Reakcia na: tomas153cv #15576:
Hlavným rozdielom je, že pripomienky k súčasnej zmene sa počítali pred jej spustením, pričom ak sa hovorilo o pripomienkach k zmene v 2006 a 2016 tak sa sčítavali tie pred spustením + tie čo prišli ďalej ak sa nemýlim za 3 mesiace. Takže kto vie šikovne narábať s informáciami a je majster slova vie ľudí rýchlo, nechcem to nazvať oklamať ale zavádzať určite áno.
Tých priamych spojení bolo zrušených ďaleko viac a myslím že to boli aj silnejšie ako Sihoť - Zámostie ale napr. MČ Západ - OZ Belá, Saratovská - MČ Západ.
To že bola a je nízka spoľahlivosť prestupov, čo som si niekoľko krát vyskúšal na vlastnej koži, ešte neznamená že prestupov bolo menej. To, že cestujúcich ušiel spoj ktorý ich mal čakať neznamená že už nikam nešli ale museli si počkať na ďalší. A to Bohužiaľ vďaka "dokonalým prekladom" aj na najväčšie sídliská, viac ako 10 min. Ale zas potom im išli dva busy za sebou (tiež odskúšané).
Prestupy/priame spojenia Priemyselný park - Juh cez víkend. Som zvedavý koľkí to využívajú. Chodím celkom pravidelne P7 o 18:04 zo Zámostia a je to bieda aj cez pracovný deň.
Zato všimol som si na pár príkladoch celkom slušne obsadenú L16 na trase MČ Západ - Max. Tam vypadá že to cestujúci prijali. Aj keď podľa pár príkladov sa nedá súdiť celok. To by chcelo vidieť celodenné čísla za celé obdobie.
Porovnávať sa dá aj napriek tomu že sa viac prestupuje, napr. štýlom koľko na sídlisko "pritieklo/odtieklo" cestujúcich po starom/po novom. Zas je dôležité neporovnávať hrušky s jablkami. Hoc aké obdobie s hoc akým, zrátať si koľko bolo v mesiaci pracovných, koľko voľných dní. A na koniec pozrieť busy prichádzajúce/odchádzajúce zo zastávok Lavičková, Mateja Bela, Cintorín Juh, ZŠ Kubranská, Zimný štadión, Old Herold, Ľ. Stárka/ZŠ Veľkomoravská koľko sa nachádza vo vozidle a to by mohlo celkom vierohodne ukázať.
Michal Mazánik
Podiel prestupov na náraste počtu cestujúcich sa nedá exaktne stanoviť, nepovažujeme však tento podiel za výrazný, pretože:
a) prestupom boli nahrádzané slabé prepravné prúdy, napríklad asi najvýznamnejšie zrušené priame spojenie Sihoť – Zámostie cez víkend malo dokopy okolo 70 cestujúcich za deň za oba smery spolu,
b) prestupy najmä počas novembra neboli veľmi využívané z dôvodu ich nízkej spoľahlivosti v úvode prevádzky, na dátach z APC sa preto zásadným spôsobom pravdepodobne neprejavili,
c) aj v pôvodnom grafikone niektorí cestujúci museli prestupovať, napríklad na trase Kubrá – MAX – Zámostie alebo Priemyselný park – Juh cez víkend, pričom tieto spojenia sú dnes naopak priame.