Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Kari #465:
S tym poslednym uplne suhlasim...
Reakcia na: irizar #466:
Tak teraz mi je jasne, prečo sa ten Alweg ani nezačal stavať. ?
Ad rozšírenie TEŽ: Myslím, že na železniciach je momentálne dosť iných investičných priorít, ktoré sa týkajú väčšieho množstva cestujúcich - koridory, obnova vozového parku a podobne. Alebo ako povedal Satinský v sedemdesiatych rokoch, kým začneme stavať Alweg, mali by sme dať do poriadku záchody na hlavnej stanici...
Reakcia na: 810zssk #464:
body 1 a 2 by som spojil. Tatry by si zaslúžili poriadnu trať, centrálne riadenú, s výhybňami umiestnenými vhodne pre takt a s vhodným SVS. Väčšina z toho ale asi nie je len v rukách ŽSR, aj keď situácia po kalamite sa mohla využiť aspoň na narovnanie oblúkov. Len vtedy vraj bola politická úloha čo najskôr Tatry spojazdniť.

K bodu 3 - podľa mňa je to obyčajné sci-fi, možno by to malo niečo do seba, ale keď nie je záujem dať dokopy dnešnú TEŽ, nemá zmysel stavať niečo nové...
Reakcia na: Ámos #463:

1. Co sa tyka revizorov - ked to tak funguje v obrovskom mnozstve prevadzok MHD na svete tak to moze fungovat aj na TEZ. S tetuskami urcite suhlasim, k vypravcom sa neviem na 100% vyjadrit (nevyznam sa do riadenia premavky zeleznice), ale ked to bez nich moze fungovat na inych regionalnych tratiach, tak snad aj tu.

2. Myslim ze ZSR aj ZSSK to maju na haku ked nemaju konkurenciu (IAD sa nerata, presun cloveka medzi autom a vlakom alebo naopak je nad ich uroven, to proste nepochopia).

3. Obavam sa ze toto maju tiez kompetentny na haku 😞
Bol som v septembri v Tatrach a tak by som mal zopar otazok.

1. Za cele dva tyzdne som nestretol jedneho revizora. Az teraz som si precital spravu, ze boli zruseni! Je to skutocne mudre? Neboli by lepsie zrusit vypravcov na zastavkach ako je Pod lesom ci tetky predavajuce listky na takych zastavkach ako Nova Lesna a nahradit ich automatmi primajucimi mince, bankovky, platobne karty fungujucimi 24h 365 dni v roku?

2. Planuje sa nieco robit s tratou? Myslim tym jej narovnanie a zvysenie priemernej obehovej rychlosti. Cesta Poprad - Štrbske pleso za viac ako hodinu je proste hrozne cislo. Nevravim o tom, ze absolutne zlyhava nacasovanie. Cakanie na prichod elektricky z opacneho konca kvoli uvolneniu trate niekedy viac ako 10 minut je proste nehoraznost. Takisto stretavanie sa vozidiel v Starom Smokovci by potrebovali lepsi "time managment".

3. Vie mi niekto povedat, ako to vyzera s planom TEŽ okolo celych Tatier? Robi sa s tym nieco, ci to ostalo len v rovine uvah.
Reakcia na: 810zssk #461:
Požaduješ od Zločineckej trhové správanie? Keď zrušila KMB, rodinnú zľavu, spiatočnú zľavu? Hlavným cieľom Zločineckej je podľa jej správania zlikvidovať osobnú dopravu všade okrem 110, 120, 130, 180, resp. zachovať na každej trati 1 pár spojov, aby si to režisti a FIP-kári mohli precestovať.
Reakcia na: Kari #460:
Ano. Ale pokial sa prepravi viac cestujucich je to zlepsenie. Ako som napisal - bude viac ludi co sa budu podielat na zaplateni (aj ked mierne sa naklady zvysia).

Treba podotknut ze zvysenim kvality TEZ si moze ZSSK pomoct aj na dialkovych linkach (a co tak ponuka listok na IC/R + lacnejsi sietovy TEZ ak dialkova cesta nebude v piatok poobede a podobne)..
Reakcia na: 810zssk #457:
ľudia to nezaplatia ani náhodou. Ľudia zaplatia zlomok nákladov. Musí si to niekto dofinancovať a tu platí, čo som písal v 449
Reakcia na: Kari #456:

4. To, "čo sa v Tatrách stavia a pre koho sa to stavia" prinesie do Tatier aj business klientelu, ktorá chodí po celý rok. Čiže ďalší z dôvodov, prečo mať nejakú frekvenciu vlakov aj mimo sezóny.
Reakcia na: Kari #456:

1. Nevidím súvislosť medzi tým, koľko turista dá za hotel a či by bol ochotný voziť sa s TEŽ, ak by fungovala na úrovni. Podľa mňa turistov nezaujíma cena, ale skôr nezávislosť od auta zaparkovaného na jednom mieste. Dovolenka nie je to isté, čo každodenná cesta do práce.

2. Turisti sa neubytovávajú iba v hoteloch najvyššej kategórie. Turisti vo Vysokých Tatrách sa dokonca neubytovávaju iba vo Vysokých Tatrách.

3. Ja viem, že nerozhoduje hovorca. Ale keď ten škandál s tými lenmincovými krabicami prepukol, tak sa novinári p. Čikovského pýtali, čo to má akože znamenať. Načo ten modrogumný expert odpovedal niečo v tom zmysle, že cestujúci je povinný sa pred cestou informovať.
Reakcia na: Kari #455:
Aj dnes to musi niekto zaplatit. Akurat ze ked bude viac spojov je vacsia sanca ze bude viac ludi co to zaplatia.
Reakcia na: zakaznik #453:
ja som písal o tom, o akých hostí sa dnes zaujímajú hoteliéri. Pozri sa, čo sa v Tatrách stavia a pre koho sa to stavia. Priemerný turista nedá 3000 - 4000 Sk/noc... .

Na SVS som naznačil svoj názor v 449. Od zrušenia sprievodcov sa tu furt mení a je to jeden veľký chaos. Inak o type automatov nerozhoduje hovorca, na to sú iné kádre ?
Reakcia na: S499.1023 #450:
písal som o intervale 60 min mimo sezónu, keď sú Tatry naozaj prázdne, do tých vlakov jednoducho nemá kto nastúpiť. Neraz som išiel z TL do SSm sám, alebo po 2 hodinovej pauze zo ŠP 5 ľudí. Ten takt by totiž musel niekto zaplatiť. Mimo sezóny je totiž TEŽ obyčajná regionálna železnica. Druhá vec je sezóna (aby sme sa rozumeli - sezónu nemyslím len 2 mesiace v lete, ale cca od polky mája do konca septembra a potom zimu, aj keď v zime je len cca 50% cestujúcich oproti letu), ale tam treba napchať najprv peniaze do infraštruktúry. A okrem srandičiek typu "Predĺženie TEŽ z Ružomberka cez Zuberec, Tatry do Zakopaného" som o žiadnej pripravovanej investícii pre zvýšenie priepustnosti nepočul.

Zastávka Golf - zastávka bola schválená len na dočasnú prevádzku, ale v novom CP by už mala byť ako trvalá.
...no a nedá mi pripomenúť, keď už hovoríme o použiteľnosti pre turistov, v druhom dejstve tragikomédie vystupujú tie Čikovského drbnuté lenmincové automaty s povinnosťou sa pred cestou informovať. 😛
Reakcia na: Kari #449:
"bohatí hostia čo prídu na aute až pred hotelovú izbu"
- neviem koho si pod touto kategóriou predstavuješ, ale pochybujem, že predstava ideálnej dovolenky v očiach priemerného turistu je vyvážať si zadok po Tatrách vo vlastnom aute, následne zaparkovať vedľa zriadenca v bezpečnostnej veste a nakoniec vrátiť sa presne na to isté miesto k autu. Ale keď iná možnosť nie je...

No a mimo sezóny to u vás bude tak vyzerať, pokiaľ budete mať taký prístup, že mimo sezóny je aj takt 60 minút zbytočných. Príklad: Ak mám o šiestej večeru v hoteli, tak to mám ísť už trebárs 16.05 na električku z vedľajšej osady, ak by to jazdilo raz za dve hodiny? Ďakujem pekne za takú službu... ?
Reakcia na: BB - Schuhu #451:
ani ja som ju nikde nenasiel, ale minuly tyzden som sa tadial viezol a ta zastavka tam bola. sice este nie je nahrana ani v BUSE, lebo to hlasi "Nasledujuca zastavka. Zastavka je na znamenie" 🙂 ale na displeji to tusim bolo.
Zaujímalo by ma, ako je to s traťou č. 185 Studený Potok - Tatranská Lomnica. Tu v CP je uvedená zastávka na znamenie "Veľká Lomnica - golf", avšak v oficiálnom CP ŽSR túto zastávku nenachádzam.
Reakcia na: Kari #444:
Ja som nenapísal, že ty si modrá guma. Ja som len povedal, že kto považuje hodinový takt za mrhanie peniazmi, je modrá guma. To je totiž čisto modrogumné uvažovanie - jazdí málo ľudí, obmedzíme spoje. Čudujeme sa, že jazdí ešte menej ľudí. Obmedzíme spoje ešte viac atď. Tá istá filozofia so zvyšovaním cestovného...
Ak niekto chce, aby sa električky zaplnili aj mimo sezonu, musí vytvoriť použiteľný dopravný systém a nie že budú ľudia odkázaní na grafikon v podobe nôt na veľký bicí nástroj - to je potom viac než jasné, že každý, kto len trochu môže, pôjde autom.
Reakcia na: Nodes #448:
častejšie súkromne, ale dosť aj pracovne. O tom, čo by bolo, keby, by sa dalo dlho rozprávať. Aj o trati, aj o počte tetrapakov, o nepodarenom SVS, atď. Ale hlavný problém je inde, a to je komplexné riešenie dopravy v Tatrách. A o to nemá nikto záujem. Štát na to kašle, VÚC je ďaleko, mesto má iné záujmy a hoteliérov zaujmajú bohatí hostia čo prídu na aute až pred hotelovú izbu.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.