Reply on: irizar #10697:
v TN sa dala NAPRIAMO zmluva na 5 rokov SADke, pričom to už mohli súťažiť kľudne - tá PD je preto príklad vo všetkom, čo v TN nešlo. Akoby TN nevedlo, že im zmluva končí 7/2017 už v roku 2015,2016. Ale srali na to (ako obvykle na všetko ohľadne MHD) a tak teraz má síce SADka na 5 rokov zmluvu, ale investovať do vozového parku mesto nejako nechce, viď odpoveď nižšie. Vzhľadom k tomu, v akom stave sú naše 952E (bez akejkoľvek väčšej opravy okrem #36 a tuším #44), odchádzajú pomaly všetky vozy. Nie je tajomstvom, že jazdí to, čo môže, lebo vozy sú často neschopné. Takže za tejto situácie to asi nebola správna voľba. Iné by to bolo, ak by to fachčilo doteraz tip-top (napr. ako DPMBB), ale skôr to bolo o klasickom vzorci: SADke sa neche, mesto o tom nič netuší = súčasný stav, pardón, od VIII/2016 v dôsledku našich zmien nastal "vrchol" a zase sa padá dole - mesto asi ani nevie, že zase stúpol počet vozov vo výprave, hoci CP to nedoznal. Kĺbaky jak na parádo, cez leto nechajú ľudí dochnúť na 24 v ranných návozných spojoch, a kĺbačiky sušia vo vozovni ako klobásky na povale. A to, čo SADka dokázala so #61, to je už schluss...? A za tohto stavu tá súťaž aj na rok mohla kadečo zmeniť - to čo doteraz v zmluve nie je, kľudne nech by ju vyhrala aj SADka, ale nedovolila by si už to, čo teraz mohla.
kvorka
si berme príklad z Prievidze, kde aj na rok súťaž vyhlásili, my sme to na 5 rokov priklepli tej bande čo nevie ani Citelis 18M 4 roky prevádzkovať a u ktorého nemá pomaly čo jazdiť, keď miesto kĺbaku nasadzuje šrot #35 - to je fakt úroveň. Ešte by som rád videl obehy vozov, lebo ak si niekto nevšimol, tak od 1.8.2016 boli obehy urobené úplne štandardne a precízne, zatiaľ čo po zmenách od 12/2016 je treba o jeden voz viac (!) vo výprave. Pýtam sa prečo? To mesto má zbytočných 200.000 EUR? Už sa niekde ušetrilo, ale načo, vykázali sme zemnu, teraz to dáme znova nastarosť psudoodborníkom na SADke nech si urobia dopbre a pridajú jeden voz do výpravy zase. Toto by som rád vedel aj priamo od primátora:
a. či vie, že jazdí o jeden voz viac než do decembra
b. čo to stojí naviac (keď má také "dobré" informácie o spotrebe napr. #61, tak by mal rovnako vedieť, koľko sa ľetrí tým, že jazdí o jedno sólo viac)
c. čo s tým mieni robiť pri obnove vozového parku?