Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: theo #13233:
Bavíme sa tu o nákladoch v prinajmenšom päťciferných číslach. Nie som si istý, či argument "ja si ako návštevník mesta nebudem sťahovať appku" je dostatočne silný na to, aby bol dôvodom na vyčlenenie tejto nie malej sumy z verejných financii.

Znovu opakujem, platba kartou pri všetkých dverách by bola na mieste, ale keď uvážime aktuálne možnosti a výhody a nevýhody, tak efektivita takto vynaložených prostriedkov je prinajmenšom na diskusiu. Sú aj iné veci, ktoré by možno pomohli väčšiemu počtu cestujúcich (napríklad LED informačné panely na zastávkach).

A na margo návštevníka mesta - minulý rok som bol na jeseň na 3 dni v Prahe. Stiahol som si za pár sekúnd appku PID Lítačka, kúpil trojdňový lístok a cestou vo vlaku z Prahy domov som si ju zasa za pár sekúnd odinštaloval - nevidím v tom žiadny problém.
Reply on: theo #13233:
Navštevujem desiatky miest v celej Európe, ak majú appku, tak si ju inštalujem, ak nepredpokladám ďalšie návštevy, tak si ju po odchode zasa odinštalujem. Nevidím v tom žiaden problém, pritom používam, odkedy mi umrelo posledné BlackBerry, obyčajný a nie najmodernejší Samsung A12.
Reply on: irizar #13232:
A revízor mu cez hacknutú čítačku vybieli účet (častá téma oponentov platby kartou v Ostrave) 😃.
Reply on: vlado54 #13226:
V priebehu zmluvy samozrejme nemôže mesto direktívne prísť s tým že mení jej podmienky. Pokiaľ Transdev označovače k 2. a 3. dverám nakúpil bez tejto funkcie, tak zmena systému by vyžadovala investíciu do nových a samozrejme Transdev nemá veľmi dôvod to robiť.

Ak by to mesto bolo ochotné zaplatiť, tak si myslím že dopravca by nenamietal.
Reply on: Michal Mazánik #13224:
Budem sa opakovať, ale keď sme pri tom, čo bolo požadované pri obstarávaní, bola tam aj akceptácia kariet v rámci transdata a z vyjadrení p. Hartmanna je zrejmé, že sa nič také konať nebude (čudujem sa však, že to neúspešní uchádzači nenapadli).

Ale predpokladám, že mesto môže podpísať dodatok a Transdevu preplatiť všetky náklady za rozšírenie možností platby kartou.

Čo sa appky týka, ak som návštevník mesta, nebudem si kvôli párdňovému pobytu v meste inštalovať appku, ak si bankovou kartou viem kúpiť rovnaký sortiment lístkov. A ako obyvateľ mesta som zatiaľ nenašiel dôvod, prečo si ísť vybaviť transdevácku kartu.
Reply on: McDavid #13230:
Ano.
Reply on: Michal Mazánik #13224:
Treba rozlišovať bankovú kartu ako platobný prostriedok (náhradu za hotovosť) a bankovú kartu ako nosič elektronického lístka (alternatívu dopravnej karty). Zadávateľ VO to asi z neznalosti neurobil, a teraz sú z toho problémy. Presne ako som predpokladal...
A keď príde revízor? Tak mu dám len platobnú kartu?
Reply on: McDavid #13227:
Označovače pri stredných dverách nemajú tlačiareň. Čiže, ak by sa v budúcnosti spojazdnili aj tieto označovače na platbu platobnou kartou, tak by to zrejme fungovalo ako v Nitre, Bratislave, Brne či Londýne. Teda stačilo by kartu priložiť bez nutnosti vydávať potvrdenky.
Reply on: McDavid #13227:
Ono by stačilo, keby sa rovnako ako každý blbý bankomat spýtalo, či chce cestujúci tlačenú potvrdenku. Väčšina ľudí ju nepotrebuje.
Takže keď by sa malo dať platiť platobnou kartou aj pri stredných a zadných dverách,tak sa môže stať že dôjde ten kotúč bločkov (lístkov), neviem ako to napísať správne. Tak musím ísť za vodičom a povedať mu že mi nevytlačilo lístok. A on príde a vymení za nové? To mi nepríde moc urýchlené nastupovanie.
Reply on: Michal Mazánik #13224:
To znamená že 10 rokov nemôže mesto zasiahnuť do výbavy v autobusoch? V TT doplnili klímu do autobusov po prebehnutej súťaži , ale to zase nie dom si istý.
Reply on: McDavid #13223:
Pri platbe bankovou kartou áno, pri platbe dopravnou kartou nie.
Reply on: vlado54 #13222:
Áno, bolo by to najviac user-friendly riešenie, ktoré ale žiaľ, nie je tak jednoduché. Okrem technologických úprav sú s tým spojené náklady a teda aj rôzne legislatívne obmedzenia - nakoľko pri obstarávaní dopravcu bola požadovaná platba BK len pri prvých dverách. Išlo by o zmenu požiadaviek oproti tomu, čo bolo zadefinované pri VO. Mali sme k tomu niekoľko stretnutí, verím, že sa to raz podarí, ale žiaľ v krátkodobom horizonte skôr nie.

Vzhľadom na vyššie napísané vidím potenciál skôr v mobilnej aplikácii a jej výraznejšej propagácii (už v súčasnosti sú aspoň bannery na LCD informačných paneloch v autobusoch). Appka BUS Trenčín umožňuje nákup väčšiny sortimentu lístkov a platbu kartou na pár kliknutí.
A ako to vlastne je teraz? Keď nastúpim prednými dverami a zaplatím platobnou kartou tak mi vytlačí lístok?
A najlepšie by bolo keby sa zaviedla platba bankomatovou kartou pri každých dverách, keďže to robí až také problémy, že kvôli nástupu prednými dverami spoje sústavne meškajú.
Reply on: henko151 #13219:
V realite ja riešim len nadradené správanie vodiča možno mám len šťastie, že som sa stretol s pánom šoférom čo nemá rád ľudí. Mimo to tento systém upozornení olepovaním autobusu príkazmi a zákazmi je hlúpy systém. Dá sa to aj inak "Cestujúci prosíme vás použite zadné dvere k výstupu urýchlite nástup cestujucich"
Myslím že tak je každému jasné prečo to tak je a že to nie je ani žiadny zakaz. A chápem vodič je momentálne v omyle kvôli chybnej komunikácii spoločnosti. Však mesto TN je v roku 2026 EHMK a umenie komunikovať od mesta svojimi službami je teda dosť úbohé.
Reply on: henko151 #13219:
Na buzeráciu občanov sa vždy nájde kopec prihlúplych argumentov. Ako spomínam aj na iných fórach. Hlupáci už mali dosť priestoru pred rokom 1989, už konečne pochopte, že dráždiť občanov sa naozaj neoplatí.
Reply on: vlado54 #13205:
Áno, po tohto týždňovej ceste naprieč DE a AT musím skonštatovať, že tých prevádzok, kde na výstup slúžia prioritne zadné dvere je dosť. Zároveň sa taktiež jedná o prevádzky kde sa nastupuje zadnými dverami a u vodiča si kupuje lístky minimum ludí (systémy s automatmi na lístky na zastávkach, aplikáciami a hlavne výhodným Deutschlandticketom)
Do prílohy pridám nejaké ukážky (Štutgart, aglomerácia Oberhausen+Gladbeck+Gelsenkirchen).

Na druhú stranu treba povedať, že ak tam niekto aj napriek takto veľkým nálepkam chcel vystúpiť prednými dverami, tak vodič ich otvoril (na konečnej samozrejmosť, keďže to nedáva logiku).

Čo je negatívom tohto systému v Trenčíne je, že autobusy nie sú prispôsobené na výstup len zadnými dverami. Ak vystupujete sám na zastávke, nikto nenastupuje a stlačíte prednú STOPku alebo dopyt, tak argument s klímou neobstojí. Vodič totižto musí buď uvolniť dopyt a tým aj tak v konečnom dôsledku otvorí predné dvere alebo musí otvoriť všetky zadné dvere, čím sa o 100% viac teplého vzduchu dostane dovnútra.
Reply on: vlado54 #13216:
Nuž či objednávateľ, alebo dopravca, užívateľovi je jedno kto to bol. Jedny dvere uzatvorené, pôjdeme o tretinu cestovného niže a je to. Rozum sa pozastavuje a tie argumenty , ako za pána feudála, čo kočiša vytĺkol bo mu nešli karty. 😛

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.