Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Richard Ščepko #10089:
iste, len ak to občas čítajú tu, mohli by aj sami nejaké "body" pochytať a prísť s "vlastným" nápadom, lebo tu to majú popísané až až. Ale díky, som rád, že aspoň niekomu nie je vyhadzovanie peňazí von oknom blízke ?
Reply on: MA MHD #10091:
- linka 6 do Zlatoviec NEJDE cez priemyselný park (hoci podľa cestovných poriadkov na zastávke sa to tak zdá, lebo sú naprd), zato ide (väčšinou) až na Sihoť
- zo stanice do Zlatoviec ide linka 25 min
- pôvodná trasa nie je možná, takže buď sa Zlatovčania budú krútiť takto alebo cez Istebník a Orechové linkou 3
- Zlatovce majú okrem liniek 3 a 6 ešte aj väčšinou spojov linky 5 a linky 13 a 27
Z otázok a odpovedí (www.trencin.sk):
Otázka od: Janka Šimková, 10.01.2017
Dobrý deň, podľa nového grafikonu MHD si pomaly zvykáme na nezmyselné cestovanie obyvateľov Zlatoviec linkou č. 6. V minulosti sa cestujúci, ktorý nastúpil na žel. stanici dostal do Zlatoviec za asi 15 min. Dnes touto nekonečnou linkou precestuje pol Trenčína, cez priemyselný park, Záblatie Rybáre, aby sa dostal naspäť do Zlatoviec, trvá to cca 30 minút. Nebolo by lepšie, keby ste Zlatovčanom vrátili linku č. 13 okolo Old Heroldu. Určite by ste vyhoveli veľa ľuďom.

Odpoveď:
Miloš Minarech, útvar dopravy:
V súčasnosti sa zmena cestovného poriadku neplánuje. Počas modernizácie železničnej trate došlo k zrušeniu žel. priecestia na Hlavnej ulici a priecestia do Záblatia. Trasovanie linky nebolo možné zachovať. Preto sa pristúpilo k novému trasovaniu, ktoré má linka č. 6.
Zdravím všetkých, po dlhšej dobe opäť pridám aktuality z mojich ciest MHD. Bohužiaľ, až na jednu sú všetky negatívne:
- na Karose #42 nefunguje polovica zadných dvier (neotvára sa)
- stále si všímam, že vodiči zastavujú ďaleko od kasselákov, a to hlavne na Legionárskej smer Juh. Napríklad dnes vodič linky 24 (evidenčné číslo si nepamätám) okolo 16:45 zastavil asi pol metra od kasseláku, hoci zastávka bola odhrnutá. Vzhľadom na to, že blízko zastavujú asi 2-3 vodiči, sú kasseláky pri tomto prístupe vyhodená investícia. A v zastaveniu už lampa nebráni!
- vozidlám opäť zle fungujú transparenty, napr. dnes okolo 16:40 na Legionárskej smer Sihoť linka 12, vzadu označená ako linka 6.
- asi týždeň dozadu som si všimol, že na zastávke Stavokov chýba hlásenie "zastávka na znamenie". Intonácia novej nahrávky je tiež zaujímavá. Zastávka je vyznačená pod Novým mostom, vodorovným značením aj prenosnými označníkmi (z toho jeden starý, pôvodne myslím z VUO).
- Na linke 22 opäť jazdia kĺbové autobusy!!! Dnes o 16:39 na Legionárskej kĺbová 22 smer Juh. Bohužiaľ, nemám foto. Na škodu je, že moc plná nebola.
- Na autobuse #16 naďalej chýbajú z vonkajšej strany evidenčné čísla podniku.
K cestovnému poriadku a výprave:
- Aj mne prekáža nízky počet vyznačených spojov "i" a pritom máme až 22 NP vozov. K Citelisu 18M sa ani nevyjadrujem.
- Linka 23 naďalej vozí vzduch a to vrátane špičky! Pravidelne tam vidím tak asi do 5-10 ľudí a cez víkendy zvyčajne 0-3. Naozaj nerozumiem tomu, prečo nemôže jazdiť k Výstavisku (myslím priamo k nemu). Obsluhovala by MAX, zlepšila by sa obsluha sídliska Pod sokolice a hlavne, vyťaženosť by zabezpečili aj výstavy na výstavisku (dnes je tam doprava často problematická).
- Rovnako je pre mňa nepochopiteľný nízky počet zastávok na znamenie, aj to, že na Juhu I stále zostávajú pôvodné názvy zastávok (a na jednom sídlisku sú tak názvy podľa dvoch koncepcií).
- Na linke 11 aj 24 som napriek ich vyťaženosti stále kĺb nevidel, hoci je opodstatnený. Alebo je nejaký pravidelný kĺb na 11 a 24(okrem ranných), o ktorom neviem?

Rovnako nechápem, na čo chce útvar dopravy čakať pol roka??? Veď bus pruh sa dá vytvoriť skôr a aj bez komplexného zmapovania. Neustále mám pocit, že sa hľadajú len dôvody prečo sa niečo nedá, či už je to ohľadom CP, hlásenia zastávok, máp, nízko-podlažných spojov, bus pruhu a mnoho ďalších.

Tak a po spŕške negatívnych správ a kritiky, prichádzam AŽ S 1 pozitívnou:
- Už sa začali na zastávkach osádzať nové prístrešky ? ! Zatiaľ som ich videl na zastávkach Istebnícka smer Zlatovce a Hanzlíkovská smer Zlatovce. Sú pomerne veľké (z 3 dielov) a myslím, že aj s lavičkou (bola už tma, tak neviem na 100%). Avšak, bez bočníc.
Fotografie zatiaľ nemám, keďže som len išiel okolo busom. Keď budem mať, tak pridám.
Reply on: kvorka #10086:
Chcem sa tým začať zaoberať a pýtať sa na to. Len si k tomu musím sadnúť a nejak zosumaritovať niektoré veci. Plus stále mám nedokončené veci z minulého roka na ktoré sa chcem pýtať.
Zatiaľ sa mi osvedčilo, ak všetko danému úradníkovi nachystám, popíšem (ideálne aj graficky) a navrhnem riešenie. Jadnoducho sa s nimi potom ľahšie komunikuje v danej veci. Cez víkend by som si k tomu rád sadol, keďže v pondelok máme VMČ Stred (následne sa pýtať na MsZ).

Najideálnejšie je ale zájsť s daným človekom z úradu na pivo alebo kávu 🙂 Posísať mu daný stav, ukázaď dôsledky a navrhnúť riešenie. Celkom jednoduché, nie? 🙂
Reply on: Mike #10087:
Tuším ta moja prioritizácia nejak rezonuje 🙂

Neviem, kde som k tomuto pojmu prišiel, ale používa sa aj v dokumente IROP (Integrovaný regionálny operačný program 2014 - 2020). Konkrétne na 9. strane: http://www.partnerskadohoda.gov.sk/data/att/330.pdf
Screenshot posielam v prílohe. Ale keď vám to vadí, skúsim si na to dávať pozor 🙂 Každopádne neviem, čo obnášalo zmenu dopravného riešenia a vyznačenie BUS pruhu v danom úseku. Nie je to síce celkom verzia, ktorú používajú napr. rakúske mestá, ale je to určite posun.
Reply on: Richard Ščepko #10085:
Namiesto prioritizácia sa používa najčastejšie pojem "preferencia". ? To by ma zaujímalo, čo je to za človeka čo mapuje a nastavuje svetelne riadené križovatky na celom Slovensku... Ale na buspruy treba zvyčajne politickú vôľu, súhlas KDI, alebo keď už nič iné tak nejaký projekt a náklady na zmenu vodorovného a zvislého značenia...

Ale na to, čo píše kvorka v #10086 resp. čo sa sťažuje mamička v tom odkaze čo si dal, tak to je čisto iba o ochote niekoho. Ak je k dispozícií 21 NP 12 metrových vozov (teraz opomeniem zaťatosť dopravcu nenasadzovať kĺbový citelis..), tak takých 12-13 vozov by sa malo dať určite garantovať. A pokiaľ tak nechce spraviť turnusy sám dopravca, tak by ho k tomu mal tlačiť mestský úrad - patričný odbor. Ale keďže vieme prístup patričného odboru, tak potom ste ešte na rade vy poslanci, ktorí tiež môžete minimálne rýpať do toho odboru a do dopravcu...
Reply on: Richard Ščepko #10083:
nízkopodlažnosť: v TN info z roku 2010 sa mesto chválilo, že podiel NP vozov á najväčší na Slovensku. Ten podiel je dnes presne vyčítateľný v sekcii "evidenčný stav" tu na imhd. A najlepší už isto nie je a ani nebude. Ale napriek tomu, je v premávke 19 vysokopodlažných vozov (z toho sú 4 harmoniky) a 22 NP/LE vozov (53,7%). Preto garantovanie iba 3 vozov (!!!!) v cestovnom poriadku je výsmech a pľuvanec do tváre. Je výsledkom neschopnosti vedenia mesta, útvaru dopravy a možno i liknavosti dopravcu, že sa mu nechce urobiť lepšie obehy a mesto to necháva na neho (?).

Z tých 22 NP/LE vozov nám nepremáva náš jediný kĺbový voz (!), lebo je super, že sa suší vo vozovni už 3 roky. Pritom by sa kľudne malo dať garantovať minimálne 2/3 tohto počtu, teda 14 vozidiel, pretože by ešte 7 (8) kusov ostalo v premávke ak prípadná náhrada za vypadnuvší NP/LE voz. Ale kedy to niekto pochopí???
Reply on: LUK #10084:
Nádskok je samozrejme preklep. Náskokom bola myslená časová úspora pred stojacimi autami medzi spomínanými križovatkami. V určitých časoch sú pravidelné, takže úspora nie je úplne zanedbateľná.
Prioritizáciou zas bolo myslené uprednostňovanie určitého typu dopravy pred druhým. V tomto prípade uprednostnenie autobusovej pre IAD.

Sibyla Mislovičová by ma nepochválila, je mi to jasné 🙂. Každopádne snáď som to vysvetlil.
Reply on: Richard Ščepko #10083:
pardon, ale prosím preložiť do slovenčiny:
"nádskok"
"Prioritizácia"
Zdravím páni.

Po "sviatkovom" režime pripájam pár informácií:

1. Debata s vedúcim Útvaru dopravy ohľadom BUS pruhu na križovatke smer cestný most od Hasičskej. Vraj minimálne 6 mesiacov nemám počítať, že sa s tým niečo pohne. Plánuje komplexne zmapovať a preveriť s človekom, ktorý nastavuje svetelné križovatky po celom Slovensku. Až na základe jeho výstupu bude niečo riešiť. Či je to správne, fakt neviem posúdiť. Nezdá sa mi, či BUS pruh, prípadne len komunikácia s SSC by nebola prospešnejšia už teraz. Napadlo ma to minulý týždeň v Bratislave (Lamač). Ide o tento úsek: https://www.google.sk/maps/@48.1816196,17.0560971,3a,75y,287.34h,79.72t/data=!3m6!1e1!3m4!1saI4MIDEcHDFeRD0WFz_B8Q!2e0!7i13312!8i6656
Dnes je k svetelnej signalizácii doplnená BUS signalizácia (viď. foto), plus z pravého jazdného pruhu je BUS pruh. Tvoria sa tam kolóny, takže autobus rozhodne získa nádskok medzi križovatkami.

2. Nízkopodlažnosť evidentne netrápi len nás na tomto fóre (facebook.com - skupina Trenčan).

Reply on: kvorka #10081:
ja v to dúfam, pretože aj skúsenosti napríkald poslanca Richarda Ščepka ukazujú, že ho je treba. Rovnakou logikou treba povedať, že ten voz by mal jazdiť spomedzi kĺbakov najviac vyťažené spoje a najdlhšie, zatiaľ čo je tomu presne naopak a sme celému Slovensku na smiech, že robí "zálohu" (ideálne vôbec nenasadzovanú).

Mňa štve, že sú len 3 poradia garantovane nízkopodlažné, a už som videl aj spoje, ktoré napriek "vozíku" vykonáva obyčajná Karosa 952E ?
Bude citelis18 konecne kazdit v roku 2017 alebo pseudovyhovorky vedenia budu pokracovat?
Od 9. januára bude obnovená obsluha zastávky Opatová, ZŠ

(05.01.2017, Mesto Trenčín)

Po ukončení opravy mosta v Opatovej bola v rámci obhliadky miesta na Potočnej ulici vykonaná skúška prejazdu vozidiel MHD pod zrekonštruovaný most. Po konzultácií so zástupcom SAD Trenčín a zástupcami Mesta Trenčín došlo k rozhodnutiu, že od pondelka 9. januára 2017 bude linka MHD č. 4 opäť obsluhovať aj zastávku Opatová, ZŠ. Časy odchodov tejto linky sú zverejnené v aktuálnom cestovnom poriadku MHD Trenčín. Priamo na vývesku zastávky túto informáciu zabezpečí SAD Trenčín.

http://www.trencin.sk/index.php?s-cv-contentID=12288&s-cv-embeddedID=114095
Všetkým diskutujúcim a aj v neposlednom rade našej MHD, rovnako aj všetkým ostatným, ktorí sa úspešne podieľali a stále podieľajú na jej zlepšovaní a rozvoji prajem ŠŤASTNÝ NOVÝ ROK 2017! ?
Jazda linky 50 dnes v noci:
Reply on: MicKys #10076:
Odpoviem v Off-Topic fóre.
Reply on: MicKys #10075:
Zabudol som Dubnica.ZVS +1
Dnes som išiel sobotňajším spojom o 14.10 z Dubnice, žel.stanice smer Krivoklát na Dubnicu,ZVS a mám tu počty ľudí:
Dubnica,žst +2
Dubnica,štadión 0
Dubnica, slobodárne ZŤS +4
Dubnica, k.Nálepku 0
Dubnica, Kolonky +1
Dubnica,SPŠ +10 (cca) -1
Dubnica,Dubničanka 0
Dubnica,ZVS -2
Reply on: kvorka #10070:
Az NESKUTOCNE 3 busy jazdia garantovane nizkopodlazne.kokos ako noty na bubon,ziadny system,ani zmysel.?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.