Reply on: JurajZaTn #11678:
V tomto by som si dovolil jedno riešenie navrhnúť a myslím si, že by stálo za zváženie. Mesto by kľudne mohlo založiť spoločnú sročku spolu s vami, tým pádom by autobusy mohla obstarávať SADka za svoje ceny a následne SADka z tejto spoločnosti vystúpila. Samozrejme by sa muselo znova jednať o manažérske rokovania medzi Ivecom a SADkou ale takýto model by nemusel byť na zahodenie. Po obstaraní by 100% majiteľom firmy bolo mesto a to mohlo SADke autobusy prenajímať.
Druhou možnosťou by mohlo byť to, že by sa cez firmu 100% vlastnenú mestom vyhlásila súťaž na obstaranie autobusov a výrobcovia by predkladali svoje ponuky. A mohlo by sa jednať o rámcovú kúpnu zmluvu na povedzme 5-6 rokov s odobraním vozidiel v počte súčasného stavu vozového parku aby sa za tých 5-6 rokov kompletne obnovil. Takto by sa dosiahla aj úspora pri cenách a nikto nevraví, že dodávateľom musí byť zrovna IVECO, kľudne nech sa do súťaže zapoja aj iní výrobcovia.
Jacob
Ten druhý model keby sa uskutočnil by to nebolo vôbec zlé. Hlavne keby sa to spravilo prípadne tak, že od budúceho roka kúpa ročne 4 sólo autobusov dajme tomu, tak do roku 2022 by to bolo dokopy 16 autobusov, vtedy bude mať väčšina Karós 16 rokov (4 Karosy ak idem podľa iMHD budú mať 17 rokov), zároveň možno keby to bolo tak, že 3 sólo a 1 kĺbový do 2022 by boli 4 kĺbové, a zároveň vtedy budú mať B 961 tiež 16 rokov.
Čiže keby to takto sa spravilo, čo je možno nereálne (typujem, že existuje veľa prekážok a aj kde sa zoberú financie, ale je to logický plán, a nejako teoreticky realizovateľný mal by byť, keď ak idem podľa iMHD tak B952 v roku 2006 dokázalo sa ich nakúpiť 11 autobusov a toto čo som ja popísal je 16 autobusov za 4 roky), tak by to bolo dobré, lebo ak sa majú začať nakupovať nové autobusy od roku 2022 či aj skôr o niečo, tak to potom dokedy sa kúpi počet ktorý nahradí B952 tak dovtedy sa normálne asi aj tie autobusy rozpadnú