VozidláAutobusy › Troliga Bus Pegasus

Troliga Bus Pegasus

Úvod

Prímestský autobus Troliga Bus Pegasus dĺžky 10,2 m vyrábala spoločnosť Troliga Bus v rokoch 2010 - 2018 vo svojom výrobnom závode v Levoči. Išlo o kratšiu verziu 12-metrového autobusu typu Fenix.

Do evidenčného stavu vozidiel popradskej MHD zaradila na krátku dobu v roku 2019 spoločnosť SAD Poprad jeden jazdený autobus tohto typu, ktorý pôvodne premával v prímestskej doprave a v MHD Svit. Okrem neho sa na linkách MHD v predchádzajúcom období objavovali aj ďalšie vozidlá tohto typu v prípade nedostatku prevádzkyschopných mestských autobusov.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Troliga Bus Pegasus PP-399CY 2011 2019 2019 1
Spolu 2011   1

Technické parametre

Dĺžka 10200 mm
Šírka 2550 mm
Výška 2910 mm
Rázvor 5400 mm
Počet dverí 2
Počet miest na sedenie 41 + 1
Počet miest na státie 30
Celkový počet miest 71 + 1
Pohotovostná hmotnosť 9092 kg
Celková hmotnosť 15000 kg
Motor Cummins ISB6.7E5 250, Euro 5, naftový, kvapalinou chladený, preplňovaný radový šesťvalec s priamym vstrekovaním
Výkon motora 184 kW / 2300 rpm
Objem motora 6693 cm3
Maximálna rýchlosť 100 km/h
Prevodovka ZF 6S 1010 BO, manuálna 6-stupňová, s retardérom Telma
Nápravy predná: Voith IFS TJ50-195, nezávislé zavesenie kolies
zadná: Dana G150, tuhá, hnacia
Pneumatiky 285/70 R 19,5

Fotografie

Opis

Samonosnú karosériu dvojnápravového autobusu zvarili z tenkostenných oceľových profilov a zvonku opláštili kompozitnými hliníkovo-plastovými panelmi DIBOND. Predné a zadné čelá zhotovili zo sklolaminátu. Zasklenie vozidla realizovali technológiou lepenia. Naftový motor umiestnili naležato pod podlahou v zadnej časti vozidla. V pravej bočnici osadili dvojicu jednokrídlových výklopných dverí.

V interiéri osadili pre cestujúcich čalúnené vysoké nesklopné sedadlá v usporiadaní 2+2. Pred druhými dverami vyhradili priestor pre detský kočík a umiestnili tu aj dve sklopné sedadlá. Nad sedadlami umiestnili police na príručnú batožinu. Pracovisko vodiča vybavili polouzavretou kabínkou. Na osvetlenie interiéru použili žiarivkové telesá. Podlahu pokryli protišmykovou PVC krytinou.

Vetranie interiéru zabezpečili výklopnými časťami bočných okien, strešnými klapkami a ventilátormi. Vykurovanie vyriešili nezávislým naftovým kúrením. Vozidlo nalakovali v kombinácii bielej a zelenej farby.

Katalóg vozidiel

PP-399CY

Legenda a štatistika

PP-399CYvyradené vozidlo: 1 (100 %)

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Je pravdou, že väčšina Pegasusov má motor Cummins, ale práve PP-399CY do tej väčšiny nepatril...
Reakcia na: Viko #1:
...a do akej menšiny potom patril?
Reakcia na: Dispecer #2:
Do menšiny, kde bol Cummins nahradený za motor od Iveca.
Reakcia na: Dispecer #2:
Čo-to prezradia osvedčenia o typovom schválení alebo donedávna i weby poskytujúce info z technických kontrol... Ale zjednoduším ti robotu a odkážem na https://www.facebook.com/evidenciadopravcov/photos/a.294364663942195/3030066113705356/?type=3 🙂 Bola to zrejme príprava na sériu z roku 2013 pre SAD HE v rovnakej špecifikácii.