Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Dušan #505:
v platnom GVD je VS obsadený 5:11 - 19:32, PL 7:00 - 18:00, TP 6:35 - 18:30 a VH 6:25 - 23:10.
Reply on: Kari #500:
Máš pravdu, zabudol som, že na Slovensku je už všetko pod Ž1. Tabuľky s krížom sú všade - aj v Starom Smokovci a na Štrbskom? A nebude problém aj v nich - nemusia byť pri NTR vyššej ako 60 už plnohodnotné predzvesťi?
Reply on: Kari #500:
Od koľkej je výluka dopravnej služby na výhybniach v úseku St.Sm. - PP ? Vopred dík za info ?
Reply on: S499.1023 #495:
Len som napísal podmienku na ich zrušenie, nie že súhlasím. Osobne som za zmeny, ktoré by smerovali k tomu, aby tam nemusel byť žiadny personál a vlaky sa mohli križovať.
Reply on: TeBeCe #499:
V BB zas nejaky poslanec mestskeho zastupitelstva pocas velmi mudrych reci o MHD nazval trolejbus elektrickou 😃
Reply on: S499.1023 #496:
Tak napriklad RegioSuky Brezno - Tisovec zastavuju nie na zaklade dotazu personalu, ale maju tlacitka. Dokonca to ma na BUSE taky "feature" ze po stlaceni toho tlacidla sa "zastavka na znamenie" zmeni na "zastavime" 🙂
Reply on: S499.1023 #498:
hej robota = peniaze. Nie vsak ked ti tratovi robotnici, nic nerobia. Takze ked im das nieco urobit, tak ta to stoji presne tolko ako ked sa ti flakaju.
Skutocne sa v zelezniciach nevyznam. (Preto sa pytam.)
Preco je základ pod stožiarové návestidlo taky drahy? Resp v com spociva, kedze to zrejme nebude len otom, vyliat jamu 1x1x1 meter betónom.
Reply on: S499.1023 #491:
osobne si myslím, že nad 60 km/h by sa dalo jazdiť len na úseku PT - VS, inde sú všade oblúky, resp. len krátke rovné úseky. Ale aj na tom úseku by som sa asi vyššou rýchlosťou bál ísť. Problémom môžu byť aj brzdiace %, ale to presne neviem. Na TEŽ sa namiesto predzvestí používajú Tabule s krížom.

Re #494 S499.1023: samovraty sú vo všetkých výhybniach. Žiaden predpis D3 už neexistuje, ale presne ako píšeš, tam kde sa križuje, musí byť výpravca (bohužiaľ). Vo všetkých výhybniach je v určitom čase výluka dopravnej služby, čo znamená, že vlak ide v medzistaničnom úseku napr. Poprad - Starý Smokovec.

Re #498 S499.1023: na presunutie tabuľky s krížom potrebuješ krompáč a kýbel betónu. Nie som si istý, či je niekde na TEŽ PZZ, pri ktorom by sa dala zvýšiť rýchlosť na 80 km/h a tým by bolo treba upravovať predzváňacie obvody...
Reply on: S499.1023 #492:
minule som zapocul v elektricke ako si turisti pochvalovali ten "trolejbus" ?
Reply on: Ámos #497:
Otázke celkom dobre nerozumiem, keďže robta = peniaze, ale rozhodne by to stálo dosť peňazí. Jeden základ pod stožiarové návesticdlo stojí cca. 1 milión...
Reply on: S499.1023 #491:
aha. dik za odpoved. a to by znamenalo vela penazi ci len vela roboty?
Reply on: Majo #490:
Na znamenie môže byť zastávka len pre tie vlaky, ktoré sú vedené sólo motorákom alebo majú dorozumievacie zariadenie pre cestujúcich.
Nikto sa neobabre, lebo zastávky na znamenie sa u železnice riadia inými pravidlami ako u MHD. Cestujúci sa nemusí nikde hlásiť ale musí kladne reagovať na dotaz personálu.
Reply on: AAA #487:
Hej, a potom sa určite dostaneš na intervalový grafikon...
Reply on: Dušan #485:
V niektorých výhybniach sú samovratné výhybky, v niektorých nie. TEŽ nie je moja srdcová záležitosť, takže neviem presne, kde sú a kde nie. Vo všeobecnosti - TEŽ-ka nie je riadená podľa predpisu D3, takže kde sa križuje, musí byť aj dopravný zamestnanec.
Reply on: Ámos #483:
Potreba prítomnosti výpravcu je daná typom zabezpečovacieho zariadenia.
Reply on: TeBeCe #476:
V Reflexe som v poslednom čase už dvakrát (od rôznych autorov) narazil na výraz "ozubená lanovka" ? .
Reply on: Ámos #469:
Pretože ešte existuje NTR, najvyššia traťová rýchlosť, a tú niekto "zabudol" zvýšiť. Vyžadovalo by to presťahovanie všetkých predzvestí hlavných návestidiel, nakoľko do NTR 60 je zábrzdná vzdialenosť 400 m, nad 60 (a do 100) je to 700 m a taktiež prenastavenie predzváňacích dôb na všetkých priecestiach s PZS a PZZ, keďže v súčasnosti sú predzváňacie doby nastavené na 60.
Reply on: Kari #489:
Na žiadnej trati ŽSR som ešte nevidel rozumný systém zastávok na znamenie. Ak je nejaká zastávka na znamenie, tak má byť po celý rok a pre všetky spoje. A nie, ako býva zvykom na Slovensku, že jeden vlak na zastávke zastavuje vždy, jeden vôbec, jeden na znamenie a jeden na znamenie od 1. VI. do 15. IX. Pokiaľ zrovna cestujúci nenosí so sebou všade knižný s CP a nevšimne si poznámku, môže sa dosť dobre obabrať. Alebo, ak bol nedajbože taký lenivý, že nestrávil 10 hodín svojho voľného času lepením 1. a 2. zmeny a ak je taký nevšímavý, že nečíta všetky vývesky rozvešané kade-tade po staniciach.
Reply on: Majo #486:
zastávky na znamenie sú na tratiach ŽSR bežné. Zbožňujem ľudí, ktorí niečo vymyslia a majú to v šuflíku lebo vopred vedia, že aj tak sa to nespraví... Ale tie vlkm navyše musí povoliť MDPT, nie ZSSK.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement