Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: pešiak #15951:
Nemyslim si ze realne prebieha nejaka zaujmova komunikacia, ono ak si aspon raz nieco riesil na samosprave tak vies ako ta (ne)komunikacia tam prebieha. "O štok vejš" to bude velmi obdobne.
Ale v podstate to nemozes mat ani nikomu za zle, pretoze ako napisal Viko, zatial este ani nieje o com komunikovat, kedze prvotne informacie su slabe, nikto nevie co od toho realne ocakavat.
Krasny priklad je projekt "oversi" . A to bolo ozaj funkcne doriesene, len ten start bol kostrbaty. Pri type tychto sluzieb to musi byt hned na prvu dobru 100% inak to straca na atraktivite
Reply on: klobasa #15957:
"Predražená" MHD Trenčín: 60-min. u vodiča: 2 €, 60-min. z dopr. karty: 0,80 €, 30-dňový: 20 €
MHD Žilina (súčasť IDS ŽK): 60-min. u vodiča: 2 €, 60-min. z dopr. karty: 0,90 €, 30-dňový: 25 €
MHD Martin (súčasť IDS ŽK): 60-min. u vodiča: 2 €, 60-min. z dopr. karty: 0,75 €, 30-dňový: 25 €

Ja tam veľké rozdiely nevidím. Jediný zásadnejší rozdiel je, že MHD ZA umožňuje kúpiť papierový lístok za výhodnú cenu aj v automate (napr. 60-min. za 1 €). Ten ale nie je na každej zastávke.
Reply on: Vladimír #15959:
Preco by nutne celonarodny listok mal byt predrazeny?(ak nebudeme brat v potaz ze stat je najhorsi hospodar)
Ak by existovali jednorazove listky, kde by bolo zadefinovane, kolko akemu subjektu z ceny listka pojde, je to zatial ten najlepsi napad aky existuje.
Predstavujem si to napriklad ako kupu madarskeho myta pokial nemas mytnu jednotku : zadas odkial ides, kam ides, ono ti to vypluje nejake moznosti trasy, zaplatis a cestujes. Pre ludi ktori nemaju/nechcu mat aplikaciu luxusna zalezitost, nemusis hladat listkomaty a len prestupis z vlaku na bus(napr.).
Samozrejme viem asi ze si s tou cenou skorej narazal na casove listky.
Reply on: Viko #15953:
Súhlasím, NICL je zatiaľ jedno veľké tajomno, len z občasných náznakov možno hádať, ako to kompetentní zamýšľajú. Ja sa čudujem, že sa vôbec chcú púšťať do jednorazových lístkov. Som zvedavý ako sa bude definovať trasa, po ktorej cestuješ. Alebo to bude ako v tých nových apkách v niektorých krajinách, že ako cestujúci počas jazdy len "aktivuješ" apku, a tá podľa času a prejdenej dráhy identifikuje spoje, ktoré si využil a následne Ťa po ukončení cesty vyúčtuje?

Pre mňa by bol zaujímavý skôr celonárodný predplatný lístok. I keď sa obávam, že bude za cenu, ktorú si žiadny civil nekúpi.

Tak či onak, súhlasím s Tebou, že NICL je iba o možnosti naskladať niekoľko lístkov na jeden doklad. Nerieši logiku dopravnej obsluhy, koordináciu jednotlivých systémov, nastavenie ponuky. Očakávam, že toto aj naďalej budú robiť jednotlivé IDS, len možno v miestach prekryvu alebo v niektorých celonárodných otázkach im bude niečo predpisovať NADA. Význam IDS preto určite ostáva.

Ja osobne som veľmi rád, že TSK nezakladá vlastný IDS a plne podporujem, že sa namiesto toho rozhodol integrovať so súčasným IDS ŽK, ktorý je už trochu zabehnutý a nefunguje najhoršie. Som presvedčený, že IDS-ká by mali zahŕňať územia dopravne funkčných regiónov a nie otrocky kopírovať často umelo vytvorené hranice krajov. Považujem za logické, že medzi Považskou Bystricou a Bytčou nevznikne žiadna tarifná hranica, ale celé považské rameno od NM po ZA bude súčasťou jedného systému.
Reply on: theo #15956:
IDS ŽK nemám osobne prebádaný, ale predpokladám, že nejaké nadväznosti tam fungujú, pretože od kolegov z Liorbusu viem, že všetci zapojení dopravcovia museli zavádzať 24-hodinový dispečing, ktorý premávku spojov non-stop monitoruje a riadi.
Reply on: theo #15956:
Nuž, bodaj by. Ale keď vidíš tarifu MHD TN, tak sa len modlíme, aby to bolo ako v ZA. A tu je podstata, aby tento chorý cenník našej predraženej dopravy konečne šiel do zabudnutia. Žilinský formát je istotne o míle lepšie.
Reply on: klobasa #15955:
V prípade IDS máš čiastkovú informáciu z toho, ako to funguje v Žilinskom kraji. Aspoň čo sa týka predplatných cestovných, na webe idzk nájdeš dostatok podrobností - prepravné podmienky, . Ohľadom koordinácie, garantovaných prestupoch či spoločnom dispečingu nenájdeš nič.
Stále je to však omnoho viac, než sa vie o národnom integrovanom cestovnom lístku.
Reply on: Viko #15953:
Veď to, že myslíme si, snáď, možno...ani jedno nemá dnes výpovednú hodnotu. Ani IDS ani NICL. Informácie chýbajú. U oboch. Takže čo si kto myslí, je jedno. Fakty hovoria, že uvidíme raz.
Za posledné dni mám dotaz. Keď po N3 ide ešte linka 16 večer, dokonca z Kubrice, prečo nejde celú trasu? Lebo ani linka 16 pred N3 nejde celú trasu a teda je potom nevyhnutný spoj N3, keď by radšej posledná alebo predposledná linka 16 mohla ísť celú trasu?
Reply on: tomas153cv #15950:
Hlavne sa stále ani len nevie, čo NICL znamená.
Zatiaľ to vyzerá len ako mobilná aplikácia, ktorá na jeden lístok zapíše rôzne čiastkové nákupy u jednotlivých dopravcov, t. j. žiadna tarifná integrácia, žiadne zvýhodnenie za dĺžku trasy. A keď sa na to spustila kritika, zrazu ministerstvo vypustilo balónik, že veď nachystajú vyhlášku na zjednotenie taríf. Ale to stále neznamená, že by niekto koordinoval trasy a časy spojov jednotlivých dopravcov.
Čiže aspoň ja osobne si zatiaľ myslím, že IDS bude pre cestujúceho výhodnejší.
Reply on: draxter #15942:
Vidia, aký ohlas mal tvoj príspevok, už je to tu zmenené: https://trencin.sk/aktuality/na-hokej-autom-zaparkujte-pohodlne-a-zdarma-2/
Reply on: tomas153cv #15950:
OK vďaka za názor. Nič v zlom, ja veru takto s mojimi peniažkami a hlavou neuvažujem. Skôr ma napadá, ako to tí vodcovia obcí, krajov - žúp komunikujú s ústredím - v tomto prípade vládou? - v tejto veci.😏
Reply on: pešiak #15949:
To je ale dost dobra otazka. Beriem to vsak z pohladu primatora(alebo skorej niekoho kto sa zaujima o to ako spravit dopravi atraktivnejsiu). Integracia napriec regionmi tu uz bola a je(nielen na SK), NICL naproti tomu vobec. Vobec nevieme, ako tento projekt dopadne, preto si myslim, ze je donho lahsie vstupit(minimalne to nebude o nic tazsie) ako Integrovana doprava ZA a TN nez ako jednotlivci.
V pripade ze by aj NICL nevysiel, pripadne by sa posunul cas realizacie, stale je tu sicher v podobe ID ZA a TN.
Z tohto pohladu(ak uz som rozhodnuty ze tych 15 litrov zaplatim, co na meste evidentne su), je toto vcelku logicky a spravny krok, rozhodne nieje kontraproduktivny ako by sa na prvy pohlad mohlo zdat.
Reply on: draxter #15881:
Možno sa nepostrehlo, keď som nedávno reagoval na pripojenie sa kocúrkova / v širšom meradle TSK/ do Integrovanej dopravy ZA. Dnes sa v tlači opäť objavili informácie ,, „Cestujúci budú môcť od 1. júla 2026 využívať jeden lístok pre všetky druhy verejnej osobnej dopravy vrátane železníc, mestskej hromadnej dopravy a prímestských autobusov. Postupne sa do systému môžu zapojiť aj súkromní dopravcovia,,. píše Pravda.
Ako cestujúci v kocúrkove ma zaujíma napríklad aj použitie financií do zapojenia sa do tej ZA, či čo vlastne z toho daňový poplatník bude mať? Osobne nemám doštudované všetky súvislosti, ale keď štát ide / konečne/ zrealizovať jednotnosť v doprave - prečo je tu taká dychtivosť sa spájať napríklad s tou ZA? Očakávam zas ruky dolu, ale takto sa predsa nezískávajú informácie od skúsených . Áno môžem sa pýtať aj na meste, či TSK. Ale ich stanoviská sú všakovaké, ako správne konštatuje aj draxter. 😕
Reply on: kvorka #15930:
To predĺženie linky 2 o spoje 16 idúce len od stanice, by bolo skvelé.
Reply on: Marek6283 #15946:
V pohode, veľmi sa teším. Veľa šťastia prajem.😃
Miško dnes už cestoval a testoval aj trestoval 😃 , Pešiak, ešte raz vďaka a aj desiatim kolegom. Je to nie len účelná vecička ale aj vkusná, snáď mu dlho bude slúžiť! Koľkokrát sme v diskusii na nože ale keď išlo o dobrú vec, išli emócie bokom a tak je to správne!!!
Reply on: Pablo #15944:
Autor článku nech ide zajtra na hokej linkou 2. A potom nech to odporučí známym.
Reply on: draxter #15942:
Ako už viackrát, krásny dôkaz o zorientovani sa v aktuálnej MHD. Názor si spraví každý sám. K hokeju, kedysi chodili 2 busy na juh a jeden zamosty, vzdy pred aj po hokeji. V Nitre to tak funguje aj dnes. A to by fungovalo aj v TN
Reply on: Vladimír #15939:
😃 vtedy postúpia tí z predu ďalej dozadu a je to tam ešte horšie, ľudia na toto rezignovali, kedysi si im povedal postupujte do vozdila, dnes im to aj pustíme ale každý sa sťaby elektródou privarí k tyči a má na saláme iných...ale učím ich ísť prednými, veď ja ich tadiaľ aj pustím von , lebo tam je najviac miesta.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.