Nie ten zatiaľ nejazdí. Už hodne dlhú dobu som ho nevidel ani ja. Raz (ale to už bolo hodne skôr) som ho videl v garáži. Zdalo sa akoby mal rozbité okno pred 4. dverami. Zrejme to je aj dôvod prečo ho teraz nevidieť.
Od zajtra začína školský režim, dúfam teda, že sa ho čoskoro podarí dať dokopy. Klbáky teraz budeme potrebovať ako soľ.
Nemyslím, že hneď upratovací servis. Tí to len zbúchajú a vysledok takmer žiaden. Kedysi kým prišiel boom s upratovacími servismi a každý sa snažil nahrabať na podnikových peniazoch boli klasické tetušky upratovačky, ktoré leštili autobusy z vnútra v garážach počas prestoja medzi špičkou. Videl som to raz v Šaci ako tetuška s handričkou leští kožené sedačky a okenné rámy na Ikaruse.
Nezamestnaných je dosť, v SNV autobusov nie je tak veľa. Ja myslím, že keby to robil niekto len 4 hodiny denne, tak raz za týždeň sa dostane na každý autobus. ?
No a do tretice. Chcel som napísať k ankete príspevok, ale nejde mi ho odoslať, tak hádam sa nenahneváte keď ho napíšem sem:
Nuž priznám sa, hlasoval som za možnosť "Sú čisté, avšak interiér by potreboval viac starostlivosti".
Nemôžem povedať, že by autobusy jazdiace v našom meste boli špinavé. Naopak, musím našich vodičov pochváliť, o svoje autobusy sa starajú ako môžu. Neraz som bol svedkom toho ako vodiči brali do rúk mopy a čistili interiér (konkrétne SN-602AN a KE-776GG pri OC Madaras) samozrejme obhliadky vozidla sú taktiež pravidelné napr. (KE-931GG pri Nemocnici, alebo aj autobusy linky MHD č. 8 na sídl. Západ). Podlaha autobusu je vždy v rámci možností čistá a interiér je pozbavený najhrubších nečistôt. ?
Ostatný interiér však potrebuje viac starostlivosti, to ale samotní vodiči nemôžu ustriehnuť. Vodič má byť v prvom rade vodič a nie ešte k tomu aj upratovačka. Spoločnosti by sa možno hodil nejaký upratovací servis, ktorý by sa staral napr. o čistotu okien, opierok sedadiel, líšt okolo okien a iných miest, na ktoré je ťažší prístup apod. To sú detaily, na ktoré jednoducho vodič v službe ani nemá čas, aj keby sa o to chcel postarať.
Všeobecne nemám v tomto voči vodičom žiadne výhrady. To ako vyzerá interiér autobusu je v prvom rade vizitkou všetkých cestujúcich. Keby sa každý choval zodpovedne a uvedomil si, že kdejaký papierik či lístok môže vyhodiť o 5 minút neskôr po vystúpení z autobusu do koša, hneď by ten interiér vyzeral inak. A druhá skupina sú tí, ktorí majú neuveriteľnú túžbu po poškodzovaní cudzieho majetku v podobe čmárania po zadných častiach sedadiel či iných väčších plochách v interiéri. za tých jednoducho vodiči nemôžu. Preto by možno pomohol nejaký upratovací servis. Lenže kto by ich platil, že? ?
Tento príspevok chcem venovať cestovným poriadkom umiestneným na tejto stránke.
1. Nejak nám zo sekcie Cestovné poriadky vypadli všetky údaje o linke MHD č. 3
2. Údaje o linke MHD č. 3 nenájdeme ani v sekcii Trasy liniek.
3. K linke MHD č. 4 - u spojov s odchodmi zo Sídl. Západ v pracovné dni o 6.20 hod. a 17.15 hod., a v soboty, nedele a voľné dni s odchodom o 12.38 hod. by bolo vhodné dopísať vysvetlivku "N - spoj končí na Autobusovej stanici odkiaľ pokračuje ako linka č. 1 smer Nemocnica" podobne ako je u linky MHD č. 15 pri spoji s odchodom zo Sídl. Východ o 7.20 hod.
4. Ešte linka MHD č. 4 - spoj s odchodom zo zastávky Smižany, kultúrny dom o 6.30 hod. v pracovné dni, má pri sebe zlú vysvetlivku "u - spoj pokračuje na zastávku ZŠ Lipová" To, ale nie je pravda. Pokiaľ viem, jazdí len po zastávku OC Madaras.
5. Zobrazenie hlavného smeru jazdy linky MHD č. 4 v červenej lište by bolo tiež vhodné premenovať podľa aktuálneho názvu zastávky, teda Sídlisko Východ; Priemyselný park, Podskala
6. Zobrazenie hlavného smeru jazdy linky MHD č. 2 v červenej lište by bolo tiež vhodné nejak pozmeniť. Napríklad namiesto sídl. Východ napísať radšej Sídl. Tarča. Viem, je to okružná linka, jazdiaca dvoma rôznymi smermi. Preto by tento názov mohol mať takúto podobu. Prvý smer: Zimný štadión; Sídl. Tarča; Autobusová stanica. Druhý smer: Sídl. Východ; Sídl. Tarča; Autobusová stanica cez Sídl. Východ.
7. Podobnú úpravu si zaslúži aj lišta u linky MHD č. 5 kde popis trasy môže byť Sídl. Mier; Sídl. Východ a prípadne ešte OC Madaras.
8. Opravu lišty s popisom trasy navrhujem aj pre MHD č. 6, úplne postačí doplnenie názvu Sídlisko Mier.
9. U linky MHD č. 6 opraviť vo vysvetlivkách názvy starých zastávok na nové.
10. Oprava lišty pre linku MHD č. 7 prepísať Pilvud na Priemyselný park, Podskala a Teplička rázc. na Pod Tepličkou rázc. Pri tejto linke opraviť aj názov vysvetlivky "T - spoj zachádza na konečnú Teplička, rázc." na "T - spoj zachádza na konečnú Pod Tepličkou, rázc."
11. Linka MHD č. 8 - je potrebné do bočnej lišty znázorňujúcej sled jednotlivých zastávok doplniť zastávku Športová hala, hneď pred zastávku ZŠ Lipová.
12. Linka MHD č. 8 - u spoja s odchodom zo Sídl. Západ v pracovné dni o 14.40 hod. zmeniť nesprávnu vysvetlivku "L - obsluhuje zastávky MPC,Mlynská, Potraviny a ZŠ Lipová" na správny tvar, keďže tento spoj obsluhuje na svojej trase tieto zastávky Radnica,Zimná, Športová hala, ZŠ Lipová.
Zároveň s týmto je potrebné do CP doplniť odchod spoja od zastávky ZŠ Lipová s odchodom v pracovné dni o 15.02 hod. s vysvetlivkou, že spoj obsluhuje zastávky Sídl. Tarča,Potraviny, MPC Mlynská
13. MHD č. 13 - je potrebná úprava starých názvov zastávok vo vysvetlivkách a rovnako tak v červenej lište s popisom hlavného smeru linky.
Tak hádam všetko ? Prepáčte za takú tapetu, ktorú som sem hodil, len proste videl som pár vecí na vylepšenie Vopred ďakujem za Vašu snahu a čas. Cestovné poriadky tak budú omnoho kvalitnejšie ?
Na záver ešte chcem pochváliť za zverejnenie zamestnaneckých spojov pre zamestnancov Embraca prostredníctvom linky X9 ? ? ?
stefco
Stotožňujem sa s tvojim názorom. ?