V roku 2022 sa Škoda Electric stala víťazom verejnej súťaže Dopravného podniku mesta Prešov na dodanie 6 hybridných trolejbusov Škoda 27 TrA Solaris. Cena jedného vozidla bola 666 672 € bez DPH. Nákup trolejbusov bol spolufinancovaný (95 %) z nenávratného finančného príspevku z fondov EÚ v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 - 2020 (1 vozidlo) a Programu Slovensko 2021 - 2027 (5 vozidiel).
Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Škoda 27 TrA0 Solaris | 805 – 810 | 2023 – 2024 | 2024 | — | 6 |
Spolu | 2023 – 2024 | 6 |
Dĺžka | 18250 mm |
---|---|
Šírka | 2550 mm |
Výška | 3400 mm |
Výška podlahy | 320 mm (250 mm pri naklonení vozidla) |
Rázvor | 5900 mm / 6000 mm |
Počet dverí | 4 |
Počet miest na sedenie | 37 + 1 |
Počet miest na státie | 77 |
Celkový počet miest | 114 + 1 |
Pohotovostná hmotnosť | 18310 kg |
Celková hmotnosť | 26130 kg |
Elektrická výzbroj | Škoda Electric, IGBT-tranzistorový
trakčný menič riadený mikroprocesorom (vstup 600/750 V DC, výstup 3 x 0-420 V AC/310 A, 0-150 Hz), s rekuperáciou energie pri brzdení, trakčné batérie 2x Škoda Electric TBS 5.1-17 |
Kapacita trakčnej batérie | 51 kWh, dojazd 12 km |
Motor | Škoda Electric 4ML 3844 K/6, šesťpólový asynchrónny motor s kotvou nakrátko a nútenou ventiláciou |
---|---|
Výkon motora | 250 kW |
Počet motorov | 1 |
Celkový výkon | 250 kW |
Maximálna rýchlosť | 65 km/h |
Riadenie | RB Servocom 8098, hydraulické s posilňovačom riadenia |
Nápravy | predná: ZF RL 82 EC, nezávislé zavesenie kolies
stredná: ZF AVN 132, portálová zadná: ZF AV 133, portálová, hnacia |
Pneumatiky | 275/70 R 22,5 |
Klimatizácia | 2x Konvekta UltraLight 500 EM G2 |
Chladiaci výkon klimatizácie | 2x 24 kW |
805 806 807 808 809 810 |
805 | nevyradené vozidlo: 6 (100 %) |
808 | online: 1 (16,7 %) |
807 | dnes v premávke: 4 (66,7 %) |
806 | odstavené vozidlo (viac ako 2 týždne nezasiahlo do premávky): 1 (16,7 %) |
Nitro810