Železnice SR realizujú rekonštrukciu stanice ozubnicovej železnice, pribudne nový eskalátor aj výťah.
Od mája 2019 prebieha rekonštrukcia železničnej stanice Štrba, ktorá je prestupnou stanicou medzi vlakmi a ozubnicovou železnicou na Štrbské Pleso. Prekonanie výškového rozdielu medzi nástupišťami oboch železníc pomôže od leta tohto roku cestujúcim uľahčiť nový eskalátor, ktorý nahradí pôvodný nefunkčný z roku 1969. "V budove železničnej stanice Štrba boli pôvodne pohyblivé schody zahraničnej výroby, ktoré boli osadené pred svetovým lyžiarskym šampionátom v roku 1969. Tie boli v prevádzke len necelý rok, kedy po odstraňovaní poruchy neboli dodané náhradné diely a chýbala sprievodná dokumentácia," uvádza sa v tlačovej správe Železníc Slovenskej republiky (ŽSR).
Okrem nového eskalátora bol vybudovaná aj nový výťah pre imobilných cestujúcich, ktorý by mal byť podľa ŽSR do prevádzky uvedený po vykonaní potrebných skúšok už v priebehu marca tohto roka. "Vybudovaním výťahu pre imobilných sa zabezpečí bezbariérový prístup cestujúcich s obmedzenou pohybovou schopnosťou z vestibulu do prestupovej haly ozubnicovej železnice," uviedli ŽSR.
Rekonštrukcia stanice zahŕňa aj lokálne opravy strechy staničnej budovy, realizáciu novej elektroinštalácie, výmenu zasklenia celej prestupnej haly, vchodových automatických brán a stropných podhľadov.
V tomto roku príde aj k celkovej rekonštrukcii trate ozubnicovej železnice Štrba - Štrbské Pleso. Jej rekonštrukciu by malo vykonať konzorcium "Združenie ozubnica Štrba – Štrbské Pleso" pozostávajúce z firiem Strabag Bratislava a Swietelsky-Slovakia Bratislava za cenu 18,6 mil. € bez DPH.