Inak nikto nedefinoval, kde by mal Citelis jazdiť. Len som dával na zváženie opätovné vyhodnotenie z čítačiek. Mňa len ako cestujúceho prekvapil záujem o víkendový spoj smer OC Laugarício. Do nasadenia na konkrétnu linky by politici "kecať" nemali. Toto je plne v réžii mesta a SADky. To len pre upresnenie.
Zdravím,
ak by sa Citelis nasadil do premávky, bol by som veľmi nadšený. Zároveň chcem úprimne poďakovať Richardovi Ščepkovi, za snahu a námahu, ktorú musel už doteraz vyvinúť. Verím, že sa autobus objaví v premávke.
Čo sa týka linky 11, musím povedať, že napr. ja by som ho ocenil. Samozrejme, súhlasím, že na linke 11 sú aj spoje, kde ho určite netreba ale v špičke chodí linka plná aj napriek intervalu 30 minút. Plná myslím, ak je v autobuse 50 a viac ľudí.
Samozrejme, že sa tam vojdú, ale dnes musíme myslieť aj na komfort prepravy a podobne. Napríklad ranný spoj linky 11, čo jazdí okolo 7:30 z Hasičskej na Juh by si kĺb zaslúžil. Chodieva naozaj plný.
Podobne, ako som vravel o linke 11, platí aj na linke 24. Pokiaľ viem, tak minimálne trasa linky 11 umožňuje jazdu kĺbovým autobusom.
Čo ja viem, tak aj napr. spoj linky 5 o 6:25 z Juhu chodí plný a kĺb by tam našiel uplatnenie, podobne aj spoj o 15:00 cez víkendy na linke 11 (avšak najmä na jar a cez leto, vtedy v celej trase). Každopádne, napriek optimalizácií si myslím, že harmoniky stále majú v TN opodstatnenie. Taktiež, nehovorím že veľký ale nejaký nárast bude určite aj v súvislosti s parkovacou politikou.
Čo sa týka máp, tak som príjemne prekvapený, že vydržali. Bodaj by sa rozšírili na viac zastávok.
Pri LED tabuliach netreba zabúdať, že dopravca by 2 mal mať (jednu z AS, a jednu ktorú nikdy neosadil na Braneckého). Jednu určite navrhujem na zastávku Gymnázium!
Tam by bolo super, ak by sa tam zapracovali aj odchody linky do Soblahova.
Nerád by som, aby nebodaj nasadená 18ka vyvolala nejaký spor. Skúsim ešte raz z môjho pohľadu v krátkosti popísať celú situáciu.
Od čias vysokej školy sa venujem bezbariérovosti. V doprave je nízkopodlažnosť jasná budúcnosť (v mnohých západných mestách už niekoľko rokov bežná realita).
Ešte ako "neposlanec" som dotazoval pani Maslovú s otázkami, prečo kĺbové vozidlo nejazdí. Odbíjala ma argumentom vysokej spotreby. Keď som sa pýtal, či to nevedeli pred zakúpením, pokrčila plecami. Ako laik (ktorým som stále) som nerozumel, prečo s týmto vozidlom jazdím v Brne v Kráľovom poli okružnou jazdou. Denne. Opätovným dotazovaním sa objavil ďalší argument - poruchovosť. V Brne som problémy nevidel, aj keď zdolával stúpanie zo Skácelovej smer Technická, resp. na Palačák. Údržba? Podobne ako Solarisy na plyn v Bratislave? Netuším. To ale nie je vecou mesta, ktoré kúpu vozidla zafinancovalo. Teda mesta. Skôr ľudí a ich daňami. Argumenty s nízkopodlažnosťou, vyšším pohodlím prakticky pre všetkých cestujúcich a vyšší štandard brali vážne v Brne, nie v Trenčíne.
Mňa ako cestujúceho zaujímalo, prečo mestom zakúpené (v tej dobe) moderné vozidlo nejazdí alebo len nepravidelne. Mňa v Brne nezaujímalo, či sa niekde vozidlo vytočí alebo nie. Očakával som, že ak sa dopravný podnik rozhodne pre daný typ vozidla, má na to dôvody. Cestujúci nerieši referencie, testovacie a skušobné jazdy, nemusia ho zaujímať polomery. Na to sú predsa odbodníci. Či? Mňa ako cestujúceho zaujíma, či mi príde daný spoj na čas, či jazda bude pohodlná. Prípadne či naozaj príde nízkopodlažné vozidlo, ak je pre daný spoj garantovaný.
Popravde, ak vidím ako niektoré veci v tomto meste fungujú a aké informácie nám predkladajú... Núti ma ich jednoducho overovať a preverovať. Nie raz sa to vyplatilo.
Niektoré veci sa dajú vyriešiť. Pýtal som sa aj na otoč na Sihoti. Bolo mi povedané, že je to otázka probližne 50 000 eur.
Na Električnej pred ZSE presadil primátor odstránenie trafo stanice v tomto roku. Nie je ani majetkom mesta a nie je ani na mestkom pozemku. Bráni totiž výhľadu na nový kostol. Na odstránenie je vyčlenených 40 000 eur. To len pre ilustráciu, že peniaze sú. Škoda, že používajú (podľa môjho názoru) politicky a účelovo.
Ďalšia vec z dneška. V podkroví ZŠ na Dlhých Honoch sa mali robiť nové učebne. Pred pár rokmi bol urobený projekt, čakalo sa na peniaze. Roky plynuli a tak sa zmenili niektoré normy, mesto dalo spraviť nový projekt koncom minulého roka. Problém boli len financie. Potom to videl statik a začal pochybovať. Tak sa dal vypracovať statický posudok, či je vôbec reálna nosnosť. Dnes prišla informácia, že "nie je možné v danom podkroví vykonať výstavbu odborných učební. Staticky by ju podkrovie neunieslo". Na otázku, koľko peňazí mesto vynaložilo, kým vyriešili základnú otázku ohľadom statiky som zatiaľ ešte odpoveď nedostal. Mňa už popravde vytáča takáto neodbornosť/nevedomosť. To len 2 príklady k tej odbornosti.
Neverím tomu, že ak je problém napr. križovatke pri McDonalds, že sa riešenie nenájde. Preboha, veď to snáď neprojektoval veterinár alebo vyštudovaný kuchár - zvárač. Ak mám správne informácie, tak takéto trasy musia byť prejazdné aj kĺbovým vozidlom. Softvér tieto prejazdy simuluje. Ale ak sa s tým dá niečo urobiť, tak to poďme riešiť. Kľudne sa na to budem pýtať... Otoč na Sihoti je ďalšia vec. Alebo píšem úplne bludy? Ak áno, tak smelo do mňa.
11,23,28????? 2 a 6 ??? robim prvu rannu 6 ale co som sa jej obaval,v pohode ju zvladam a nechodim nejak plny!!! aj tieto uvedene linky...ved to vida,robim,stretam....na to Laugo nepoviem niekedy ale tam je problem inde zase... v tomto si nebudeme skratka rozumiet,nic sa neda robit! 11ky v spicke uz chodia kazdych 30 minut,robim o 15tej a chodi aj o 6 kolecko a poloprazdne ...a tie o 9 a 10 su uz tiez v pohode ....ja neviem ci mame rozdielne vnimanie realu alebo co sa deje?! Ja si stojim za svojim skratka ! Ja viem ze je to srdcova zalezitost niektorych vas tieto klbaky v krajskom meste,ja za ne nie som u nas,ja som za autobus s vlekom ale odpajatelnym do buducna! Toto nam tu treba nie je,nemame na to podmienky,ani ho netreba skratka!
Marek, stačí pozrieť foto, čo tu dal pán poslanec Śčepko - narvaná 24, že ani kočík do nej. Tak podľa mňa na tieto spoje ho treba. A to, že sa ľudia zmestia ešte neznamená, žeby neprivítali veľký bus, no najmä nízkopodlažný! Ak už by ho nebolo treba, potom podľa všetkej logiky by nemala jazdiť jedna z B961E a nie Citelis 18M. Že niekto urobil obehy (SADka, kto iný) že ho "netreba", to neznamená, že by ho nebolo možné riadne využiť ako v čase, keď ho slávnostne uviedli do premávky.
Ja osobne by som ho vedel na linky 24, 11, 8, 11, 1, 22, 23 a 28. Samozrejme zvážiť spoje, ale nikde tam nie je problém otočiť - a v špičke sú spoje dosť vyťažené aj spoje liniek 2 i 6, isto by sa na prvej rannej šestke využil. Prípadne aj na linke 4, spojoch čo idú po VÚO.
netreba, dnes ráno som si pozrel, ako ide kĺbová 24 i 25 v podaní našich B961E z mekáčka od kávičky. A čuduj sa svete, ten voz stačilo, že si kúsok nadbehol do pravého odbočovacieho pruhu (rozumej tak, že ľavý odbočovací je v smere trasy a pravý odbočuje do toho bočného parkoviska). A nezasiahol vôbec protismer. Takže nevidím dôvod, žeby to #61 nezvládla (napokon aj tu na imhd je foto tohto vozu na 24, takže to musí zvládnuť).
pridi ku nam,po pol roku povies inak.... nemame tu ani len zastavky na taky autobus,o konecnych sa popisalo uz vela... u nas by to bola vyhra ale bez srandy!!! Pisem s plnou vaznostou,znalostami problematiky a moznosti mesta TN....a nie je ho treba,ved tvorca sucasneho harmonogramu nastavil cestak tak ze je to skratka bez tej harmoniky pohodlne pre ludi v kratkych vozoch ktore na tych linkach jazdia castejsie...vravte si kto chcete co chcete-u nas mi vodici dali za pravdu vsetci!
Tak vymeniť nízkopodlažný kĺbák za krátky vysokopodlažák, to by bol teda kauf. Inak B961 = 17.590 mm, Citelis 18 = 17.900 mm. Nebude to skôr o zvyku? Ja som jazdil so Škodu 15Tr o dĺžke 17.360 mm a Škoda-Sanos S200Tr o dĺžke 18.000 mm a nemal som pocit, že by ten Sanos mal horšie manévrovacie vlastnosti, skôr naopak.
tak potom u tych liniek 24 a 25 ked ich bude vykonavat ta vasa vlajkova lod ako ste ho tu volakedy nazvali,poprosim dopravneho policajta pri MCDonald aby vzdy zastavil premavku ked pojde dotycny autobus tadial aby si mohol nadist cez cely protismer....ved so solo vozidlom sa tam tazko vytaca a dnesny vodici sa veru nedovtipia ze by vam mali nieco take umoznit....a to bude vo viacerych krizovatkach aj na linke 7 a 17(a tia nechodia plne) ,11 ky:) som plne nevidel nejak a najme od stanice na Kubricu uz teda vobec... ....Ten autobus nam bol cert dlzny v Trencine...Oproti ostatnym klbakom je dlhzi a ma aj iny rajd(polomer otacania alebo ako to nazvat,umiestnenie naprav....) ,kiez by ho niekde chceli a vymenili za kratku hoci aj B952e...ale tak to je jasne ze nikomu nevyhovuje ked uz sa kupil...Na linky 1 a 22 nepoviem vtedy ked sa zakupil....dnes uz viac menej zbytocne....jedine zeby ta parkovacia polityka ozaj vratila ludi do busov co zase vo velkom nebude...
Richard gratulujem, začína víťaziť zdravý rozum: už raz vyhral, keď sa poslal prvý návrh novely MHD do diče, prijal sa ten súčasný. Teraz treba na tom robiť, aby sa skvalitnili obehy vozidiel. Mám pocit, že zase máme nejak veľa prejazdov a málo nasadzované dlhé vozidlá #51 až #54. Nehovoriac o tom, že #61 má odstáte toľko čo ten Ikarus vedľa nej... dúfam, že čím skôr sa objaví v premávke, nasadenie na linke 24 a 11 by bolo idálne - ráno a popoludní v špičke 11, inak celodenne 24, a to vrátane víkendu. By som jej spravil osobitné poradie. A ak by vypadla nebodaj pre nejaké choroby spôsobené jej státím, tak ju zastúpi ktorákoľvek B961E.
Mapy sú super, držia, a myslím, že by sa mali postupne rozšíriť (ale aj poopraviť).
Tak skúsim niektoré informácie z posledných dní. Na Finančnej a majetkovej komisii (FMK) som poprosil o informáciu, čo by znamenalo "uviesť" 18M do prevádzky, keďže argument vyššej spotreby už nebol až taký argument. Vyberám:
2. Kvalifikovaný odhad zmeny nákladov v prípade zavedenia kĺbového autobusu a v spolupráci s útvarom dopravy MsÚ Trenčín navrhnúť aj z hľadiska technického na akú linku predmetný autobus zaviesť (viď. tabuľka).
Inak na ďalšej FMK tabuľka vyvolala dodatočné otázky, resp. dovysvetlenie. Mňa zaujalo to, v akom stave máme deklarovanú zálohu + ďalšie veci (ktoré tu nechcem písať).
Nie je to vôbec isté, ale je možné, že sa objaví už v pondelok v prevádzke. Bude sa jeho stav samozrejme sledovať a vyhodnocovať.
Inak mapy na Braneckého a Gymnáziu držia, nikto ich nestrhol, takže tlačím na celoplošné pokrytie. Rozbehla sa aj debata s LED/LCD displejmi na frekventovaných zastávkach. Je snaha integrovať aj PAD do týchto displejov. Čo má svoje + aj -.
Áno, ale linky 7/17 nechodia moc vyťažené ani uprostred trasy. Musím nimi cestovať najmä cez víkend, tak viem. Ale nedávno som išiel aj v špičke a šlo tak do 15-20 ľudí.
Pri linke 11 to býva bežne dvojnásobok (minimálne).
Mesto opäť raz ukazuje, kde má priority v doprave - v novom infe sa na niekoľkých stranách venuje spoplatneniu parkovania. Pri porovnaní o informovaní o zmenách v mhd je to nebe a dudy.
Pre poruchu plynu je uzavretá časť Inoveckej ulice
(03.02.2017, Mesto Trenčín)
Pre poruchu plynu na Inoveckej ulici č. 3 bude dnes 3. februára 2017 približne od 11.00 hod. do 16.00 hod. uzavretá časť Inoveckej ulice v úseku od križovatky so Soblahovskou ulicou po križovatku s ulicou Dlhé Hony. Autobusy MHD budú pretrasované bez ohrozenia obsluhy zastávok na Inoveckej ulici.
Odstránenie takzvanej "A" poruchy, pri ktorej bol zaznamenaný značný únik plynu, si vyžiada výkopové práce. Tie vykoná firma Plus, s.r.o., ktorá nás o tejto situácii informovala.
Otázka od: Michaela z Opatovej, 26.01.2017
Dobrý deň, prosím Vás, dalo by sa s pomocou mesta vyriešiť parkovanie, poprípade dlhodobé státie autobusov na konečnej autobusovej zastávke na Sihoti IV? Mnohokrát tam stoja na ceste aj 3-4 autobusy, ktoré zavadzajú v premávke, obmedzujú výhľad pri vychádzaní z vedľajších ciest. Vodiči sú mnohokrát bezohľaduplní, nakoľko sa cítia, že majú za každých okolností prednosť a blokujú tu premávku. Pritom je tu vybudované parkovisko a o 200 m ďalej smerom k Opatovej druhé odstavné parkovisko a potom obrovská nevyužitá plocha zarastajúca zelinou a neupravovaná od postaveného podchodu pre peších do Kubrej.
Odpoveď:
Róbert Hartmann, vedúci útvaru dopravy:
Parkovanie riešime. V súčasnosti sa projektuje prestavba existujúceho parkoviska pre osobné vozidlá za posledným domom na Opatovskej ulici na parkovisko pre autobusy MHD.
vzory robila SAD-ka, ale otázne je, ktoré sú to spoje, či nie nebodaj prejazdové alebo dojazdové, alebo nábehové na "kolečko". Inak súhlasím, už aby sa #61 dala znovu do premávky na linky 24 a 11.
MA MHD