Reply on: Jacob #10189:
Ty si podla vsetkeho este mladucky chalanisko,mas na to dost laicky pohlad,vies,napriklad lietadlo ma svoje periodicke prehliadky,co sa musi po kolkych letovych hodinach skontrolovat,vymenit,opravit...co po akom case,aj pri stani to plati....u autobusu sa o stati nepise kedze sa s tym moc nerata a tento stal velmi dlho,vela veci je casom prestarlych,na nieco sa da prist beznou kontrolou,ine sa ukaze v praxi...aj dnes podla vodicovych slov sa zacal prehrievat chladiaci system,ale kedze je este chladno,a skuseny kolega sa neda zaskocit,pustil naplno kurenie,tie odoberali teplo a vsetko este dobre dopadlo.Da sa to pozriet do dielne a zase par Km spravi a takto to pojde teraz nejaky cas kam sa muchy vychataju a potom uz bezne starosti z beznymi zavadami co prinasa prevadzka...
kvorka
Richard: veľká vďaka, nikdy by som nemyslel, že náhrada za legendárne Ikarusy na najvyťaženejších linkách MHD TN bude musieť mať re-opening po takom tlaku verejnosti, pretože jeho nenasadzovanie nie je výsledok nepotrebnosti, ale dôvodov, ktoré tu už viacerí uvádzali. Bez ohľadu na to, že Marek môže mať pravdu, že kde-tam je problém prejsť kĺbakom a že sa ľudia pomestia na niektorých spojoch kde ho niektorí diskutujúci chceli nasadiť, je potrebné, aby jazdil.
Trenčín je expert vo vyhadzovaní peňazí von oknom - prokuratúra vo veci stíhania bývalého primátora dala hlavu do piesku, hoci kúpalisko na ostrove je asi najkrajší príklad nekompetentnosti, ohľadne tohto vozu to je to isté len v malom - voz zaplatený našimi daňami, najmodernejší kĺbový autobus v meste, stojí vo vozovni. Nepochopiteľné z dlhodobého hľadiska, a výsledok neodbornosti a neznalosti problematiky, možno aj chaosu ohľadne účtovania oprávnených nákladov, na čo sa na meste asi nikto dosiaľ nepozeral.
PS: kultúra cestovania má veľa spoločné s využívaním MHD. Keďže v meste máme 15 dožívajúcich Karos B952E, príde mi ako vesmírna odysea, že Citelis 18M stojí. Ja tvrdím, že tých spojov, kde ho treba, je dosť. Pre mňa všetky spoje linky 1 čo vídam v pracovné dni minimálne medzi 7:00 a 17:00 kĺbak potrebujú. Aj doobedu. Ľudia už nechodia na 6:00, 7:30, 14:00, 16:00 a 22:00 ako kedysi. Ľudia ráno chodia do práce medzi 6:00 až 10:00, k doktorom, na nákupy a podobne. Stačí sa postaviť na zastávku a je to vidno. A že tam nestojí rovno 130 ľudí? To ani nebude. Ale ak sa bude 90 ľudí tlačiť v sóle, o to viac privítajú kĺbak. Ktorý je nízkopodlažný!
Na linkách 1,7,8,11,17,22,23,24,25 a 28 nemôže byť ani reč, žeby cesty jazdu neumožňovali. Na týchto linkách kĺbaky jazdili a jazdia, vyskúšal si ich všetky aj kĺbový Citelis po zaradení v roku 2008. Druhá vec sú konkrétne spoje, kde má jazdiť. Tretia vec je, zabezpečiť, aby IAD neblokovala pri parkovaní cesty (otoč Juh I, Dlhé Hony). Určite nebude tento voz jazdiť linku 3,12,13,27, a ani kompletné kolá liniek 4,5,6 (skrátené spoje linky 4 po Sihoť možné sú) ale ľaľa ho - čítačky: možno zistíme, že je ráno potrebný na nejakom spoji linky 2 alebo na robotníckych spojoch liniek 5 a 6 do priem.parku či po Zlatovskú. Je to len a len o tom, že treba pohnúť mozgom a vytipovať pre kĺbaky vhodné spoje a až potom urobiť obehy pre sóla. A opätovne spraviť, to aby tento voz #61 mohol na dušiky jazdiť aj cez víkend napríklad na linke 4 (po Sihoť) a 11 k cintorínom, alebo pred sviatkami konečne dať na linky 24 a 25 kĺbaky. A nie to čo doposiaľ.