Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Kari #286:
BA-NMnV je koľajovo dostatočne dokončený na to, aby sa mohlo jazdiť podľa civilizovaného GVD. V medzistaničných oddieloch sa jazdí a ešte dlho jazdiť bude, keď si súdruhovia vymysleli, že autoblok pre nás nie je dosť dobrý a ETCS level 2 je v nedohľadne. To ale nie je dôvod pre neexistenciu taktu, ako som už písal.
Čo sa týka priecestí . na ZABEZPEČENÝCH priecestiach nemusí byť obmedzenie rýchlosti podľa rozhľadových pomerov, žáááno? A o tom hovorím.
A pokiaľ viem, tak rozhodne nie všade na TEŽ sú samovraty - to by tam totiž nemuseli byť všelijakí výhybkári a spol.
Reakcia na: S499.1023 #285:
Ba - NMnV jednak nie je celý úsek dokončený koľajovo, jednak sa jazdí v medzistaničných, čo je problém. Ale ja GVD nekonštruujem takže detaily neviem a okrem toho to k Tatrám moc nepatrí.
Čo sa dialo po víchrici sa pýtaj vtedajších mocipánov, ktorí chceli čím skôr jazdiť a potom ochranárov, ktorí sú dodnes a priori proti akémukoľvek vyrovnaniu oblúkov na TEŽ.

Aj keď máš na TEŽ miestne stavané výmeny, tak pokiaľ viem sú všade vybavené samovratmi, takže DOZZ by prinieslo úspory výpravcov, ale isto nie urýchlenie dopravy. A ako si správne napísal, zníženie rýchlostí pri priecestiach je dané rozhľadovými pomermi a preto ti rýchlosti policajti nedovolia zvýšiť.
Reakcia na: Kari #284:
Peronizovaná alektrizovaná dvojkoľajka je úsek Bratislava - MNnV. Že nie je takt ani len v úseku BA-TT je proste medzinárodná ostuda ZONA ŽSR. Ostatne, súdruhovia v ČR už postupne zavádzajú takt aj na neperonizovaných jednokoľajkách. Že by tam platili iné fyzikálne zákony? Alebo lewn treba chcieť?
Po víchrici sa nemalo uvažovať ale robiť.
DOZZ a zabezpečené priecestia by dopravu na TEŽ tak ako všade inde zrýchlili,. Chceš povedať, že príprava vlakovej cesty v stanici s miestne stavanými výmenami trvá tak isto dlho ako v diaľkovo ovládanej dopravni? A že zabezpečené priecestie s plnou TR nezrýchli dopravu oproti priecestiu s krížmi, kde je kvôli rozhľadovým pomerom 30, 20 alebo 10?
nože, ktorá je tá peronizovaná elektrifikovaná dvojkoľajka? Lebo taká na SK žiaľ neexistuje.
Po víchrici sa o tom uvažovalo, ale vraj bola politická úloha čo najskôr obnoviť dopravu a na také srandy sa zabudlo. Inak, DOZZ a zabezpečené priecestia by dopravu na TEŽ nijako nezrýchlili. A o tej traťovej rýchlosti sa hovorilo, ale tam sú predpokladám limitujúce práve tie oblúky, nie vozidlá.
Reakcia na: Kari #276:
Pre ZSSK, respektíve ŽSR, ktoré konštruujú grafikon, je takt nerealizovateľný aj na peronizovanej elektrizovanej dvojkoľajke ? . Keby sa pri obnove TEŽ po víchrici trocha rozmýšľalo, porovnali oblúky, zabezpečili priecestia, realizovalo DOZZ, nebol by ITG problém. Mmch., nemala sa po príchode škatúľ na nápoje zvyšovať traťová rýchlosť?
V ankete chyba moznost sietovych listkov (24 hodinovy, 3dnovy atd.)
heh, tomu vravím kontrast

http://img90.imageshack.us/my.php?image=prtyg9.jpg

ale inak zaujímavý článok, ešte mi tam chýbala zmienka o nákladnej doprave na TEŽ, po ktorej dodnes ostali stopy (Vyšné Hágy apod.)

http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2008011201
Pri každom vlaku by vznikol pobyt na Hágoch nejakých 11 minút v smere hore a v Smokovci nejakých 7 minút v smere dole. Akokoľvek sa to bude posúvať, vždy tie minúty budú niekde prevyšovať. A navyše je tu problém sprípojovania niektorých vlakov, najmä "robotníckych". Je tam dlhodobo požadované spojenie cez Štrbu na Os vlaky smer Važec a v niektorých prípadoch aj na busy do Gerlachova. A v sezóne by interval 60 minút iisto nepostačoval.
Reakcia na: Kari #276:
no skusil som to a nejak mi nevznikla kolizia mimo vyhybni. uvazol som s jazdnou dobou Poprad-Smokovec 30 min - Smokovec-Vysne Hagy 30 min - Vysne Hagy-Strbske Pleso 15 min. Vlaky by sa krizovali iba vo Vysnych Hagoch a Starom Smokovci. Ak by z Popradu vysla elektricka o xx:00 a z Plesa o xx:45, tak by sa nemali stretnut mimo vyhybni. alebo robim niekde chybu?
priklad:

PP->SP
PP 08.00 09.00 10.00 11.00
SS 08.30 09.30 10.30 11.30
VH 09.00 10.00 11.00 12.00
SP 09.15 10.15 11.15 12.15

-----

SP->PP
SP 09.45 10.45 11.45
VH 10.00 11.00 12.00
SS 10.30 11.30 12.30
PP 11.00 12.00 13.00
Ešte som zabudol dodať, že hodinový takt je možný na trati SS - TL a ŠP - ST
Chcete názor odborníka na taktovú dopravu? Odpoveď je jednoduchá, hodinový takt je na TEŽ v dnešnej podobe NEREALIZOVATEĽNÝ. Pokiaľ teda niekto nevymyslí technológiu, ako križovať mimo výhybní. Schválne si to skúste nakresliť graficky, ale oba smery a uvidíte. Hlavne že tu máte už o tom anketu. Pre tých, ktorých to viac zaujíma: Úsek PT - SS sa dá s odretými ušami otočiť za hodinu, ale nerovnomernosť rozloženia výhybní v úseku SS - ŠP bráni pravidelnému taktu. Obmedzujúcim úsekom je VH - ŠP, kde je jazdná doba 13 minút.
Reakcia na: TA #271:
Zrejme má na mysli to, že sa čiastočne opraví, bude v depe a pri nejakych príležitostiach výjde von.
Reakcia na: JamaVOku #273:
Ako historicke vozidlo pri mimoriadnych prilezitostiach.
Reakcia na: 810zssk #272:
Obcas myslis akoze v normalnej prevadzke alebo ako historicke vozidlo pri mimoriadnych prilezitostiach ❓ ?
Reakcia na: TA #271:
No, ja by som tipoval ze v planovanom muzeu tatranskej dopravy.. ale to je len moj osobny tip, nech to povie niekto mudrejsi 🙂 Ja hlavne dufam ze sa nejaka 420 dostane do takeho stavu ze bude moct obcas jazdit 🙂
Reakcia na: PePa #270:
v akom múzeu by mal byť vystavený ( alebo čo znamenjú muzeálne účely ) ❓
Reakcia na: 810zssk #254:
Displeje mali vozne 420.962 a 420.966. 420.953 a 959 ich nemali, používali sa až do konca premávky bočné plechové tabule a čelné papierové BUSE. Staré EMU už nemajú povolenie na pravidelnú prevádzku s cestujúcimi, využívané sú 420.953 na pracovné vlaky a 420.959 na námrazovú službu, pričom má medenú lištu na jednom zberači. Striedavo jazdia aj so snehovou frézou, vždy radené čelom do Popradu. So 420.959 sa počíta pre muzeálne účely.
Dnes dávali v TV Markíza film Anděl na horách. Kto pozeral, mohol v ňom okrem iného vidieť starú pozemnú lanovku na Hrebienok (Ganz), prevádzku dnes už zrušenie lanovky na Lomnický štít (mám aj screenshot) a M49.0 s otvoreným vlečniakom.
Ale ináč veľmi dobre. ? ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.