Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mike #10087:
Tuším ta moja prioritizácia nejak rezonuje 🙂

Neviem, kde som k tomuto pojmu prišiel, ale používa sa aj v dokumente IROP (Integrovaný regionálny operačný program 2014 - 2020). Konkrétne na 9. strane: http://www.partnerskadohoda.gov.sk/data/att/330.pdf
Screenshot posielam v prílohe. Ale keď vám to vadí, skúsim si na to dávať pozor 🙂 Každopádne neviem, čo obnášalo zmenu dopravného riešenia a vyznačenie BUS pruhu v danom úseku. Nie je to síce celkom verzia, ktorú používajú napr. rakúske mestá, ale je to určite posun.
Reply on: Richard Ščepko #10085:
Namiesto prioritizácia sa používa najčastejšie pojem "preferencia". ? To by ma zaujímalo, čo je to za človeka čo mapuje a nastavuje svetelne riadené križovatky na celom Slovensku... Ale na buspruy treba zvyčajne politickú vôľu, súhlas KDI, alebo keď už nič iné tak nejaký projekt a náklady na zmenu vodorovného a zvislého značenia...

Ale na to, čo píše kvorka v #10086 resp. čo sa sťažuje mamička v tom odkaze čo si dal, tak to je čisto iba o ochote niekoho. Ak je k dispozícií 21 NP 12 metrových vozov (teraz opomeniem zaťatosť dopravcu nenasadzovať kĺbový citelis..), tak takých 12-13 vozov by sa malo dať určite garantovať. A pokiaľ tak nechce spraviť turnusy sám dopravca, tak by ho k tomu mal tlačiť mestský úrad - patričný odbor. Ale keďže vieme prístup patričného odboru, tak potom ste ešte na rade vy poslanci, ktorí tiež môžete minimálne rýpať do toho odboru a do dopravcu...
Reply on: Richard Ščepko #10083:
nízkopodlažnosť: v TN info z roku 2010 sa mesto chválilo, že podiel NP vozov á najväčší na Slovensku. Ten podiel je dnes presne vyčítateľný v sekcii "evidenčný stav" tu na imhd. A najlepší už isto nie je a ani nebude. Ale napriek tomu, je v premávke 19 vysokopodlažných vozov (z toho sú 4 harmoniky) a 22 NP/LE vozov (53,7%). Preto garantovanie iba 3 vozov (!!!!) v cestovnom poriadku je výsmech a pľuvanec do tváre. Je výsledkom neschopnosti vedenia mesta, útvaru dopravy a možno i liknavosti dopravcu, že sa mu nechce urobiť lepšie obehy a mesto to necháva na neho (?).

Z tých 22 NP/LE vozov nám nepremáva náš jediný kĺbový voz (!), lebo je super, že sa suší vo vozovni už 3 roky. Pritom by sa kľudne malo dať garantovať minimálne 2/3 tohto počtu, teda 14 vozidiel, pretože by ešte 7 (8) kusov ostalo v premávke ak prípadná náhrada za vypadnuvší NP/LE voz. Ale kedy to niekto pochopí???
Reply on: LUK #10084:
Nádskok je samozrejme preklep. Náskokom bola myslená časová úspora pred stojacimi autami medzi spomínanými križovatkami. V určitých časoch sú pravidelné, takže úspora nie je úplne zanedbateľná.
Prioritizáciou zas bolo myslené uprednostňovanie určitého typu dopravy pred druhým. V tomto prípade uprednostnenie autobusovej pre IAD.

Sibyla Mislovičová by ma nepochválila, je mi to jasné 🙂. Každopádne snáď som to vysvetlil.
Reply on: Richard Ščepko #10083:
pardon, ale prosím preložiť do slovenčiny:
"nádskok"
"Prioritizácia"
Zdravím páni.

Po "sviatkovom" režime pripájam pár informácií:

1. Debata s vedúcim Útvaru dopravy ohľadom BUS pruhu na križovatke smer cestný most od Hasičskej. Vraj minimálne 6 mesiacov nemám počítať, že sa s tým niečo pohne. Plánuje komplexne zmapovať a preveriť s človekom, ktorý nastavuje svetelné križovatky po celom Slovensku. Až na základe jeho výstupu bude niečo riešiť. Či je to správne, fakt neviem posúdiť. Nezdá sa mi, či BUS pruh, prípadne len komunikácia s SSC by nebola prospešnejšia už teraz. Napadlo ma to minulý týždeň v Bratislave (Lamač). Ide o tento úsek: https://www.google.sk/maps/@48.1816196,17.0560971,3a,75y,287.34h,79.72t/data=!3m6!1e1!3m4!1saI4MIDEcHDFeRD0WFz_B8Q!2e0!7i13312!8i6656
Dnes je k svetelnej signalizácii doplnená BUS signalizácia (viď. foto), plus z pravého jazdného pruhu je BUS pruh. Tvoria sa tam kolóny, takže autobus rozhodne získa nádskok medzi križovatkami.

2. Nízkopodlažnosť evidentne netrápi len nás na tomto fóre (facebook.com - skupina Trenčan).

Reply on: kvorka #10081:
ja v to dúfam, pretože aj skúsenosti napríkald poslanca Richarda Ščepka ukazujú, že ho je treba. Rovnakou logikou treba povedať, že ten voz by mal jazdiť spomedzi kĺbakov najviac vyťažené spoje a najdlhšie, zatiaľ čo je tomu presne naopak a sme celému Slovensku na smiech, že robí "zálohu" (ideálne vôbec nenasadzovanú).

Mňa štve, že sú len 3 poradia garantovane nízkopodlažné, a už som videl aj spoje, ktoré napriek "vozíku" vykonáva obyčajná Karosa 952E ?
Bude citelis18 konecne kazdit v roku 2017 alebo pseudovyhovorky vedenia budu pokracovat?
Od 9. januára bude obnovená obsluha zastávky Opatová, ZŠ

(05.01.2017, Mesto Trenčín)

Po ukončení opravy mosta v Opatovej bola v rámci obhliadky miesta na Potočnej ulici vykonaná skúška prejazdu vozidiel MHD pod zrekonštruovaný most. Po konzultácií so zástupcom SAD Trenčín a zástupcami Mesta Trenčín došlo k rozhodnutiu, že od pondelka 9. januára 2017 bude linka MHD č. 4 opäť obsluhovať aj zastávku Opatová, ZŠ. Časy odchodov tejto linky sú zverejnené v aktuálnom cestovnom poriadku MHD Trenčín. Priamo na vývesku zastávky túto informáciu zabezpečí SAD Trenčín.

http://www.trencin.sk/index.php?s-cv-contentID=12288&s-cv-embeddedID=114095
Všetkým diskutujúcim a aj v neposlednom rade našej MHD, rovnako aj všetkým ostatným, ktorí sa úspešne podieľali a stále podieľajú na jej zlepšovaní a rozvoji prajem ŠŤASTNÝ NOVÝ ROK 2017! ?
Jazda linky 50 dnes v noci:
Reply on: MicKys #10076:
Odpoviem v Off-Topic fóre.
Reply on: MicKys #10075:
Zabudol som Dubnica.ZVS +1
Dnes som išiel sobotňajším spojom o 14.10 z Dubnice, žel.stanice smer Krivoklát na Dubnicu,ZVS a mám tu počty ľudí:
Dubnica,žst +2
Dubnica,štadión 0
Dubnica, slobodárne ZŤS +4
Dubnica, k.Nálepku 0
Dubnica, Kolonky +1
Dubnica,SPŠ +10 (cca) -1
Dubnica,Dubničanka 0
Dubnica,ZVS -2
Reply on: kvorka #10070:
Az NESKUTOCNE 3 busy jazdia garantovane nizkopodlazne.kokos ako noty na bubon,ziadny system,ani zmysel.?
Reply on: S499.1023 #10072:
lenže Nr nemá nočnú linku vôbec, ak by ju mala, asi by si neušla možnosť ju mať ziskovú ? Inak ten oznam http://www.sadtn.sk/cms_object/file/1814_navrhobmedzenie_mhd_-_vianoce_2016_a_novy_rok_2017.pdf značí, že linka 50 v noci z 30. na 31. pôjde alebo nie? Dá sa to čítať tak aj tak.?
Reply on: kvorka #10071:
Tak máš aj mestá ako Nitra, kde na Silvestra aj dennú dopravu ukončia ešte skôr ako v bežný deň.
ako má vyerať nočná doprava na Silvestra? Rozhodne nie ako u nás, keď MHD radšej nejde aby sa dalo vyhovárť že ju nik nepoužije, táto taxikárska lobby zmiešaná s neochotou robiť pre ľudí a bohapúste šetrenie pán a primátora na každom rohu, v ostrom kontraste s vyhadzovaním peňazí von oknom ako rpe DIC alebo stojaci Citelis 18M....

Košice: https://imhd.sk/transport/doc/sk/16065/Premavka-MHD-pocas-Silvestrovskej-noci-od-31-12-2016
kratšie intervaly v noci, kĺbaky v premávke
BA: https://imhd.sk/ba/doc/sk/16049/Premavka-MHD-na-Silvestra-a-Novy-rok-31-12-2016-1-1-2017 mimoriadne nočné električky N5,8,10

Nočné linky v PO a ZA sú zachované, len v TN vymýšľme, ako N50 nepustiť.? ☠
A ešte pridávam úryvok otázky z rubriky mesta otázky a odpovede (skrátil som to, pretože veľká časť sa netýkala MHD):
Otázka od: jaro, 19.12.2016
... Do budúcnosti nemusí byť zlý projekt spojenia ulíc Šafárikova/Novomeského alebo Šafárikova /Saratovská. Na Saratovskej by kľudne mohlo vzniknúť odstavisko, ako to je pri cintoríne. Pevne verím tomu, že existujú vízie a dôjde ich naplneniu, aby obyvatelia sídlisk nemuseli zažívať parkovací stres a zároveň sme pozdvihli atraktivitu bývania na sídlisku.
Odpoveď:
Róbert Hartmann, vedúci útvaru dopravy:
...Nad prepojením oboch častí "starého" Juhu sme uvažovali, zatiaľ ale "nepadlo" definitívne rozhodnutie. Toto prepojenie by veľmi uľahčilo trasovanie a plánovanie liniek MHD.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.