Sumár som sem zatiaľ dával iba ja v príspevku #9981 . Iný nie je.
V ňom chýba ešte zrušenie spojov na linkách 2 a 12 po 19. hodine, čím po tomto čase zostávajú Biskupice aj Noviny aj Nozdrkovce bez obsluhy.
Taktiež ešte došlo ku skráteniu jedného pôvodne okružného ranného spoja l 17 len po priemyselný park.
rovno s ním do premávky; inak dopadne ako jeho prehnitý maďarský sused ?
Vedenie mesta má k dispozícii podľa zmluvy vozový park s istou skladbou a je len a len na ňom, čo kedy a kde bude jazdiť (rovnako ako malý počet vozíkov v aktuálnom CP). Marš na linky 1,11 a 24 s vozom #61
Veď to je na tom to smutné, že vedenie mesta na to netlačilo (mám to aj potvrdené). Pritom som sa niekoľko krát na to za ostatné 2 roky pýtal. Tu nikto nechce búchať do stola. Neverím však tomu, že by sa ešte lepšie riešenie nenašlo. O víkendoch ani nehovoriac. Toto fakt nie je primárne problém SADky.
No a pripojím pár fotografii z dneška. Celkom paradox. Najstarší a najmodernejší pekne odstavení spolu v areáli SAD Trenčín.
Zaujímavé to je aj na linke 12. Spoj o 10:49x z Jána Zemana je garantovane vykonávaný NP vozidlom. Ale spoj, ktorý predtým na zastávku príde nie je garantovane NP, hoci Jána Zemana je iba priebežná konečná a vozy sa tam nemenia.
Ak teda má odtiaľ odísť NP, tak na tom spoji čo tam príde 10:49 muselo prísť NP, ale vyznačili ho iba v jednom smere. Toto je dôkaz toho, ako sa iba náhodne vyznačujú niektoré z NP spojov. Takže možno 15 z 22 NP vozov má každý vyznačené po pár NP spojoch a zvyšok jazdí bez garancie.
Na tej linke 1 sú "až" 4. A pritom jazdí tam už množstvo sólo spojov, ktoré sú NP, len nie sú garantované. Rovnako aj na linkách 3, 5, 22 by ich mohli vyznačiť viac. Linka 11 v "a" až 2 NP spoje, linka 13 nemá celkom žiadny.
A pritom by sa mali na úrade snažiť aby ich bolo čo najviac. Pomáhajú seniorom, ľuďom na vozíkoch, mamičkám s kočíkmi a pod. A obzvlášť na tak frekventovaných linkách ako sú napr. 11 a 13, keď tam už silou mocou nedajú kĺby, tak tie sóla mohli dať aspoň všetky NP a staré schodíkové Karosy mohli dať na nejaké menej vyťažené linky.
pche, na linke 1 je až 1( JEDEN ) nízkopodlažný garantovaný spoj! Pritom už dávno neplatí, že na linke jazdia len kĺbové vozidlá, a náš jediný kĺbový NP voz stojí a stojí a vedenie mesta to toleruje a toleruje, čím koná v rozpore s povinnosťami riadneho hospodára a dopúšťa sa trestného činu porušovania povinností pri správe cudzieho majetku
- naše peniaze zapaltili voz Citelis 18M
- z našich peňazí sa platia výdavky na MHD
- primátor odpíše poslancovi na logickú interpeláciu odôvodnenie, akoby ten voz vlastnilo mesto
- ako to, že voz sa počas záručnej doby potom nereklamoval?
- prečo mesto netrvá na jeho výmene za iný nízkopodlažný kĺbak, ke´d žaidny nemáme?
Toto bije do očí tak ako plaváreň na ostrove bez sietí. Nuž, čo primátor, to perla Považia. Nech už ide kade ľahšie, Toskár jeden.?
toto vyzerá tak na vyznačenie cca 6ks autobusov NP/LE ako garantovaných. KeĎže mesto má k dispozícii u dopravcu 22ks NP/LE vozov, navrhujem, aby bolo vyznačených garantovane 17ks vozov a 4ks budú pre NP/LE záloha, ktorá však môže jazdiť negarantovane. Víkend by dokonca mal byť NP/LE z drvivej väčšiny.
Tu však paltí: čo si mesto objednalo, to má. Teda, je chyba mesta, že netrvalo na tom, aby dopravca vyzančil väčší počet garantovaných NP/LE spojov! Takže to nie je chyba SAD, lebo platí, že tam nie je dôvod "myslieť", tam sa len urobí. A toto sa dá urobiť okamžite, pretože obehy si urobil dopravca, tak nech len doplní do CP značky vyššieho počtu vozov a cenou bude len prelepenie CP na zastávkach. ?
Je síce pravda, že zachádzanie do obratiska zdržuje, ale aspoň v tom nebude taký chaos, ako je teraz! Časom sa možno nájde nejaké riešenie na povolenie zastávok.
Každopádne, je nutné, aby sa tie obratiská aspoň osvetlili. Kubrá je, ale Biskupice aj Sihoť sú teraz naozaj úplne v tme.
Máš pravdu, že teraz nie je otočom, ale od 11-teho zasa bude. Spoje linky 12, ktoré jazdili len po Karpatskú boli predĺžené až do Biskupíc na cintorín.
Ešte doplním, že na linke 12 bol zrušený posledný pár spojov o 19. hodine, a na linke 2 spoj o 20:25 zo Sihote. Takže obsluha Biskupíc, Novín aj Nozdrkoviec končí aj cez pracovné dni už o 18. hodine!
Že by za tých 15 sekúnd stanicovania (no dobre, v Trenčíne minúta kvôli prikladaniu kháru) do všetkých dvorov potrebovala vchádzať sanitka?
A inak, ak majú (nezmyselne) vchádzať do obratiska, tak sa to má aj dôsledne vymáhať.
Ako som už veľakrát povedal - keď bol v čase hrôzovlády HZDS Lajko Hudek ministrom vnútra (aféra keď ho kopneš do gúľ, dám ti pusu na čelo), nič netušiac vyslovil jednu veľkú pravdu - Vieš ako, policajti debili. Oni to zosumarizovávali.
Taký, že v smere z Kubrice do mesta má linka 11 oficiálne zachádzať do otoča k označníku. Avšak polovica vodičov tam naozaj chodí (aj keď polovica asi nie, to menej) a zvyšok zastavuje len na ceste, pri prechode kde sa pôvodne chystal označník (sú tam 4 skrutky) (a teda na opačnej strane cesty, ako je obratisko a zastávka).
Zastávku pri prechode neschválil ODI z dôvodu, že sú tam vjazdy do dvorov. Preto by sa malo chodiť do obratiska.
A celý problém je v tom, že môžeš stáť vzorne a na čas pri označníku MHD a čakať na 11-tku, a ak vodič zájde do obratiska, máš šťastie, ale niektorý ak nikoho neuvidí pri 4 skrutkách, tak ide ďalej, a ten, čo stál vzorne na zastávke má smolu. Bol som svedkom množstva takých prípadov.
Preto vyžadujem od útvaru dopravy aby nariadil SAD aby jej vodiči povinne zachádzali do obratiska. Rovnako je to aj v Biskupiciach, akurát, že tam sa rieši aj osvetlenie.
milan002