Reply on: draxter #13000:
áno, Juh I musí mať v "a" 20 min a verím že sa tak stane spolu s pretrasovaním 3,5,13 do jednej linky (3) a na Juh I, pričom v "a" bude mať táto linka 60 min interval.Juh III by mal mať aspoň základných 60 min, ja som za linku 28 celý deň, 23 zrušiť alebo obmedziť len na špičkové posilnenie.
Západ by linkou 6 mal spojenie na stanicu a Sihoť, linkou 3 k nemocnici a na Juh I, a linkami 7/17 Zlatovská s Juhom II cez centrum.
Laugaricio by tom dopravnom chaose by mohlo mať na 24 konečne 30 min celodenne, pričom by sa to mohlo jazdiť polokruhom ak by sa infra dobudovala: ...vjazd na II/507 niekde pri Mobelixe by pomohol aby sa linky nemuseli vracať na kruháč okolo celého Laugoparkoviska.
Linky 2/12 navrhujem ponechať len v rozsahu Nozdrkoviec. ak by sa zriadila zastávka na Električnej pri Kauflande, blízko je svetelná križovatka, bolo by to z námestia v Biskupiciach na skok a frekvencia neporovnatzeľná.
Vladimír
Neviem prečo, ale z nejakého dôvodu sa v tejto diskusii začali spájať dve, podľa mňa nesúvisiace veci.
Celá debata začala tým, že pri súčasnom ekonomickom vývoji Mesto možno neudrží súčasné ceny cestovného. V zápisnici zo zasadnutia jednej z mestských komisií sa objavila zmienka o tom, že sa v budúcej tarife neuvažuje s plošným zvýšením cien všetkých súčasných lístkov, ale o riešení, kedy by jednorazový lístok zanikol a prestupný lístok ostal na nezmenenej cene. Áno, pre väčšinu cestujúcich platiacich u vodiča by tým cestovné vzrástlo (nikto to nespochybňuje), ale zároveň sa tarifa zjednodušuje tým, že sa zníži počet druhov lístkov (t.j. bude to prehľadnejšie) a tým zrušeným lístkom bude lístok jednorazový, ktorý je podľa môjho názoru nesystémový a nespravodlivý.
Ako tu už napísali predo mnou iní, ani ja nevidím v existencii jednorazového lístka žiadny zmysel. Nerozumiem tomu, prečo ten, čo má šťastie na priamy spoj, má platiť menej, a iný, ktorý si musí prestúpiť, si za prestup má platiť navyše. Je oveľa logickejšie mať len prestupné lístky a nechať na cestujúcich, aké spoje si na cestu do svojho cieľa vyberú. Filozofiou 60-minútového lístka je ponúknuť občanovu lístok použiteľný na jednu cestu odkiaľkoľvek kamkoľvek v rámci Trenčína, za jednotnú cenu a bez ohľadu na počet použitých spojov. A tak je to podľa mňa správne.
Druhá vec, ktorá ma v tejto diskusii prekvapuje, je že sa automaticky začalo diskutovať o vhodnosti/nevhodnosti akéhosi "prestupného systému", ktorý, ak správne rozumiem, si viacerí diskutujúci predstavujú tak, že z každej MČ pôjde len jedna linka a v centre mesta sa bude na iné smery prestupovať. Neviem, odkiaľ sa berie táto idea, ale ja neviem nič o tom, že by sa o niečom takom čo i len uvažovalo. Ostatne, súhlasím s tým, že na podobne radikálne riešenie ani nie je dôvod. Prestupné lístky - a to je to, o čom sa tu bavíme - však majú svoj význam aj pri súčasnom linkovom vedení.
Súčasné linkové vedenie osobne nepovažujem za zlé. Nie je dokonalé, ale určite nevyžaduje totálnu prestavbu. Skôr sa ponúkajú menšie korekcie v podobe zrušenia niektorých vyslovene zbytočných a chaotických liniek jazdiacich párkrát za deň, ktoré systém len komplikujú a reálne v ňom neplnia žiadnu dopravnú funkciu.