V roku 2003 zakúpila spoločnosť SAD Spišská Nová Ves pre potreby MHD kĺbový autobus Karosa Citybus 18M ako náhradu za vyraďované Ikarusy 280. Na Slovensku to bolo ešte pomerne neznáme vozidlo a tak sa stala Spišská Nová Ves spolu s Prešovom prvými mestami s vozidlami tohto typu.
Polosamonosnú karosériu autobusu ošetrili proti korózii ponorením do kataforézneho kúpeľa a následne oplechovali pozinkovaným plechom. Na nárazníky a spodné časti bočníc použili plastový materiál. Nad predné okno umiestnili veľký zasklený priestor pre transparent. Motor umiestnili nastojato v zadnej časti. Strop zvnútra obložili plastom a hliníkovým plechom. Pre cestujúcich osadili do pravej bočnice štyri priestranné dvojkrídlové elektropneumaticky ovládané dvere otvárajúce sa dovnútra s blokovaním rozjazdu pri otvorených dverách.
V interiéri osadili pre cestujúcich plastové sedadlá STER s textilným poťahom v mestskom usporiadaní, v zadnej časti ich umiestnili na vyvýšený schodík. Podlahu pokryli protišmykovou krytinou. Pri druhých dverách umiestnili priestor pre kočík a invalidný vozík, pre uľahčenie ich nástupu umiestnili pri týchto dverách výklopnú plošinu. Vetranie interiéru zabezpečili výklopnými časťami bočných okien a dvomi výklopnými stropnými vetrákmi. Autobus dodali v červeno-bielom nátere s nápismi SAD Spišská Nová Ves. Informovanosť cestujúcich zabezpečuje vonkajší informačný systém od firmy EMtest.
Úpravy
Do vozidla bol inštalovaný tarifný systém EMtest - pokladňa so snímačom čipových kariet a infraport na prenos údajov. Vozidlo bolo v roku 2009 prelepené do schémy dopravcu Eurobus - City.
Prevádzka
Vozidlo od svojho zaradenia premávalo výhradne na linke 4 do Smižian.
Pre cestujúcich osadili do pravej bočnice troje priestranné dvojkrídlové elektropneumaticky ovládané dvere otvárajúce sa dovnútra s blokovaním rozjazdu pri otvorených dverách.
Intosh
Počet dveří je snad 4, ne?