Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
A ešte pridávam úryvok otázky z rubriky mesta otázky a odpovede (skrátil som to, pretože veľká časť sa netýkala MHD):
Otázka od: jaro, 19.12.2016
... Do budúcnosti nemusí byť zlý projekt spojenia ulíc Šafárikova/Novomeského alebo Šafárikova /Saratovská. Na Saratovskej by kľudne mohlo vzniknúť odstavisko, ako to je pri cintoríne. Pevne verím tomu, že existujú vízie a dôjde ich naplneniu, aby obyvatelia sídlisk nemuseli zažívať parkovací stres a zároveň sme pozdvihli atraktivitu bývania na sídlisku.
Odpoveď:
Róbert Hartmann, vedúci útvaru dopravy:
...Nad prepojením oboch častí "starého" Juhu sme uvažovali, zatiaľ ale "nepadlo" definitívne rozhodnutie. Toto prepojenie by veľmi uľahčilo trasovanie a plánovanie liniek MHD.
Reply on: S499.1023 #10064:
Samozrejme. Len som chcel napísať aj niečo "pozitívne". Najlepšie na tom je to, že Legionárska sa nahlási stále, hoci funguje už druhý deň a to stále obojsmerne!!!
Taktiež označník bol namontovaný k prístrešku, a teda namiesto začiatku je v strede zastávky!!!!

Ďalej som si všimol, že na autobuse Crossway #16 je nová reklama, ktorá propaguje Decodom a Whirlpool. Na reklamu síce bola umiestnená nálepke o SAD-ke, ale na interné evidenčné číslo sa opäť zabudlo a je prekryté. Nachádza sa iba vo vnútri.

Ďalej som si všimol, že SAD-ka stále neodstránila z označníkov plastové tabuľky (teda ich časti), na ktorých nie sú nalepené žiadne linky.

Na webe mesta sa píše o ukončení rekonštrukcie mosta v Opatovej, o linke 4 však ani zmienka: http://www.trencin.sk/index.php?s-cv-contentID=12288&s-cv-embeddedID=113853

Zastávka Stavokov sa už zobrazuje na mojbus.sk relatívne správne, avšak myslel som, že bude viac v strede ulice. Ešte som sa tam nebol pozrieť osobne ale zajtra sa mi to už dúfam podarí.

Reply on: Jacob #10060:
+ ostatní.
Mne osobne sa nepozdáva nie ani tak to, že vypisujú, ako sa nedá spraviť hlásenie zastávky iba v jednom smere, alebo na konečnej... Teda ono je aj to choré, ale na to sme žiaľ na Slovensku úplne bežne zvyknutí,,,
Ale čo ma udivuje viac je to, že tí čo napísali tú odpoveď si myslia, že sme takí blbí a v 21. storočí im takúto výhovorku zhltneme. Buď si myslia, že majú dočinenia s nejakými dementami alebo 10 ročnými deťmi, alebo na tom odbore dopravy sami tomu uverili keď im to niekto zo SADky povedal... (a to už môže byť problém...)
všetko je to o vedomosti, chcení a právomoci - tu žiaľ mesto výrazne pokuláhava, hoci na to už roky tlačíme. Treba povedať, že niektoré veci sa urobili, veľa žiaľ ešte nie. K hláseniam: jasné že to musí ísť a ide, len tu mesto netlačí dostatočne: má predsa sankčný mechanizmus, je kontrolným orgánom súčasne. A odpoved S499 o tom, že sú aj jednosmerné zastávky, jasne hovorí, že chyba je u dopravcu, lebo nech je to už akokoľvek programovateľné, dá sa to. Ale to, že od augusta nie je schopné mesto s dopravcom aspoň robiť všetko tak, ako ukladá zákon, je na poľutovanie, resp. na poriadny výprask korbáčom, lebo keby nezaplatíme dane, to nás budú exekvovať, ale robiť si trhací kalendár z cestovného poriadku dopravcovi prešlo.

Preto ja a ani iní, nepoľavíme a budeme naďalej mesto bombardovať, nech sa spamätá, sú tam pre nás rôzne neviditeľné veci, ale kopec záležitostí vyrieši žiadosť podľa zákona 211/2000 Z.z. ? Potom nezmysly s licenciami nebudú všetci žrať ako dané, keď pravda je inde - u nás linky MHD nemajú licenčné čísla a v licencii mesta na MHD je číslo 26 voľné - takže to bolo zase o tom, že CP spracovala SADka na základe podkladov a zrzau nie je linka 26 a celé vedenie mesta vyzerá ako idioti, čo mesiac propagujú nový CP a zrazu vyjde s inou linkou - ale tak im treba, keď si nedupnú a nechajú sa takto manipulovať!

Chrápanie nášho Citelisu 18M je úplna blbosť - tento typ vozu má v Brne spotrebu 58-61 litrov, kĺbová Karosa 961E má trochu menej, ale spotreba 51-55 značí, že to je úplne v poriadku. Takže: od roku 2008 do 2012 to nevadilo a zrazu áno? Zaujímavé, keďže kalkulácia nákladov dopravcu spotrebu nevyčísľuje podľa každého vozu, ale priemerom! Phce, toto celé smrdí a poriadne.
Reply on: S499.1023 #10064:
Sadisticky koncept prace: ani prst pohnut,nemysliet,vyhpvarat sa.
Reply on: MA MHD #10063:
Ide predsa o princíp, o to, že sa absurdne vyhovárajú, nie o to, že to práve teraz už netreba.
Reply on: S499.1023 #10061:
K hláseniam:
- problém s hlásením zastávky Legionárska už nie je podstatný, nakoľko od zajtra je znova obnovená aj smer AS.
- ohľadom konečných aj niektorých ďalších vecí, tak na to sa budem znova pýtať kompetentných.
Reply on: LUK #10058:
Papľuhárovsko-Trabelssiovskej klike sa s tým nechcelo srať, tak si vymysleli toto. Čo v Trenčíne neexistuje žiadna zastávka len v jednom smere? Nie som Trenčan, ale vidím na linke 1 zastávku Ku Štvrtiam len v jednom smere, zastávku Dolný Šianec tiež len v jednom smere...

Hlásenie detto.

Mal by im to primátor o***ať o hlavu - a samozrejme v zmluve mesto/dopravca by za to mala byť sankcia.
Reply on: MA MHD #10054:
To je úplná blbosť, zastávka sa musí dať hlásiť v jednom smere, len oni určite toto povedali, lebo to buď nevedia nastaviť takto alebo sa im to nechce, nastaviť sa to musí dať na 100%.

To isté aj pri konečnej, dá sa to určite nastaviť, len oni to zase nevedia alebo sa im nechce. Doteraz to išlo ako malo, a pridajú sa zastávky a dosere sa to. To je teda záhada.
Podľa interného časopisu "Karosář" v Ivecu, resp. CNHI industrial vo Vysokom Mýte (bývalá Karosa) má SAD Trenčín jedného z najlepších vodičov zo súťaže z 9 krajín.
Chcel som pridať niečo pozitívne ? .
Reply on: MA MHD #10054:
"nedá zastávka zrazu hlásiť len v jednom smere, pretože by to narušilo nadväznosť hlásení"

to v ktorej reči napísali? pretože zatiaľ som si to do slovenčiny preložil iba ako "nechce sa mi s tým babrať"
Reply on: S499.1023 #10056:
Nedokážem to takto exaktne napísať. Faktom ale je, že projektant Terminálu a vedúci útvaru je tá istá osoba. Na druhej strane tie väžby na ďalšie osoby sú ešte viac zaujímavé. Nikdy som však neveril na zlých developerov, zlých podnikateľov a pod. Oni korumpujú, lobujú vo svoj prospech a diktujú pravidlá. Ale to len preto, že im to akékoľvek vedenie a politici vo všeobecnosti dovolia. Ale to už je iná téma.

@MA MHD: Idem im to poslať, to je dobrý nápad.
Reply on: Richard Ščepko #10051:
Primátor to vedieť nemusí. Ale na útvare dopravy by mal mať ľudí, ktorí to vedia a nebudú nahrávať Trabelssiemu.
Reply on: Richard Ščepko #10049:
Bolo by dobré tieto fotky ukázať útvaru dopravy rsp. SAD-ke.
Reply on: Jacob #10044:
Zastávku Legionárska nehlási preto, že sa vraj (aspoň podľa útvaru dopravy a SAD) nedá zastávka zrazu hlásiť len v jednom smere, pretože by to narušilo nadväznosť hlásení.

"Konečná, prosím vystúpte" sa nehlási preto, že na priebežných konečných (napr. Noviny, Opatová) to robilo zmätok. A SAD zrejme nevie spraviť hlásenia tak, aby sa toto hlásenie spúšťalo len na vybraných zastávkach.
Reply on: Richard Ščepko #10049:
Čo sa týka internetu, tak ten nefunguje v autobusoch už dlhšiu dobu (teda aspoň vždy vtedy, keď sa pokúšam pripojiť). A chyba nebude v mojom zariadení, pretože som to skúšal s viacerými.
Reply on: kvorka #10050:
K téme Laugaricio:
ja som dostal z útvaru dopravy odpoveď, že nakoľko v mesiaci september nastúpilo na zastávke OC Laugarício 30 cestujúcich/sobota alebo nedeľa, v čase od 12.00 do 20.00 hod. sa z tohto dôvodu o posilnení neuvažuje.

Záhada je v tom, prečo potom je väčšinou v tej 24 2-krát toľko cestujúcich.
Reply on: kvorka #10050:
Povedzme si ale na rovinu. Primátor asi nemôže vedieť všetko. Ak sa oblasťou vozového parku nezaoberá (možno) ako hobby, tak o týchto veciach nemusí ani tušiť. Zvlášť ak priznal, že MHD ani nevyužíva. Nečakajme od neho veci tohto typu, ak autobusom možno roky ani nešiel.
Na druhej strane, ak je deklarovaná jedna z priorít oblasť dopravy, chcelo by to mať tím zaujímavých ľudí, ktorí majú nejaké skúsenosti. Nepredpokladám, že je ľahké nájsť jedného, ktorý dokáže vidieť dopravu komplexne a v súvislostiach.
Mňa len fakt mrzí, že popri Švajčiarskych kantónoch (čo inak vôbec nemusí byť blbosť) sa nepozerá aj na ich model dopravy. Videl som to pri téme Terminál. Žiadne prestupné uzly, žiadne minimálizácie čakania, žiadna prioritizácia alternatívy voči IAD. Ukazoval som mu nový terminál mesta Aarau (počet obyvateľov ako NMn/V). Naivne som si myslel, že ho Švajčiarkom zaujmem. ? Bolo by to super, postupne a systematicky aplikovať niektoré osvedčené postupy zo zahraničia. Žiaľ.
Na systémovejšie veci/zmeny sme v tomto meste asi ešte nedorástli, možeme sa tešil aspoň z tých menších posunov... ? Ale nemyslím si, že to tak bude večne.

BTW: Včera som bol pol dňa vo Viedni. 2 dospelý, dve malé deti + kočík. Kominácia Metro - autobus. Rýchle, aj s kočíkom pohodlné cestovanie. Nikoho nebolo treba prosiť o pomoc pri nastupovaní/vystupovaní. Nič dokonalé, len logické. Od tlačítok vo výťahu cez prestupné uzly. Auto čakalo v parkovacom dome. Trenčín nie je Viedeň a nikdy nebude, ale mrzia tie veci, ktoré by sa dali aplikovať aj tu. Mrzia každou takouto návštevou.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.