Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Marek6283 #10157:
Ako sorry ale robíš z toho drámu, ako keby ten autobus mal zo tri kĺby a 30 metrov. Veď je to to isté ako B 961. Sorry za drsné vyjadrenie ale trenčianski vodiči by si zrejme vo väčšom meste nezarobili ani na slanú vodu.
Reply on: kvorka #10159:
Trencin potrebuje modernizovat vozovy park MHD a nie jeden nestastny nizkopodlazny klbovy Citelis ktory bludil celym Vychodnym blokom az ho Trencin nedokazal poslat dalej... a uz sa ku tomu nebudem vyjadrovat...
Reply on: Marek6283 #10157:
952 maju uz 13 rokov,tolko nesluzil ani TN-758AM.takze aj keby jednu uz odstavia,tak Citelis 18M by jazdit mal,TN ho potrebuje,hoci sa doteraz vsetko robilo aby nejazdil - ci SAD,ci mesto.
Ten bus si platime,tak ma jazdit.Harmoniky su len 5ks,ale nasadzuju sa 4.Jednoducho ak by nebolo ineho argimentu,tak ma jazdit vzdy,ak aspon 1 klbak jazdi.lebo 961 ja,dia bez problemov a u tohto sa zabudlo,ze tiez jazdil 3 roky bez problemov!
Ja uz tiez nie som najmladsi a ked pride autobus a nastupim,rad si sadnem lebo zvacsa nesiem plnu tasku nakupu a chodim z jednej strany mesta na druhu,pre mna za mna keby chodili len klbove autobusy by mi nevadilo,ale na to toto mesto nema! Od 90 rokov sa kolko zastavok vyfrezovalo aspon -pozrite si podklad pri Gymnaziu,Inovecka,Nemocnica,Gen.Svobodu,Vychodna....ved ti moji kolegovia co maju np autobusy a ja ked na takom zastupujem tam suchaju spodne dekle motorov uz zase....teraz na tento dlhy autobus kolko zastavok je takych kde sa zmesti nezalomeny tak aby netrcal do cesty zadnou castou,aby stal pri chodniku dverami ako chcete -budete mat zase co fotit 🙂 -len tu sa privre ockom a uzna...Riesi sa vraj obratlisko za Sihotou,ale to je len stipka-poproste niektoreho kolegu nech vas odvezie po otoci na gen.Svobodu-staci sa ocami pozriet ,bezte sa otocit na Saratovsku,tam keby siel klbak ced den sa nezmesti pomedzi auta ,povrch ciest katastrofalny....a teraz tu chcete nahnat do premavky takyto autobus ked sa spravil presny opak aby sa nam autobusarom ulahcila azda mestom?=kde je slubene odstavenie jazdy aut po Braneckeho v smere na Juh ako bolo?-nie je a este aj parkovisko na nam.Sv.Anny sa spravilo kde nam auta trcia do cesty ,vycuvaju tam akoby ma nevideli,jazdime tadial uz 20tkou...a to sa spravilo aj na Dlhych Honoch medzi Soblahovskou a Inoveckou a na mnohych inych usekoch....skratka bojujeme s Karosami na sirku sa vmestit do pruhu,obist sa hoci len s autom iducim oproti a nieto esste s takym autobusom ako je tam ten ktory uz ale uvidite na cestach...Z pohladu vodica jedine co sa urobilo konecne bolo ci zvisle tak najme vodorovne vyznacenie zastavok a vjazdou a vyjazdov z nich,za to sme vdacny,tento rok dufam sa obnovi znova,ale treba makat dalej na vsetkom,nenechavat MHD problemy zase na dalsi rok a potom na dalsi...ked uz sa ma rozhodovat co s otocom za Sihotou-nech uz ak by sa budoval novy je tam ale aj pripojka na vodu,kvalitne soc.zariadenie ktore ak bude mesiac mrznut nebude v takom stave ako mame.... skratka tak ako je to vo vyspelych mestach a nie niekde na Kamcatke...aj to som sa ich asi dotkol nepravom... 😉 A pan Scepko,ved hej,jasne,okolo Gymnazia je obsaditelnost cez den slusna,len naco taky autobus pojde od stanice dalej? Ked tam uz byvaju miesta na sedenie volne...tach 5 zastavok v centre si myslim za sa da vydrzat i potlacit sa...Trencin je skratka specificky rozlohou a ved vieme... 🙂 Koniec slohovej praci,rad si pojdem jeden den zaskocit na taky bus ale to bude stacit v nasom meste bohato!
Mňa osobne včera prekvapila obsadenosť L1 od gymnázia v čase okolo 10:35. Krátku Karosu som púšťal zo zastávky. Ľudia stáli nie len v priestore pre kočíky, ale aj v zadnej časti. Neviem, či je to tak vždy, ale nečakal som v tomto čase takúto obsadenosť. Dnes už nefungujeme spôsobom zmien v Konštrukte, TOSke, KARE, Merine či Ozete. Preto má podľa mňa zmysel si pozrieť čítačky. Osobne by som si však zmenu v type vozidla overil aj s vodičmi, ktorí dané linky poznajú najlepšie. Celkovo mám pocit, že sa málo pracuje s tými, ktorí k tomu majú možno najviac čo povedať. Preto aj Marekove vyjadrenia vždy rád čítam.
Reply on: MA MHD #10152:
S tou L23 to nie je zlý nápad, určite by bola využívaná viacerými cestujúcimi ako doteraz. Využívali by ju aj ľudia k Maxu, prípadne až k výstavisku (je to tam pomerne dosť obývané) a ľudia by nemuseli chodiť na zastávku cez celé sídlisko až k Maxu. Keby sa spraví jedna na výstavisku, druhá niekde v strede pri tých výškových domoch - no nemuselo byť to byť zlé.
Reply on: Marek6283 #10146:
Tento argument "nemáme na to podmienky" som už pred rokmi počúval od starých Beusákov a fakt mi VEĽMI lezie na nervy.
Reply on: Marek6283 #10143:
Zastávky na B 961 máte a na Citelis 18 nie? Nemali by sa odstaviť aj tie 961, keď vlastne v Trenčíne kĺby netreba, lebo aj sóla sú pohodlné dostatočne? Sorry ako..
Reply on: MinoSUN-55 #10151:
Súhlasím.
Čo sa týka linky 23, bol by som za predĺženie o úsek Autobusová stanica - Max - Výstavisko. To by linke 23 ako aj cestujúcim z Juhu III mohlo pomôcť.
Pripájam aj ja nadšenie, že sa niečo ohľadom (zatiaľ žiaľ odstaveného) kĺbového nízkopodlažného Citelisu rieši a je aspoň nádej, že sa ho dočkáme a uvidíme jazdiť na linkách. Je tu reč o kĺbových autobusoch a podľa môjho názoru je na veľa linkách potrebný. Na L1 určite áno, hlavne medzi 14:00-17:00, chodím často a ľudia stoja či už v zadnej časti alebo aj vpredu a to už od Maxu až na Juh. Tak isto by sa veľmi zišiel aj na L11, častokrát (samozrejme iba niektoré) linky sú dosť vyťažené až do Kubrice a ešte na zastávke Kubrá, námestie je v autobuse niekedy aj cez 20 ľudí. Okolo 14:00 chodí 11-ka taká plná, že som stál pri predných dverách a bol som rád, že som sa tam natrepal. Ďalej linka 24, ranná 6-ka - mnoho ľudí sa sťažuje, že im v novom CP vzali rannú harmoniku do práce a musia chodiť malým autobusom. Stálo by za úvahu tam klbák vrátiť. Je to škoda.
Napríklad zase taká L23 je podľa mňa totálne nepotrebná a stačil by tam mikrobus pre 9 ľudí, lebo toľko ich po celej dĺžke trasy niekedy ani dokopy nenastúpi!
Reply on: Richard Ščepko #10147:
Pekne napísané ? V mnohých veciach sa zhodneme.
Inak nikto nedefinoval, kde by mal Citelis jazdiť. Len som dával na zváženie opätovné vyhodnotenie z čítačiek. Mňa len ako cestujúceho prekvapil záujem o víkendový spoj smer OC Laugarício. Do nasadenia na konkrétnu linky by politici "kecať" nemali. Toto je plne v réžii mesta a SADky. To len pre upresnenie.
Zdravím,
ak by sa Citelis nasadil do premávky, bol by som veľmi nadšený. Zároveň chcem úprimne poďakovať Richardovi Ščepkovi, za snahu a námahu, ktorú musel už doteraz vyvinúť. Verím, že sa autobus objaví v premávke.

Čo sa týka linky 11, musím povedať, že napr. ja by som ho ocenil. Samozrejme, súhlasím, že na linke 11 sú aj spoje, kde ho určite netreba ale v špičke chodí linka plná aj napriek intervalu 30 minút. Plná myslím, ak je v autobuse 50 a viac ľudí.

Samozrejme, že sa tam vojdú, ale dnes musíme myslieť aj na komfort prepravy a podobne. Napríklad ranný spoj linky 11, čo jazdí okolo 7:30 z Hasičskej na Juh by si kĺb zaslúžil. Chodieva naozaj plný.

Podobne, ako som vravel o linke 11, platí aj na linke 24. Pokiaľ viem, tak minimálne trasa linky 11 umožňuje jazdu kĺbovým autobusom.

Čo ja viem, tak aj napr. spoj linky 5 o 6:25 z Juhu chodí plný a kĺb by tam našiel uplatnenie, podobne aj spoj o 15:00 cez víkendy na linke 11 (avšak najmä na jar a cez leto, vtedy v celej trase). Každopádne, napriek optimalizácií si myslím, že harmoniky stále majú v TN opodstatnenie. Taktiež, nehovorím že veľký ale nejaký nárast bude určite aj v súvislosti s parkovacou politikou.

Čo sa týka máp, tak som príjemne prekvapený, že vydržali. Bodaj by sa rozšírili na viac zastávok.

Pri LED tabuliach netreba zabúdať, že dopravca by 2 mal mať (jednu z AS, a jednu ktorú nikdy neosadil na Braneckého). Jednu určite navrhujem na zastávku Gymnázium!
Tam by bolo super, ak by sa tam zapracovali aj odchody linky do Soblahova.
Nerád by som, aby nebodaj nasadená 18ka vyvolala nejaký spor. Skúsim ešte raz z môjho pohľadu v krátkosti popísať celú situáciu.

Od čias vysokej školy sa venujem bezbariérovosti. V doprave je nízkopodlažnosť jasná budúcnosť (v mnohých západných mestách už niekoľko rokov bežná realita).
Ešte ako "neposlanec" som dotazoval pani Maslovú s otázkami, prečo kĺbové vozidlo nejazdí. Odbíjala ma argumentom vysokej spotreby. Keď som sa pýtal, či to nevedeli pred zakúpením, pokrčila plecami. Ako laik (ktorým som stále) som nerozumel, prečo s týmto vozidlom jazdím v Brne v Kráľovom poli okružnou jazdou. Denne. Opätovným dotazovaním sa objavil ďalší argument - poruchovosť. V Brne som problémy nevidel, aj keď zdolával stúpanie zo Skácelovej smer Technická, resp. na Palačák. Údržba? Podobne ako Solarisy na plyn v Bratislave? Netuším. To ale nie je vecou mesta, ktoré kúpu vozidla zafinancovalo. Teda mesta. Skôr ľudí a ich daňami. Argumenty s nízkopodlažnosťou, vyšším pohodlím prakticky pre všetkých cestujúcich a vyšší štandard brali vážne v Brne, nie v Trenčíne.

Mňa ako cestujúceho zaujímalo, prečo mestom zakúpené (v tej dobe) moderné vozidlo nejazdí alebo len nepravidelne. Mňa v Brne nezaujímalo, či sa niekde vozidlo vytočí alebo nie. Očakával som, že ak sa dopravný podnik rozhodne pre daný typ vozidla, má na to dôvody. Cestujúci nerieši referencie, testovacie a skušobné jazdy, nemusia ho zaujímať polomery. Na to sú predsa odbodníci. Či? Mňa ako cestujúceho zaujíma, či mi príde daný spoj na čas, či jazda bude pohodlná. Prípadne či naozaj príde nízkopodlažné vozidlo, ak je pre daný spoj garantovaný.

Popravde, ak vidím ako niektoré veci v tomto meste fungujú a aké informácie nám predkladajú... Núti ma ich jednoducho overovať a preverovať. Nie raz sa to vyplatilo.
Niektoré veci sa dajú vyriešiť. Pýtal som sa aj na otoč na Sihoti. Bolo mi povedané, že je to otázka probližne 50 000 eur.
Na Električnej pred ZSE presadil primátor odstránenie trafo stanice v tomto roku. Nie je ani majetkom mesta a nie je ani na mestkom pozemku. Bráni totiž výhľadu na nový kostol. Na odstránenie je vyčlenených 40 000 eur. To len pre ilustráciu, že peniaze sú. Škoda, že používajú (podľa môjho názoru) politicky a účelovo.
Ďalšia vec z dneška. V podkroví ZŠ na Dlhých Honoch sa mali robiť nové učebne. Pred pár rokmi bol urobený projekt, čakalo sa na peniaze. Roky plynuli a tak sa zmenili niektoré normy, mesto dalo spraviť nový projekt koncom minulého roka. Problém boli len financie. Potom to videl statik a začal pochybovať. Tak sa dal vypracovať statický posudok, či je vôbec reálna nosnosť. Dnes prišla informácia, že "nie je možné v danom podkroví vykonať výstavbu odborných učební. Staticky by ju podkrovie neunieslo". Na otázku, koľko peňazí mesto vynaložilo, kým vyriešili základnú otázku ohľadom statiky som zatiaľ ešte odpoveď nedostal. Mňa už popravde vytáča takáto neodbornosť/nevedomosť. To len 2 príklady k tej odbornosti.

Neverím tomu, že ak je problém napr. križovatke pri McDonalds, že sa riešenie nenájde. Preboha, veď to snáď neprojektoval veterinár alebo vyštudovaný kuchár - zvárač. Ak mám správne informácie, tak takéto trasy musia byť prejazdné aj kĺbovým vozidlom. Softvér tieto prejazdy simuluje. Ale ak sa s tým dá niečo urobiť, tak to poďme riešiť. Kľudne sa na to budem pýtať... Otoč na Sihoti je ďalšia vec. Alebo píšem úplne bludy? Ak áno, tak smelo do mňa.

Ale ak zoberiem výrez z Infa z roku 2008, tak 18M mala nahradiť Ikarus (http://www.trencin.sk/tmp/asset_cache/link/0000085806/infoweb03.pdf). Miesto toho spolu svorne bačujú v areály SAD.

?
Reply on: kvorka #10145:
11,23,28????? 2 a 6 ??? robim prvu rannu 6 ale co som sa jej obaval,v pohode ju zvladam a nechodim nejak plny!!! aj tieto uvedene linky...ved to vida,robim,stretam....na to Laugo nepoviem niekedy ale tam je problem inde zase... v tomto si nebudeme skratka rozumiet,nic sa neda robit! 11ky v spicke uz chodia kazdych 30 minut,robim o 15tej a chodi aj o 6 kolecko a poloprazdne ...a tie o 9 a 10 su uz tiez v pohode ....ja neviem ci mame rozdielne vnimanie realu alebo co sa deje?! Ja si stojim za svojim skratka ! Ja viem ze je to srdcova zalezitost niektorych vas tieto klbaky v krajskom meste,ja za ne nie som u nas,ja som za autobus s vlekom ale odpajatelnym do buducna! Toto nam tu treba nie je,nemame na to podmienky,ani ho netreba skratka!
Reply on: Marek6283 #10143:
Marek, stačí pozrieť foto, čo tu dal pán poslanec Śčepko - narvaná 24, že ani kočík do nej. Tak podľa mňa na tieto spoje ho treba. A to, že sa ľudia zmestia ešte neznamená, žeby neprivítali veľký bus, no najmä nízkopodlažný! Ak už by ho nebolo treba, potom podľa všetkej logiky by nemala jazdiť jedna z B961E a nie Citelis 18M. Že niekto urobil obehy (SADka, kto iný) že ho "netreba", to neznamená, že by ho nebolo možné riadne využiť ako v čase, keď ho slávnostne uviedli do premávky.

Ja osobne by som ho vedel na linky 24, 11, 8, 11, 1, 22, 23 a 28. Samozrejme zvážiť spoje, ale nikde tam nie je problém otočiť - a v špičke sú spoje dosť vyťažené aj spoje liniek 2 i 6, isto by sa na prvej rannej šestke využil. Prípadne aj na linke 4, spojoch čo idú po VÚO.
Reply on: Marek6283 #10141:
netreba, dnes ráno som si pozrel, ako ide kĺbová 24 i 25 v podaní našich B961E z mekáčka od kávičky. A čuduj sa svete, ten voz stačilo, že si kúsok nadbehol do pravého odbočovacieho pruhu (rozumej tak, že ľavý odbočovací je v smere trasy a pravý odbočuje do toho bočného parkoviska). A nezasiahol vôbec protismer. Takže nevidím dôvod, žeby to #61 nezvládla (napokon aj tu na imhd je foto tohto vozu na 24, takže to musí zvládnuť).
Reply on: S499.1023 #10142:
pridi ku nam,po pol roku povies inak.... nemame tu ani len zastavky na taky autobus,o konecnych sa popisalo uz vela... u nas by to bola vyhra ale bez srandy!!! Pisem s plnou vaznostou,znalostami problematiky a moznosti mesta TN....a nie je ho treba,ved tvorca sucasneho harmonogramu nastavil cestak tak ze je to skratka bez tej harmoniky pohodlne pre ludi v kratkych vozoch ktore na tych linkach jazdia castejsie...vravte si kto chcete co chcete-u nas mi vodici dali za pravdu vsetci!
Reply on: Marek6283 #10141:
Tak vymeniť nízkopodlažný kĺbák za krátky vysokopodlažák, to by bol teda kauf. Inak B961 = 17.590 mm, Citelis 18 = 17.900 mm. Nebude to skôr o zvyku? Ja som jazdil so Škodu 15Tr o dĺžke 17.360 mm a Škoda-Sanos S200Tr o dĺžke 18.000 mm a nemal som pocit, že by ten Sanos mal horšie manévrovacie vlastnosti, skôr naopak.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.