Kámo, ešte povedz, koľko to stalo v 2016, koľko bolo km a rovnaký údaj teraz - lebo nie je hrdinstvo tvrdiť, že niečo je inak, nebodaj lepšie, ak máš k tomu stvorené podmienky. By som ťa chcel vidieť, ak by ste ešte mali ušetriť 3%!
Kubrica: potvrdzuje sa, že 11 sa nemala meniť, bola to stabilná a vyťažená línia. Naopak, 2 je bieda, čakám jej obmedzovanie, rovnako 7.
Najvyšší nárast Sihoť - Kubrica? Akože oproti čomu?
Na margo „dokonalých prekladov“ a údajného zavádzania si neodpustím menšiu poznámku. Vyberám úryvok z novín INFO Trenčín, jún 2016: „Jeho prednosťou (pozn. cestovného poriadku) je takmer dokonalý preklad medzi jednotlivými linkami, ktoré majú väčšiu časť trasy spoločnú.“ Zdroj: https://trencin.sk/wp-content/uploads/2017/11/2016-–-06-–-INFO-Trenčín.pdf
Dokonalé preklady v praxi:
- Saratovská > centrum: v 6+ 40 minútová diera medzi hh:00 a hh:40 takmer každú hodinu
- Hasičská > Gen. Svobodu: v 6+ 41 minútová diera medzi hh:48 a hh:29 (ale L8 a L22 išli v priebehu 6 minút)
- OC Laugaricio > centrum: vybrané hodiny 40-60 minútová diera, napr. spoje išli 11:55 (L27), 12:15 (L25), 12:35 (L24) a následne až znovu 13:35 (L24)
- Sihoť IV > centrum: v 6+ aj 23-26 minútové diery uprostred dňa
Nemal by som chuť to tu vyťahovať, ale keď sme tu popoťahovaní za údajné zavádzanie a preklady v úvodzovkách, nemám inú možnosť, než to takto verejne porovnať. V aktuálnej koncepcii MHD je azda najväčším problém 14 minútová diera z centra na Sihoť. V starej koncepcii boli bežné aj diery od 20 do 60 minút.
Čo sa týka ostatných vecí. Spojenie Západ - OC Laugaricio bolo v prevádzke v 60-minútovom intervale len necelý rok. Nakoľko z APC sa nedajú detailne vysledovať konkrétni cestujúci, na tejto linke sme si robili aj sčítanie vo vozidlách na vybraných spojoch, pričom L27 fungovala najmä ako "odľahčovač" L24 v úseku centrum - OC Laugaricio. Priamo zo Zámostia do Belej to boli spravidla nižšie jednociferné čísla, zrejme aj kvôli neatraktívnemu cestovnému času.
V prípade spojenia Západ - Saratovská zostali všetky silné spoje vedené priamo ako linka P5. V ostatných časoch môžu cestujúci okrem prestupu na Hasičskej využívať aj peší presun na Juh II – ak sa rozhodnú pre túto alternatívu, sú naďalej v štatistike započítaní len raz. Z reakcií, ktoré od cestujúcich máme vieme, že to aj robia. Ja sám, keby som býval napríklad na Šmidkeho, tak asi idem na Mateja Bela, nakoľko mi to skráti cestovný čas.
Dovolím si tiež nesúhlasiť, že nízka spoľahlivosť garantovaných prestupov automaticky znamená, že cestujúci prešli do skoršieho/neskoršieho spoja - najmä v smere z Hasičskej za mosty mohli využiť napríklad aj RAD a tým pádom ich v dátach z APC nemáme.
Robíme si samozrejme aj porovnania podľa lokalít, prípadne podľa liniek – najvýznamnejšie nárasty sú medzi Kubrou – Sihoťou (cca 120 cestujúcich denne v jednom smere za pracovný deň), na linke 2 na Novinách (približne 3-násobne), na linkách 24 a 25 najmä cez víkend (viac než 50%). Drobné poklesy sme po spustení zaznamenali na Východnej (to sa ale po pár týždňoch zmenilo na mierny nárast) a v Kubrici. Dáta potvrdzujú aj pozorovaný vysoký dopyt po linke 16 na Gen. M. R. Štefánika.
16 prijali, lebo:
a) zrušenie 27 a neexistencia spojenia k OC v Belej
b) MAX sa zrenovoval, je tam Tesco, postavil Kaufland, McDonald. Tiež na Sihoť sa dá od Billy prejsť pešo.
Hlavným rozdielom je, že pripomienky k súčasnej zmene sa počítali pred jej spustením, pričom ak sa hovorilo o pripomienkach k zmene v 2006 a 2016 tak sa sčítavali tie pred spustením + tie čo prišli ďalej ak sa nemýlim za 3 mesiace.
Takže kto vie šikovne narábať s informáciami a je majster slova vie ľudí rýchlo, nechcem to nazvať oklamať ale zavádzať určite áno.
Tých priamych spojení bolo zrušených ďaleko viac a myslím že to boli aj silnejšie ako Sihoť - Zámostie ale napr. MČ Západ - OZ Belá, Saratovská - MČ Západ.
To že bola a je nízka spoľahlivosť prestupov, čo som si niekoľko krát vyskúšal na vlastnej koži, ešte neznamená že prestupov bolo menej. To, že cestujúcich ušiel spoj ktorý ich mal čakať neznamená že už nikam nešli ale museli si počkať na ďalší. A to Bohužiaľ vďaka "dokonalým prekladom" aj na najväčšie sídliská, viac ako 10 min. Ale zas potom im išli dva busy za sebou (tiež odskúšané).
Prestupy/priame spojenia Priemyselný park - Juh cez víkend. Som zvedavý koľkí to využívajú. Chodím celkom pravidelne P7 o 18:04 zo Zámostia a je to bieda aj cez pracovný deň.
Zato všimol som si na pár príkladoch celkom slušne obsadenú L16 na trase MČ Západ - Max. Tam vypadá že to cestujúci prijali. Aj keď podľa pár príkladov sa nedá súdiť celok. To by chcelo vidieť celodenné čísla za celé obdobie.
Porovnávať sa dá aj napriek tomu že sa viac prestupuje, napr. štýlom koľko na sídlisko "pritieklo/odtieklo" cestujúcich po starom/po novom. Zas je dôležité neporovnávať hrušky s jablkami. Hoc aké obdobie s hoc akým, zrátať si koľko bolo v mesiaci pracovných, koľko voľných dní. A na koniec pozrieť busy prichádzajúce/odchádzajúce zo zastávok Lavičková, Mateja Bela, Cintorín Juh, ZŠ Kubranská, Zimný štadión, Old Herold, Ľ. Stárka/ZŠ Veľkomoravská koľko sa nachádza vo vozidle a to by mohlo celkom vierohodne ukázať.
V decembri boli prestupy katastrofa, linky MHD cez most bežne mávali sekeru 10min i cez víkend, linky 24a25 meškali 15-25 min aj cez víkend už od obeda.
Mesto zapchate tak, ako býva len ráno. Jasné treba z Hasičskej na Kniežaťa Pribinu dva pruhy. A stvorprudovku až po kruháč v Belej.
Kruháč pri Old Herolde by mohli skúsiť riadiť policajti, za celý čas ich nevidím riadiť dopravu! Pritom tento bod vyzerá byť najväčší problém pre Zámostie.
A ak je zatiaľ možný zjazd z D1 cez diaľničnú políciu, mal by byť možný aj výjazd. V tejto tristnej situácii už malo mesto toto dávno dohodnúť pre osobné autá. Zo Zlatoviec na Bratislavskú trvá ráno výjazd 10-15 min až do deviatej.
Teraz medzi sviatkami to bude kúsok lepšie, ale potom znovu.
Do konca októbra bolo podnetov stále s odstupom najmenej, evidenciu za november a december ešte nemáme dokončenú. O celkovom počte podnetov budeme určite informovať najneskôr v rámci vyhodnotenia skúšobnej prevádzky.
Podiel prestupov na náraste počtu cestujúcich sa nedá exaktne stanoviť, nepovažujeme však tento podiel za výrazný, pretože:
a) prestupom boli nahrádzané slabé prepravné prúdy, napríklad asi najvýznamnejšie zrušené priame spojenie Sihoť – Zámostie cez víkend malo dokopy okolo 70 cestujúcich za deň za oba smery spolu,
b) prestupy najmä počas novembra neboli veľmi využívané z dôvodu ich nízkej spoľahlivosti v úvode prevádzky, na dátach z APC sa preto zásadným spôsobom pravdepodobne neprejavili,
c) aj v pôvodnom grafikone niektorí cestujúci museli prestupovať, napríklad na trase Kubrá – MAX – Zámostie alebo Priemyselný park – Juh cez víkend, pričom tieto spojenia sú dnes naopak priame.
Chcem sa spytat ako to vyzera s podnetmi na novu koncepciu MHD? Stale ich prislo najmenej? Co sa konkretne rata ako podnet?
Druhu otazku mam ako sa budu ratat prestupovy cestujuci do statistiky? Pretoze je to stale jeden a ten isty cestujuci, ale citace ho zaznamenaju viac krat.
Tak to zjednotíme, prázdny štvorec mali spoje linky 8, ktoré vynechávajú stanicu. To isté na linke 6. Zaujímavé je, že keď linka 8 prestala chodiť cez stanicu, všetky spoje na vyveske mali túto značku. Ale to bolo dané tým, ako kedysi vyvesky v TN vyzerali: obsahovali niektoré dôležité nácestné zastávky a konečnú, tak sa asi snažili na ČSAD aby u linky 8 po tejto dôležitej zmene nenastal chaos.
Ja si prázdny štvorec veru nepamätám ale plný sa používal pri L6 - neprechádza cez žel. stanicu
č - premáva po SAD
Spomínaš spoje idúce po ČSAO, tie mávali znamienko veľké O (vybrané spoje L5 a L6)
k - nepremáva 24. a 25.12.
r - nepremáva 31.12.
Plný čierny štvorec? Pamätám si prázdny - nejde cez stanicu. Tak plný môže byť opak.
Č - na spojoch idúcich po ČSAO na Brnianskej (dnes na tu zastávku znovu čakáme skoro celé ďalsie volebné obdobie a nič)
D - nepremáva cez celozávodné dovolenky (LOT, TOS, Merina, Ozeta, VHS)
k nepremáva 31.12.
r nepremáva 24.12., neskôr i 25.12.
T moja obľúbená v kombinácii Tz (premáva po TOS)
Chlapi, pripojím sa k testu MHDTN SKILL:
A 98
B v lete 1989
C 12
D od začiatku do roku 1987, potom len robotnícke spoje
E 28, vznikla hneď po 23, ako trojička k systému 8-18-28
F Zamarovce a T.Turná
G čierna gulička
H linka 5 - zrýchlené spoje
I biele tyče na držanie a veľké vetračky
Ďábel náš, na posilakoch z hokeja to bol zážitok zákrutou z Električnej doľava na Juh!
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Michal Mazánik
Podiel prestupov na náraste počtu cestujúcich sa nedá exaktne stanoviť, nepovažujeme však tento podiel za výrazný, pretože:
a) prestupom boli nahrádzané slabé prepravné prúdy, napríklad asi najvýznamnejšie zrušené priame spojenie Sihoť – Zámostie cez víkend malo dokopy okolo 70 cestujúcich za deň za oba smery spolu,
b) prestupy najmä počas novembra neboli veľmi využívané z dôvodu ich nízkej spoľahlivosti v úvode prevádzky, na dátach z APC sa preto zásadným spôsobom pravdepodobne neprejavili,
c) aj v pôvodnom grafikone niektorí cestujúci museli prestupovať, napríklad na trase Kubrá – MAX – Zámostie alebo Priemyselný park – Juh cez víkend, pričom tieto spojenia sú dnes naopak priame.