Aha tak. Sypem si produkt horenia na mozgovnu. V planoch je udajne vybudovanie tunela od Kyslej vody ( od Noveho Smokovca ) do Stareho, aby elektricka nesla po serpentinach. Predpokladam, ze sa to nebude realizovat.
Ešte k tým plánom predĺženia TEŽ-ky:
Jej rozmach zastavila ani nie tak 2. ako 1. svetová vojna. A nebyť vojny, tak dnes sa možno vozíme na oveľa dlhšej trati. Podľa plánov mala byť predĺžená na západ až na Podbanské a časom až do Liptovksého Hrádku a na východ do Tatranskej Kotliny, kde sa mala dakde pri Kežmarských Žľaboch napojiť na plánovanú trať medzi Spišskou Belou a poľským Zakopaným. Podľa tých najodvážnejších plánov malo vzniknúť i prepojenie dnešnej zast. Popradské Pleso s Lysou Poľanou a to cez Popradské pleso (pleso) a Morskie Oko, kde úsek Popradské pleso - Morskie Oko mal byť riešený tunelom. Žiaľ prišla vojna, po vzniku samostatného Československa sa zmenili majetkové pomery a zostalo iba pri snoch ?
Jasné, že i dnes má význam, že sa v Tatranskej Lomnici, ako píšeš, dve koľaje spájajú. Minimálne to má význam pri historických jazdách Kométy. A z toho vyplýva, že aký to malo význam v minulosti. ?
Re #645 Nodes: TeBeCe mal na mysli, že sa to práve na tej slučke nerobilo, ale tradičným obiehaním po druhej koľaji ?
Inak technicka otazka.... TEZ sa neplanovala predlzit do Kezmarku alebo Velkej Lomnice? Lebo v Tatranskej Lomnici je fakt divne riesena koncova stanica... teda vobec nevyzera ako koncova, ale ako zastavka... obe kolaje sa spajaju hoci to tam nema ziadny vyznam
Číslo linky: 115
Dopravca: ČSD
Cestovný poriadok - priamy smer: Štrbské Pleso (7:35) - Starý Smokovec (8:09) - Tatranská Lomnica (8:23) - Javorina (9:34) - Morské Oko (10:24)
opačný smer: Morské Oko (18:00) - Javorina (18:50) - Tatranská Lomnica (20:03) - Starý Smokovec (20:17) - Štrbské Pleso (20:50)
Linka premáva od 1.VI do 15. IX
Neviem, aké vozidlo tam jazdilo. V tomto čase boli pomerne rozšírené Pragy rôznych typov, ale toto až tak dobre neovládam. A je možné, že to vôbec nebola Praga, ale napr. FIAT, Chevrolet a podobné typy...
Ja doplním.
Štrbské Pleso, stanice KČST-Vyšnie Hágy,hotel,Polnisch-Vojenské Sruby-Tatranská Lomnica,nádr.-Matliary-Kežmarské Žleby-Ždiar,inform. kancelář ČSD-Javorina, p.ú.-Morskio Oko/Zakopane.
Medzi Štrbským Plesom a Javorinou stála cesta 28Kč, bolo to 56km ?
V roku 1934 premávala zaujímavá autobusová linka: Štrbské Pleso - Starý Smokovec - Tatranská Lomnica - Ždiar - Tatranská Javorina - Lysá Poľana - Morské Oko (v mesiacoch jún-september).
podľa toho sa to však týka len žiakov a nie študentov. A keďže študenti nie sú nikde explicitne spomenutí, ( asi ) budú mať nárok na zľavu. No neviem, majú to čudne napísané.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
BB - Schuhu
Doplním bližšie informácie ku linke.
Číslo linky: 115
Dopravca: ČSD
Cestovný poriadok - priamy smer: Štrbské Pleso (7:35) - Starý Smokovec (8:09) - Tatranská Lomnica (8:23) - Javorina (9:34) - Morské Oko (10:24)
opačný smer: Morské Oko (18:00) - Javorina (18:50) - Tatranská Lomnica (20:03) - Starý Smokovec (20:17) - Štrbské Pleso (20:50)
Linka premáva od 1.VI do 15. IX
Neviem, aké vozidlo tam jazdilo. V tomto čase boli pomerne rozšírené Pragy rôznych typov, ale toto až tak dobre neovládam. A je možné, že to vôbec nebola Praga, ale napr. FIAT, Chevrolet a podobné typy...