Vozový park doplnia elektrické midibusy SOR

Do Prešova by malo doraziť päť elektrických midibusov SOR EBN 8.

Záverom týždňa bola na webovom sídle ÚVO zverejnená informácia o vyhodnotení ponúk v prípade verejného obstarávania Nákup elektrobusov a príslušenstva pre DPMP 2022, ktoré bolo kvôli rôznym procesným chybám vyhlásené koncom mája už tretíkrát. Predmetom tohto verejného obstarávania bol nákup piatich elektrických midibusov s maximálnou dĺžkou 9 metrov. Pôvodnými hodnotiacimi kritériami mala byť cena, celková kapacita a počet miest na sedenie, z posledných dvoch menovaných kritérií sa však nakoniec upustilo.

Do terajšieho verejného obstarávania sa zapojili dvaja výrobcovia, česká spoločnosť SOR Libchavy a slovenský Troliga Bus, ktorý je výhradným dodávateľom značky Karsan na slovenskom trhu. Vzhľadom na úzku špecifikáciu dĺžky vozidiel je možné predpokladať, že SOR ponúkol model EBN 8, zatiaľ čo Karsan zastúpený firmou Troliga Bus model e-Atak, ktoré ako jediné z ich portfólií spĺňajú požiadavky DPMP.

Odhadovaná hodnota zákazky činila 2,47 mil. € (vrátane piatich pomalých nabíjačiek a jednej rýchlonabíjačky), víťazom sa stal SOR Libchavy s cenovou ponukou rovných 1,8 mil. €, čo predstavuje cenu za jedno vozidlo na úrovni približne 350-tisíc €. Neúspešný uchádzač ponúkol cenu za päticu vozidiel necelých 1,9 mil. €, len nepatrne viac oproti víťaznej ponuke. V prípade, ak by bola nastavená váha kritérií inak a súčasná ponuka by bola vyhodnocovaná podľa pôvodných kritérií a váh, poradie uchádzačov by mohlo byť opačné - zatiaľ čo SOR EBN 8 sa bežne ponúka v konfigurácii s 16 pevnými sedadlami, štandardnou konfiguráciou Karsanu Atak je 23 pevných sedadiel a 2 sklopné.

Pokiaľ nedôjde k odvolaniu jednej zo zúčastnených strán, dopravný podnik by mal podpísať zmluvu s úspešným uchádzačom, ktorý sa zaviaže k dodaniu piatich elektrických midibusov najneskôr do 15 mesiacov od nadobudnutia účinnosti zmluvy, príp. do konca roka 2023 podľa toho, čo nastane skôr. Financovanie zákazky má byť z 95% pokryté fondami EÚ a zo zvyšných 5% ju má pokryť obstarávateľ. Vozidlá by mali v prevádzke nahradiť, prípadne doplniť súčasný vozidlový park midibusov Rošero First FCLLI, ktoré sa dlhodobo potýkajú s technickými problémami.


Vybrané požiadavky na technické parametre
Dĺžka max. 9 metrov
Výška max. 3,4 metra
Počet dverí min. 2
Obsaditeľnosť min. 40 cestujúcich
Technická životnosť min. 10 rokov
Výkon motora min. 120 kW
Dojazd min. 130 km pri plnom zaťažení
Nabíjanie akumulátorov rýchle aj pomalé
Klimatizácia celovozidlová
Vykurovanie elektricky ovládané, nezávislé
Interiér
  • USB nabíjačky,
  • kamerový systém,
  • dopytové otváranie dverí,
  • čalúnené sedačky

Požadované záručné lehoty
Elektrobus 3 roky alebo 220-tisíc km
Karoséria 10 rokov
Povrchová úprava 7 rokov
Akumulátor 5 rokov alebo 2 000 nabíjacích cyklov

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Co bolo v specifikacii pozadovane ? Pantograf na streche alebo to vyklapacie rameno ako v BA ?
Reakcia na: Petto #1:
Obávam sa, že riešenie á la košické EBN 10,5/11 (nabíjanie cez klasické nabíjačky vo vozovni).
Reakcia na: Dispecer #2:
Obávaš sa?
Reakcia na: Petto #1:
Nabíjanie cez klasickú nabíjačku. Nabíjačky budú umiestnené vo vozovni DPMP. https://www.dpmp.sk/_uploads/files/dd74357aee.pdf
Reakcia na: EM 488.0 #3:
Nečítal som podmienky VO, ale cena čo-to naznačuje. 😉
Reakcia na: Jur@j #4:
Veľa šťastia v zime.
Reakcia na: Dispecer #6:
Zvláštne, že sa o elektrobusoch nepoučili z iných miest. Napríklad z toho bezprostredne na juh od nich.
Reakcia na: mi.v #7:
A ake denne kilometricke vykony maju presovske rosera na linkach ? Nevyjazdi to sluzbu na 1 nabitie ?