Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Vladimír #15694:
Myslím že spojenie Vinohrady - AS je celkom štandardná cesta a stať sa to môže. Ale je to stav výnimočný. Nech to bolo na jeseň 4x (odhad) ale viem to zrátať aj presne. Už samozrejme Vinohrady - Kubrá môže byť takáto situácia pri každom hokeji, Lets dance, nejaký politik bude rozdávať karafiáty na MDŽ...
Ale to už nie je nejaká tradičná cestovná relácia.
Možno aj od SAD na Juh ak by niekto išiel L6,16+3. Tiež to môže prekročiť hodinu
Reply on: milan005 #15691:
Ako som už napísal. Aktuálne to definované nie je. Súhlasím s tým, aby to nejak definované bolo. Bude treba ale dôkladne zvážiť presnú formuláciu. Nejaké myšlienky mám, v tejto chvíli ich ale nebudem rozoberať (a samozrejme, nezáleží to len odo mňa).
Reply on: kvorka #15689:
Právo takto ísť máš, čoby nie. Len v prípade dopravného kolapsu nežiadaj garanciu použitia jedného lístka na spojenie s dobrovoľnou 27-minútovou zachádzkou.
Reply on: milan005 #15691:
Až toľko na tak malom kúsku? Kurník, to je riadny prúser.
Ja som šiel celú trasu a ani Sims nepozeral, či som sa zmestil do hodiny, lebo však podľa CP je to menej než hodina. A je pravdepodobné, že som pár minút cez hodinu išiel. Odkedy je linka 1 presmerovaná, priame spojenie juh II nemá. A do kopca na 11 sa mi nechce, som si zrátal ten čas, že ak mám ísť 15 min na linku 11, tak radšej vyhliadková jazda. Aspoň vidím ,ako vyzerá mesto, sedím v bude a vystúpim u Cíbika 🙂
Reply on: Vladimír #15688:
Ísť 3+16 z Juhu do Kubrej určite je nezmyselná jazda a nikto by takto nešiel pokiaľ by to nebol človek čo si chce dať vyložene vyhliadkovú jazdu po Trenčíne tak, ako ja kedysi v Žiline starou 7+17 🙂
Ale kombinácia kde by z dôvodu meškania nemusel stačiť hodinový lístok ma napadá.
A to ak niekto v deň kedy sa napr. koná hokej alebo podobné masové podujatie nastúpi na L3 o 16:21 na Vinohradoch a chce s ňou ísť ako s pokračujúcou L16 na stanicu s príchodom 16:45 na stanicu. Čas jazdy podľa CP je 24 min. Avšak zo skúsenosti s týmto časom na jeseň vo vybraných dňoch meškanie dosiahlo až 52 min.
Jedná sa teda o 1:16 jazdy. Tu by ma zaujímalo aký by bol oficiálny postup ak by sme nespoliehali na "ľudskosť" kontrolného alebo iného pracovníka.
Tu bola jedna otázka:
https://trencin.sk/pre-obcanov/otazky-a-odpovede/?questionId=23976
- ako zistili, kedy sa stlacilo tlačidlo otvárania dverí, keď údajne vodič odišiel a dvere sa neotvorili?
- vodič odišiel 2s po stlačení: teda prečo sa po stlačení tlačidla dvere neotvorili?
a) vodič to nejako ovplyvnil (napr. už predtým tlačidlo vypol chystajú sa na odchod)
b) tlačidlo otvárania nefungovalo
c) dvere sa neotvorili z iného dovodu
Reply on: Vladimír #15688:
Akože nemám právo ísť linkou 3/16 z konečnej na konečnú, keď iné spojenie medzi týmito konecnými neexistuje bez prestupu? Už som tak šiel niekoľkokrát.
Reply on: kvorka #15687:
Ešte raz. Spomínaná garancia a jej podmienky (jazda bez prestupu) platí v niektorých iných mestách. V Trenčíne aktuálne žiadna taká garancia definovaná nie je.

Nie som v zásade proti myšlienke nejakú oprávnenú garanciu definovať, ale určite nie pre nezmyselné vyhliadkové cesty dookola cez pol mesta. Toto nie je nikde na svete.
Reply on: Vladimír #15685:
No ale ak pôjdem linkou 3/16, a niekto mi bude chcieť dať pokutu za to, že spoj šiel napr. 70 minut miesto 54 (a to sa už stalo), asi ťažko by sa dalo argumentovať, že som si mal kúpiť ďalší lístok! Potom ja chcem náhradu škody od dopravcu za porušenie cestovného poriadku a ťa môže byť aj raz toľko!

Toto je jazda bez prestupu 🙂
Reply on: Vladimír #15685:
Rozumiem čo píšeš. Má to logiku a aj zvláštnosti, toho, ktorého dopravcu a mesta. Inak v Trenčíne nie je problém sa dostať za 60 minút kam je potrebné. I keď, ako píše draxter v extréme je to o chlp. A hlavne, nie je toto zásadný problém v MHD v Trenčíne. Dnes som sa viezol v autobuse a aj ich odhlučnili, tie zadné motorové časti. Super. 👍
Reply on: pešiak #15684:
60-minútový cestovný lístok platí 60 minút. Po uplynutí limitu stráca platnosť. Cestujúci je povinný cestu dokončiť pred uplynutím platnosti cestovného lístka.

Reč bola o tom, že v niektorých mestách (jednotné to však nie je, záleží od konkrétneho mesta) je v tarife ošetrené, že platnosť cestovného lístka sa riadi dĺžkou času cesty podľa cestovného poriadku. Cestujúci si tak kupuje cestovný lístok podľa jazdného času uvedeného v cestovnom poriadku a lístok do príslušnej zastávky platí aj vtedy, ak vozidlo v skutočnosti mešká a trasu prejde za dlhší čas.

Uvedená garancia sa vzťahuje na cesty bez prestupu a typická je najmä v mestách, kde sú zavedené aj lístky na krátke cesty s krátkou časovou platnosťou.

V Trenčíne podobná garancia aktuálne v tarife definovaná nie je, pretože sa v bežných podmienkach neuvažuje s tým, že by 60-minútový lístok nebol postačujúci na vykonanie ľubovoľnej cesty bez prestupu (naopak, väčšinou pohodlne pokrýva aj cestu s prestupom).

Nevylučujem, že extrémne situácie, zjavne zásadným spôsobom odlišné od normálneho stavu (napr. celomestská snehová kalamita, extrémne meškania), by sa pravdepodobne riešili individuálne.
Reply on: draxter #15683:
Hm, neviem či sa rozumieme. Napríklad môj prípad. Mám Čipovú dopravnú kartu. Ak si pri vstupe do autobusu zakúpim CL, tak dnes je jeho platnosť 60 minút. Určite nie ,,dĺžka trasy,,. A žiadne foto pri vstupe ani nebude, veď som sa elektronicky prihlásil /kúpil som si lístok /. Po uplynutí 60 minút, ak ma načapá revízor, že lístok je už neplatný / prešlo 60 minút/ tak idem predsa na čierno. Či?😲
Páni, zbytočný rozruch. Vždy sa na čas pozerá skrze cestovný poriadok, či hádam si myslíte, že niekto má fotku z Vášho nástupu? Ide vždy o to, že lístok sa kupuje podľa dĺžky trasy, ktorú cestujúci chce precestovať.

A áno, aj v TN môže byť situácia, ka niekto ide linkou 3 s preklopením na 16 do Kubrej, tak smelo presiahne v dnešných zápach hodinu, hoci podľa CP by to malo byť niekde okolo 55 min.
Reply on: pešiak #15681:
Nie, nevypiskam, mas pravdu, mea culpa. Prsty predbehli hlavu. Moj predchadzajuci prispevok reagoval na to co pisal Viko, ze ta veta o platnosti CL a meskani tam nieje. Nuz a skomolil som to do jedneho prispevku s tym ze mas pravdu ze to tam nieje.
Reply on: tomas153cv #15680:
Zas ma tu vypískate, ale opäť som pozeral tu https://trencin.transdev.sk/dokumenty/ a píšu čo píšem.Je pravda, že iný PP ako od 01.3.2023 tam nie je. Kuk.😉
Reply on: pešiak #15678:
Ani v PP a ani v Tarife pre MHD platnej od 1.9.2024 sa nic podobne nespomina. Vzhladom na stav infrastruktury a celkovo dopravy v meste zrejme niekto velmi dobre vedel, preco sa tam nic take nepise a aj to, preco niesu zavedene 30 minutove listky. Takto su kriteria jasne dane(musis mat listok a hotovo) aj ked je to pre ludi platiacich v listok v hotovosti znacne znevyhodnene.
Reply on: S499.1023 #15677:
Viem, ja tiež.
Reply on: Viko #15672:
No toto. Má niekto naštudovanú onú pasáž Vika z PP v TN?🙃 No ja som pozeral a píšu :
Čl 12 PP - Základné podmienky použitia cestovného lístka ( jednorázový , alebo časový - moja vsuvka )
bod . 5
- jednorázový , končí vystúpením z vozidla
- časový , končí uplynutím poslednej minúty platnosti cestovného lístka.
Tak asi tam nie je zohľadnený ten problém so zápchou a podobne.
Reply on: kvorka #15675:
Hovorím o jazde podľa CP.
Reply on: S499.1023 #15673:
Máš tri pokusy

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.