Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Valec #151:
Ešte doplním údaj, že vraj z Talianska došli kabíny lanovky na špeciálnych nízkoplošinových vozňoch priamo z C-T.

človek z Veterán klubu železníc Poprad napísal,
citujem>>
Videl som krátky záznam o tom, ako lanovka prišla doslova zabalená v škatuli. Bola zima, všade kopy snehu a na dvoch obyčajných cestných podvozkoch ju do Smokovca dotiahli tri nákladné Tatrovky. Dve vpredu a jedna "na postrku".

Po prevoze do Popradu pripravujeme rozsiahlu reportáž o tom ako to prišlo, slúžilo a odišlo. A aj záznam ako ju tu Taliani dostali si budete môcť pozrieť.
Reply on: Valec #151:
Z diskusie pod článkom:

Dadoo
[Majster]

16. 10. 2007 8:20:34

Zbyňek:
napisem co viem z pocutia:
- v r. 1970 sa tam kabiny dostali ovela jednoduchsie, pretoze teren vyzeral uplne inak ako dnes a tak tam bol jednoduchsi pristup. okrem toho ze bola aj postavena pomocna kolaj urcena na nakolajenie voznov, ktoru potom demontovali
- co sa tyka novych kabin, ktore by mali svajciari doviezt tento rok, veruze TLD a ich dodavatelia v tejto chvili ani len netusia, ako ich dostanu hore a na kolaje, a z tohto problemu veruze kompetentni nedobre spavaju
- a co sa tyka specializovanych firiem, chceli sa toho chytit, rokovali sme s nimi, aj reklamu si chceli urobit, ale pod 50tis. naves a 50 tis. zeriav nechceli ist, co je hromada penazi. takto by sme to mali zvladnut ovela lacnejsie
Možno mi to tu bude niekto vedieť objasniť.

Na stránkach vlaky.net sa všade písalo, že hlavnými problémami pri preprave vožnov starej pozemnej lanovky boli ich rozmery a hmotnosť. A taktiež terén v okolí údolnej stanice a trolejové vedenie TEŽ popod ktoré sa nedalo s naloženými vožnami prejsť. A tak by ma teda zaujímalo, ako všetky tieto problémy zvládli pred 30timi rokmi, keď vozne prepravovali z Talianska až do Smokovca. A ako to teda zvládnu o 2 mesiace, keď prídu nové?
Reply on: petrzlen #148:
Co tak tento zazitok, resp. jeho opis, posunut na kompetentne miesta?
Moja milá Lampáreň.

Sobota, 22.9.2007 7:58 Nová Lesná pri cintoríne, zastávka náhradnej autobusovej dopravy TEŽ.
Na chodníku stojí cca 80 turistov. Prvý natrieskaný autobus prefrčí bez zastavenia. Druhý rovnako. Tretí zastavuje o 8:30, vidíme ho len auta a odhadujeme, či električka v Starom Smokovci čaká aj na tých, ktorí sa potrebovali dostať ďalej. Mestu Vysoké Tatry viac vyhovuje 160 korunový príjem z "obsadenia verejného priestranstva".

Štvrtok, 27.9.2007, 9:15 až 10:05, zastávka TEŽ Nová Lesná. Asi 20 dôverčivých "cestujúcich" TEŽ čaká na električku. Podľa plagátu na budove výluka na trati Poprad - Starý Smokovec skončila 26.9.2007 o 19:00 hod... Železničiari nemajú problém, pán inžinier z Popradskej stanice mi do telefónu o 10:04 hod. oznamuje, že výluku sa nepodarilo ukončiť a o 10:15 vypravujú hore prvú električku. Oznam o predĺžení výluky nemohli na staničnú budovu Novej Lesnej umiestniť, lebo - čuduj sa svete - nechodili električky... Ani jeden z náhradných autobusov nemohol ísť po hlavnej ceste (50 m od stanice) a zobrať do Smokovca svojich zákazníkov?
Železničiari však majú viacej skúseností s výlukami ako ja, vedia, čo si môžu dovoliť, ja im nemôžem a asi ani neviem radiť.
Mesto Vysoké Tatry zarobilo ďalších 160 Sk.
Dúfam, že ich použije na zveľadenie hromadnej dopravy.
Reply on: Mongolec #145:
Povyvracia aj tych par stromov, ktore zostali...
Reply on: anbis #143:
Mne sa niečo zdá, že rýchlosť by mala byť 7,5 alebo neviem či nie až 10 m/s. Ale odkiaľ to mám, to fakt neviem, možno sa mi to len dakedy prisnilo ?
Ale keď vezmem do úvahy plánovanú kapacitu 1600 os/h, oproti predošlej 900 s väčšími vozami, tak od tých 7,5 to nebude moc ďaleko ?
Reply on: TeBeCe #142:
160 km/h to fakt nebude ? možno o trochu viac než tých súčasných (či už vlastne minulých) 5 m/s. Keď sa ku mne náhodou dostane nejaké presnejšie info, dám vedieť.
Reply on: anbis #139:
kazdopadne, ta rychlost nebude ani zdaleka 160 km/h ? ved uvidime uz o par tyzdnov aka bude prva sezona 🙂
Reply on: S499.1023 #138:
ano, jasne. ospravedlnujem sa, surfoval som trochu po americkom kontinente a nejak som si to potom poplietol 🙂
Reply on: TeBeCe #135:

Heh, brutal... Mňa tam iritovala tá druhá koľaj ktorú na pôvodnej fotke vidno. Šikovný človek vo Photoshope vie spraviť také veci tiež. ?
Reply on: TeBeCe #137:
neviem čo je na tom pravdy, ale vraj sa má spolu s novými vozmi zvyšovať aj dopravná rýchlosť. Ak ale ostane výhybňa tak ako je, bude na nej treba rýchlosť znižovať, pre vyššiu rýchlosť by bol ten nábeh príliš prudký...
Reply on: TeBeCe #133:
Len také drobné upozornenie, Pike´s Peak nie je v Kanade ale v USA. Jazdí sa tam o. i. aj najslávnejší pretek do vrchu v USA.
Reply on: Valec #134:
ked som tam bol cez jarne prazdniny tento rok, tak jazdilo to tak, ze ludia nastupili/vystupili a isla sa dalsia jazda (cize interaval cca tych 15-20 min) a stale bolo plno. ale obavam sa, ze tie nove vozy az tak dramaticky zase tu kapacitu nezvysia...
Reply on: Valec #134:
Keď bol fakt ten najväčší nával (hlavne v zime za dobrých podmienok na lyžiarskej či sánkarskej dráhe popri trati lanovky, tak interval bol minimálny, akurát čo prišiel vozeň do stanice, nastúpili ľudia a hneď šiel hore a ešte zostali dole aj nejakí nešťastníci neuspokojení ?
Reply on: S499.1023 #130:
Len taká malá úvaha. Ak jedna jazda lanovkou trvala cca 10 minút a interval bol 30 (v špičkách niekedy len 20), minút tak ešte stále mám pocit, že zvýšiť kapacitu by sa dalo aj bez výmeny vozidiel. Ale zas v Tatrách som bol len veľmi málo aby som to vedel objektívne zhodnotiť. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.