Ja ale nevidím o jediný dôvod viac, než v júni, prečo by sa trasa po Derkovej mala meniť. S výnimkou toho, že obyvatelia znovu prišli na VMČ a k svojim predošlým nepodloženým tvrdeniam pridali nové nepodložené tvrdenia sa nezmenilo nič. Takže nie, nevidím dôvod, a už vôbec nie závažný dôvod, prečo by sme mali priznávať, že je tam niečo zle. Vlastník cesty problém s podložím nepotvrdil, ak si myslíš, že to ty a obyvatelia viete lepšie než inštitúcia, ktorej tá cesta patrí, tak asi k tomu nemám čo viac povedať.
Tlaky sú aj z iných častí mesta, neprejde týždeň, aby sme neriešili trasu linky 11, obnovenie linky 5 alebo Bavlnársku. Návrat linky 1 do pôvodnej trasy takisto neustále prichádza na pretras, dokonca sme aj na túto tému mali samostatné stretnutie s poslancami VMČ Sever.
Mne je uplne jasne ze ta trasa nebola zvolena len tak z brucha. Ale to neznamena ze je vhodna. Autobus sa tam nezasekne a nemam informaciu o tom ze by sa tam vobec niekedy zasekol. Tak isto, to s tym, ze kto kde chce a nechce autobus, si myslim ze je prehnane(i ked co si budeme klamat, za to si moze mesto samo skrz hlucnost vozidiel). Derkova kedysi bola oznacena platnou znackou zakazu prejazdu pre nakladne vozidla(pripominam podobnu sirku a hmotnost vozidla s bus). To nebolo len tak, ze to niekto osadil z rozmaru, ale vychadzalo to z charakteru a povahy vozovky, ktora sa nemohla zmenit.
Cize to nieje o tom zeby to chcel niekto bezdovodne menit, dovody su a su zavazne - a ty a cela DnP svojim arogantnym postojom bagatelizujete tu vec a pritom proste si odmietate priznat ze toto bolo zle. Nechapem preco. Schovavate sa za to ze " vlastne na nas vsetci utocia a my sme chudaci " co vobec nieje pravda. Napriklad su nejake silne tlaky na to aby sa jednotka vratila do Kubrej? Nepostrehol som. Aha, cize naozaj, toto bude asi spravna zmena. Mal by som vela takychto prikladov kde su zmeny pozitivne. A nevidim na tom vobec nic zle.
Mimochodom pred par mesiacmi ste sa tu bili do prs, ze ohladom Derku sa nic zmenit nemoze...po par mesiacoch uz taky dojdem nema nikto. A cele toto sa mohlo odpustit a nemuselo by vobec vzniknut
To teda nema rovnake parametre ako J. Derku, keby povies podobne, som to ochotny este akceptovat. Ma podobne parametre do cca. polovice, potom uz sirka komunikacie daleko vacsia. Tak isto nezanedbatelny rozdiel je v tom ze na Hanzlikovskej je zastavka - domaci z toho profituju, na J. Derku nieje nic.
Neviem ci vies ale za tych 20 rokov bolo tych staznosti a peticii viac nez mraky - najnovsia ohladom osadenia znacky 30km/h ktora suvisela aj s MHD. Tak prosim neprifarbuj si tu, ze inde je to take iste a ze sa nic nedeje, ked to nieje pravda.
Derku je prepal mimo, vysledkom je toto vsetko co sa deje. Hold ale ked DnP je extra bigotna v tvrdeniach, asi sa inak neda.
Keby sme dnes chceli začať jazdiť po Hanzlíkovskej, tak riešime úplne to isté. Tá ulica má v časti takmer rovnaké parametre ako Derkova a veselo sa tam jazdí hore dole, hoci vedľa existuje príjemná alternatíva v podobe Psotného. Ale ako už raz bolo povedané, problém, ktorý existuje už 20 rokov nie je problém.
Neviem, o akej neurčitej množine je reč, ale počty cestujúcich, ktorí buď prídu o spojenie, alebo sa im predĺži cestovný čas, prípadne sa ich dotkne zhoršenie prekladu, všetky tieto skupiny sa dajú vyčísliť a každá je väčšia, než počet obyvateľov, ktorí ešte v júni podpísali hromadný nesúhlas.
Nejde o to, čo mám ja alebo Tomáš v hlave nastavené. Ide o to, že skrátka trasy liniek MHD sa nebudú meniť bezdôvodne podľa toho, čo sa komu páči alebo nepáči. V opačnom prípade by sme sa kľudne za pár rokov dostali do stavu, že budeme mať zoznam ulíc, na ktoré nemôže autobus vojsť, lebo si to obyvatelia neprajú. Čo je mierne v rozpore s charakterom verejnej komunikácie.
Iná vec by bola, keby sa tam každý druhý deň zasekne autobus a vedúci MHD volá každé ráno na mesto, že na Derkovej je taký alebo onaký problém. Ale nič z toho sa podľa mojich informácií nedeje. Trasa po Derkovej je najefektívnejšia z hľadiska času, aj z hľadiska objemu odjazdených kilometrov, a preto bola zvolená.
Ano, pouzivam, dokonca si to este aj drzo dovolujem napisat : "nie vsetky linky" . Sice uznavam ze s tym " vacsina " som pravdu nemal, s nejakou castou pravdu ale mam. Zial len ked ty s kolegom mate v hlave od zaciatku nastavene ze to skratka nepojde, tak to proste nepojde. A ku zbytku sa samozrejme niesom kompetentny vyjadrit.
Nie, nevyrabame jednu zbytocnu kauzu za druhou, len aby sme druhu stranu skritizovali. Vo vseobecnosti sa v zahranici jazdi bezne po takychto cestach preto, pretoze jednoducho neexistuje alternativna trasa. U nas vsak alternativ existuje mnoho, akurat tym, ze sa necakal takyto odpor obyvatelov, sa s nimi neratalo.
Donekonecna sa opieras o akusi neurcitu mnozinu ludi, ktorym nemozno vyhoviet. Aka konkretna to vsak je, sme sa nikdy nedozvedeli.
To ze si budete dookola omielat preco to nejde a pritakavat si, to tuto situaciu nevyriesi.
Tento bezduchy prispevok znaci akurat len to, ze ste z tej situacie na Derku na prasky.
Btw. s 15 metrovou Setrou som chodieval medzi Korycanmi a Vresovicami a nechvalim sa tym co vsetko sa da prejst, lebo o tom to nieje.
Ano, v Rakusku a Taliansku sa jazdi po ulickach a ja dam teda kontru, v Prahe a v Brne sa jazdi bezne po ulickach? Nejazdi. Tak si tieto reci uplne odpusti, stoja totiz za nic a situacii vobec nepomahaju.
Ja by som k tomu ešte rád doplnil jedno video z mojej dovolenky v Rakúsku, kedy sme sa nič-netušiac škriabali na túru linkou 176, z ktorej sa vykľulo niečo, čo som ani predtým, ani potom nezažil.
Ja sa nemôžem zbaviť dojmu, ale tu sa doslova reve zakaždým, keď sa niekde musí jazdiť po ceste, ktorá nemá parametre pristávacej dráhy. Keď si to porovnám s tým, že kadiaľ všade sa jazdí v ľubovoľnej okolitej krajine, tak je to až neuveriteľné. Hneď v prvý deň zácviku, úplne prvé kolo som chytil l. 4 cez Jána Derku (vrátane následného školského spoja s obojsmernou zachádzkou), a kolega zácvikár, mimoriadne príjemný a rozhľadený chlapík, vtedy trefne poznamenal: "keby si chalani vedeli predstaviť, po akých uličkách sa jazdí v Taliansku, Španielsku...".
Nebudem opakovať, čo už povedali Tomáš a Vladimír, ktorí presne vystihli dôvody tohto nášho tvrdenia a plne sa pod ich príspevky podpisujem.
Len doplním, že takisto musíme mať na zreteli to, že takéto významné zásahy do jazdnej doby by spôsobili rozpad prekladov, nadväzností a vyžiadali by si zmenu časových polôh prakticky všetkých základných denných liniek MHD. Toto všetko by sa malo udiať kvôli 50 nespokojným obyvateľom z Ulice Jána Derku, ktorých argumenty o údajných kolíznych situáciách alebo defektoch na nehnuteľnostiach dodnes nie sú preukázané, prípadne sú dokonca v prípade údajnej nedostatočnej nosnosti vozovky alebo nízkej vyťaženosti predmetných spojov vyvrátené.
Našou úlohou je jednotlivé požiadavky občanov a poslancov posudzovať v kontexte dát, ktoré máme od dopravcu k dispozícii a v kontexte celkovej koncepcie dopravnej obsluhy MHD v meste Trenčín. Naopak, našou úlohou nie je bezhlavo zapracovávať pripomienky občanov a poslancov podľa toho, kto ako hlasno kričí. Preto p. Matejka správne podotkol, že VMČ Sever nám nedokáže nariadiť, ako máme spoje konkrétnej linky trasovať. Ide o odbornú tému a rovnako, ako sa uznesením VMČ nerozhoduje o napr. podobe dopravného značenia, ale rozhodujú o ňom príslušné odborné útvary v rámci exekutívy mesta Trenčín, prípadne externí projektanti, to isté platí aj v prípade cestovného poriadku MHD. V opačnom prípade by sme sa za pár mesiacov dostali do stavu, kedy si poslanci odhlasujú vyhovenie všetkým hlučným skupinám obyvateľov, ale systém ako celok sa rozpadne.
Záleží nám ale na tom, aby sa táto debata už nejak vyriešila, preto sme na základe konzultácie s Útvarom mobility na ostatnom zasadnutí KŽPDIaÚP prišli s návrhom, že vypracujeme viacero variantných riešení, vrátane analýzy ich dopadu na cestujúcich, pričom bude na politickej vôli a politickej zodpovednosti poslancov VMČ Sever, pre aké riešenie sa rozhodnú a koľkých cestujúcich sa opatrenia dotknú. Iné východisko z tejto situácie aktuálne nevidíme.
Na záver si dovolím zazdieľať odkaz na jedno video, ktoré mi nedávno odporučil známy – nezaškodí pozrieť sa, po akých komunikáciách sa bez problémov jazdí v iných krajinách. Po zahliadnutí si odporúčam položiť otázku, či tu len nevyrábame jednu zbytočnú kauzu za druhou, len preto, aby sme druhú stranu skritizovali: https://youtu.be/rQ6Z6oecsIc?si=8vSJJ_rXSH5OSHRo&t=1800
Používaš, čo sa ti hodí. Na jednej strane tu operuješ s časovým údajom 10 minút v Opatovej (v skutočnosti 9 minút), ktorý však platí len počas víkendov a večerov a za predpokladu, že sa ani v jednom smere nejde cez Kubrú.
Na druhú stranu v #16069 uvádzaš, že sa jedná o nárast jazdnej doby iba o 2 až 3 minúty (reálne smer Opatová asi 2, opačne asi 3), čo však platí len v prípade spojov, ktoré už do Kubrej idú a dnes chodia po Derkovej. Tieto spoje však majú v Opatovej len 1 minútu - vznikol by im záporný obrat 4 minúty, čo si vyžaduje buď kompletnú prerábku všetkého čo chodí na Sihoť, čo má v našich podmienkach dopad na úplne celú sieť, alebo vozidlo navyše.
V prípade spojov, ktoré nejdú cez Kubrú, je počas pracovných dní obrat v Opatovej 6 minút, tieto by museli realizovať celú zachádzku, ktorá v oboch smeroch trvá 10 minút a opäť by to nestihli...
Netvrdim ze vsetky spoje tak pojdu, ale vacsina ano. Zachadzkou vzrastu metre z sucastnych 613metrov na 2100metrov(brane od bodu rozdelenia na statnej ceste az po zastavku), a ak nebrieme do uvahy povahu premavky(odbocenia, stopky atd) staci predlzenie casu jazdy zo sucastnych dvoch minut na styri minuty, maximalne 5 minut - cize pre oba smery navysenie casu o 4 rsp. 6 minut.
Dátum toho článk o expertimentálne vakcíny si navnímal?Samozrejme, že aj štandardné vakcíny majú vedľajšie účinky, ide o pomer medzi prínosmi a rizikami. A ten je jasný všetkým okrem dezolátov.
Dĺžka prestojov v Opatovej neumožňuje viesť zachádzkou cez Kubrú celý pár spojov. Časovo to nevydá. Ak má L4 do Kubrej zachádzať a potom sa vracať späť na Pred poľom (a sme OK s tým, že cesta do Opatovej potrvá dlhšie), potom tak môže robiť len v jednom smere na kolo. Bolo by tak potrebné vybrať, ktoré spoje cez Kubrú ponechať a ktoré zrušiť. A to bude samozrejme zase krik.
Citam tu zapisnicu a zasnem...tak sprvu, odpoveda clovek, ktory prezentuje to, ze traktor ktory vazi 6155kg je skoro rovnako tazky ako autobus vaziaci 11250kg. Nasledne sa prezentuje ako vodic s tym ze prejazdnost na J. Derku je bezproblemova(nie nahodou z jeho ust zaznelo ze "toto nieje o jednom cloveku" ?) preco sa teda nerozdal nejaky dotaznik soferom o prejazdnosti J. Derku a tym padom aj relevantnosti dat?
A zaklincuje to tym ze koli prejazdu po statnej ceste by bolo treba navysit kapacitu materialnu i ludsku(bus i sofer)? Co je toto za nezmysel? Ved v Opatovej je takmer vzdy prestoj, ktory je pod 10min a teda sa rata do casu jazdy vodica, tento cas sa da teda vyuzit na zvysenie casu prejazdu na drvivu vacsinu spojov pokial by to bolo realizovane po statnej ceste a stale to obsluhuje ten isty vodic a ten isty bus.
A vysvetli mi niekto, preco v jednom bode DnP povie ze su viazani zmluvou s mestom a dalsom bode Ing. Matejka povie : my sme si nieco odsuhlasili a je to inak? A my nevieme DnP zaviazat?
K regionálnej doprave (prepáčte za trochu dlhší príspevok a isto aj pár nepopulárnych názorov)
1. V akom stave je verejné obstarávanie dopravcov pre regionálnu autobusovú dopravu? Predkladanie ponúk malo byť ukončené v septembri. Odvtedy som o tom ale nič nepočul.
2. Bude súčasťou pripravovanej koncepcie nového linkového vedenia aj návrh zónového rozdelenia trenčianskeho kraja? Alebo aj návrh krátkeho číselného označenia liniek?
Resp. toto sa zase rieši od konca, a takým významným zmenám by mala predchádzať aktualizácia krajského plánu dopravnej obslužnosti.
3. Plánuje sa do regionálnych autobusov nástup všetkými dverami (prinajmenšom na území miest)?
Resp. ja som za.
4. Vlakové linky IDS by sa mali označovať číslami podľa národného plánu dopravnej obslužnosti na celom Slovensku. Je zbytočné až mätúce, aby každý IDS označoval svoje linky zvlášť od začiatku číselného radu.
Resp. by sa všetky vlakové linky mali nazývať označením podľa NPDO (vo vzťahu k integrácii aj k cestujúcej verejnosti), namiesto zaužívaných názvov (Tatrany, Považany), či neboj podľa východiskových staníc.
5. Linku P23 (viď bod 4., ide o linku Horné Srnie – Trenčianska Turná) by si mal objednať kraj, keď sa štátu do toho nechce.
Ale tie čísla ukazujú, že až na tých 5-6 spojov môže ísť zvyšok kľudne po ceste I.triedy. A so zachadzkou. napokon, prečo nie? Priamo rýchle spoje majú Opatovcania vo forme SAD spojov.
Riadiť kocúrkovo a riadiť ho správne je výsadou odbornosti, skúseností a hlbokého poznania. Už som viac krát vyzýval tvorcov zmien, či bol robený sociálno - psychologický posudok na zmeny MHD v kocúrkove / vplyv na obyvateľov / . Odpoveď nie je. Na strane druhej si však tiež dobre pamätám, keď v nedávnej minulosti mladý poslanec , dnes už za TSK hovoril o zjednosmernení ulice Jána Derku! Sťažovatelia , obyvatelia danej ulice nadávali, že majú problémy s prejazdom. Ale to, že prečo majú autá vonku priamo na ceste , ktoré blokujú premávku , na to už odpovede nemali. A stálo tam denne aj minimálne jedno nákladné auto. Čo povedať na koniec? Nuž , ak sú kritériom zmien iba peniaze, tak nech sa to radšej nerobí.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Pablo