Železnice Slovenskej republiky vyhlásili verejné obstarávanie na rekonštrukciu trate zubačky.
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) vyhlásili začiatkom mája 2019 verejné obstarávanie na zhotoviteľa komplexnej rekonštrukcie ozubnicovej železničnej trate Štrba - Štrbské Pleso. Ozubnicová trať dĺžky 4,78 km s maximálnym stúpaním 150 ‰ bola do prevádzky uvedená takmer pred polstoročím pred Majstrovstvami sveta v klasickom lyžovaní, ktoré sa vo Vysokých Tatrách konali v roku 1970. Pre zabezpečenie potrebného komfortu pre cestujúcich je preto jej rekonštrukcia už nevyhnutná. Okrem rekonštrukcie trate zvýšia komfort pre cestujúcich aj nové vlaky pre ozubnicovú železnicu, ktoré budú dodané v rokoch 2020 - 2021.
Rekonštrukcia trate ozubnicovej železnice bude pozostávať z:
- komplexnej rekonštrukcie železničného zvršku a spodku v staniciach a medzistaničných úsekoch,
- celkovej rekonštrukcie trakčného vedenia v celej dĺžke trate,
- rekonštrukcie nástupnej hrany ozubnicovej železnice v stanici Štrbské Pleso,
- rekonštrukcie nástupišta zastávky Tatranský Lieskovec
- rekonštrukcie nástupnej hrany a podlahy v stanici Štrba
- rekonštrukcie zabezpečovacieho a oznamovacieho zariadenia, osvetlenia nástupíšť,
- rekonštrukcie priechodov pre chodcov na trati ozubnicovej železnice.
Rekonštrukcia ozubnicovej železnice by mala trvať 10 mesiacov a vyžiada si úplnú výluku vlakov medzi Štrbou a Štrbským Plesom. Odhadovaná cena zákazky je 17,740 mil € bez DPH, pričom rekonštrukcia má byť financovaná z vlastných zdrojov ŽSR. Dokumentáciu k rekonštrukcii je možné nájsť na stránke ŽSR.
V rámci samostatnej stavby prejde v roku 2019 rekonštrukciou aj budova stanice Štrba, kde príde k výmene nefunkčného eskalátora za nový, namontovaný bude nový výťah pre cestujúcich z prízemia do haly ozubnicovej železnice a vymenené budú aj dvere a brány budovy a tiež presklená fasáda.