Nepreháňaj, nebavíme sa o žiadnom dobiehajúcom. Potom tvojím výkladom ak nestojím v čase odchodu na zastávke, nemám nárok ísť meškajúcim spojom? Asi sa na vec treba pozrieť ešte z marxistického hľadiska...
Myslím, že všetci rozumieme, že bus meškal (26 sekúnd, ak som dobre čítal , no bodaj by to bolo takto vždy), a cestujúci priznáva, že prišiel neskoro - ale sám dodáva, že sa vodič vybavoval ešte s niekým, takže môj pohľad nebude tiež taký, že tých 26 sekúnd je sakra prúsmer a treba sa ponáhľať, ale prečo potom takto.... opačne to chápem, ak by stlačil potom, čo už voz sa dal do pohybu. Cestujúci bol pri stredných dverách (nie posledých). A áno, je vysvetlené, že sa to už deaktivovalo, čo tiež beriem. Ale. A tým ale je fakt, že ak sa vodič vybavoval s niekým, tak pred odchodom zo zastávky zjavne mal situáciu skontrolovať pohľadom do späťáka a preto ak by to urobil, nevidím dôvod, že takto odišiel (hoc prísne formálne možno správne - a možno nie, ak by sme sa povenovali kamerovému záznamu z vozidla, či pred odchodom urobil čo urobiť mal alebo nie). Za mňa "antiklientsky" prístup ako vyšitý. Hneď som si pomenul, na ikarusovské časy, keď mi dokonca vodič privrel ruku do dverí alebo keď 50halerové mince vyhodil z okne, že ich neberie.
Z profesneho hladiska vodic konal spravne(vid odpoved p. Pribilovej), z ludskeho hladiska je to mozno diskutabilne, urcite vsak nie odsudzujuce. Mozem ti povedat nazor a pohlad "z druhej strany".
Nepozname vsetky okolnosti ktore tomu nasvedcovali - ci tam boli len dvaja, alebo vyse ludi vystupovalo z vlaku, kolko ludi bolo v autobuse atd. V novom koncepte je na prilisne vycakavanie velmi malo priestoru. Okrem toho obzvlast na stanici je dobiehanie(citaj pozorne dalej, viem ze si pisal ze nedobiehali) vzdy problem.
Ked som kedysi robil 23ky, tak v urcity spoj danej linky som musel dvere zatvorit 4 sekundy pred oficialnym odchodom, aby som presne v dany cas(brane na sekundy) odchodu vystartoval. Inak sa vyrutil dav ludi z prichadzajuceho vlaku a to znamenalo 6 az 7 minutove meskanie(kupa listkov, otazky atd). Na Hasicskej to bolo uz 9-10 minut a pri Gymnaziu 11-12 minut. Tam prave vacsina ludi vystupovala, kdezto ludia z vlaku chceli ist do Nemocnice(a vystupovali na Legionarskej). Chytali sa prveho autobusu ktory bol k dispozicii, aj ked po chvilku po mne sla myslim harmonika a dokonca aj 11tka(tusim, nepamatam si to). Tiez som vtedy isto musel byt za to autobusarske hovado ktore nepockalo.
Netvrdim ze toto je tento konkretny pripad, len sa treba zamysliet. Nie totiz kazdy jeden autobusar sa vytesuje z toho ze ti zavrie dvere pred nosom koli tomu aby ti ukazal kto ma vacsieho, ako si to drviva vacsina cestujucej verejnosti mysli.
Ak stlačili tlačítko 20 sekund po oficiálnom odchode, tak logicky nečakali včas. Tam neni vôbec dôvod hľadať fantasmagorie preco ich nepustil. Sam stazovatel pise ze prisiel neskoro. A keby mame vzdy cakat obzvlášť na stanici každého potencionálne dobiehajúceho tak sa tam mozem postavit od 6-18 a vklude len cakat kym posledny dobehne a o 18tej to nastartujem a ideme. Kedy si uz cestujúci uvedomí ze na autobus sa caka a nie naopak. To iste ľudia chápu pri vlakoch a lietadlách, ale pri busoch ani za otca to pochopiť. A zas si to odsere vodič lebo v pohľade cestujúcich je neempaticky lebo ho nepustil, zároveň ak by ho pustil bude za debila u druhej skupiny ktorá sa ponáhľa za svojimi cieľmi a cakali na bus včas. Nová koncepcia nepocita s tym ze ludia dobiehaju, stara tam mala rezervy. Preto je nacase aby cestujuci pochopili co znamena cas odchodu.
Presne o to ide. Ma zaujalo totiž, že sa tie dvere neotvorili a voz odišiel o 2 sekundy. Lebo jedna vec je CP (a meškanie pár sekúnd), druhá vec je, že vozidlo stálo na zastávke, tak prečo kurník už nevzali tých cestujúcich. Tu nešlo o dobiehanie, ak stlačili tlačidlo na voze stojacom na zastávke.
Stlacenim tlacidla na dverach aktivujes dopyt po otvoreni dveri, pokial vodic neodblokuje dopytove tlacidlo, nic sa nestane(iba sa rozsvieti tlacidlo na dverach ktore si stlacil na zelenozlto). Je to vidiet na kamere, pripadne cez datovu zbernicu prostrednictvom palubnej jednotky zaznamenane aj v dispecerskom programe(pokial je vozidlo TD touto funkciou vybavene).
Dvere sa neotvorili z dovodu, ze ak vodic aktivuje dopytove tlacidlo, plati pre vsetky dvere do momentu, kedy dvere zavrie - zrusi sa aktivacia a vodic by ju musel znova aktivovat.
Nieje to ziadna veda, toto vie vypozorovat bezny sotous co sa vozi MHDckou.
Jeho problém, ale tu sa asi všetci zhodneme, že ako cestujúci nič neporušil a nemal žiadny dôvod niečo prikupovať, nech už dôvod meškania je čokoľvek, keďže sedí v jednom autobuse a využíva výhodu nového grafikonu
Myslím že spojenie Vinohrady - AS je celkom štandardná cesta a stať sa to môže. Ale je to stav výnimočný. Nech to bolo na jeseň 4x (odhad) ale viem to zrátať aj presne. Už samozrejme Vinohrady - Kubrá môže byť takáto situácia pri každom hokeji, Lets dance, nejaký politik bude rozdávať karafiáty na MDŽ...
Ale to už nie je nejaká tradičná cestovná relácia.
Možno aj od SAD na Juh ak by niekto išiel L6,16+3. Tiež to môže prekročiť hodinu
Ako som už napísal. Aktuálne to definované nie je. Súhlasím s tým, aby to nejak definované bolo. Bude treba ale dôkladne zvážiť presnú formuláciu. Nejaké myšlienky mám, v tejto chvíli ich ale nebudem rozoberať (a samozrejme, nezáleží to len odo mňa).
Právo takto ísť máš, čoby nie. Len v prípade dopravného kolapsu nežiadaj garanciu použitia jedného lístka na spojenie s dobrovoľnou 27-minútovou zachádzkou.
Až toľko na tak malom kúsku? Kurník, to je riadny prúser.
Ja som šiel celú trasu a ani Sims nepozeral, či som sa zmestil do hodiny, lebo však podľa CP je to menej než hodina. A je pravdepodobné, že som pár minút cez hodinu išiel. Odkedy je linka 1 presmerovaná, priame spojenie juh II nemá. A do kopca na 11 sa mi nechce, som si zrátal ten čas, že ak mám ísť 15 min na linku 11, tak radšej vyhliadková jazda. Aspoň vidím ,ako vyzerá mesto, sedím v bude a vystúpim u Cíbika
Ísť 3+16 z Juhu do Kubrej určite je nezmyselná jazda a nikto by takto nešiel pokiaľ by to nebol človek čo si chce dať vyložene vyhliadkovú jazdu po Trenčíne tak, ako ja kedysi v Žiline starou 7+17
Ale kombinácia kde by z dôvodu meškania nemusel stačiť hodinový lístok ma napadá.
A to ak niekto v deň kedy sa napr. koná hokej alebo podobné masové podujatie nastúpi na L3 o 16:21 na Vinohradoch a chce s ňou ísť ako s pokračujúcou L16 na stanicu s príchodom 16:45 na stanicu. Čas jazdy podľa CP je 24 min. Avšak zo skúsenosti s týmto časom na jeseň vo vybraných dňoch meškanie dosiahlo až 52 min.
Jedná sa teda o 1:16 jazdy. Tu by ma zaujímalo aký by bol oficiálny postup ak by sme nespoliehali na "ľudskosť" kontrolného alebo iného pracovníka.
Tu bola jedna otázka: https://trencin.sk/pre-obcanov/otazky-a-odpovede/?questionId=23976
- ako zistili, kedy sa stlacilo tlačidlo otvárania dverí, keď údajne vodič odišiel a dvere sa neotvorili?
- vodič odišiel 2s po stlačení: teda prečo sa po stlačení tlačidla dvere neotvorili?
a) vodič to nejako ovplyvnil (napr. už predtým tlačidlo vypol chystajú sa na odchod)
b) tlačidlo otvárania nefungovalo
c) dvere sa neotvorili z iného dovodu
Akože nemám právo ísť linkou 3/16 z konečnej na konečnú, keď iné spojenie medzi týmito konecnými neexistuje bez prestupu? Už som tak šiel niekoľkokrát.
Ešte raz. Spomínaná garancia a jej podmienky (jazda bez prestupu) platí v niektorých iných mestách. V Trenčíne aktuálne žiadna taká garancia definovaná nie je.
Nie som v zásade proti myšlienke nejakú oprávnenú garanciu definovať, ale určite nie pre nezmyselné vyhliadkové cesty dookola cez pol mesta. Toto nie je nikde na svete.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Vladimír