedziť MHD po ulici J. Derku.
V tejto veci sa zástupca DnP zaviazal vypracovať vypracovať viacero variantov riešenia, vrátane úplného zrušenia prejazdov po tejto ulici s teoretickou možnosťou zníženia obsluhy Kubrej (možnosť závleku cez Kubrú odmietli ako nerealizovateľnú).

Zaujímavosťou sú presné čísla o počte cestujúcich za vybrané mesiace starého a nového grafikonu. Presné čísla odporúčam pozrieť priamo v zápisnici.

https://trencin.sk/samosprava/detail-zasadnutia/?id=1364-komisia-zivotneho-prostredia-dopravy-investicii-a-uzemneho-planovania-datum-2025-02-11
K teme mhd v TN.

Na známosť sa dava ze nasa akoze stanica sa zacina menit na realnu stanicu!

https://trencin.sk/aktuality/upozornujeme-na-zmenu-zastavok-mhd-na-stanici/

3x hurá
Reply on: kvorka #16047:
Neboli žiadne experimentálne vakcíny, výsledky klinických štúdií sú známe. Dezolátske kecy.
Reply on: klobasa #16054:
Ono je otázne, či neni lacnejšie mať nejaké % čiernych pasažierov ako platiť personál. Napr. na Trenčín - Chynorany by sa podľa mňa iba znížili náklady.

A ak by sa tam raz za čas objavili revízory, tak by vedeli pravidelný cestujúci, že je šanca ich stretnút a lístok by si kupovali.
Reply on: Vladimír #16055:
Presne tak, stačí sa pozrieť do susedného Rakúska, kde vo väčšine regionálnych vlakoch premáva v režime bez vlakvedúceho.

Osobne si myslím, že na väčsine regionálnych linek aj na Slovensku by mohla byť SVS. Na problémových linkách (napr. Poprad - Stará Ľubovňa) aj tak musia s vlakvedúcimi chodiť SBSkári, takže samotný vlakvedúci bezpečnosť nerieši.

Súhlasím, že psychologicky má človek pocit väčšieho bezpečia, ak je vo vlaku vlakvedúci. Avšak pri všetkej úcte, ak by sa niekto rozhodol napr. napadnúť niekoho vo vlaku, tak neviem, či by tomu nejaká mladá vlakvedúca zabránila.
Reply on: Harzik17 #16043:
Načo také silné slová (dlhodobo proti, budú môcť zrušiť...)?

Znižovanie personálnych stavov je trend vo všetkých vyspelých štátoch "západného" typu. Populácia postupne klesá, tisíce voľných pracovných miest je problém obsadiť. Mladí ľudia nemajú záujem o mechanickú, monotónnu prácu bez (väčšej) pridanej hodnoty. Zamestnávanie je zároveň oproti minulosti drahé, odvodové zaťaženie vysoké. No a v neposlednom rade pokročila technika a množstvo tejto práce dokážu spraviť stroje, a to lacnejšie, čo predtým nebolo mysliteľné.

Dnes je iná doba ako pred sto rokmi, keď si dráha mohla dovoliť zamestnávať tisíce sprievodcov, výhybkárov, hradlárov, dvíhačov závor, strážcov mostov a tunelov...

A pre príklady ani nemusíme ísť ďaleko. V našich slovenských podmienkach železnica vlastne len pomaly dobieha trend, ktorý v MHD prebehol už pred polstoročím. Alebo si vieš reálne predstaviť, že Transdev teraz začne zháňať cca 70 sprievodcov pre MHD Trenčín, ktorí budú pravidelne prechádzať busom so slovami "pristupovali"? Kde by ich zohnal? Z čoho by ich zaplatil?

Úprimne? Aj ja sa cítim viac v pohode, keď je vo vlaku vlakvedúci. Ale je mi jasné, že ich bude čoraz menej a menej.
Reply on: kvorka #16050:
SVS je cesta k zvýšeniu počtu čiernych pasažierov.
Kto sa viezol posledné dni dvojkou? Ja som ešte dvojciferný počet ľudí nevidel mimo rannej špičky.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.