Vzhľadom na VIN vozidla (VNEPS09D100000214; VNE - kód pre Irisbus) by sa malo jednať už o typ Irisbus PS09D1 City bus 12M. Ale Renault to už určite nebude.
Fleet number: | 343 | ||||||
Type: | Renault - Karosa PS09D1 City bus 12M | ||||||
Builder: | Karosa, Vysoké Mýto | ||||||
VIN: | VNEPS09D100000214 | ||||||
Plate: | PO-069BB | ||||||
Manufactured: | 2001 | ||||||
In service: | 9.1.2002 | ||||||
Out of service: | August 2020 | ||||||
Withdrawn: | 17.9.2021 | ||||||
Scrapped: | 2022 | ||||||
Home line: | Záloha (3/2013 - 1/2017) | ||||||
Ads: | AXE efekt, bočná fólia (2/2004 - 6/2004) | ||||||
Information system: | R&G ETLZU-416112
R&G ETLZ-216084 R&G ETLZU-212028 | ||||||
Additional information: | low-floor vehicle | ||||||
Last records of service: |
|
Jan Vartas
17.10.2001 podpísali Renault a Iveco dohodu o vymedzení ekonomických a obchodných vzťahov medzi oboma spoločnosťami po dobu prechodného obdobia, nutného k uskutočneniu celkovej autonomizácie spoločnosti Irisbus.
Jedným z bodov dohody bolo aj právo Holdingu Irisbus na využívanie značky Renault po dobu 4 rokov na výrobu a predaj všetkých svojich vyrobených autobusoch a autokaroch. Toto právo dalo spoločnosti Irisbus možnosť postupne zaviesť logo Irisbus na svojich výrobkoch, zo zaistením renomé značky Renault na značku Irisbus.
Čiže, inak povedané značka Renault slúžila na podporu predaja a propagácie novej značky Irisbus. A práve v tom období bola vyrobená 343.
Zdroje mojich tvrdení:
1. Bývalá internetová stránka Karosy a.s., časť: História, Nadnárodný koncern Irisbus, ktorú archivujem v počítači.
2. Publikácia Od kočárů k autobusům, ktorú som dostal darom od spoločnosti Karosa, a.s. v roku 2005.